פרסום ראשון

סלובניה: גראנד פרי לשלמור, זהב ליורו

4 משרדי פרסום מישראל חזרו עם פסלונים מהגולדן דראם. הזכיות על מספר קטגוריות. מקאן בדיגיטל, גיתם בפרינט, יורו בסרטים ושלמור ב-2 קטגוריות
משה בנימין | (3)

סלובניה חייכה הערב ל-4 משרדי פרסום מישראל שזכו בפרסים בתחרות הפרסום הבינלאומית 'גולדן דראם' הנערכת בסלובניה זו השנה ה-18. המשרדים הם יורו ישראל, שלמור אבנון עמיחי, גיתם BBDO ומקאן אריקסון.

טקס הפרסים שהתקיים הערב הוא חלקו ה-1 של הפסטיבל הסלובני. חלקו ה-2 יתקיים במוצ"ש. לקטגוריות עליהן התמודדו הערב הוגשו סך של 1270 עבודות מכל העולם. 245 מהן עלו לגמר כפיינליסטיות, כלומר רק כחמישית. מתוך 8 קטגוריות המשרדים הישראלים גרפו פרסים ב-6: סרטים, חוצות, רדיו עיתונות, דיגיטל וחדשנות. הקטגוריות מהן נפקדו המשרדים מישראל הן פרסום לתאגידים ודיירקט. בסה"כ חולקו הערב 34 פרסי כסף, 27 פרסי זהב ו-8 פרסי גראנד פרי.

יורו ישראל, משרד שבד"כ לא מופיע ברשימות הפרסים הבינלאומיים בהן אוהב הענף המקומי להתהדר רשם הערב הישג מרשים במיוחד עם זכייה בזהב בקטגוריית הסרטים עבור סרטון הפרסומת המשעשע ל'קולון 101 כתמים' מבית 'רקיט בנקיזר'. מתוך 222 הגשות בקטגוריית הסרטים רק כחמישית העפילו לשלב הגמר ורק 7 סרטים זכו בזהב, בינהם יורו.

למרות שנוח לזלזל בתחרויות פרסום שאינן פסטיבל קאן, יוזכר כי בשנה שעברה אף משרד מישראל לא חזר עם פרסים מגולדן דראם פרט לשלמור אבנון עמיחי וזאת למרות ש-8 משרדים הגישו עבודות. גם השנה שלמור למוד ההישגים הבינלאומיים חוזר מעוטרים.

שלמור אבנון עמיחי רשם הישג אדיר עם זכייה בגראנד פרי, שנה שנייה ברציפות. הזכייה בגראנד פרי היא בקטגוריית החוצות עבור קמפיין שמות המשפחה עבור שטראוס (זכה גם בפסטיבל קאן). בנוסף לזכייה בגראנד פרי בחוצות זכה המשרד בפרס הכסף בקטגוריית הרדיו עבור קמפיין ה-GET TESTED בו נערכו בדיוקת איידס לשדרני רדיו בשידור חי.

גיתם BBDO ממשיך לקצור הכרה בינלאומית עבור קמפיין 'הובה-בובה' וחוזר מגולדן דראם 2011 עם פרס כסף משולש בקטגוריית הפרינט/PRESS עבור סדרת המודעות.

מקאן אריקסון עם 2 זכיות משלים את הערב המכובד של הנציגות הישראלית בפסטיבל עם 2 זכיות שיכולות להעיד על החזון המוצהר של המשרד. המקאנים הם היחידים מישראל שזוכים בקטגוריית הדיגיטל. המשרד זכה בפרס הכסף עבור קמפיין סלקום Show URLove. בנוסף זכה המשרד בפרס הכסף עבור אותו הקמפיין בקטגוריית החדשנות.

בן סבר, סמנכ"ל הקריאייטיב של יורו ישראל אמר לאייס בעקבות הזכייה המפתיעה: "זה כיף גדול מאוד וזה במיוחד כיף בקטגוריה הזו שבה די נדיר לחזור עם פרס. זמן רב מדי התייחסו לפרסומות כביסה כפח הזבל של הקריאייטיב והתמזל מזלנו לעבוד עם לקוח שיש לו אומץ ללכת על משהו יצירתי וזה עבד, לא יכולנו לעשות את זהה ללא התמיכה של אנשי רקיט בנקיזר".

ההצלחה של סרטון קולון ביורו לא נעלמה מעיניהם של משרדים נוספים שמטפלים ברקיט בנקיזר. לאחרונה החלו שיחות בין יורו ישראל למשרד פרסום פולני לרכישת הסרטון ושידורו בפולין בגרסה מקומית.

-מוזר לך שאחרי באומן ואדלר אתה מצליח לזכות בזהב גם ביורו הקטן יחסית? "זה לא מוזר לי בכלל, כי זה משרד שנותן לעבוד, עם שותפים מדהימים שמאמינים בקריאייטיב ונתנים מה שנקרא 'לשחק'".

-ידעתם שיש לך סרט של זהב ביד? ידענו שזו אחלה עבודה, אבל כשאתה בתוך התהליך קשה לך לדעת אם זו 'פצצת עולם' או 'רימון', אבל ידענו שזה יעשה שינוי בכל ברייק פרסומות".

איל ארד, יו"ר יורו ישראל, אמר לאייס: "הזכיה הזו חשובה למשרד והיא מוכיחה כי החשיבה הקריאיטיבית והמוצר הפרסומי שאנו יודעים להעניק ללקוחות הוא ברמה הגבוהה ביותר. זכינו שהתגבש סביבנו ביורו ישראל צוות מקצועי מעולה, שיחד עם הנסיון הרב של השותפים והידע של הרשת הבינלאומית מביא לתוצאות כאלה".

ארד, שהוזמן אמש לטקס הענקת הפרסים בפורטורוס, סלובניה ונמצא שם כעת אמר עוד: "אני גאה במיוחד שהזכייה היא דווקא בקמפיין שעשינו עבור רקיט בנקיזר שנמנית על הלקוחות הגלובלים הגדולים ביותר של יורו העולמית.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    07/10/2011 14:40
    הגב לתגובה זו
    או מה לא צריך...
  • שיער? (ל"ת)
    גולי 08/10/2011 02:31
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    זהבית 06/10/2011 23:43
    הגב לתגובה זו
    הבאתם כבוד לענף. שאפו.