בכל מחיר? ייתכן וטורנדו ייפרדו משלמור

חברת המזגנים מנסה לשפר עמדות במחירי המדיה וייתכן כי תעזוב את שלמור במידה והמו"מ בינה לבין יוניון מדיה, חברת הרכש של שלמור לא יעלה יפה
משה בנימין | (7)

האם חברת טורנדו פוזלת לשדות זרים ומחפשת משרד חדש במקום שלמור אבנון עמיחי? כך לפחות זה נראה מצידו של מנכ"ל ומייסד טורנדו רונן בזזי שמכוון לשיפור עמדות במשולש שבינו לבין יוניון מדיה, חברת רכש המדיה של שלמור אבנון עמיחי ואורן יוניוב ומשרד הפרסום.

בימים אלו נמצא משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי במו"מ עם מנכ"ל טורנדו עקב דרישתו לעדכון בכיוון מטה של תעריפי המדיה אליהן הוא מחויב כעת. אדם פולצ'ק, מנכ"ל משותף בשלמור אבנון עמיחי מאשר את עובדת קיום המו"מ ואומר: "אכן אנו במשא-ומתן מסחרי עם קבוצת טורנדו, ואני מקווה שהנושא ייפתר לשביעות-רצונם של שני הצדדים".

בכיר בענף המעורה בפרטים אומר לאייס כי "במחירים שטורנדו מעוניינת לקבל יש רק 2 חברות מדיה שיכולות לעמוד: 'יוניון מדיה' ו'יוניברסל', דהיינו אורן יוניוב ואלון שטרן. רק הן יוכלו לספוג את המחירים כתוצאה מהיקף הקנייה הגדול שלהן". הפועל היוצא מכך הוא שהחלופות האפשריות עבור טורנדו במידה ומערכת היחסים עם שלמור תסתיים הן ראובני-פרידן או גליקמן-נטלר-סמסונוב.

גליקמן קונה מדיה ללקוחות המשרד באמצעות 'יוניברסל מקאן' וראובני פרידן יכול להציע לטורנדו רכש מדיה באמצעות חברת המדיה העצמאית שלו 'מרקיורי' אך במחירי יוניברסל (מקאן אריקסון וראובני פרידן מוחזקים על ידי קבוצת האחזקות העולמית ipg). בראובני פרידן לא הסכימו להתייחס לדברים ובגליקמן מסרו כי תקציב טורנדו לא יטופל במשרד.

טורנדו נחשבת למותג המזגנים עם ההוצאה לפרסום הגבוהה ביותר בשוק. לא פחות מ-10 מיליון דולר (במחירי מחירון) הושקעו ביוני-יולי בלבד על ידי 3 המותגים המובילים בשוק המזגנים. משרדי הפרסום המלווים את המותגים המובילים הם: מקאן אריקסון עם תדיראן, אדלר חומסקי עם אלקטרה ושלמור אבנון עמיחי עם טורנדו.

ההוצאה לפרסום בשוק המזגנים כולו עמדה על 12.9 מיליון דולר, לפי נתוני יפעת בקרת פרסום. טורנדו הוביל בענק עם הוצאה של 6.8 מיליון דולר. לנתון הכספי המרשים הזה מודע גם רונן בזזי, מנכ"ל החברה שהביט סביבו ושם לב לחולשתו של שוק הפרסום ברבעון האחרון. סיטואציה המכשירה עבורו את הקרקע לרענון מחירי המדיה.

ההגיון של טורנדו מאוד בסיסי, כך מסבירים בענף הפרסום. "הם שמים הרבה כסף על פרסום ואומרים לשלמור, שווה לכם לעבוד אתנו כדי לשמר את הווליום בו אתם עובדים מול גופי התקשורת. בשלמור עצמם מודעים לעובדה שלא מדובר בתקציב רווחי, מקסימום רווח מזערי או 'ברייק-איבן'. עכשיו הכדור בידיים של שלמור והם יחליטו אם טוב להם להישאר ולעבוד עם טורנדו". גורם נוסף בענף הפרסום אומר לאייס כי "רונן בזזי מנכ"ל טורנדו הפגין חוסר שביעות רצון ממחירי המדיה שהוצעו לו ביוניון ובנוסף לכך גם מחפש לרענן את שפת המותג תחת כנפיו של משרד פרסום אחר".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    שטויות, השאלה החשובה היא מה יעשה ספי שקד? (ל"ת)
    ש. סקד 25/10/2011 16:48
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    טורנדו - א גזינטע לקוח. (ל"ת)
    אוהד 25/10/2011 15:30
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    טורנדו לא הוגנים 25/10/2011 12:46
    הגב לתגובה זו
    נהוג לתקוף משרדי פרסום על חזירות ותאוות בצעי והנה טורנדו מנסה לשפר את מצבה תוך כדי ניצול חולשה של הענף והמשרדים. המצחיק הוא שכולם מודעים כבר לתופעה שנקראת 'טורנדו' וממשיכים לשחק לידיה. אז הנה יש גם לקוחות חרא!
  • 4.
    לקוחות עוזבים והמשרד לא מצליח לגייס לקוחות (ל"ת)
    שלמור בקריסה 25/10/2011 10:41
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מומחה 25/10/2011 09:03
    הגב לתגובה זו
    וינצלו את מצב השוק
  • 2.
    ג 24/10/2011 19:37
    הגב לתגובה זו
    כל שנה המותג יחליף משרד. כולם לוקחים אותו בשביל להגדיל נפחים ואחר כך מצטערים על כך...
  • 1.
    גם את התקציב של גלעד שליט הם איבדו השבוע (ל"ת)
    איל 24/10/2011 18:19
    הגב לתגובה זו