התעשייה נפרדת מג'ובס: מי בכה, מי עקץ
סריקה לא אמפירית ולא רשמית בקרב ענף הפרסום בפייסבוק מחלקת את מספידי מייסד אפל האגדי - סטיב ג'ובס ל-3: המצטטים, המשתפכים/נרגשים והשנונים/ציניקנים.
אם פעם היו מתאבלים על מנהיגים חברתיים, הוגי דעות ושאר אנשים בעלי שיעור קומה מגופים שאינם מסחריים, סטיב ג'ובס מייצר תקדים ופורץ דרך, כמו בחייו גם במותו. האיש שייסד ועמד בראש חברת 'אפל' נפטר אמש בגיל 56 והוספד מסביב לעולם על ידי קהלים שונים, מחסידי אפל, למתחריו, לאנשי קהילות הפרסו, הטכנולוגיה ועוד.
המצטטים מדברי ג'ובס
תמיר יולביץ', מנכ"ל D-SAY אינטראקטיב: "יצירתיות היא רק לחבר דברים. כששואלים אנשים יצירתיים איך הם עשו משהו, הם מרגישים קצת אשם כי הם לא באמת עשו אותו, הם רק ראו משהו, והם היו מסוגלים לחבר את החוויה שלהם וליצור דבר חדש". סטיב ג'ובס 1955-2011. כואב הלב.
אסא שפירו, ראובני פרידן: "מוות הוא ההמצאה הגדולה מכולם".
גינגי פרידמן מנכ"ל ADMAN: "אפילו אנשים שרוצים להגיע לגן עדן אינם מוכנים למות כדי להגיע לשם".
אריאל פרידן, פארדיסו הפקות: "Your work is going to fill a large part of your life, and the only way to be truly satisfied is to...love what you do. - Your time is limited. Don't waste it living someone else's life". - Steve Jobs.
המשתפכים/נרגשים
ניסו לרדן, מבעלי WEBSENSE לשעבר: "מהיום, סטיב ג'ובס נכנס לרשימת אנשי האלמוות.."
עטרה בילר, יועצת אסטרטגיה ומיתוג: Steve, thank you for your inventions and persistence. You have made my life easier and much more fun.
גיא פורה, סמנכ"ל הניו מדיה בגיתם: Goodbye Steve. You left the world a better place and inspired generations to come. Thank you for changing our world.
ליאור צורף, יועץ שיווק דיגיטלי: "תודה לך סטיב ג'ובס שהצלחת לרגש אותי כל כך הרבה פעמים. גרמת לי להתאהב בעולם המחשבים בגיל 13 כאשר קיבלתי את מחשב האפל הראשון שלי. גרמת לי להתאהב בעולם השיווק כאשר צפיתי לראשונה בפרסומת הגאונית שאמרה - Think Different בצורה כל כך שונה ויצירתית. נתת לי כל כך הרבה השראה בנאום הזה שנראה שאפשר לצפות בו שוב ושוב ללא הפסק".
יובל לב, יועץ לאסטרטגיה שיווקית: "האיש שהביא לעולם את אפל ואת מוצריה המדהימים שלא מתרסקים לעולם, מת. מערכת ההפעלה שלו כשלה. בשבילי הוא היווה השראה ליצירתיות, מקוריות, חדשנות ועקשנות שמאפיינת את אנשי החזון, ששום דבר ואף אחד לא יעצור אותם - חוץ מהמלאך השחור שמחכה לכולנו. עצוב".
השנונים/ציניקנים
עדו קריב, מנהל הקריאייטיב בגליקמן נטלר סמסונוב: "מכירים את זה שאחרי שמישהו מת כולם אומרים ש"הוא היה רוצה שזה יהיה ככה"? אז סטיב היה רוצה שיהיה לי אייפון חמש".
מקס שצ'רבקוב, בית ההפקות Hooligans: "אז עכשיו יהיה סוף סוף פלאש באייפון?".
רועי גפן, מנהל הפעילות הדיגיטלית בגליקמן נטלר סמסונוב: "סטיב עשה את שלו. סטיב יכול ללכת".
דורון טל, מנכ"ל ובעלים משותף בפובליסיס אידיאולוג'יק: "הבא שכותב לי בפיד משהו נורא מרגש/מתוחכם/סרקסטי שקשור בדרך כלשהי לסטיב ג'ובס אני אישית מגיע אליו הביתה ומוריד לו מק-בוק על הראש".
יוני להב, סמנכ"ל האסטרטגיה בשלמור אבנון עמיחי: "יש עצב כזה באוויר. לא של אבל, יותר של איך זה יכול להיות ואיך זה יהיה מעכשיו. מזכיר לי את היום שבו סופרמן מת".
שחר סגל, במאי הפרסומות: "לגמרי. iCry".
יהב דרייזין , מנהל האסטרטגיה בראובני פרידן: "היום הזה כנראה תמיד ייזכר כיום בו ה- iPhone4s הפך מאכזבה לאגדה...".
- 2.יש כאן שני שליש מייבשים (ל"ת)תמיר 06/10/2011 22:00הגב לתגובה זו
- 1.Steve Jobs 06/10/2011 18:01הגב לתגובה זוGuy Poreh, you moved me
- ערן 06/10/2011 19:19הגב לתגובה זולא עושים קריאיטיב, הם הכי ציניים. וכן, סגל כבר שכח מה זה קריאיטיב