סלובניה: גראנד פרי לשלמור, זהב ליורו
סלובניה חייכה הערב ל-4 משרדי פרסום מישראל שזכו בפרסים בתחרות הפרסום הבינלאומית 'גולדן דראם' הנערכת בסלובניה זו השנה ה-18. המשרדים הם יורו ישראל, שלמור אבנון עמיחי, גיתם BBDO ומקאן אריקסון.
טקס הפרסים שהתקיים הערב הוא חלקו ה-1 של הפסטיבל הסלובני. חלקו ה-2 יתקיים במוצ"ש. לקטגוריות עליהן התמודדו הערב הוגשו סך של 1270 עבודות מכל העולם. 245 מהן עלו לגמר כפיינליסטיות, כלומר רק כחמישית. מתוך 8 קטגוריות המשרדים הישראלים גרפו פרסים ב-6: סרטים, חוצות, רדיו עיתונות, דיגיטל וחדשנות. הקטגוריות מהן נפקדו המשרדים מישראל הן פרסום לתאגידים ודיירקט. בסה"כ חולקו הערב 34 פרסי כסף, 27 פרסי זהב ו-8 פרסי גראנד פרי.
יורו ישראל, משרד שבד"כ לא מופיע ברשימות הפרסים הבינלאומיים בהן אוהב הענף המקומי להתהדר רשם הערב הישג מרשים במיוחד עם זכייה בזהב בקטגוריית הסרטים עבור סרטון הפרסומת המשעשע ל'קולון 101 כתמים' מבית 'רקיט בנקיזר'. מתוך 222 הגשות בקטגוריית הסרטים רק כחמישית העפילו לשלב הגמר ורק 7 סרטים זכו בזהב, בינהם יורו.
למרות שנוח לזלזל בתחרויות פרסום שאינן פסטיבל קאן, יוזכר כי בשנה שעברה אף משרד מישראל לא חזר עם פרסים מגולדן דראם פרט לשלמור אבנון עמיחי וזאת למרות ש-8 משרדים הגישו עבודות. גם השנה שלמור למוד ההישגים הבינלאומיים חוזר מעוטרים.
שלמור אבנון עמיחי רשם הישג אדיר עם זכייה בגראנד פרי, שנה שנייה ברציפות. הזכייה בגראנד פרי היא בקטגוריית החוצות עבור קמפיין שמות המשפחה עבור שטראוס (זכה גם בפסטיבל קאן). בנוסף לזכייה בגראנד פרי בחוצות זכה המשרד בפרס הכסף בקטגוריית הרדיו עבור קמפיין ה-GET TESTED בו נערכו בדיוקת איידס לשדרני רדיו בשידור חי.
גיתם BBDO ממשיך לקצור הכרה בינלאומית עבור קמפיין 'הובה-בובה' וחוזר מגולדן דראם 2011 עם פרס כסף משולש בקטגוריית הפרינט/PRESS עבור סדרת המודעות.
מקאן אריקסון עם 2 זכיות משלים את הערב המכובד של הנציגות הישראלית בפסטיבל עם 2 זכיות שיכולות להעיד על החזון המוצהר של המשרד. המקאנים הם היחידים מישראל שזוכים בקטגוריית הדיגיטל. המשרד זכה בפרס הכסף עבור קמפיין סלקום Show URLove. בנוסף זכה המשרד בפרס הכסף עבור אותו הקמפיין בקטגוריית החדשנות.
בן סבר, סמנכ"ל הקריאייטיב של יורו ישראל אמר לאייס בעקבות הזכייה המפתיעה: "זה כיף גדול מאוד וזה במיוחד כיף בקטגוריה הזו שבה די נדיר לחזור עם פרס. זמן רב מדי התייחסו לפרסומות כביסה כפח הזבל של הקריאייטיב והתמזל מזלנו לעבוד עם לקוח שיש לו אומץ ללכת על משהו יצירתי וזה עבד, לא יכולנו לעשות את זהה ללא התמיכה של אנשי רקיט בנקיזר".
ההצלחה של סרטון קולון ביורו לא נעלמה מעיניהם של משרדים נוספים שמטפלים ברקיט בנקיזר. לאחרונה החלו שיחות בין יורו ישראל למשרד פרסום פולני לרכישת הסרטון ושידורו בפולין בגרסה מקומית.
-מוזר לך שאחרי באומן ואדלר אתה מצליח לזכות בזהב גם ביורו הקטן יחסית?
"זה לא מוזר לי בכלל, כי זה משרד שנותן לעבוד, עם שותפים מדהימים שמאמינים בקריאייטיב ונתנים מה שנקרא 'לשחק'".
-ידעתם שיש לך סרט של זהב ביד?
ידענו שזו אחלה עבודה, אבל כשאתה בתוך התהליך קשה לך לדעת אם זו 'פצצת עולם' או 'רימון', אבל ידענו שזה יעשה שינוי בכל ברייק פרסומות".
איל ארד, יו"ר יורו ישראל, אמר לאייס: "הזכיה הזו חשובה למשרד והיא מוכיחה כי החשיבה הקריאיטיבית והמוצר הפרסומי שאנו יודעים להעניק ללקוחות הוא ברמה הגבוהה ביותר. זכינו שהתגבש סביבנו ביורו ישראל צוות מקצועי מעולה, שיחד עם הנסיון הרב של השותפים והידע של הרשת הבינלאומית מביא לתוצאות כאלה".
ארד, שהוזמן אמש לטקס הענקת הפרסים בפורטורוס, סלובניה ונמצא שם כעת אמר עוד: "אני גאה במיוחד שהזכייה היא דווקא בקמפיין שעשינו עבור רקיט בנקיזר שנמנית על הלקוחות הגלובלים הגדולים ביותר של יורו העולמית.
- 2.07/10/2011 14:40הגב לתגובה זואו מה לא צריך...
- שיער? (ל"ת)גולי 08/10/2011 02:31הגב לתגובה זו
- 1.זהבית 06/10/2011 23:43הגב לתגובה זוהבאתם כבוד לענף. שאפו.
בכמה יעלה מדד המחירים מחר?
מדד המחירים יפורסם מחר ב-14:00 בצהריים - איזה סעיפים ימשכו את המדד למטה ואיזה למעלה - ומה הנתון שהנגיד מחכה לו כדי להוריד ריבית?
אחרי חודשים של ציפייה, מדד המחירים לצרכן של אוקטובר שיתפרסם מחר צפוי להכריע לקראת הורדת ריבית ראשונה. המדד הקודם ירד ב-0.6% והפתיע את כל התחזיות, מה שהוריד את האינפלציה השנתית ל-2.5% והחזיר אותה אל תוך טווח היעד של בנק ישראל. מאז, השוק התייצב: הפסקת האש החזיקה מעמד, אי-הוודאות הגיאופוליטית ירדה, והשקל המשיך להתחזק לרמות של 3.20 שקלים לדולר, הגבוהות ביותר מאז אוגוסט 2022.
בתנאים האלה, תחזיות האנליסטים מתכנסות סביב עלייה של 0.5% במדד אוקטובר, מדד חיובי גבוה אך דומה לעלייה בתקופה המקבילה, שיניח את האינפלציה השנתית סביב 2.5%.
מה עשוי לדחוף את המדד כלפי מעלה?
אחד הסעיפים שקשה כיום לחזות הוא מחירי הטיסות, שהפכו בחודשים האחרונים למפתח להפתעות במדד. לאחר שבתקופת החגים נרשמה עלייה במחירי הטיסות, הכלכלנים מציינים כי הפתעה נוספת, גם אם לא בעוצמה שהפוכה לזו של ספטמבר, עלולה לדחוף את מדד אוקטובר כלפי מעלה מעבר לצפי.
גם ההלבשה וההנעלה נכנסים לחודש עונתי חזק. תחילת דגימת קולקציות החורף מביאה בדרך כלל לעליות מחירים חדות יחסית בעונתיות, כאשר הכלכלנים מציינים כי זה עשוי להיות אחד הסעיפים הדומיננטיים הפעם. לצד זאת, בסעיפי המזון (ללא ירקות ופירות) נרשמו עליות שמוסיפות עוד כמה נקודות בסיס למדד.
- האם הריבית תרד בסוף החודש? זה הנתון שיקבע
- בנק ישראל פיתח כלי חדש לחיזוי אינפלציה: "מנהלי החברות יודעים יותר טוב מהמודלים הסטטיסטיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה ימתן את המדד?
מנגד, הייסוף החד בשקל, שהעצים לאחר העלאת תחזית הדירוג לישראל שקרתה לאחרונה, צפוי למתן את המדד במגוון רחב של סעיפים המושפעים מייבוא. גם סעיף הפירות טריים עשוי להציג ירידות מחירים, שעשויות לעבוד נגד הלחצים העונתיים האחרים.

השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם
חופשה של כמאה ימים בשנה, שנת שבתון (כל 7 שנים) ותנאים סוציאליים נדיבים הופכים את החבילה הכוללת של המורים ליותר ממה שרובכם משתכרים
האם שכר המורים בישראל באמת נמוך? זו שאלה שחוזרת על עצמה בכל שביתה או משא ומתן קיבוצי. התשובה של רוב הציבור היא כן. אלא שהתשובה האמיתית היא ממש לא. השכר של מורים הוא שכר טוב, שכנראה שעולה על השכר של רובכם. בדיקה של הנתונים מגלה כי כשלוקחים בחשבון את כל החבילה - חופשות נדיבות שמגיעות לכ-100 יום בשנה, שבתון ממומן כל שבע שנים, שעות עבודה מוגבלות ותנאים סוציאליים יוצאי דופן - השכר האפקטיבי נהפך למשמעותי הרבה יותר, ליותר מ-22 אלף שקל בחודש למשה מלאה. והיינו שמרנים.
השכר הממוצע של המורים עובדי המדינה זינק בשנים האחרונות כששכר ממוצע למשרה מלאה מגיע ל-16,622 שקל ועם נתון חציוני של 13.8 אלף שקל ברוטו. חשוב להדגיש שזה השכר למשרה מלאה, כשמורים בשנה הראשונה-שנייה מועסקים ב-60%-70%, והשכר שלהם נע סביב 7,500 שקל (כ-11 אלף שקל למשרה מלאה). המורים הצעירים מקבלים שכר נמוך כי דור א' ו-ב' לוקחים את הקופה. ועדיין, גם אצלם יש עליית שכר משמעותית וכמבינים שכמו בכל עבודה השנים הראשונות הן סוג של "התמחות" והשכר עולה בהמשך, אז זו בהחלט משרה עם שכר סביר, ויותר מכך - זו משרה שמאפשרת גמישות רבה.
משרה מלאה של מורה כוללת רק 156 שעות בחודש, לעומת 185-182 שעות במגזרים אחרים. זה אומר ששכר שעתי אפקטיבי גבוה משמעותית - אפילו מורה מתחיל עם 65% משרה (כ-101 שעות) המרוויח 7,450 שקל, מקבל בפועל כ-73 שקל לשעה, לעומת 60-50 שקל בממוצע במשק. מורה וותיק מקבל פי שניים, מורה בשכר ממוצע מקבל יותר מ-100 שקל לשעה.
מי שנשאר במקצוע זוכה לזינוק משמעותי
מורה ותיק יכול להגיע ליותר מ-20 אלף שקל - מעל הממוצע הארצי. זה שכר ברוטו, כשהשכר האפקטיבי הוא כ-30 אלף שקל. שכרם של מנהלי בתי ספר יסודיים הסתכם ב-2024 ב-30 אלף שקל בחודש בממוצע, ושל סגני מנהלים ב-23.8 אלף שקל. אפקטיבית זה שכר של יותר מ-30 אלף שקל.
- הגרלת דירות למורים בתל אביב - 64 דירות להשכרה מוזלת ל-5 שנים
- האוצר: הושג מתווה סופי עם הסתדרות המורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה בינלאומית: הפער מצטמצם והולך
שכרם ההתחלתי של מורי התיכונים בישראל נמוך ב-30% מהשכר הממוצע המקובל בחברות ב-OECD, עם שכרו של מורה מתחיל שהגיע ב-2023 ל-31.4 אלף דולר. אבל הפער מצטמצם והולך, כשההטבות מסביב בארץ משמעותיות יותר וסוגרות חלק מהפער. לעומת עובדים אחרים במשק, השכר של המורים, בהשוואה לממוצע ה-OECD, וגם באופן אבסולוטי - הוא שכר טוב. מורה ממוצע מרוויח בהחלט טוב. הבעיה היא כאמור רק בשנתיים הראשונות, אבל גם שם זו לא באמת בעיה גדולה, כי בתוך שנתיים-שלוש הפער מצטמצם משמעותית.
