"אחרי המחאה התקשורת משלמת מחיר"
שוק הפרסום מכין את עצמו לחורף קשה. הצפי הוא לרבעון אחרון קודר בסוף 2011, רבעון שכבר החל לתת את אותותיו בהאטה בפרסום בתקופת החגים (יחסית לתקופות זהות בעבר) והמשיך באופן חריף יותר לאחר החגים.
אילן שילוח, יו"ר קבוצת מקאן אריקסון, ליווה בחודשים האחרונים באמצעות הטוויטר את האירועים החברתיים הרי הגורל בישראל והביע יותר מפעם אחת את תמיכתו בהפגנות הענק שיצאו לכיכר. לפני יומיים (יום א') צייץ שילוח בטוויטר, והפעם הוא נאלץ להתמודד עם הישגי המחאה: "התיקשורת מקבלת עונשה על גיבוי למחאה... מורידים מחירי מוצרים, חלק מהמימון הוא הורדה מסיבית של הפירסום . התוצאה היא הפסדים כבדים ופיטורי אנשים".
המחאה שהצליחה מעל למצופה וזכתה לגיבוי וסיקור נרחב בתקשורת הגיעה לשלב הקרבת הקורבנות על מזבח הצדק החברתי. בין מאות האלפים שיצאו לרחובות להפגין היו גם עובדי ענף הפרסום שנקלע כעת לתקופת קיצוץ מאסיבי מצד המפרסמים ועובדי גופי התקשורת שקיצוץ בפרסום משמעותו ירידה ברווחיהם. התוצאה היא אחת, קיצוץ בלתי נמנע גם במצבת כח האדם בערוצי הטלוויזיה ומשרדי הפרסום.
שילוח סיפק ציוץ נוסף גם בהקשר הזה: "קל יותר לפטר אנשים בקשת, רשת, ערוץ 10, משרדי הפירסום , אתרי האינטרנט והעיתונים מאשר לפטר בחברות הגדולות שצמצמו את הפירסום".
שילוח מכיר מקרוב את "החברות הגדולות שצמצמו את הפרסום" כפי שהוא מנסח בציוץ הטוויטר שלו. מקאן אריקסון, משרד הפרסום הגדול במדינה בראשו הוא עומד מייצג חלק מהמפרסמים הגדולים בישראל. תנובה, שמצאה עצמה בחודשים האחרונים בלב המחאה החברתית ותיזכר יותר מכל כסמל ההתקוממות החברתית של קיץ 2011 היא מלקוחותיו הבולטים של מקאן.
- 8.מאיר 02/11/2011 12:07הגב לתגובה זוזו טעות להפוך את אקט הפחד של המפרסמים להאשמה עצמית ולחרטה על המחאה. אקט הפחד הזה עוד עלול להפוך לאקט אסטרטגי וספין תקשורתי של המפרסמים נגד המחאה.
- 7.ק 02/11/2011 11:11הגב לתגובה זובהרס מעמד הטייקונים. ברגע שיכניסו עוד שחקנים למשחק (בין אם זה שוק מוצרי החלב או כל שוק אחר), התחרות תגבר, ואיתה גם הדרישה לפרסום איכותי.
- 6.א 01/11/2011 23:40הגב לתגובה זותקופה קשה מאוד לענף שמורגשת כמעט בכל חברה שקשורה לפרסום. כן, זה מצב זמני אבל הצלקת תשאר
- 5.אילן שילוח דמגוג (ל"ת)ליאור 01/11/2011 22:29הגב לתגובה זו
- 4.לילך 01/11/2011 22:11הגב לתגובה זואני שמתי לב שארטים וקופי במקאן לא מתוגמלים בחודש הראשון לעבודתם, אז כנראה שזה גל הפיטורים שאתה מדבר עליו אדון יושב ראש האנטי מחאה, תקשיב, אני מבינה שאתה מתחום הפרסום ותכלס אתה מנסה לקדם את האג'נדה שלך שהיא כמובן פוליטית, ולהצטייר קמת יותר מהמשרד שדחף את גלעד שליט מחוץ לשבי, אבל כדאי שתכנס לפרופורציות.
- 3.אסף 01/11/2011 18:17הגב לתגובה זוהחברות הגדולות הבינו שהן לא צריכות משרדי פרסום גדולים ותקציבים של מליונים בשביל להריץ קמפיין באינטרנט או לעצב מודעות לעיתונות. בעידן הדיגיטלי שכל פרילאנס מהבית או מהסטודיו שלו יכול לעשות בדיוק את אותה העבודה כמו משרד פרסום, אין שום הצדקה לשלם סכומים מטורפים על פרסום. בעידן בו יוטיוב וגוגל שולטים במדיה ומתחזקים מיום ליום, אין שום צורך בפרסום מסורתי עם מאות עובדים. מספיק משרד של 5-10 אנשים בכדי לטפל באותו תקציב וברבע מחיר. הגיע הזמן שהעבדות של המשרדים הגדולים תצא מהעולם ושהעובדים יתחילו לדרוש את זכויותיהם הבסיסיות לשעות נוספות ותגמול על לחץ וקריאטיביות.
- שטויות במיץ של לחזר ממורמר (ל"ת)01/11/2011 18:29הגב לתגובה זו
- 2.אחת שיודעת 01/11/2011 17:13הגב לתגובה זומחירי השוק הם ברצפה ובמקום שאחת החברות הגדולות תצא בקמפיין במחירי רצפה ותמכור את המוצרים שלה במבצע היא מעדיפה לדפוק את חברת הפרסום (יש פיטורים רחבים בכל חברות הגדולות) ולהוריד תקציבים בחצי ואף יותר מזה.
- 1.01/11/2011 17:01הגב לתגובה זולי מה אילן רוצה?
- אילן צודק (ל"ת)הפגנו ואכלנו אותה 01/11/2011 17:46הגב לתגובה זו
- גיא 01/11/2011 17:17הגב לתגובה זוהוא רוצה להרויח כסף, הרבה כסף, הרבה מאד כסף..