קחו מספר: תקציב המאוחדת יצא למכרז
תקציב הפרסום של קופת חולים מאוחדת יצא למכרז. בעשור האחרון JWT ישראל ו-JWT דיגיטל היו משרדי הפרסום המובילים שטיפלו ברוב רובו של התקציב במקביל למשרדים קטנים יותר ומשרדי פרסום מגזריים. ההתקשרות עם משרד הפרסום הנבחר תעמוד על שנה עם אופציה להארכה הנתונה לקופה בלבד.
התקציב שמעמידה הקופה למכרז נוגע לשוק הכללי בלבד ואינו כולל את הענף המגזרי. על פי תנאי המכרז הוא פתוח למשרדים אשר טיפלו בשנתיים האחרונות בתקציבים בהיקף של 30 מיליון דולר על פי נתוני מחירי המחירון של יפעת בקרת פרסום. בפועל מדובר בתקציבים הנעים בין 10 ל-12 מיליון שקל. תנאי נוסף המוצג במכרז הוא טיפול ב-2 גופים מפרסמים בעלי תקציב של 10 מיליון שקלים כל אחד.
על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, ב-2011, עד לחודש זה עמד תקציב הפרסום על כ-2.3 מיליון דולר במחירי מחירון, בפועל מדובר בכ-800 אלף שקלים. ב-2010 עמד תקציב הפרסום של מאוחדת על כ-4.7 מיליון דולר במחירי מחירון, בפועל מדובר בכ-8 מיליון שקלים.
השורה החשובה: סעיף מרכזי שצירפה קופת חולים מאוחדת למכרז הוא ערבות בנקאית על סך של חצי מיליון שקל שתועמד בתוקף עד ליולי 2012. קופת החולים מאמינה כנראה כי סעיף זה יועיל לה מכמה סיבות. בראש ובראשונה יצמצם את היקף המשרדים הניגשים ויפשט את ניהול המכרז.
מעבר לכך, הסכום ירתיע משרדים שעובדים בתקופה האחרונה, הלא קלה בענף, על שולי רווח נמוכים ועלולים למצוא עצמם 'חנוקים' אף יותר בשנת הקרובה - סיטואציה לא נעימה בהתחייבויות לטווח ארוך, שעשויה לגרור גם את קופת חולים לתוכה, ולכן התרופה המקדימה.
- 1.המבקר 14/10/2011 20:25הגב לתגובה זוהקופה ידועה כמושחתת וכבר חלק נחשף. אבל אפילו חברת חשמל לא היתה אצל אדלר 10 שנים... איך זה אצל JWT כל כך הרבה שנים? מישהו בדק?...
- דוד 16/10/2011 13:54הגב לתגובה זולגבי השחיתות, אתה אמרת...