לקראת יום העצמאות: אוכ' ישראל מונה 7.881 מיליון נפש - צפו בשלל נתונים

מאז יום העצמאות ה-63 גדלה אוכלוסיית המדינה ב-137.5 אלף נפש. מאז קום המדינה גדלה אוכלוסיית מדינת ישראל ב-878%
לירן סהר | (17)

אוכלוסיית ישראל מונה בערב יום העצמאות תשע"ב כ-7.881 מיליון נפש כאשר עם קום המדינה מנתה אוכלוסיית ישראל 806 אלף תושבים, כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו במיוחד לכבוד החג. האוכלוסייה היהודית מונה כ-5.931 מיליון תושבים (75.3% מכלל האוכלוסייה), האוכלוסייה הערבית כ- 1.623 מיליון תושבים (20.6%) ואוכלוסיית "האחרים", שהם עולים וצאצאיהם אשר אינם רשומים כיהודים במשרד הפנים, מונה כ-327 אלף תושבים (4.1%). מאז יום העצמאות אשתקד נולדו בישראל 161 אלף תינוקות ונפטרו 39 אלף איש; הגיעו לישראל 19 אלף עולים , לעומת זאת כ-8 אלף איש נגרעו מהאוכלוסייה כתוצאה ממאזן ההגירה של ישראלים (יציאות וחזרות של ישראלים ששהו בחו"ל יותר משנה ברציפות). עוד נוספו לאוכלוסייה 4.5 אלף איש מאיחוד משפחות. בסך הכל גדלה אוכלוסיית ישראל מאז יום העצמאות ה-63, ב-137.5 אלף תושבים - גידול של 1.8%. בשנת 2010, למעלה מ-70% מאוכלוסיית היהודים היו "צברים" - ילידי ישראל (יותר ממחציתם לפחות דור שני בארץ), לעומת 35% בלבד בשנת 1948. ב-1948 הייתה בישראל רק עיר אחת שבה יותר מ-100,000 תושבים - תל-אביב-יפו. היום, 14 ערים מונות מעל ל-100,000 תושבים, מתוכן שש המונות מעל 200,000 תושבים: ירושלים, תל-אביב-יפו, חיפה, ראשון לציון, פתח תקווה ואשדוד.

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    הגליל כבר ברוב ערבי 25/04/2012 21:01
    הגב לתגובה זו
    לצערי, מדובר בפצצת זמן חברתית ולאומית (במיוחד בגליל ובואדי ערה). על הממשלה לתת תמריצים שלילים להתרבות הערבים, על חשבון משלם המיסים (אחוז תשלומי העברה למיגזר הערבי בהיקף מטורף ביחס לתרומתו לעוגת המיסים). כנ" ל החרדים אגב. יש לעודד ייהוד ורצף יהודי באזורים הבעייתיים לפני שיהיה מאוחר מדי. בנוסף יש לכלול בכל הסכם עתידי עם הפלסטינים העברה של ערביי המשולש/ואדי ערה/הכפרים הערבים בסובב ירושלים לאחריות הרש" פ, עמה ממילא רובם מזדהים הרבה יותר מאשר עם מדינת ישראל (כפי שכל אחד יכול לראות בחדשות בכינוסים מאום אל פאחם ומהתבטאויות חברי הכנסת הערבים).
  • 6.
    סרקוזי 25/04/2012 00:30
    הגב לתגובה זו
    39 אלף תינוקות....כולם ערבים =ביטוח לאומי חינם.על חשבונך.יהודי פראייר אלפי בדואים כל הנגב=אהלים,בדרך לתשתיות חינם על חשבונך.יהודי פראייר...=פתרונות דיור=מכבסת מילים
  • 5.
    דוד איש 24/04/2012 22:54
    הגב לתגובה זו
    כדי להלך עלינו אימים שנמהר למסור את יו" ש לערבים.
  • סרקוזי 25/04/2012 00:33
    הגב לתגובה זו
    את הטייקונים,הפושעים,והערבים=החופש להשמדה עצמית
  • 4.
    ירון 24/04/2012 21:18
    הגב לתגובה זו
    האוכלוסייה השנה ביחס לאשתקד. האם יש גידול / קיטון ב % מהאוכלוסייה של יהודים/ערבים/אחרים.
  • 3.
    שלישה מי יודע ? 24/04/2012 20:59
    הגב לתגובה זו
    שליש עובדים, שליש משלמים מיסים ושליש משרתים בצבא. הבעיה היא שזה אותו השליש. מהיכן לשליש השחור החוצפה לשלוח אותנו לההרג ?
  • בור ועם הארץ !!! (ל"ת)
    eliya 25/04/2012 10:41
    הגב לתגובה זו
  • ל ELIYa : על ראש הגנב בוער הכובע.... (ל"ת)
    אלון 25/04/2012 21:31
  • 2.
    נילי 24/04/2012 20:30
    הגב לתגובה זו
    לצערנו איכותנו יורדת דרסטית באחרונה. אם האיכות תלך גם הכמות תדעך, והאמינו לי זה דבר בדוק. מספיק לראות קהילת ההומוסקסואלים (שהם נורמטיבים ביותר ) הולכת וגדלה. ומדוע זה? בגלל התפיסה המעוותת לסקס .סקס ישל ו רק יעוד אחד והוא להמשיך את החיים ואת תקומת ישראל. תחת זאת כאן בארץ עשו מזה עבודה זרה. רבותיי, הכל מעוגן בחינוך. כשהחינוך מעוות ,הכל מעוות .
  • 1.
    מתוך זה מיליון אוכלי חינם בבגדים שחורים (ל"ת)
    יעקב 24/04/2012 19:22
    הגב לתגובה זו
  • eliya 25/04/2012 10:35
    הגב לתגובה זו
    מערכת נכבדה !!!מדוע אתם מפרסמים יום לאחר יום השואה דברי אנטישמיות,!האם לא די לנו מאנשים רעי לב שהורסים כל חלקה טובה,כדוגמת כותב מ" ס 1??????
  • אבי 25/04/2012 09:38
    הגב לתגובה זו
    האסונות הנוראיים ביותר של עם ישראל!!
  • עמית 25/04/2012 10:41
    קצת סבלנות לאחר.
  • אבינו 24/04/2012 19:39
    הגב לתגובה זו
    " ולא תקיא אתכם הארץ בטמאכם אותה"
  • אוכלי הטרפות,שומרים עליכם ,ומפרנסים אתכם! (ל"ת)
    שמעון 24/04/2012 20:45
חיסכון
צילום: רוי שיינמן

פיקדונות - איפה תקבלו את הריבית הטובה ביותר? בדיקה

מאפס ריבית בעו"ש ועד ריבית קבועה של 4.5% בשנה - מי הבנקים ההוגנים ומי הבנקים הלא הוגנים? 

מנדי הניג |
נושאים בכתבה בנקים פקדונות

הריבית שאתם מקבלים על יתרה בחשבון הבנק שלכם היא מגוחכת. כדי לקבל סכום קצת פחות מגוחך, כדאי לכם להפקיד בפיקדון. אם אתם לא יודעים לכמה זמן להפקיד, כי כמעט אף אחד לא יודע מה התזרים שלו לחודש-חודשיים הקרובים, אז אתם תפקידו בפיקודנות יומיים, שבועיים או לחודש או שתוותרו על זה כי הם מספקים ריבית מאוד צנועה ברוב הבנקים. ואז מתקבלת תמונה מעיקה - למרות שכמכלול יש לנו - הציבור על פני זמן כ-230 מיליארד שקל בחשבון העו"ש, אנחנו מקבלים רק על 9% מהסכום הזה ריבית והיא נמוכה מאוד, שואפת לאפס. בעולם תקין היינו אמורים לקבל על הסכום הזה 3%-4%, כי הבנקים יודעים לייצר מזה הרבה כסף - כ-10%, אבל אין תחרות אמיתית על הכסף שלנו כי אין תחרות בין הבנקים.

וככה הבנקים מייצרים מהעו"ש רווחים של 20-23 מיליארד שקל (נטו כ-14-15 מיליארד שקל), בעוד שהם משלמים על זה מאות מיליונים בודדים. הבנקים מרוויחים בקצב של 36 מיליארד שקל בשנה, חלק גדול מהם בזכות הכסף בעו"ש. אגב, אם אתם במינוס זה כבר סיפור אחר - אתם משלמים ריבית של 10.6% בממוצע על מינוס.

הכסף שלכם יכול לייצר תשואה קבועה או תשואה משתנה (ריבית קבועה או משתנה).  מכיוון שהריבית צפויה לרדת, הריבית המשתנה שתלויה בריבית במשק צפויה לרדת, ומכאן שכעת היא תהיה גבוהה יותר בידיעה שהיא תרד בהמשך. הקבועה מספקת ביטחון - מה שאתם מקבלים זה מה שיהיה לכל תקופת הפיקדון. ורק כדי להמחיש את ההבדל - אם אתם מקבלים הצעות לפיקדון שנתי בריבית קבועה של 4% או ריבית משתנה של 4.25%, אבל, לדעתכם, הריבית תרד בקרוב ל-1 השנה וכבר בקרוב, ברור שהריבית הקבועה מתאימה לכם יותר. אם אתם חושבים הפוך - שלא תהיה ירידת ריבית או שתהיה רק בעוד קרוב לשנה - אז הפיקדון בריבית משתנה כדאי לכם.  

על פי מידע מעודכן של בנק ישראל, הריבית הקבועה הממוצעת לשנה היא 4.13% והריבית המשתנה  היא 3.45%. קצת מוזר כי המשתנה אמורה להיות גבוהה יותר, אבל זה גם נובע מהצעות ואינטרסים של הבנקים. אם הם לא רוצים שתיקחו בריבית משתנה הם יספקו לכם הצעות בריבת נמוכה ומעט יקחו. בפועל, רוב הפיקדונות נלקחים במסלול של ריבית קבועה. הריבית הממוצעת  - 4.13%, נמוכה ממה שיכולתם לקבל במק"מ - כ-4.25%-4.3%. מאז הריבית במק"מ מעט ירדה. 


הנה תמונה מלאה על ריביות ממוצעת ל-6-12 חודשים:




תמיר פרדו, ראש המוסד לשעבר בכנס אוניברסיטת ת״א, צילום: דוברות האוניברסיטהתמיר פרדו, ראש המוסד לשעבר בכנס אוניברסיטת ת״א, צילום: דוברות האוניברסיטה

ראש המוסד לשעבר: "המטרה במלחמה עם איראן היתה להגיע למו"מ, אני לא רואה מו"מ"

ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו, בכנס אוניברסיטת תל אביב: "הפתרון מול איראן הוא פוליטי, לא צבאי. גם אחרי הצלחות מבצעיות, בלי תכנון ליום שאחרי - הניצחון עלול להתהפך"; וגם - מה הוא חושב על מלחמה בעזה?

מנדי הניג |

בנאום חריף, ביקר ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו, את הדרך שבה ישראל ניהלה את המערכה מול האיום האיראני גם בתחום הגרעיני וגם בהשלכות האסטרטגיות הרחבות. פרדו הציב במרכז דבריו את הקביעה שההכרעה על פיתוח נשק גרעיני או הבלימה-עצירה שלו היא החלטה שהיא פוליטית מעיקרה, כזו שאינה מוכרעת באמצעות מהלכים צבאיים בלבד. הוא הזהיר כי ללא בנייה של מהלך מדיני מקביל, כל הישג בשדה הקרב, מרהיב ככל שיהיה, עלול להתהפך ולהפוך לחיסרון אסטרטגי. 

בביקורת גלויה, הוא טען כי ישראל פגעה ביכולותיה להגיע להסכם טוב יותר עם איראן ב-2015 בשל עימות ישיר עם ממשל אובמה, וכי גם במערכה הצבאית האחרונה לא נוצל המומנטום ליצירת משא ומתן בזמן אמת. את הדברים אמר פרדו בכנס "עם כלביא" של אוניברסיטת תל אביב, שם הציג את מודל "עשר הקומות" - מדרג שלבים מהסנקציות והלחץ הבינלאומי ועד הקומה האחרונה של עימות צבאי,  והבהיר כי היעד הוא להימנע ככל האפשר מהגעה לקומה הזו, משום ש"נכנסים אליה ולא יודעים איך יוצאים". לצד פירוט המודל, שזר פרדו ביקורת נוקבת על סדר קבלת ההחלטות המדיני-ביטחוני, על שיתופי הפעולה עם ארה"ב, ועל היעדר תכנון ליום שאחרי, הן בזירה האיראנית והן בעזה.


"התבקשתי בזמנו לגבש את האסטרטגיה מול איראן. רצינו,  והייתה בקשה, לעשות זאת בצורה מסודרת ומאורגנת. נקודת המוצא הייתה שההחלטה לפתח נשק גרעיני היא החלטה פוליטית, ומשכך גם ההחלטה להפסיק את הפיתוח היא פוליטית ומתקבלת סביב שולחן הממשלה.

"ההבנה הייתה שיש שלוש דרכים עקרוניות: כיבוש נוסח עיראק - לתפוס את סדאם, לפרק את המדינה, ומטבע הדברים לא יהיה נשק. מהפכה - המשטר מתחלף, עולה משטר חדש ומשקיע בתחומים אחרים.

והאפשרות השלישית - להביא את המשטר הקיים להפסיק את הפיתוח ולהשקיע בתחומים אחרים.

"שני המסלולים הראשונים לא רלוונטיים לאיראן. איראן היא בגודל חצי יבשת אירופה, ולכן כיבוש אינו רלוונטי. מהפכה היא אירוע פנימי שיכול לקרות מחר או בעוד חמישים שנה – אין אפשרות לנחש. אפשר לסייע למהפכה, אבל כל עוד היא לא התחילה, אין מה לגעת.