הכל מתחיל באסטרטגיה: חמשת מהלכי הפרסום המבריקים של השנה האחרונה
Top 5 brilliant strategic thinking of the year
השבוע 5TOP של ICE וראובני פרידן במהדורה מיוחדת, מצדיע למיטב המהלכים שהפגינו מצוינות אסטרטגית בפרסום בשנה האחרונה. בשבוע הפרסום האחרון שנערך בניו-יורק הוכתרו במסגרת תחרות JAY CHIAT AWARD של איגוד המפרסמים האמריקאי (AAAA) המהלכים המבריקים של השנה שהוכיחו שפרסום מצוין מתחיל כבר במחלקת האסטרטגיה.
* לכל מקבצי TOP5 הקודמים -
* להצטרפות לעמוד אייס בפייסבוק -
* להצטרפות לעמוד ה-TOP5 בפייסבוק -
Grand Prix
PUMA | for the joy of sports
5DROGA יצאו לבחון מחדש את תעשיית הנעליים עבור PUMA וזיהו במהלך עבודתם קהל צרכנים שעד כה לא זכה למענה. הם זיהו את האתלטים של חיי הלילה, אלו מאתנו שמשחקים ביליארד, באולינג או סתם רוקדים כל הלילה במסיבה ועד היום לא קיבלו מענה הולם לצרכיהם כספורטאים לכל דבר ועניין.
Campaign for New Brand
Bolthouse Farms | "Baby Carrots / Eat 'Em Like Junk Food"
קריספין פורטר במהלך מבריק להשקת BABY CARROTS, יצאו מתוך הבנה עמוקה שהדרך הכי טובה להגדיל את המכירות של הירק הזה היא לא על ידי ניסיון בלתקשר עוד פעם ערכים בריאותיים שלו עבור הצרכן אלא להכניס אותו בראש הצרכן לקטגוריית מזון אחרת. קטגוריה של מזון שאנשים אוהבים לאכול, חטיפים. אמת צרכנית פשוטה שפוספסה על ידי כולם, שאת הירק הזה אוכלים כמו חטיף אפשרה את החיבור החדשני ויצרה מהלך יוצא דופן עם תוצאות מטורפות.
Media Strategy
Microsoft Bing | "Decode Jay-Z With Bing"
קריספין פורטר יצאו למהלך מדיה נועז שמטרתו להביא להגדלת שימוש במנוע החיפוש BING בקרב קהלים צעירים. המהלך החדשני חיבר את מנוע החיפוש עם זמר הראפ הפופולארי בקרב צעירים Jay-Z. במהלך מורכב במיוחד הביאו החברים בקריספין פורטר להטמנת והחבאת חלקים נרחבים מספרו הביוגרפי המצופה של הזמר, בכל מיני מקומות יוצאי שונים דופן בעולם, מכתיבה על מדרכות ובניינים לפרסום חלקים מן הספר על גגות בניינים עלומים, או על תחתיות בירות ואפילו בתוך ריפוד לג'קט. וכל זאת בהשראת הטקסטים מן הספר. רק שימוש חכם במנוע החיפוש המתקדם אפשר למצוא את הטקסטים השונים ולחבר אותם יחד וכך לאפשר למי שרוצה לקרוא מספרו של Jay-Z לראותו לפני כולם.
Brand Experience
Adobe | "Museum of Digital Media"
החברים ב- Goodby Silverstein יצרו בעבור ADOBE חווית מותג יוצאת דופן שכולה חגיגה ליצירתיות. במטרה להוכיח את מובילות ADOBE בזירת היצירתיות הקימה החברה מוזיאון דיגיטאלי בשם AMDM, מוזיאון שמהווה סמל, מפגן ראווה ליכולות הטכנולוגיות של החברה, חווית מותג דיגיטאלית מרשימה שחייבים לראות.
Social Media Strategy
The National HIV Council | "F**K TREE"
STARCOM נדרשו למצוא דרך להביא להגדלת המודעות לסכנה שבמין לא בטוח בשוודיה, זאת לאור ממצאים חדשים שהוכיחו שהצעירים שם מתנהגים בצורה מופקרת למדי. במטרה, להביא את הציבור להבנה שכשהוא שוכב עם בן/בת הזוג שלו הוא למעשה גם שוכב עם החבר של החברה של החבר שלה באותו זמן, יצאו STARCOM למהלך חברתי שניצל בצורה מבריקה את הפלטפורמה של פייסבוק עם אפליקציית "F**K TREE". אפליקציה שאפשרה לכל אחד בשוודיה פשוט לראות עם כמה אנשים הוא באמת שכב עד היום.
***אזהרת תוכן: הסרטון מכיל תכנים מיניים בוטים.
ניהול המדור על ידי אסא שפירא, סופרווייזר אסטרטגיה במשרד הפרסום ראובני פרידן
- 8.תמשיכו לחבק קמפיינים מהעולם (ל"ת)כוסית 11/11/2011 15:24הגב לתגובה זו
- 7.ארז 11/11/2011 12:39הגב לתגובה זוכנראה היה שבוע חלש
- אחד שקורא 11/11/2011 21:56הגב לתגובה זוסתם נודניק
- 6.11/11/2011 09:12הגב לתגובה זויותר. חלקם זכו באריה הזהב השנה.....
- 5.קריספין לובר 10/11/2011 18:31הגב לתגובה זופומה זה גאונות אני עדיין לא מבין את בינג וקריספין המ תותחים, אני רוצה גזר עכשיו!!!!!!!!!!!!
- 13/11/2011 10:54הגב לתגובה זופומה זו אכן גאונות, תובנה מושלמת שמוצגת באופן עוד יותר מרגש. בינג זאת גם כן גאונות, מה קשה לך להבין בדיוק??? לקחו מנוע חיפוש וחיברו את החלק של ה'חיפוש' למשהו מעשי, וקריספין, נו קריספין. מסתבר שפרסום יכול להפוך גם גזרים למשהו מדבק כמו ג'אנק פוד. מעולה, אה...ועלה והצלח אסא...
- 4.הלוואי עלינו 10/11/2011 17:08הגב לתגובה זו:(
- 3.מני 10/11/2011 15:40הגב לתגובה זומגמה יפה של המדור.
- 2.מגניבבבב 10/11/2011 13:38הגב לתגובה זולקחת לאסא את הטייטל, איפה ה"בכיר"? :)
- חוצפן! אתה תשלם על זה! (ל"ת)10/11/2011 14:26הגב לתגובה זו
- 1.אוהב את הכיוון החדש של ה-TOP5 (ל"ת)10/11/2011 13:13הגב לתגובה זו
בכמה יעלה מדד המחירים מחר?
מדד המחירים יפורסם מחר ב-14:00 בצהריים - איזה סעיפים ימשכו את המדד למטה ואיזה למעלה - ומה הנתון שהנגיד מחכה לו כדי להוריד ריבית?
אחרי חודשים של ציפייה, מדד המחירים לצרכן של אוקטובר שיתפרסם מחר צפוי להכריע לקראת הורדת ריבית ראשונה. המדד הקודם ירד ב-0.6% והפתיע את כל התחזיות, מה שהוריד את האינפלציה השנתית ל-2.5% והחזיר אותה אל תוך טווח היעד של בנק ישראל. מאז, השוק התייצב: הפסקת האש החזיקה מעמד, אי-הוודאות הגיאופוליטית ירדה, והשקל המשיך להתחזק לרמות של 3.20 שקלים לדולר, הגבוהות ביותר מאז אוגוסט 2022.
בתנאים האלה, תחזיות האנליסטים מתכנסות סביב עלייה של 0.5% במדד אוקטובר, מדד חיובי גבוה אך דומה לעלייה בתקופה המקבילה, שיניח את האינפלציה השנתית סביב 2.5%.
מה עשוי לדחוף את המדד כלפי מעלה?
אחד הסעיפים שקשה כיום לחזות הוא מחירי הטיסות, שהפכו בחודשים האחרונים למפתח להפתעות במדד. לאחר שבתקופת החגים נרשמה עלייה במחירי הטיסות, הכלכלנים מציינים כי הפתעה נוספת, גם אם לא בעוצמה שהפוכה לזו של ספטמבר, עלולה לדחוף את מדד אוקטובר כלפי מעלה מעבר לצפי.
גם ההלבשה וההנעלה נכנסים לחודש עונתי חזק. תחילת דגימת קולקציות החורף מביאה בדרך כלל לעליות מחירים חדות יחסית בעונתיות, כאשר הכלכלנים מציינים כי זה עשוי להיות אחד הסעיפים הדומיננטיים הפעם. לצד זאת, בסעיפי המזון (ללא ירקות ופירות) נרשמו עליות שמוסיפות עוד כמה נקודות בסיס למדד.
- האם הריבית תרד בסוף החודש? זה הנתון שיקבע
- בנק ישראל פיתח כלי חדש לחיזוי אינפלציה: "מנהלי החברות יודעים יותר טוב מהמודלים הסטטיסטיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה ימתן את המדד?
מנגד, הייסוף החד בשקל, שהעצים לאחר העלאת תחזית הדירוג לישראל שקרתה לאחרונה, צפוי למתן את המדד במגוון רחב של סעיפים המושפעים מייבוא. גם סעיף הפירות טריים עשוי להציג ירידות מחירים, שעשויות לעבוד נגד הלחצים העונתיים האחרים.

״הדולר היה צריך להיות ב-3 שקלים אלמלא הרפורמה המשפטית והמלחמה״
מניתוח של בנק ישראל: הדולר ממשיך לרדת - מי נפגע ומי מרוויח?
השקל ממשיך לטפס ושער הדולר נע הבוקר סביב 3.22 שקל דולר שקל רציף 0.27% אלו הרמות הנמוכות ביותר מאז אפריל 2022. המטבע המקומי בראלי שלא ראינו מזה שנים, בתחילת המלחמה הוא עוד נסחר סביב 4 שקלים לדולר וכיום כשהמצב הביטוחני נרגע יש הזרמה של הון הזר התחזיות הכלכליות משתפרות וגם סוכנויות הדירוג מעדכנות לחיוב את האופק, השקל מתחזק אולי אפילו מדי. נתוני המאקרו גם עוזרים למטבע, שוק העבודה חזק, האינפלציה מתכנסת לכיוון היעד וגביית המסים צפויה לשבור שיא של 520 מיליארד שקל השנה. גם הגירעון צפוי לעמוד סביב 5% מהתוצר שזה נמוך מהציפיות כשהתחזיות של בנק ישראל ל-2026-2028 מדברות על גירעון סביב כ-2.8%-2.9% בממוצע, שזה "גירעון בר קיימא" כל אלה ביחד ולחוד מחזקים את האמון של המשקיעים ומזרימים הון לשוק המקומי, מה שדוחף את השקל למעלה.
אבל מסתבר שהדולר היה יכול לפגוש את רמת ה-3 שקלים כבר ממזמן. ניתוח של בנק ישראל שבחן את ההשפעות השונות על שער החליפין מצא שאם מנקים מהמשוואה את שני הגורמים החריגים של השנתיים האחרונות, שהן הרפורמה המשפטית והמלחמה, הדולר היה כבר כנראה סביב 3 שקלים, ואולי אפילו נמוך מזה.
לפי המודל שמבוסס על הקשר בין שער הדולר-שקל לבין ביצועי הנאסד"ק, השקל היה אמור להתחזק הרבה קודם. בגרף שמצורף אפשר לראות את הפער שנוצר בין המציאות לבין מה שהמודל מנבא שזה הקו הכחול, שמייצג את שער הדולר בפועל, שהוא נסק הרבה מעל הקו הכתום, שמייצג את השער הצפוי בתנאים רגילים.
הרפורמה המשפטית והמלחמה גרמו לסטייה הזאת, בעיקר בגלל שהם הגבירו את חוסר הוודאות ופגעו באמון של המשקיעים הזרים בכלכלה המקומית. אבל עכשיו כשהמתיחות הפוליטית והביטחונית נרגעה ברמה מסוימת, נראה שהשקל סוגר את הפער ומתחזק חזרה לרמות שהוא היה צריך לפגוש גם בלי ההתערבות של אותם גורמים.
- הבורסה סוגרת בשיא: ת"א 90 עלה ב-0.7%, מדד הבנייה עלה ב-1%
- גילת זינקה 8.4%, אנלייט ב-6.9%; חברה לישראל איבדה 5.4% - נעילה חיובית בבורסה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנפגעים
מאחורי הנתונים המעודדים האלה יש סביבה שנהיית פחות ופחות נוחה לצד אחד של המשק. השקל החזק מכביד מאוד על יצואנים כמו חברות הייטק וסטארטאפים שפועלים בישראל ומוכרים את מוצריהם בחו"ל. כשההכנסות נקובות בדולרים אבל חלק גדול מההוצאות (כמו שכר, הוצאות מנהלה וכד׳) מתבצעות בשקלים, כל ירידה בשער הדולר שוחקת את השורה התחתונה. ראינו לאורך עונת הדוחות הקודמת וגם זו הנוכחית שאנחנו בעיצומה חברות כמו צ’ק פוינט, ש״האשימו״ את הדולר בכ-2% מהרווחיות הגולמית אצל חלק זה נסבל, אצל אחרות כמו אייקון גרופ, האמא של איידיגטל בישראל שפועלת ברווחיות גולמית צרה מאוד (2% מגזר ההפצה, 4% מגזר קמעונאות) זה משמעותי מאוד - אייקון: שער הדולר שחק את הרווח, המלחמה את ההכנסות
