הבשורה שהיוצרים לא יאהבו לשמוע: "שוקלים חזרת הפלייליסט לקול ישראל"
האם שיטת הפלייליסט השנויה במחלוקת, עומדת לחזור לרשות השידור? מנכ"ל רשות השידור יוני בן-מנחם אמר היום (יום א') במהלך יום עיון בנושא קידום המוזיקה הישראלית בשידור הציבורי, כי בימים אלו נשקלת האפשרות להחזיר את שיטת הפלייליסט שהייתה נהוגה ברשת ג' עד לפני מספר שנים. "נבחן אם מנגנון הפלייליסט, רשימות ההשמעה, נכון ומתאים כעת לתחנה", אמר בן-מנחם, "ייתכן שבאמצעות החזרת השיטה, שעבדה בהצלחה מרובה בעבר, נצליח לתת במה רחבה יותר לאמנים ישראליים".
כאמור, שיטת זו נחשבת לשנויה במחלוקת, ואמנים רבים יצאו במהלך השנים נגדה, בטענה כי שיריהם אינם משודרים בגלל טעם מוזיקלי של עורכים כאלה ואחרים.
ביום העיון השתתפו היום מוזיקאים, אמנים, מפיקים ואנשי תקשורת. האירוע התקיים ביוזמת רשות השידור, אמ"י ואקו"ם, במסגרת פסטיבל 'בית היוצר' של אקו"ם, הנותנת במה לעידוד היצירה המקומית. בן-מנחם הודיע על הקמת צוות היגוי בראשות מנהל מחלקת התרבות של ערוץ 1 יואב גנאי, ושיכלול נציגים מקול ישראל וערוץ 1, עם אמנים ויוצרים, ויפעל לקידום שילוב מוזיקאים בתחילת דרכם בשידורי הרדיו של קול ישראל.
לדברי בן-מנחם, "אני רואה בערוצים המסחריים תכניות כמו 'כוכב נולד' וליבי נחמץ, מכיוון שהבית האמיתי והטבעי לתכניות המוזיקה הוא ברשות השידור. מאז ומתמיד היינו האכסניה האמיתית למוזיקה, ואני מקווה שנקבל את הסיוע שאנו זקוקים לו כל כך על מנת להציע את הבמה הרחבה שאנו רוצים לתת לאמנים ברדיו ובטלוויזיה".
טוני פיין מרשת ג' של קול ישראל, הציג בכנס נתונים מעניינים הנוגעים לכמות הסינגלים המופצים מידי שנה לשדרני הרדיו. ממאגר הנתונים שהקים, עולה כי ב-2011 נרשמה עליה של 14% במספר הסינגלים הישראלים שיצאו - כ-2,200 סינגלים ישראלים נשלחו להשמעות בכורה וזאת לעומת 1,940 סינגלים שנשלחו ב-2010. כמו כן, פיין הציג עלייה חדה באופן ההפצה הדיגיטלי של החומרים: "אני באופן אישי כבר לא ממליץ לאמנים לשלוח את הסינגל באופן מסורתי בדיסק אלא בצורה דיגיטלית בלבד. בשנה החולפת הייתה ירידה חדה במשלוח דיסקים ויותר ויותר אמנים בחרו להפיץ באמצעים דיגיטליים".
יו"ר אמ"י (ארגון אמני ישראל) יענקלה מנדל, הביא את רחשי ליבם של האמנים באומרו כי "מצבה של המוזיקה הישראלית בתקשורת רע מאוד. המוזיקה לא נלמדת בבתי הספר, לאמנים הצעירים אין במה והשידור הציבורי הוא המעוז האחרון על מנת שזמרים ישראלים יקבלו מקום וביטוי ברדיו ובטלוויזיה. תתעוררו לפני שיהיה מאוחר".