WPP נחלשת, HAVAS ברבעון שיא
חברת אחזקות הפרסום הגדולה בעולם - WPP פרסמה השבוע את דוחותיה לרבעון השלישי. WPP רשמה עלייה של 9% במחזור וצמיחה אורגנית של 4.7%. במקביל ל-WPP פרסמה גם חברת HAVAS את תוצאותיה לרבעון השלישי. ב-HAVAS רשמו את הרבעון הטוב ביותר של חברת האחזקות צמיחה אורגנית של 7.5%.
מחזור הפעילות של WPP ברבעון ה-3 עמד על 3.95 מיליארד דולר. הנתונים אותם מפרסמת WPP נמוכים יותר מביצועי חברת האחזקות ברבעונים האחרונים. ברבעון ה-1 רשמה החברה בראשה עומד מרטין סורל צמיחה אורגנית של 6.7% וברבעון ה-2 צמיחה של 5.6%.
סורל ציין כי החשש שלו משוק הפרסום העולמי נוגע ל-2013. "ב-2012 יתקיימו אירועי ענק כגון הבחירות בארה"ב, האולימפיאדה בלונדון ו'יורו 2012' - טורניר הכדורגל האירופאי. אלו יוסיפו כ-1% להוצאה לפרסום, מה שיוביל לצמיחה של כ-4% בהוצאה לפרסום בשוק העולמי" כך לדברי סורל.
המדינות שעדיין מציגות נתונים נאים עבור חברת האחזקות העולמית נותרו ה-BRIC. ברזיל, רוסיה, הודו וסין. שווקים מתפתחים אלו עמדו בממוצע על צמיחה של כ-19% בהובלת סין עם צמיחה של 26.6% ברבעון ה-3.
HAVAS דיווחה על צמיחה של 7.5%, מה שהפך את הרבעון ה-3 ב-2011 לטוב ביותר של הקבוצה ב-3 השנים האחרונות. היקף פעילות הקבוצה ברבעון ה-3 עמד על 541.8 מיליון דולר. החברה רשמה צמחיה בכל השווקים הגדולים בהם היא פעילה פרט לצרפת.
מנכ"ל HAVAS דיוויד ג'ונס ציין כי צמיחתה של הקבוצה לא נובעת אך ורק כתוצאה מרכישות, אלא גם על ידי סטארט-אפים והרחבות מותגי סוכנויות פרסום של הקבוצה. דוגמה לכך היא סוכנות Arnold העולמית אשר פתחה סניף בשנגחאי בחודש ספטמבר וסניף נוסף באוסטרליה מוקדם יותר השנה.
סוכנות הפרסום המובילה של HAVAS בעולם היא Euro RSCG (כוללת סניף בישראל, בשותפות עם ארד תקשורת). הסוכנות הרחיבה את סניף הדגל שלה BETC Euro הפריזאי באמצעות פתיחת סניף באנגליה. מנכ"ל HAVAS ציין כי באמצעות BETC החברה מתכוונת לחדו לשווקים בארה"ב, ברזיל ואסיה.