הצלחה לקולפלנט: המוצר לטיפול בפצעים שלה הציג תוצאות טובות מהמתחרה; המניה מזנקת 11%

מתוצאות ניסוי פרה קליני שערכה החברה במוצר המיועד לטיפול בפצעים כרוניים עולה כי הוא פעל באפקטיביות טובה יותר בהשוואה ממוצר מתחרה שכבר משווק
ערן צחי | (9)

קולפלנט שעוסקת בפיתוח וייצור חלבון אנושי מצמחי טבק מודיעה היום כי מוצר הדגל שלה VergenixFG, שהינו ג'ל המיועד לטיפול בפצעים כרוניים, הראה תוצאות טובות בניסוי פרה קליני שבוצע על חזרים.

עוד מוסיפה החברה בהודעה כי VergenixFG פעל באפקטיביות גדולה לריפוי הפצע והראה תוצאות טובות יותר באופן מובהק ממוצר מקביל בשוק המיוצר מקולגן מן החי.

מממצאי הניסוי עולה כי הטיפול של קולפנט הביא להתנעת ריפוי הפצע וסגירתו היתה מואצת באופק מובהק יחסית לטיפול ביקורת. כמו כן , VergenixFG גרם לתגובה דלקתית פחותה יותר, האיץ את יצרית כלי דם שהינם הכרחיים לתהליך הריפוי.

הצלחה זו תאפשר לחברה לעבור לשלב הניסויים הבא שיתבצע על בני אדם. בחברה מעריכים כי במקרה והטיפול יצלח את שלבי הניסויים בהצלחה הוא עשוי להגיע למדפים כבר ב-2014.

רק בתחילת השבוע הודיעה החברה על הרחבת שיתוף הפעולה שלה עם ענקית התרופות פייזר.זאת לאחר שחתמה על הסכם פיתוח מול פייזר לפיתוח מוצר המורכב מהחלבונים הרפואיים של פייזר ותרכובות הקולגן של קולפלנט.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    חברה מדהימה! (ל"ת)
    סמי 27/12/2011 16:01
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    למה גפן השקעות לא עולה (ל"ת)
    טליק 27/12/2011 12:44
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    מירו 27/12/2011 11:47
    הגב לתגובה זו
    בוול סטריט כבר בשלב הנוכחי של הפיתוח החברה היתה נסחרת בערך של לא פחות מפי 15 מהשווי הנוכחי של קולפלנט. פשוט אין דברים כאלה! חיזקתי ואמשיך לחזק ככל שתעלה הסחירות שכרגע הינה הבעיה העיקרית במניה זו.
  • 5.
    יואב 27/12/2011 11:21
    הגב לתגובה זו
    שילוב של ציוד רפואי והנדסה גנטית ברמה הגבוהה ביותר הופך את קולפלנט למובילה עולמית בתחומה .. השאלה הגדולה האם השוק בתל אביב מסוגל לממן את החברה עוד כשנתיים עד שתהיה מסוגלת להגיע למצב שקרוב לתזרים מאוזן ???? או האם תימכר בדרך לאחת מענקיות הפרמצבטיקה ??
  • 4.
    אלי 27/12/2011 11:12
    הגב לתגובה זו
    לכן השבוע היא ביצעה הנפקה פרטית, להמנע ממצב של השתלטות מבחוץ. לחברה יש מוצרים שאין כמותם כיום בעולם, הפוטנציאל אינסופי והמחיר מצחיק. במחיר כזה- רק לקנות עוד.
  • אז תקנה... (ל"ת)
    יואב 27/12/2011 11:18
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    רונן 27/12/2011 11:10
    הגב לתגובה זו
    עם מה שיש לה ביד היא צריכה לעלות ב80% סליחה ב800%!!!
  • 2.
    במחיר המצחיק הזה שווה קניה (ל"ת)
    רונן 27/12/2011 11:03
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גם לכתב יש מוצר (ל"ת)
    זיו 27/12/2011 11:02
    הגב לתגובה זו
חומוס
צילום: רותם ליברזון

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?

רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמות מס

בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים. 

סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.

מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל. 

אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון. 

רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.

אוטובוס
צילום: FREEPIK

משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס

משרד התחבורה משיק מתווה חדש לעידוד הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, המצטרף לשורה של צעדים לשיפור תנאי העבודה של הנהגים, מעמדם וביטחונם; השרה רגב: "המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח"

רן קידר |

משרד התחבורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פרסם מתווה חדש לסיוע במימון הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, כחלק ממדיניות כוללת שמובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, לחיזוק מעמדם של נהגי התחבורה הציבורית בישראל. המתווה נועד לעודד גיוס נהגים חדשים לענף ולהבטיח את השתלבותם בעבודה בפועל, במטרה לתת מענה למחסור החמור בנהגי אוטובוס ולתמוך בהרחבת ושיפור השירות לנוסעים. 

במסגרת היוזמה, יוענקו לחברות האוטובוסים תמריצים כספיים עבור הכשרה והעסקה של נהגים חדשים, הכוללים מענקי הכשרה ומענקי התמדה. משרד התחבורה פועל בשנים האחרונות לחיזוק מעמד הנהגים, לשיפור תנאי העבודה שלהם ולשמירה על ביטחונם האישי, על רקע התגברות מקרי האלימות כלפיהם. בין הצעדים שבוצעו: התקנת מחיצות מגן בכל האוטובוסים החדשים, הצבת מצלמות ולחצני מצוקה המחוברים ישירות לחברות התחבורה ולמשטרה, והובלת קמפיין תקשורתי נרחב להעלאת המודעות לחשיבותו של הנהג ולתרומתו למערכת התחבורה הציבורית. 

בתקופת כהונתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הועלה שכר הנהגים ב-11%, נקבעה תקופת הכשרה בתשלום, והוקמו עשרות תחנות ריענון ומנוחה לנהגים ברחבי הארץ. עד כה הוקמו למעלה מ-65 תחנות ריענון, ועד סוף השנה צפויות לקום כ-40 תחנות נוספות. במשרד התחבורה מציינים כי המאמצים הללו נשאו פרי: בשנתיים האחרונות הצטרפו לענף התחבורה הציבורית כ-7,000 נהגים חדשים - עלייה של כ-13% לעומת שנים קודמות. 

נציגי משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלים דיאלוג מתמיד עם ארגוני הנהגים ומפעילי התחבורה הציבורית, במטרה להמשיך ולפתח פתרונות מותאמים לשיפור תנאי העבודה, ההכשרה והביטחון של הנהגים. 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "לצד השקעה חסרת תקדים בהקמת מערכות הסעת המונים מתקדמות ובהטמעת טכנולוגיות חדשניות, מערך האוטובוסים הוא עדיין נדבך מרכזי וחיוני במערך פתרונות התחבורה הציבורית, המאפשר מתן שירות רחב ומסועף לכל יישוב בישראל. נהגי האוטובוסים הם הלב הפועם של המערכת , ובשנים האחרונות שמנו דגש מיוחד על שיפור תנאיהם וביטחונם, מהתקנת מחיצות מגן ועד העלאת שכר. המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח. החזון שלנו אומר בפשטות: אם הנהגים מרוצים ובטוחים - גם הנוסעים יהיו מרוצים ובטוחים".