מנכ"ל חדש ללשכת הפרסום הממשלתית: איש הפרסום והשיווק גדי מרגלית

חצי שנה של סימני שאלה באה אתמול לסיומה. מרגלית, בעבר מנכ"ל משותף בחברת הפרסום המגזרית 'טריו', נבחר אמש על ידי ועדת הבחירה לתפקיד
דפנה פלס | (7)

אחרי 17 שנים שבהן כיהן בו נתן מאיר ועוד כחצי שנה של סימני שאלה, הוחלט אתמול (יום ב') על איוש תפקיד מנכ"ל לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ). הזוכה במכרז לתפקיד הוא איש השיווק והפרסום, גדי מרגלית.

כאמור, מרגלית נבחר לתפקיד כחצי שנה לאחר פרישתו של המנכ"ל הקודם, מאיר. במהלך החודשים האלה כיהן בתפקיד סגנו של מאיר, אלי גוטליב, אם כי רק על תקן ממלא מקום, כשבמהלך הזמן נפוצו שמועות שונות על זהותו של האדם הבא. יש לציין כי מרגלית מעולם לא הוזכר כמועמד.

כפי שפורסם באייס, המכרז האמור פורסם בתחילת יוני האחרון, כשבין יתר תנאי הסף שנרשמו בו היו 6 שנות ניסיון בשיווק ופרסום וניהול קמפיין מדיה. כאן יוזכר כי מרגלית שימש בעבר כמנכ"ל משותף בחברת הפרסום המגזרי 'טריו', שהיה בבעלות 'אדלר חומסקי'.

הלשכה, שמתפקדת תחת משרד ההסברה, משמשת כמשרד פרסום והסברה עבור גופים ממשלתיים ונחשבת לאחד מגופי הפרסום המובילים בארץ. מקומה בענף נמצא במקום מכובד, סביב ה-12-13, והוצאותיה עומדות על כ-94 מיליון דולר במחיר מחירון.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    ראוי וגם אנושי (ל"ת)
    ע 16/11/2011 17:08
    הגב לתגובה זו
  • כל הכבוד ובהצלחה (ל"ת)
    ראיד 17/11/2011 12:35
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    בחירה מצויינת - בהצלחה איש יקר. (ל"ת)
    לילך 16/11/2011 17:00
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    הרצל 16/11/2011 13:08
    הגב לתגובה זו
    גם מקצוען ,גם בן אדם - הרווחנו
  • 3.
    בן אדם שעבד אצלו 16/11/2011 12:51
    הגב לתגובה זו
    לפ"מ קיבלו את המנהל ואת הבן אדם הטוב ביותר שיחלו רק לייחל לעצמם
  • 2.
    אדום חולה 15/11/2011 19:48
    הגב לתגובה זו
    איזה רווח נקי ללמ"פ
  • 1.
    מאיה 15/11/2011 17:57
    הגב לתגובה זו
    מקצועי חכם - הבחירה המושלמת!!!
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.