בעקבות התקלה של גלוב: עזריאל זולטי מכר יה"ש במיליוני שקלים וחדל להיות בעל עניין

זולטי החזיק ב-13% מחידות ההשתתפות של גלוב, אך התקלה שהתרחשה ב-1 בדצמבר שבו נפלו צינורות לבור הקידוח גרמו לו לחסל את מרבית החזקותיו. זולטי נשאר עם 4.3% מסך היחידות וחדל להיות בעל עניין
תומר קורנפלד | (14)

איש העסקים עזריאל זולטי חדל להיות בעל עניין בשותפות חיפוש הנפט גלוב אקספ יהש. זולטי מכר ביום חמישי האחרון יחידות השתתפות של גלוב ב-1.7 מיליון שקל לפי מחיר של 3.7 אגורות. בעקבות המכירה מחזיק זולטי ב-4.3% מיחידות ההשתתפות של גלוב ולכן חדל להיות בעל עניין.

זולטי החל לממש את יחידות ההשתתפות שלו מאז ה-1 בדצמבר. אז הודיעה גלוב על תקלה בקידוח האקספלורציה 'אופק 1' אותו היא מבצעת באזור לוד. זולטי אשר החזיק 13% מיחידות ההשתתפות של גלוב החל לדלל את החזקותיו בחברה ומכר בשוק 100 מיליון יחידות בתוך יום בודד בהיקף של למעלה מ-4 מיליון שקל.

שותפות גלוב נסחרת היום לפי שווי של 80 מיליון שקל ונמצאת בשפל שנתי. המשקיעים הענישו את גלוב לאור התקלה בקידוח אשר תעלה לשותפות בהגדלה של 2.4 מיליון דולר בתקציב של הקידוח. התקציב הנוסף נדרש על מנת לבצע קידוח עוקף לשכבת המטרה, זאת לאחר שצינורות נפלו אל תוך הקידוח.

סקרים סייסמיים שפרסמה גלוב אקספלוריישן לפני הקידוח הצביעו על פוטנציאל להפקת 10 מיליון חביות של נפט. ההסתברות למציאת הידרוקרבונים (סימני גז או נפט) עמדה על 30%.

נזכיר כי גם בקידוח 'מגד 5' של גבעות אשר מפיק היום כ-700-800 חביות ליום התרחשה תקלה במהלך הקידוח אשר חייבה ביצוע קידוח עוקף. גם אז הגיבו המשקיעים בזריקת סחורה אך בסופו של יום גבעות הצליחה להתגבר על התקלה והיום היא מפיקה מהקידוח נפט.

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    י.ברסט 12/12/2011 05:26
    הגב לתגובה זו
    לפחות מזכירים את גבעות כחברה רצינית עם הפקת נפט קבועה.אבל התמחור שלה עדיין לא אמיתי,לצערנו.יום טוב לכולם.
  • 12.
    סרוך שפטרנו מזולטי האיש והבלוקים! (ל"ת)
    אחת שמבינה 11/12/2011 10:56
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    המאמין 11/12/2011 10:17
    הגב לתגובה זו
    אתה הרי מכיר את גבעות מיום היוסדה .ואתה עם שאר המשקיעים יודע את המאגר בגבעות .לדעתי האישית גבעות הולכת להיות מנית העשור .בבקשה להמשיך ולהדליק נר ולתת צדקה לע" נ הצדיקים .אין המלצה לפעולה כלשהי המניות .בהצלחה לכולם .
  • 10.
    תעצרו את המסחר בגלוב ותפתחו בחקירה פלילית (ל"ת)
    לרשות לניירות ערך 11/12/2011 10:09
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    תתעוררי כבר מהשינה 11/12/2011 09:49
    הגב לתגובה זו
    במקום להיטפל לסרדינים שעושים שני שקל מפרסום בפורומים (שקדי) ולסוחרי מניות קטנים תיכנסי כבר בכרישים שגונבים את הכסף למסכנים תוך שימוש במידע פנים זולטי מימש 10 מיליון שח אחרי התקלה ולפני ההודעה בשערים של יותר מ 10% ביחס לשער היום מה נסגר ?
  • 8.
    מי שקנה...יש עוד 100 מיליון לתת. (ל"ת)
    עזרי 11/12/2011 09:43
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    פלוני 11/12/2011 09:41
    הגב לתגובה זו
    איחרו במתן ההודעה ונתנו זמן למקורבים למכור לפניה.
  • 6.
    זולטי הפסיד מליוני שקלים בגלוב במודיעין (ל"ת)
    ניר 11/12/2011 09:40
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    דניאלי 11/12/2011 09:40
    הגב לתגובה זו
    האם ידע משהו שאחר לא ידע והשתמש? מעניין?
  • 4.
    איפה הרשות לניירות ערך שתפתח בחקירה בושהההההה (ל"ת)
    שימוש במידע פנים 11/12/2011 09:40
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    סתאם סיבוביסט ,אין מה להתיחס (ל"ת)
    עמי 11/12/2011 09:38
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יניב 11/12/2011 09:28
    הגב לתגובה זו
    הוא לא התחיל לממש אחרי ההודעה. הוא התחיל אחרי התקלה ולפני ההודעה. צריך לבדוק אם אין פה שימוש במידע פנים.
  • מושקע ומאמין במנייה 13/12/2011 22:58
    הגב לתגובה זו
    אנחנו יודעים רק לאחר שאנו מרגישים את המיטרייה
  • 1.
    התורכי 11/12/2011 09:25
    הגב לתגובה זו
    מנהלי החברה רצו לחסוך ולקחו חברה תורכית שנכשלת כמו חובבנית. זולטי ירד מחת ל 5% ועכשיו הוא לא חייב בדווחים על מכירות ןקניות לאור הנהגותו בעבר יש חשש ליציבות המניה
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.