פרסום ראשון

תוך שבועיים: משרד פרסום חדש לטורנדו

למרות הדימוי של 'תקציב הפסדי' שדבק בהם, לפחות כ-8 משרדים מנסים לקבל לידיהם את תקציב טורנדו שעתיד לגדול ב-40% ולהתמקד במשרד אחד
משה בנימין | (1)

יחסי העבודה בין משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי וחברת המזגנים טורנדו שעלו על שרטון (עקב מחלוקות שנוגעות למחירי מדיה ו/או רצון טורנדו לעבור למשרד אחר לאור השינויים במשרד) הביאו בפועל ל-2 תוצאות.

האחת היא תדמית שבטורנדו מתעקשים לפזר, לפיו טיפול בתקציב הפרסום של החברה מתאפשר רק במחירי הפסד למשרד הפרסום והשנייה, המתבקשת והטבעית יותר היא מירוץ של מספר משרדים אחרי התקציב למרות הספק לכאורה בנוגע טורנדו.

תקציב הפרסום של טורנדו עמד ב-2010 על כ-19 מיליון דולר במחירי מחירון המהווים בפועל כ-15 מיליון שקלים. ב-2011 עד לחודש זה עמד התקציב על כ-27 מיליון דולר במחירי מחירון המהווים בפועל כ-20 מיליון שקלים. בתקופה האפרורית בה ניצב שוק הפרסום לא מעט משרדים ישמחו לראות את השם של טורנדו רשום בשורה התחתונה של הדוח"ות, גם אם זה אומר שצריך לבלוע את הרוק ולהסתפק בשולי רווח מזעריים. במצב של השוק כיום, מול תחזיות הרבעון ה-4 הקודרות, צירוף של תקציב בסדר גודל כזה יכול להביא משרד פרסום שתכנן קיצוץ הכרחי וכואב בכוח האדם למצב הפוך של גיוס ופריחה.

בטורנדו הצהירו כי תקציב הפרסום שלהם ל-2010 עתיד לגדול ב-40% נוספים עם השקת קו המוצרים של המותג Midea. בטורנדו מודעים לכוחם כתקציב מדיה מובהק עם פעילות ענפה בטלוויזיה וברדיו ומצפים ממשרדי הפרסום שיפנו אליהם, ליחס הולם, על כל המשתמע מכך.

בין רונן בזזי, (מנכ"ל, בעלים ומייסד חברת המזגנים) לבכירי יוניברסל מקאן שוררים יחסי חברות טובים. עובדה זו הופכת בראש ובראשונה את המשרדים שקונים מדיה באמצעות יוניברסל למועמדים בעלי נקודת פתיחה טובה לקבל את התקציב. בסביבת טורנדו מבהירים שהתקציב כולו יישב במשרד אחד, ולמרות גודלו לא סביר שיפוצל ל-2 משרדים. לאייס נודע כי אפשרות שנשקלת בטורנדו היא שיוניברסל מקאן תטפל בתקציב המדיה וחלקו של הקריאייטיב יטופל במשרד שרכש המדיה שלו לא מבוצע על ידי יוניברסל.

מבחינת לוחות הזמנים, הצפי הוא שתוך שבועיים יכריזו בטורנדו על משרד פרסום חדש שיטפל בתקציב. למרות זאת קיים סיכוי, אמנם קרוב לאפסי ששלמור ימשיכו להחזיק בו. מה שבטוח הוא שבגזרת הקריאייטיב החברה חותרת לרענון. שלא לייחוס נאמר בסביבת טורנדו כי המרכיב החשוב ביותר עבורם כעת הוא איכות ההצעה הקריאייטיבית, גם אם המשרד המוביל בפרמטר זה יהיה יקר יותר ממתחריו על התקציב.

עם פרסום הידיעות על הקצר ביחסי שלמור-טורנדו פנו לחברת המזגנים מספר משרדים, בחלקם מהעשירייה השנייה בנסיון לשקול לחיוב את מועמדותם. כרגע מדובר בכ-8 משרדים שמנסים לקשור עצמם לתקציב. מה שעשוי להרחיק מהתקציב משרדים בסדר גודל בינוני ומטה הוא היקף העבודה העצום של טורנדו ברמת ה-BTL. בחברת המזגנים מעדיפים לשקול בכובד ראש את ההחלטה על המשרד שיזכה בתקציב, הרבה בגלל הסיבה האחרונה שלא מאפשרת לכל משרד לתת מענה.

לפחות ברמת העשירייה הראשונה משרד שנמצא חזק בתמונת התקציב הוא באומן בר ריבנאי למרות שמוקדם עדיין לקבוע אם אכן הוא יחל לטפל בו בעוד כשבועיים. בנקודת זמן זו טרם העבירו בטורנדו בריף קריאייטיב למשרדים, אך כאמור בתוך תקופת זמן של שבועיים יושלם ככל הנראה תהליך הפגישות עם המשרדים והצגת הקריאייטיב בפני טורנדו.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    נעמה 02/11/2011 15:34
    הגב לתגובה זו
    הפרסומות של טורנדו היו מעולות. פרגון.