"אחרי המחאה התקשורת משלמת מחיר"

יו"ר מקאן, אילן שילוח בטוויטר: "קל יותר לפטר בקשת, ערוץ 10, אתרי האינטרנט ומשרדי הפרסום מאשר בחברות הגדולות שצמצמו את הפרסום"
משה בנימין | (11)

שוק הפרסום מכין את עצמו לחורף קשה. הצפי הוא לרבעון אחרון קודר בסוף 2011, רבעון שכבר החל לתת את אותותיו בהאטה בפרסום בתקופת החגים (יחסית לתקופות זהות בעבר) והמשיך באופן חריף יותר לאחר החגים.

אילן שילוח, יו"ר קבוצת מקאן אריקסון, ליווה בחודשים האחרונים באמצעות הטוויטר את האירועים החברתיים הרי הגורל בישראל והביע יותר מפעם אחת את תמיכתו בהפגנות הענק שיצאו לכיכר. לפני יומיים (יום א') צייץ שילוח בטוויטר, והפעם הוא נאלץ להתמודד עם הישגי המחאה: "התיקשורת מקבלת עונשה על גיבוי למחאה... מורידים מחירי מוצרים, חלק מהמימון הוא הורדה מסיבית של הפירסום . התוצאה היא הפסדים כבדים ופיטורי אנשים".

המחאה שהצליחה מעל למצופה וזכתה לגיבוי וסיקור נרחב בתקשורת הגיעה לשלב הקרבת הקורבנות על מזבח הצדק החברתי. בין מאות האלפים שיצאו לרחובות להפגין היו גם עובדי ענף הפרסום שנקלע כעת לתקופת קיצוץ מאסיבי מצד המפרסמים ועובדי גופי התקשורת שקיצוץ בפרסום משמעותו ירידה ברווחיהם. התוצאה היא אחת, קיצוץ בלתי נמנע גם במצבת כח האדם בערוצי הטלוויזיה ומשרדי הפרסום.

שילוח סיפק ציוץ נוסף גם בהקשר הזה: "קל יותר לפטר אנשים בקשת, רשת, ערוץ 10, משרדי הפירסום , אתרי האינטרנט והעיתונים מאשר לפטר בחברות הגדולות שצמצמו את הפירסום".

שילוח מכיר מקרוב את "החברות הגדולות שצמצמו את הפרסום" כפי שהוא מנסח בציוץ הטוויטר שלו. מקאן אריקסון, משרד הפרסום הגדול במדינה בראשו הוא עומד מייצג חלק מהמפרסמים הגדולים בישראל. תנובה, שמצאה עצמה בחודשים האחרונים בלב המחאה החברתית ותיזכר יותר מכל כסמל ההתקוממות החברתית של קיץ 2011 היא מלקוחותיו הבולטים של מקאן.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    מאיר 02/11/2011 12:07
    הגב לתגובה זו
    זו טעות להפוך את אקט הפחד של המפרסמים להאשמה עצמית ולחרטה על המחאה. אקט הפחד הזה עוד עלול להפוך לאקט אסטרטגי וספין תקשורתי של המפרסמים נגד המחאה.
  • 7.
    ק 02/11/2011 11:11
    הגב לתגובה זו
    בהרס מעמד הטייקונים. ברגע שיכניסו עוד שחקנים למשחק (בין אם זה שוק מוצרי החלב או כל שוק אחר), התחרות תגבר, ואיתה גם הדרישה לפרסום איכותי.
  • 6.
    א 01/11/2011 23:40
    הגב לתגובה זו
    תקופה קשה מאוד לענף שמורגשת כמעט בכל חברה שקשורה לפרסום. כן, זה מצב זמני אבל הצלקת תשאר
  • 5.
    אילן שילוח דמגוג (ל"ת)
    ליאור 01/11/2011 22:29
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    לילך 01/11/2011 22:11
    הגב לתגובה זו
    אני שמתי לב שארטים וקופי במקאן לא מתוגמלים בחודש הראשון לעבודתם, אז כנראה שזה גל הפיטורים שאתה מדבר עליו אדון יושב ראש האנטי מחאה, תקשיב, אני מבינה שאתה מתחום הפרסום ותכלס אתה מנסה לקדם את האג'נדה שלך שהיא כמובן פוליטית, ולהצטייר קמת יותר מהמשרד שדחף את גלעד שליט מחוץ לשבי, אבל כדאי שתכנס לפרופורציות.
  • 3.
    אסף 01/11/2011 18:17
    הגב לתגובה זו
    החברות הגדולות הבינו שהן לא צריכות משרדי פרסום גדולים ותקציבים של מליונים בשביל להריץ קמפיין באינטרנט או לעצב מודעות לעיתונות. בעידן הדיגיטלי שכל פרילאנס מהבית או מהסטודיו שלו יכול לעשות בדיוק את אותה העבודה כמו משרד פרסום, אין שום הצדקה לשלם סכומים מטורפים על פרסום. בעידן בו יוטיוב וגוגל שולטים במדיה ומתחזקים מיום ליום, אין שום צורך בפרסום מסורתי עם מאות עובדים. מספיק משרד של 5-10 אנשים בכדי לטפל באותו תקציב וברבע מחיר. הגיע הזמן שהעבדות של המשרדים הגדולים תצא מהעולם ושהעובדים יתחילו לדרוש את זכויותיהם הבסיסיות לשעות נוספות ותגמול על לחץ וקריאטיביות.
  • שטויות במיץ של לחזר ממורמר (ל"ת)
    01/11/2011 18:29
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אחת שיודעת 01/11/2011 17:13
    הגב לתגובה זו
    מחירי השוק הם ברצפה ובמקום שאחת החברות הגדולות תצא בקמפיין במחירי רצפה ותמכור את המוצרים שלה במבצע היא מעדיפה לדפוק את חברת הפרסום (יש פיטורים רחבים בכל חברות הגדולות) ולהוריד תקציבים בחצי ואף יותר מזה.
  • 1.
    01/11/2011 17:01
    הגב לתגובה זו
    לי מה אילן רוצה?
  • אילן צודק (ל"ת)
    הפגנו ואכלנו אותה 01/11/2011 17:46
    הגב לתגובה זו
  • גיא 01/11/2011 17:17
    הגב לתגובה זו
    הוא רוצה להרויח כסף, הרבה כסף, הרבה מאד כסף..