מנכ"ל הרכבת: "דימוי ההון האנושי ברכבת ישראל מאוד נמוך, כנראה יש סיבות לכך"

"התחבורה בגוש דן - המפגרת בעולם, גם בין המדינות הלא מובילות", כך אמר הבוקר שר התחבורה בכנס תשתיות, תחבורה ונדל"ן של BDO ברמת גן. "הכי קל להקפיא קו של 4 מיליארד שקל"
לירן סהר | (15)

"מבין שרי הממשלה לי היה הכי קל להגיע למאהל ברוטשילד אנחנו עושים צדק חברתי, אנחנו מקדמים באופן מעשי יותר מכל תקופה בעבר", כך אמר שר התחבורה ישראל כץ בכנס תשתיות, תחבורה ונדל"ן 2011 של BDO.

"אנחנו מאריכים את כביש 6 צפונה ודרומה, עד לצומת שוקת למאחז, מצומת שוקת לכיוון ערד, מאזור יקנעם מאריכים את כביש 6 צפונה ומבצעים את כביש 6 צפון מזרח עד קריית שמונה", ציין כץ. "המטרה היא להגיע מקריית שמונה עד הנגב ללא אף רמזור. מקדמים באופן רציני את התכנון של הרכבת לאילת, את המסלול המזרחי מלוד לחדרה. שלב א' של נתיבי ישראל ברכבות נמצא בביצוע, דברים קורים בשטח בקו המהיר בין תל אביב לירושלים. כל המערכת של כבישים ורכבות תאפשר לחבר את כל חלקי מדינת ישראל לחלקה אחת."

בנוגע לקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן שהקמתו החלה השנה לאחר עיכובים רבים, אמר כץ כי "כל הרפורמה בגוש דן, שהיה המקום המפגר ביותר בעולם מבחינת התשתיות התחבורתיות, גם בקרב המדינות הלא מובילות, מתבצעת והיא תיתן את התוצאות הטובות ביותר. נוציא את מכרזי ה-BRT (אוטובוסים רבי קיבולת בעלי מסלול ייחודי) כדי שתהיה תשתית אחת של תחבורה ציבורית. רק אחר כך נוכל לפנות לכיוונים של אגרות גודש וצמצום החנייה, בלי שתהיה אלטרנטיבה של תחבורה ציבורית זה יהיה כמו קנס לציבור."

כץ הוסיף כי אנחנו מדינה לא גדולה והמערכת שנבנית מוכיחה את עצמה. "תראו מה קורה בסין כיום? כל מה שקורה היום נעשה שם תוך 10 שנים. הפיתוי לקצץ בתשתיות הוא אדיר, כשבנימין נתניהו היה שר האוצר והביאו פתרון של רכבות לפיו לכל עיר של 50 אלף איש ומעלה תגיע רכבת, אולם כשסיימו את תפקידם כל התוכנית עוכבה או בוטלה. הכי קל להגיד "אנחנו מקפיאים" קו רכבת שעולה 4 מיליארד שקל. זה לא עומד מול תקציב החינוך, הבריאות או הרווחה., תקצוב התשתיות יוביל לצמיחה."

מיכאל רצון, יו"ר נ.ת.ע, אומר כדי ביצוע פרויקט מורכב ומסובך כמו הרכבת הקלה בגוש דן חייב להיות המחוייבות של כולם - הרשויות המקומיות, הממשלה, נתע וכמובן שותפות הציבור. "אני חושב שרק המדינה יכולה לבצע פרויקט אדיר סיכונים מהסוג הזה. הקו האדום לא עומד בפני עצמו, חייבים להסתכל על פרויקט ההסעת ההמונים כמכלול, יש שבעה קווים ונ.ת.ע פועלת על כולם, טוב תעשה המדינה אם תצא לביצוע יתרת הקווים, בעוד עשור רשת הקווים הזאת תוכל לצאת לפעולה. ב-2012 יצאו מכרזים של למעלה מ-12 מיליארד שקלים."

"בקהיר יש מטרו כבר למעלה מ-50 שנה", אמר יוסי דסקל, מנכ"ל בומברדיה ישראל. "השנה תסתיים ב-75 מיליארד אירו במכרזי התחבורה המסילתית ברחבי העולם, רק חצי אחוז מזה בישראל. אנחנו הרבה מאחור, אפשר להשוות את נתוני מטרופולין חדרה-גדרה ללונדון, 68% מתושבי מרחב לונדון נכנסים בתחבורה מסילתית לעיר, 55% בברלין, כאן אחוזים בודדים. הקמת מערכת BRT היא לא הפתרון, היא תוביל לוועדת חקירה בשנת 2020. ישראל רוצה להיות יותר דומה למדינות אירופה מאשר לקולומביה בה משתמשים ב-BRT."

"דימוי ההון האנושי ברכבת ישראל הוא מאוד נמוך, כנראה שיש סיבות לכך, אומר בועז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל. "רמת השירות שסיפקה החברה לנוסעיה אינו ברמה האופטימלית ודרוש שינוי מהותי באיכות השירות, בדיוק ובצפיפות, חלק מהבעיות ייפתרו על ידי השקעה בציוד. אחת המשימות הגדולות שלנו היא לחנך דור חדש של עובדי רכבות."

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    ישראל כ" ץ-עוד הון אנושי... (ל"ת)
    דוד 28/11/2011 21:57
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    7 ימים בשבוע 28/11/2011 21:32
    הגב לתגובה זו
    ישראל כץ הוא מהמתנגדים להפעלת תחבורה ציבורית בשבת. אדוני השר, איך אתה מתכוון לעשות תחבורה ציבורית יעילה שמושבתת בסופי שבוע?
  • 12.
    קורמורן 28/11/2011 17:37
    הגב לתגובה זו
    כאשר אין תחבורה ציבורית בשבתות וחגים, כאשר התחבורה הציבורית לא ממש יעילה לנוסע, כאשר הרכבת לא מדייקת וכאשר הקרונות אינם נקיים והחלונות מכוסים בלכלוך המשמעות היא תחבורה ציבורית גרועה. נכון שמפתחים דרכים ומחלפים אבל הנסיון העולמי הוא שקצב פיתוח כבישים לעולם איננו מדביק את קצב גידול מספר הרכבים ולכן חשוב מאד לצמצם את מספר כלי הרכב הפרטיים על הכביש ובתמורה לספק תחבורה ציבורית מעולה.
  • 11.
    סבינה 28/11/2011 16:37
    הגב לתגובה זו
    רבותי בואו לא נגרר להתלהמות על עובדי הרכבת -(נניח לצורך דיון בלבד-- שעובדי הרכבת הם לא בדיוק האנשים הכי מוכשרים ) אבל שר התחבורה ממונה גם על רשות שדות התעופה ושם יש אנשים מוכשרים מאוד וגם על התחבורה הציבורים והפרטית ועל הנמלים ועוד ועוד, אז מדוע גם במקומות ששם יש אנשים מוכשרים -- העסק לא דופק ויש כל הזמן בעיות ותקלות המסקנה הברורה- השר כץ כנראה הוא החוליה החלשה בשרשרת. אני משוכנעת שאם השר יוחלף הכל יסתדר . בואו ננסה מה איכפת לכם לנסות?
  • 10.
    שלמה 28/11/2011 16:05
    הגב לתגובה זו
    תחבורה קורסת המצב החברתי גם כן,ועוד משרד שאנחנו לא שמים לב אילו זוהי חברת דואר ישראל שמפסידה 100 מיליון שקל בשנה
  • 9.
    יונתן 28/11/2011 15:34
    הגב לתגובה זו
    היו מביאים חברה מסין ככה תוך 3 שנים הם בונים את כל קווי הרכבת במקביל ומסיימים את כל קווי הרכבת התחתית! ועוד מוסיפים 3 קווים בתל אביב ! חייבים בתל אביב רכבת תחתית של כ9 קווים דחוף!
  • 8.
    כרמי 28/11/2011 13:45
    הגב לתגובה זו
    עובדי הרכבת חסרי ההשכלה והמושחתים גם הם ממש לא מוסיפים טוב
  • 7.
    בן 18 28/11/2011 13:12
    הגב לתגובה זו
    וזה הדבר היחיד וזה נעשה רק בשנות ה-60 כי אז היה את ן גוריון מנהיג חזון ומוציא לפועל מהר אם היום היה צריך להקים את מדינת ישראל זה היה לוקח 2000 שנה איזה מזל שהיה את בן גוריון בשביל להקים מדינה
  • 6.
    שר שהוריד קווי אוטובוס בגוש דן!!!! למה. ככה! (ל"ת)
    שיתרגלו המסכנים 28/11/2011 11:36
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    רק עובדי קבלן הפיתרון-ברכבת ובכל מקום. (ל"ת)
    יד הנפץ 28/11/2011 11:23
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    חי במינוס 28/11/2011 11:22
    הגב לתגובה זו
    בוחרת כאחלה שיתנו הרבה תמורת מעט. אז היא טעתה. אבל לכולם ,בהנהלה,יש מצנח זהב.
  • 3.
    ברק 28/11/2011 10:35
    הגב לתגובה זו
    זאת הולכת להיות קטסטרופה. הכתובת על הקיר!!! לפטר את כל המהנדסים האלה שלמדו הנדסת ערים בטכניון.
  • 2.
    ברק 28/11/2011 10:23
    הגב לתגובה זו
    בעוד נתיב בכל צד!!! במקום החניות בצדדים. אפשר גם להפקיע שטח על חשבון החצרות. אם רק היו נותנים לי לתכנן את הכבישים! ולהרחיב גם את הרואה ואת שדרות ירושליים. ואת כצנלסון.
  • 1.
    יאדפקט, בזכותך הכי מתקדמת בעולם-במצלמות תנועה (ל"ת)
    עע 28/11/2011 10:11
    הגב לתגובה זו
  • ישראל 28/11/2011 12:05
    הגב לתגובה זו
    תפתח את הארנק
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)

העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם

תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמת מס קריפטו

במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות. 

החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים. 

יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים. 

שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס. 

מחיר
צילום: FREEPIK

העלאות הארנונה ב-2026: האם גם לכם הארנונה תעלה?

המדינה מאשרת חריגות נקודתיות בתל אביב, ירושלים ורחובות, ודוחה מהלכים רחבים יותר. מאחורי המספרים עומד מנגנון עדכון חדש שמחזק רשויות חלשות ומצמצם מרווח תמרון לאחרות

ליאור דנקנר |

ירושלים מיישרת תעריפים ומייצרת קפיצה בשכונות חלשות

בירושלים מתקבל אישור חריג מהגבוהים ברשימה. בעיר מאושרת העלאה של עד 38.57% בארנונה למגורים באזור ד’. זה אזור שמכיל גם שכונות מוחלשות, כולל חלקים מהעיר העתיקה ומזרח העיר. המשמעות היא עלייה שמגיעה לאלפי משקי בית, ובדירה ממוצעת של 100 מ”ר מדובר בתוספת שנתית של 500-1,000 שקל. 

הארנונה לשנת 2026 עולה כמעט בכל הארץ כבר בנקודת הפתיחה. העדכון האוטומטי עומד על 1.626%, והוא נגזר משילוב של ממוצע מדד המחירים לצרכן ומדד השכר במגזר הציבורי. מעבר לזה, משרדי הפנים והאוצר מסכמים בחודשים האחרונים רשימה של אישורים חריגים לרשויות שביקשו לעלות מעל האוטומטי, לצד שורת דחיות שמורידות מהשולחן דרישות משמעותיות.

ההסבר הרשמי נשען על איחוד אזורים והשוואת תעריפים. בפועל זה מהלך שמנסה ליישר מדרגות ארנונה בין חלקי העיר וליצור בסיס הכנסות רחב יותר למימון תשתיות בהיקף של מיליארדי שקלים. במקביל, אחרי עתירה של כ-13 אלף תושבים, נקבע הסדר שמפרס את ההעלאות על פני 2-5 שנים ומחזיר 50 מיליון שקל ששולמו עודף ב-2025, כפי שדווח בביזפורטל - תושבי ירושלים יקבלו החזר ארנונה של אלפי שקלים. הקיזוז מופיע בחשבונות 2026, והוא מורגש במיוחד במשקי בית שמרגישים כל שינוי בשוטף, כולל משפחות צעירות בשכונות כמו פסגת זאב. לצד ההקלה התזרימית, הנטל המצטבר עדיין עולה, ובחלק מהאזורים מדובר בעלייה כוללת של 11% בתוך שנתיים.


לתוך המערכת הזו נכנסות השנה 108 בקשות חריגות שהוגשו מ-96 רשויות. הרוב המוחלט מתמקד בהעלאות, ובמספרים מדובר על 95 בקשות שמכוונות לעלייה. בסך הכול זו תוספת הכנסות מוערכת של כ-250 מיליון שקל, כאשר כ-45-50 מיליון שקל מתוכה צפויים להגיע מהמגזר העסקי. זה כסף שנכנס לקופת הרשות, ולא מעט ממנו מתגלגל אחר כך גם למחירים של שירותים ומוצרים.


רחובות מקבלת גב כחלק מתוכנית הבראה, תל אביב הולכת על נכסים חדשים

ברחובות, שנמצאת בתוכנית הבראה, מתקבל אישור שמייצר תוספת הכנסות דרך העלאה של עד 8% באזורי מגורים מסוימים, כולל העדכון האוטומטי. התוספת למשק בית ממוצע מוערכת ב-200-400 שקל בשנה. כאן ניכרת הבחירה של המדינה לתת יותר מרחב לרשות שמוגדרת ככזו שצריכה לייצב את המאזן, גם אם זה אומר התייקרות לתושבים.