בכל מחיר? ייתכן וטורנדו ייפרדו משלמור
האם חברת טורנדו פוזלת לשדות זרים ומחפשת משרד חדש במקום שלמור אבנון עמיחי? כך לפחות זה נראה מצידו של מנכ"ל ומייסד טורנדו רונן בזזי שמכוון לשיפור עמדות במשולש שבינו לבין יוניון מדיה, חברת רכש המדיה של שלמור אבנון עמיחי ואורן יוניוב ומשרד הפרסום.
בימים אלו נמצא משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי במו"מ עם מנכ"ל טורנדו עקב דרישתו לעדכון בכיוון מטה של תעריפי המדיה אליהן הוא מחויב כעת. אדם פולצ'ק, מנכ"ל משותף בשלמור אבנון עמיחי מאשר את עובדת קיום המו"מ ואומר: "אכן אנו במשא-ומתן מסחרי עם קבוצת טורנדו, ואני מקווה שהנושא ייפתר לשביעות-רצונם של שני הצדדים".
בכיר בענף המעורה בפרטים אומר לאייס כי "במחירים שטורנדו מעוניינת לקבל יש רק 2 חברות מדיה שיכולות לעמוד: 'יוניון מדיה' ו'יוניברסל', דהיינו אורן יוניוב ואלון שטרן. רק הן יוכלו לספוג את המחירים כתוצאה מהיקף הקנייה הגדול שלהן". הפועל היוצא מכך הוא שהחלופות האפשריות עבור טורנדו במידה ומערכת היחסים עם שלמור תסתיים הן ראובני-פרידן או גליקמן-נטלר-סמסונוב.
גליקמן קונה מדיה ללקוחות המשרד באמצעות 'יוניברסל מקאן' וראובני פרידן יכול להציע לטורנדו רכש מדיה באמצעות חברת המדיה העצמאית שלו 'מרקיורי' אך במחירי יוניברסל (מקאן אריקסון וראובני פרידן מוחזקים על ידי קבוצת האחזקות העולמית ipg). בראובני פרידן לא הסכימו להתייחס לדברים ובגליקמן מסרו כי תקציב טורנדו לא יטופל במשרד.
טורנדו נחשבת למותג המזגנים עם ההוצאה לפרסום הגבוהה ביותר בשוק.
לא פחות מ-10 מיליון דולר (במחירי מחירון) הושקעו ביוני-יולי בלבד על ידי 3 המותגים המובילים בשוק המזגנים. משרדי הפרסום המלווים את המותגים המובילים הם: מקאן אריקסון עם תדיראן, אדלר חומסקי עם אלקטרה ושלמור אבנון עמיחי עם טורנדו.
ההוצאה לפרסום בשוק המזגנים כולו עמדה על 12.9 מיליון דולר, לפי נתוני יפעת בקרת פרסום. טורנדו הוביל בענק עם הוצאה של 6.8 מיליון דולר. לנתון הכספי המרשים הזה מודע גם רונן בזזי, מנכ"ל החברה שהביט סביבו ושם לב לחולשתו של שוק הפרסום ברבעון האחרון. סיטואציה המכשירה עבורו את הקרקע לרענון מחירי המדיה.
ההגיון של טורנדו מאוד בסיסי, כך מסבירים בענף הפרסום. "הם שמים הרבה כסף על פרסום ואומרים לשלמור, שווה לכם לעבוד אתנו כדי לשמר את הווליום בו אתם עובדים מול גופי התקשורת. בשלמור עצמם מודעים לעובדה שלא מדובר בתקציב רווחי, מקסימום רווח מזערי או 'ברייק-איבן'. עכשיו הכדור בידיים של שלמור והם יחליטו אם טוב להם להישאר ולעבוד עם טורנדו".
גורם נוסף בענף הפרסום אומר לאייס כי "רונן בזזי מנכ"ל טורנדו הפגין חוסר שביעות רצון ממחירי המדיה שהוצעו לו ביוניון ובנוסף לכך גם מחפש לרענן את שפת המותג תחת כנפיו של משרד פרסום אחר".
- 7.שטויות, השאלה החשובה היא מה יעשה ספי שקד? (ל"ת)ש. סקד 25/10/2011 16:48הגב לתגובה זו
- 6.טורנדו - א גזינטע לקוח. (ל"ת)אוהד 25/10/2011 15:30הגב לתגובה זו
- 5.טורנדו לא הוגנים 25/10/2011 12:46הגב לתגובה זונהוג לתקוף משרדי פרסום על חזירות ותאוות בצעי והנה טורנדו מנסה לשפר את מצבה תוך כדי ניצול חולשה של הענף והמשרדים. המצחיק הוא שכולם מודעים כבר לתופעה שנקראת 'טורנדו' וממשיכים לשחק לידיה. אז הנה יש גם לקוחות חרא!
- 4.לקוחות עוזבים והמשרד לא מצליח לגייס לקוחות (ל"ת)שלמור בקריסה 25/10/2011 10:41הגב לתגובה זו
- 3.מומחה 25/10/2011 09:03הגב לתגובה זווינצלו את מצב השוק
- 2.ג 24/10/2011 19:37הגב לתגובה זוכל שנה המותג יחליף משרד. כולם לוקחים אותו בשביל להגדיל נפחים ואחר כך מצטערים על כך...
- 1.גם את התקציב של גלעד שליט הם איבדו השבוע (ל"ת)איל 24/10/2011 18:19הגב לתגובה זו
בכמה יעלה מדד המחירים מחר?
מדד המחירים יפורסם מחר ב-14:00 בצהריים - איזה סעיפים ימשכו את המדד למטה ואיזה למעלה - ומה הנתון שהנגיד מחכה לו כדי להוריד ריבית?
אחרי חודשים של ציפייה, מדד המחירים לצרכן של אוקטובר שיתפרסם מחר צפוי להכריע לקראת הורדת ריבית ראשונה. המדד הקודם ירד ב-0.6% והפתיע את כל התחזיות, מה שהוריד את האינפלציה השנתית ל-2.5% והחזיר אותה אל תוך טווח היעד של בנק ישראל. מאז, השוק התייצב: הפסקת האש החזיקה מעמד, אי-הוודאות הגיאופוליטית ירדה, והשקל המשיך להתחזק לרמות של 3.20 שקלים לדולר, הגבוהות ביותר מאז אוגוסט 2022.
בתנאים האלה, תחזיות האנליסטים מתכנסות סביב עלייה של 0.5% במדד אוקטובר, מדד חיובי גבוה אך דומה לעלייה בתקופה המקבילה, שיניח את האינפלציה השנתית סביב 2.5%.
מה עשוי לדחוף את המדד כלפי מעלה?
אחד הסעיפים שקשה כיום לחזות הוא מחירי הטיסות, שהפכו בחודשים האחרונים למפתח להפתעות במדד. לאחר שבתקופת החגים נרשמה עלייה במחירי הטיסות, הכלכלנים מציינים כי הפתעה נוספת, גם אם לא בעוצמה שהפוכה לזו של ספטמבר, עלולה לדחוף את מדד אוקטובר כלפי מעלה מעבר לצפי.
גם ההלבשה וההנעלה נכנסים לחודש עונתי חזק. תחילת דגימת קולקציות החורף מביאה בדרך כלל לעליות מחירים חדות יחסית בעונתיות, כאשר הכלכלנים מציינים כי זה עשוי להיות אחד הסעיפים הדומיננטיים הפעם. לצד זאת, בסעיפי המזון (ללא ירקות ופירות) נרשמו עליות שמוסיפות עוד כמה נקודות בסיס למדד.
- האם הריבית תרד בסוף החודש? זה הנתון שיקבע
- בנק ישראל פיתח כלי חדש לחיזוי אינפלציה: "מנהלי החברות יודעים יותר טוב מהמודלים הסטטיסטיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה ימתן את המדד?
מנגד, הייסוף החד בשקל, שהעצים לאחר העלאת תחזית הדירוג לישראל שקרתה לאחרונה, צפוי למתן את המדד במגוון רחב של סעיפים המושפעים מייבוא. גם סעיף הפירות טריים עשוי להציג ירידות מחירים, שעשויות לעבוד נגד הלחצים העונתיים האחרים.
מדד המחירים לצרכן CPIהאם הריבית תרד בסוף החודש? זה הנתון שיקבע
ביום שישי יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר, והציפיות בשוק מצביעות על עלייה של כ-0.5%; אחרי שהמדד הקודם הפתיע בירידה חדה של 0.6% והוריד את האינפלציה השנתית ל-2.5%, השוק מעריך כי גם הפעם נראה נתון שיחזק את ההסתברות
להורדת ריבית כבר בהחלטה הקרובה
אחרי חודשים של אי ודאות, נראה שהמשק הישראלי חוזר לשגרה. הפסקת האש שנכנסה לתוקף מוקדם מהצפוי והחזיקה מעמד למרות החששות, מסירה בהדרגה את אחד המשתנים המרכזיים שעיכבו את בנק ישראל מלהתחיל בתהליך הורדת הריבית. במקביל, השקל ממשיך להתחזק, ונכון לבוקר זה נסחר
סביב 3.25 שקלים לדולר, הרמות הנמוכות שנראה לאחרונה באוגוסט 2022, בעוד הדולר בעולם ממשיך להיחלש. גם בשוק האג"ח הממשלתי נרשמת ירידה בפרמיית הסיכון של ישראל, לאחר שחברת S&P העלתה את תחזית הדירוג מ"שלילית" ל"יציבה", בהמשך להחלטה דומה של פיץ'. התשואות הקצרות עלו
מתחילת נובמבר, והמרווחים באג"ח הדולריות הצטמצמו לרמות שמזכירות את התקופה שלפני המלחמה.
ברקע הדברים, הציפיות למדד אוקטובר מתכנסות סביב עלייה של 0.5%, שתשמור את האינפלציה השנתית קרוב ל-2.5%, בתוך טווח היעד של בנק ישראל.
מה צופים האנליסטים?
הקונצנזוס בשוק עומד על עלייה של 0.5%, כאשר בהראל מעריכים עלייה של 0.5%, במזרחי טפחות 0.4%, ובמיטב 0.6%. לאחר שהמדד הקודם ירד ב-0.6% והפתיע את כל התחזיות, שעמדו על ירידה של 0.3% בלבד. מדובר בקצב שמתאים לסביבה אינפלציונית יציבה יחסית.
מודי שפריר, האסטרטג הראשי בפועלים, מציין כי “הייסוף המתמשך בשקל והתמתנות מגבלת הביקוש לעובדים צפויים למתן את האינפלציה גם במהלך 2026, בעוד עליית השכר הממוצע נראית מתונה ביחס לעבר”. לדבריו, השוק מתמחר כעת הורדת ריבית בהסתברות של כ-75%, והמדד הקרוב עשוי לקבוע אם היא תתממש כבר בהחלטה הקרובה ב-24 בנובמבר.
במזרחי טפחות מעריכים כי ההתמתנות במדדי מחירי הטיסות והחגים, יחד עם התחזקות השקל, צפויים להוביל למדד מתון יחסית. לפי הסקירה של הבנק, מדד אוקטובר צפוי לעלות בכ-0.4% בלבד, מה שיוביל את האינפלציה השנתית ל־2.4%. “בהינתן סביבת שער החליפין החזקה והירידה במחירי הסחורות בעולם, קשה לראות כרגע לחץ אינפלציוני משמעותי נוסף”, נכתב.
- בנק ישראל רומז שהריבית תרד כבר בהחלטה הקרובה?
- בנק ישראל פיתח כלי חדש לחיזוי אינפלציה: "מנהלי החברות יודעים יותר טוב מהמודלים הסטטיסטיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בלידר שוקי הון מציינים כי “הגידול בצריכה בחודשים האחרונים
נבע ברובו מהשלמת רכישות שנדחו במהלך המלחמה, אך נתוני אוקטובר מצביעים על יציבות ולא על גל ביקושים חדש”. לדבריהם, הלחצים האינפלציוניים נשארים מתונים, והם צופים עלייה מצטברת של 0.1% בלבד בשלושת החודשים הקרובים, לצד הורדת ריבית אחת בתקופה זו.
