פרסום ראשון

מה עושה בר רפאלי בפרסומת לגאפ? פרזנטורית FOX מככבת אצל המתחרים

אחרי שנים של השקעה ובניית מותג, הדוגמנית שמקושרת בעיקר ל-FOX תככב בקמפיין פרסום ארצי של המתחרה GAP. הדר גולדמן: "חברת FOX אינה נשענת על פרזנטור אלא על מגוון פתרונות מוצריים לצרכים יומיומיים"
משה בנימין | (18)

מישהו ב-FOX וזרמון גולדמן נרדם בשמירה? אחרי שנים של בניית מותג, השקעה כספית לא מבוטלת והישגים בולטים בקישור דמותה של בר רפאלי למותג האופנה המקומי FOX מקבוצת ויזל, תופיע בקרוב רפאלי בקמפיין פרסום נרחב דווקא אצל המתחרים GAP.

לפני קצת יותר משנה הצטלמה רפאלי לקמפיין פרסום עולמי של חברת GAP עבור קולקציית GAP BODY FIT. כעת מייבאת השלוחה המקומית של GAP בישראל את הקמפיין לארץ לכבוד השקת הקולקצייה. כזכור, עם השקתה של GAP בישראל כיכבו בקמפיינים של החברה דוגמניות אחרות.

קמפיין הפרסום שיעלה בישראל יכלול קירות ענק בני 300-400 מ"ר באמצעות חברת שילוט החוצות 'נור'. הוא יעלה במיקומים אסטרטגיים בצירי תנועה מרכזיים עם דגש על גוש דן, שם ממוקמות חנויות הרשת. עוד יכלול הקמפיין פרסום במגזיני אופנה כגון 'לאישה', 'את', 'פנאי פלוס' ו'טיים אאוט', פעילות פייסבוק בדף הבית של המותג ושילוט בנקודות המכירה.

Gap משווקת בישראל באמצעות חמש חנויות הממוקמות בשדרות ממילא אלרוב בירושלים, קניון עזריאלי בתל-אביב, קניון ארנה בהרצליה, קניון מול הים באילת וקניון רננים ברעננה.

הדר גולדמן, מבעלי משרד הפרסום זרמון גולדמן DDB המטפל בתקציב הפרסום של חברת FOX בשנים האחרונות ושותף גם לבחירה ברפאלי כפרזנטורית המותג אמר לאייס: חברת FOX אינה נשענת על פרזנטור אלא על מגוון פתרונות מוצריים לצרכים יומיומיים. מיקומי חנויות מרכזיים ודיאלוג הוגן עם הצרכן".

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    פרסום חוצות 12/11/2011 08:06
    הגב לתגובה זו
    מכל הרעש נור יצא הכי זוכה מכל הסיפור כל האתרים והעיתונים מלאים בעמודים שלו פרסום חינם !
  • 14.
    גיא 11/11/2011 15:01
    הגב לתגובה זו
    פוקס תתעוררו זרמון גולדמן עושים לכם שירות גרוע, נאחזים בפרזנטורית חזקה והם בטוחים שהם עושים לכם רק טוב... בואו ליהושוע ותראו מה זה קריאייטיב אמיתי... המותג יקפוץ 10 רמות למעלה. גם ככה כולם התעוררו ועזבו אותם, מי נשאר להם בכלל?
  • 13.
    מיכל 11/11/2011 10:51
    הגב לתגובה זו
    לא נראה לי שהם ירצו לעבוד איתה יותר
  • 12.
    אחת שיודעת 10/11/2011 21:35
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לגיא וויינברגר!
  • 11.
    תותי 10/11/2011 19:04
    הגב לתגובה זו
    אף משרד פרסום לא מחזיק חברת אבטחה ששומרת על פרזנטורים שלו בלילות. מה שכן- פוקס יכולים להבין מה הם הפסידו כי יש להם דוגמנית על והם פספסו אותה בשנה האחרונה. והם אשמים-לא אף אחד אחר.
  • 10.
    כמה רוע יש במדינה שלנו אלוהים במקום פירגון (ל"ת)
    עדי 10/11/2011 16:32
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    מה בר עושה ? כבוד למדינה וכבוד לפוקס ! (ל"ת)
    רמי 10/11/2011 16:30
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    הקינאה אוכלת את כולם . בר רפאלי מלכה.נקודה. (ל"ת)
    צחי 10/11/2011 15:57
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    עדנה 10/11/2011 15:56
    הגב לתגובה זו
    אנשים לא מבינים שבר דוגמנית מצליחה בחול ןזה כבוד למדינה ולפוקס
  • 6.
    פוקס שיחקו אותה ! שבר כזאת בנלאומית כל הכבוד (ל"ת)
    חלי 10/11/2011 15:54
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אחת שיודעת... 10/11/2011 15:48
    הגב לתגובה זו
    נראה כאילו יואב הכתיב את התגובה של הדר גולדמן בנוסף השמועה בתעשייה אומרות שבקרוב פוקס מתכוונים לעזוב את צמד הלייצנים +המוקיון = קרקס
  • משוגעת 10/11/2011 19:06
    הגב לתגובה זו
    היו כמו "צמד לייצנים". התעשייה הזו מפוצצת ליצנים אפסים חסרי מהות בגילאים 20-35, מתלהבים. אתה מעז לקרוא להדר גודלמן ליצן? פחחחחחחח.... תסתובב קצת במשרדי פרסום תראה מה זה קרקס. מניסיון-זה המשרד היחיד שאינו שייך לבראנז'ה המטונפת ומשכחיש קשר לבולשיט שממנו קרוצה התעשייה.
  • עדיף שתשתוק 12/11/2011 08:32
    תנו כבוד! אין קשר לבעלי עניין או עובדים בחברה. 95% מהעובדים שלכם הם בני 20-35 ואתם קוראים להם ליצנים!
  • 4.
    איתן 10/11/2011 14:57
    הגב לתגובה זו
    הקריאייטיב בזרמון כל כך גרוע שהם נשענים על פרזנטורים חזקים... שאיכשהו יצליחו להחזיק את המותג...
  • 3.
    האמת? מביש עבור בר, משרד הפרסום, פוקס וגאפ (ל"ת)
    10/11/2011 14:27
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ירון 10/11/2011 14:17
    הגב לתגובה זו
    שמישהו יזרוק לה איזה שקל
  • 1.
    יצאנו אפסים. גאפ שיחקו אותה בענק (ל"ת)
    פייק הדר גולדמן 10/11/2011 13:47
    הגב לתגובה זו
אינפלציה מדד המחירים פירות ירקות
צילום: תמר מצפי

בכמה יעלה מדד המחירים מחר?

מדד המחירים יפורסם מחר ב-14:00 בצהריים - איזה סעיפים ימשכו את המדד למטה ואיזה למעלה - ומה הנתון שהנגיד מחכה לו כדי להוריד ריבית?

תמיר חכמוף |

אחרי חודשים של ציפייה, מדד המחירים לצרכן של אוקטובר שיתפרסם מחר צפוי להכריע לקראת הורדת ריבית ראשונה. המדד הקודם ירד ב-0.6% והפתיע את כל התחזיות, מה שהוריד את האינפלציה השנתית ל-2.5% והחזיר אותה אל תוך טווח היעד של בנק ישראל. מאז, השוק התייצב: הפסקת האש החזיקה מעמד, אי-הוודאות הגיאופוליטית ירדה, והשקל המשיך להתחזק לרמות של 3.20 שקלים לדולר, הגבוהות ביותר מאז אוגוסט 2022.

בתנאים האלה, תחזיות האנליסטים מתכנסות סביב עלייה של 0.5% במדד אוקטובר, מדד חיובי גבוה אך דומה לעלייה בתקופה המקבילה, שיניח את האינפלציה השנתית סביב 2.5%.

מה עשוי לדחוף את המדד כלפי מעלה?

אחד הסעיפים שקשה כיום לחזות הוא מחירי הטיסות, שהפכו בחודשים האחרונים למפתח להפתעות במדד. לאחר שבתקופת החגים נרשמה עלייה במחירי הטיסות, הכלכלנים מציינים כי הפתעה נוספת, גם אם לא בעוצמה שהפוכה לזו של ספטמבר, עלולה לדחוף את מדד אוקטובר כלפי מעלה מעבר לצפי.

גם ההלבשה וההנעלה נכנסים לחודש עונתי חזק. תחילת דגימת קולקציות החורף מביאה בדרך כלל לעליות מחירים חדות יחסית בעונתיות, כאשר הכלכלנים מציינים כי זה עשוי להיות אחד הסעיפים הדומיננטיים הפעם. לצד זאת, בסעיפי המזון (ללא ירקות ופירות) נרשמו עליות שמוסיפות עוד כמה נקודות בסיס למדד.

ומה ימתן את המדד?

מנגד, הייסוף החד בשקל, שהעצים לאחר העלאת תחזית הדירוג לישראל שקרתה לאחרונה, צפוי למתן את המדד במגוון רחב של סעיפים המושפעים מייבוא. גם סעיף הפירות טריים עשוי להציג ירידות מחירים, שעשויות לעבוד נגד הלחצים העונתיים האחרים.

דולר יורד
צילום: Photo by Ryan Quintal on Unsplash

״הדולר היה צריך להיות ב-3 שקלים אלמלא הרפורמה המשפטית והמלחמה״

מניתוח של בנק ישראל: הדולר ממשיך לרדת - מי נפגע ומי מרוויח?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה שער הדולר

השקל ממשיך לטפס ושער הדולר נע הבוקר סביב 3.22 שקל דולר שקל רציף 0.27%   אלו הרמות הנמוכות ביותר מאז אפריל 2022. המטבע המקומי בראלי שלא ראינו מזה שנים, בתחילת המלחמה הוא עוד נסחר סביב 4 שקלים לדולר וכיום כשהמצב הביטוחני נרגע יש הזרמה של הון הזר התחזיות הכלכליות משתפרות וגם סוכנויות הדירוג מעדכנות לחיוב את האופק, השקל מתחזק אולי אפילו מדי. נתוני המאקרו גם עוזרים למטבע, שוק העבודה חזק, האינפלציה מתכנסת לכיוון היעד וגביית המסים צפויה לשבור שיא של 520 מיליארד שקל השנה. גם הגירעון צפוי לעמוד סביב 5% מהתוצר שזה נמוך מהציפיות כשהתחזיות של בנק ישראל ל-2026-2028 מדברות על גירעון סביב כ-2.8%-2.9% בממוצע, שזה "גירעון בר קיימא" כל אלה ביחד ולחוד מחזקים את האמון של המשקיעים ומזרימים הון לשוק המקומי, מה שדוחף את השקל למעלה.

אבל מסתבר שהדולר היה יכול לפגוש את רמת ה-3 שקלים כבר ממזמן. ניתוח של בנק ישראל שבחן את ההשפעות השונות על שער החליפין מצא שאם מנקים מהמשוואה את שני הגורמים החריגים של השנתיים האחרונות, שהן הרפורמה המשפטית והמלחמה, הדולר היה כבר כנראה סביב 3 שקלים, ואולי אפילו נמוך מזה. 

לפי המודל שמבוסס על הקשר בין שער הדולר-שקל לבין ביצועי הנאסד"ק, השקל היה אמור להתחזק הרבה קודם. בגרף שמצורף אפשר לראות את הפער שנוצר בין המציאות לבין מה שהמודל מנבא שזה הקו הכחול, שמייצג את שער הדולר בפועל, שהוא נסק הרבה מעל הקו הכתום, שמייצג את השער הצפוי בתנאים רגילים. 

הרפורמה המשפטית והמלחמה גרמו לסטייה הזאת, בעיקר בגלל שהם הגבירו את חוסר הוודאות ופגעו באמון של המשקיעים הזרים בכלכלה המקומית. אבל עכשיו כשהמתיחות הפוליטית והביטחונית נרגעה ברמה מסוימת, נראה שהשקל סוגר את הפער ומתחזק חזרה לרמות שהוא היה צריך לפגוש גם בלי ההתערבות של אותם גורמים.


הנפגעים

מאחורי הנתונים המעודדים האלה יש סביבה שנהיית פחות ופחות נוחה לצד אחד של המשק. השקל החזק מכביד מאוד על יצואנים כמו חברות הייטק וסטארטאפים שפועלים בישראל ומוכרים את מוצריהם בחו"ל. כשההכנסות נקובות בדולרים אבל חלק גדול מההוצאות (כמו שכר, הוצאות מנהלה וכד׳) מתבצעות בשקלים, כל ירידה בשער הדולר שוחקת את השורה התחתונה. ראינו לאורך עונת הדוחות הקודמת וגם זו הנוכחית שאנחנו בעיצומה חברות כמו צ’ק פוינט, ש״האשימו״ את הדולר בכ-2% מהרווחיות הגולמית אצל חלק זה נסבל, אצל אחרות כמו אייקון גרופ, האמא של איידיגטל בישראל שפועלת ברווחיות גולמית צרה מאוד (2% מגזר ההפצה, 4% מגזר קמעונאות) זה משמעותי מאוד - אייקון: שער הדולר שחק את הרווח, המלחמה את ההכנסות