פרסום ראשון

תוך שבועיים: משרד פרסום חדש לטורנדו

למרות הדימוי של 'תקציב הפסדי' שדבק בהם, לפחות כ-8 משרדים מנסים לקבל לידיהם את תקציב טורנדו שעתיד לגדול ב-40% ולהתמקד במשרד אחד
משה בנימין | (1)

יחסי העבודה בין משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי וחברת המזגנים טורנדו שעלו על שרטון (עקב מחלוקות שנוגעות למחירי מדיה ו/או רצון טורנדו לעבור למשרד אחר לאור השינויים במשרד) הביאו בפועל ל-2 תוצאות.

האחת היא תדמית שבטורנדו מתעקשים לפזר, לפיו טיפול בתקציב הפרסום של החברה מתאפשר רק במחירי הפסד למשרד הפרסום והשנייה, המתבקשת והטבעית יותר היא מירוץ של מספר משרדים אחרי התקציב למרות הספק לכאורה בנוגע טורנדו.

תקציב הפרסום של טורנדו עמד ב-2010 על כ-19 מיליון דולר במחירי מחירון המהווים בפועל כ-15 מיליון שקלים. ב-2011 עד לחודש זה עמד התקציב על כ-27 מיליון דולר במחירי מחירון המהווים בפועל כ-20 מיליון שקלים. בתקופה האפרורית בה ניצב שוק הפרסום לא מעט משרדים ישמחו לראות את השם של טורנדו רשום בשורה התחתונה של הדוח"ות, גם אם זה אומר שצריך לבלוע את הרוק ולהסתפק בשולי רווח מזעריים. במצב של השוק כיום, מול תחזיות הרבעון ה-4 הקודרות, צירוף של תקציב בסדר גודל כזה יכול להביא משרד פרסום שתכנן קיצוץ הכרחי וכואב בכוח האדם למצב הפוך של גיוס ופריחה.

בטורנדו הצהירו כי תקציב הפרסום שלהם ל-2010 עתיד לגדול ב-40% נוספים עם השקת קו המוצרים של המותג Midea. בטורנדו מודעים לכוחם כתקציב מדיה מובהק עם פעילות ענפה בטלוויזיה וברדיו ומצפים ממשרדי הפרסום שיפנו אליהם, ליחס הולם, על כל המשתמע מכך.

בין רונן בזזי, (מנכ"ל, בעלים ומייסד חברת המזגנים) לבכירי יוניברסל מקאן שוררים יחסי חברות טובים. עובדה זו הופכת בראש ובראשונה את המשרדים שקונים מדיה באמצעות יוניברסל למועמדים בעלי נקודת פתיחה טובה לקבל את התקציב. בסביבת טורנדו מבהירים שהתקציב כולו יישב במשרד אחד, ולמרות גודלו לא סביר שיפוצל ל-2 משרדים. לאייס נודע כי אפשרות שנשקלת בטורנדו היא שיוניברסל מקאן תטפל בתקציב המדיה וחלקו של הקריאייטיב יטופל במשרד שרכש המדיה שלו לא מבוצע על ידי יוניברסל.

מבחינת לוחות הזמנים, הצפי הוא שתוך שבועיים יכריזו בטורנדו על משרד פרסום חדש שיטפל בתקציב. למרות זאת קיים סיכוי, אמנם קרוב לאפסי ששלמור ימשיכו להחזיק בו. מה שבטוח הוא שבגזרת הקריאייטיב החברה חותרת לרענון. שלא לייחוס נאמר בסביבת טורנדו כי המרכיב החשוב ביותר עבורם כעת הוא איכות ההצעה הקריאייטיבית, גם אם המשרד המוביל בפרמטר זה יהיה יקר יותר ממתחריו על התקציב.

עם פרסום הידיעות על הקצר ביחסי שלמור-טורנדו פנו לחברת המזגנים מספר משרדים, בחלקם מהעשירייה השנייה בנסיון לשקול לחיוב את מועמדותם. כרגע מדובר בכ-8 משרדים שמנסים לקשור עצמם לתקציב. מה שעשוי להרחיק מהתקציב משרדים בסדר גודל בינוני ומטה הוא היקף העבודה העצום של טורנדו ברמת ה-BTL. בחברת המזגנים מעדיפים לשקול בכובד ראש את ההחלטה על המשרד שיזכה בתקציב, הרבה בגלל הסיבה האחרונה שלא מאפשרת לכל משרד לתת מענה.

לפחות ברמת העשירייה הראשונה משרד שנמצא חזק בתמונת התקציב הוא באומן בר ריבנאי למרות שמוקדם עדיין לקבוע אם אכן הוא יחל לטפל בו בעוד כשבועיים. בנקודת זמן זו טרם העבירו בטורנדו בריף קריאייטיב למשרדים, אך כאמור בתוך תקופת זמן של שבועיים יושלם ככל הנראה תהליך הפגישות עם המשרדים והצגת הקריאייטיב בפני טורנדו.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    נעמה 02/11/2011 15:34
    הגב לתגובה זו
    הפרסומות של טורנדו היו מעולות. פרגון.
אינפלציה מדד המחירים פירות ירקות
צילום: תמר מצפי

בכמה יעלה מדד המחירים מחר?

מדד המחירים יפורסם מחר ב-14:00 בצהריים - איזה סעיפים ימשכו את המדד למטה ואיזה למעלה - ומה הנתון שהנגיד מחכה לו כדי להוריד ריבית?

תמיר חכמוף |

אחרי חודשים של ציפייה, מדד המחירים לצרכן של אוקטובר שיתפרסם מחר צפוי להכריע לקראת הורדת ריבית ראשונה. המדד הקודם ירד ב-0.6% והפתיע את כל התחזיות, מה שהוריד את האינפלציה השנתית ל-2.5% והחזיר אותה אל תוך טווח היעד של בנק ישראל. מאז, השוק התייצב: הפסקת האש החזיקה מעמד, אי-הוודאות הגיאופוליטית ירדה, והשקל המשיך להתחזק לרמות של 3.20 שקלים לדולר, הגבוהות ביותר מאז אוגוסט 2022.

בתנאים האלה, תחזיות האנליסטים מתכנסות סביב עלייה של 0.5% במדד אוקטובר, מדד חיובי גבוה אך דומה לעלייה בתקופה המקבילה, שיניח את האינפלציה השנתית סביב 2.5%.

מה עשוי לדחוף את המדד כלפי מעלה?

אחד הסעיפים שקשה כיום לחזות הוא מחירי הטיסות, שהפכו בחודשים האחרונים למפתח להפתעות במדד. לאחר שבתקופת החגים נרשמה עלייה במחירי הטיסות, הכלכלנים מציינים כי הפתעה נוספת, גם אם לא בעוצמה שהפוכה לזו של ספטמבר, עלולה לדחוף את מדד אוקטובר כלפי מעלה מעבר לצפי.

גם ההלבשה וההנעלה נכנסים לחודש עונתי חזק. תחילת דגימת קולקציות החורף מביאה בדרך כלל לעליות מחירים חדות יחסית בעונתיות, כאשר הכלכלנים מציינים כי זה עשוי להיות אחד הסעיפים הדומיננטיים הפעם. לצד זאת, בסעיפי המזון (ללא ירקות ופירות) נרשמו עליות שמוסיפות עוד כמה נקודות בסיס למדד.

ומה ימתן את המדד?

מנגד, הייסוף החד בשקל, שהעצים לאחר העלאת תחזית הדירוג לישראל שקרתה לאחרונה, צפוי למתן את המדד במגוון רחב של סעיפים המושפעים מייבוא. גם סעיף הפירות טריים עשוי להציג ירידות מחירים, שעשויות לעבוד נגד הלחצים העונתיים האחרים.

מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים לצרכן CPI

האם הריבית תרד בסוף החודש? זה הנתון שיקבע

ביום שישי יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר, והציפיות בשוק מצביעות על עלייה של כ-0.5%; אחרי שהמדד הקודם הפתיע בירידה חדה של 0.6% והוריד את האינפלציה השנתית ל-2.5%, השוק מעריך כי גם הפעם נראה נתון שיחזק את ההסתברות להורדת ריבית כבר בהחלטה הקרובה

תמיר חכמוף |

אחרי חודשים של אי ודאות, נראה שהמשק הישראלי חוזר לשגרה. הפסקת האש שנכנסה לתוקף מוקדם מהצפוי והחזיקה מעמד למרות החששות, מסירה בהדרגה את אחד המשתנים המרכזיים שעיכבו את בנק ישראל מלהתחיל בתהליך הורדת הריבית. במקביל, השקל ממשיך להתחזק, ונכון לבוקר זה נסחר סביב 3.25 שקלים לדולר, הרמות הנמוכות שנראה לאחרונה באוגוסט 2022, בעוד הדולר בעולם ממשיך להיחלש. גם בשוק האג"ח הממשלתי נרשמת ירידה בפרמיית הסיכון של ישראל, לאחר שחברת S&P העלתה את תחזית הדירוג מ"שלילית" ל"יציבה", בהמשך להחלטה דומה של פיץ'. התשואות הקצרות עלו מתחילת נובמבר, והמרווחים באג"ח הדולריות הצטמצמו לרמות שמזכירות את התקופה שלפני המלחמה.

ברקע הדברים, הציפיות למדד אוקטובר מתכנסות סביב עלייה של 0.5%, שתשמור את האינפלציה השנתית קרוב ל-2.5%, בתוך טווח היעד של בנק ישראל. 

מה צופים האנליסטים?

הקונצנזוס בשוק עומד על עלייה של 0.5%, כאשר בהראל מעריכים עלייה של 0.5%, במזרחי טפחות 0.4%, ובמיטב 0.6%. לאחר שהמדד הקודם ירד ב-0.6% והפתיע את כל התחזיות, שעמדו על ירידה של 0.3% בלבד. מדובר בקצב שמתאים לסביבה אינפלציונית יציבה יחסית.

מודי שפריר, האסטרטג הראשי בפועלים, מציין כי “הייסוף המתמשך בשקל והתמתנות מגבלת הביקוש לעובדים צפויים למתן את האינפלציה גם במהלך 2026, בעוד עליית השכר הממוצע נראית מתונה ביחס לעבר”. לדבריו, השוק מתמחר כעת הורדת ריבית בהסתברות של כ-75%, והמדד הקרוב עשוי לקבוע אם היא תתממש כבר בהחלטה הקרובה ב-24 בנובמבר.

במזרחי טפחות מעריכים כי ההתמתנות במדדי מחירי הטיסות והחגים, יחד עם התחזקות השקל, צפויים להוביל למדד מתון יחסית. לפי הסקירה של הבנק, מדד אוקטובר צפוי לעלות בכ-0.4% בלבד, מה שיוביל את האינפלציה השנתית ל־2.4%. “בהינתן סביבת שער החליפין החזקה והירידה במחירי הסחורות בעולם, קשה לראות כרגע לחץ אינפלציוני משמעותי נוסף”, נכתב.

בלידר שוקי הון מציינים כי “הגידול בצריכה בחודשים האחרונים נבע ברובו מהשלמת רכישות שנדחו במהלך המלחמה, אך נתוני אוקטובר מצביעים על יציבות ולא על גל ביקושים חדש”. לדבריהם, הלחצים האינפלציוניים נשארים מתונים, והם צופים עלייה מצטברת של 0.1% בלבד בשלושת החודשים הקרובים, לצד הורדת ריבית אחת בתקופה זו.