עידן הקרח: הקפואות מדברות

לקראת סיום התחרות, "קפואות המשרד" חושפות את המציאות האכזרית במשרדי הפרסום, האינטראקטיב והיח"צ. ראיון מצמרר (תוכן שיווקי)
תוכן שיווקי |

הקיץ הולך ומסתיים, אבל במשרדים השונים יש עדיין כמה שעבורן הוא אפילו לא התחיל. תחרות 'קפואת המשרד' של 'למטייל' נכנסת לישורת האחרונה, ורגע לפני הסוף, אספנו 3 "קפואות" ממגזרים שונים: יח"צ, דיגיטל ופרסום, לראיון קצר על החיים לצד - ומול - המזגן.

רוית זנדני-סהר ממשרד הפרסום שמעוני-פינקלשטיין FCB מצהירה שהיא "לבד במאבקה במזגן מול 2 גברים שחם להם ואישה אחת שלא אכפת לה". בגיזרת האינטראקטיב מצב הקפואות חמור עוד יותר, כך למשל מאי עטיה, מגורני אינטראקטיב, מספרת שהיא ניצבת לבדה "מול 8 גברים חסונים, יש עוד אחת שלעיתים עוזרת לי, אבל לרוב אני לבד מולם".

ומה בגזרת היח"צ? הקפואה מורן מרקוס מ'רבקה שרגא יחסי ציבור': "יש עובדת אחת איתי במאבק, עובד אחד נייטרלי, והבוסית, שהיא לרוב בעד מזגן".

האם הקפואות קפואות רק במשרד, או שמדובר בתופעה מתפשטת (או מתלבשת)? זנדני-סהר מצהירה שהיא "קפואה בקולנוע ובתיאטרון בטירוף, ומעדיפה לא ללכת בכלל לקולנוע והצגות". עטיה פחות דרמטית ממנה, הולכת לקולנוע אבל "לוקחת סוודר עבה", וגם מורן מקפידה להצטייד בז'קט ארוך "תמיד בתיק".

ולסיום שאלון קצר על עניינים שבראש סדר היום של הקפואות:

- מה הטמפרטורה האופטימלית של המזגן בעינייך?

זנדני-סהר, בלי להתבלבל: "28 מעלות". עטיה חברתית יותר, ו"מסתפקת ב-25 מעלות. מרקוס: "כבוי".

- באיזה חודש נגמר החורף עבורך?

עבור זנדני-סהר, "בערך ביוני", אולם מאי עטיה לא ממש הבינה את השאלה: "מבחינתי החורף לא נגמר אף פעם, אני כל הזמן במשרד". כנראה ככה זה באינטראקטיב. מרקוס: "באוקטובר, אז מפסיקים קצת עם המזגן במשרד".

ב-15 באוקטובר תגיע התחרות לסיומה וה'קפואה' הזוכה תזכה בחופשה ממיסה ליוון, מתנת 'למטייל'. רוצות גם? אתן עדיין יכולות להשתחל לתחרות - לחצו על הקישור.

'קפואת המשרד' על שום מה?

בימים אלו משיקה רשת 'למטייל' את קולקציית הביגוד החכם בסניפיה. מיטב החברות בעולם העוסקות בפיתוח מוצרי טיולים מייצרות אף קולקציות בגדים המשלבות בין אופנה לבין חדשנות וטכנולוגיה מתקדמת, המעניקה פתרון לכל מזג אוויר. האופנה החכמה מכילה בין היתר בדים מנדפי זיעה, ששומרים על גוף יבש; בדים אטימים למים עם יכולות נשימה ונידוף זיעה; בדי אל קמט; בדים מסנני קרינה; ואפילו בדים דוחי חרקים - המחקים את פעולתם של צמחים ומרחיקים את המעופפים.

לרגל השקת הביגוד החכם ברשת, יוצאת 'למטייל' בפרויקט ייחודי, ומעלה בעמוד הפייסבוק שלה את 'תחרות קפואת המשרד של ישראל'. במסגרת התחרות מתבקשים הגולשים לבחור את 'קפואת המשרד' שלהם, זו שתמיד קר לה בזמן שלכם חם, ולהעלות את תמונתה ברגע 'מצמרר' במיוחד לאפליקציה. התמונה הנבחרת היא התמונה של 'קפואת המשרד' שתזכה בציון המשוקלל הגבוה ביותר, שיקבע על פי הצבעות הגולשים ועל פי שיקול דעת השופטים.

קפואת המשרד תזכה בחופשה מפנקת ביוון, שם תוכל להפשיר תחת קרני השמש, ובתלושי קניה בסך של 1,000 שקל לרכישת ביגוד חכם ברשת 'למטייל'. בנוסף, תפנק הקפואה הנבחרת את חבריה למשרד בתלושי קניה ברשת למטייל על סך של 100 שקל כל אחד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services 2.67%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.

יואב תורג'מן מנכ"ל רפאל, צילום: דוברות רפאליואב תורג'מן מנכ"ל רפאל, צילום: דוברות רפאל
ראיון

מנכ"ל רפאל: "גרמניה היא ידידה מאוד קרובה של ישראל ויש שיח מאוד אינטימי בין מערכת הביטחון הישראלית לגרמנית"

יואב תורג'מן, מנכ"ל החברה על כיפת ברזל -"הצלנו רבבות אזרחים", על מכירת כיפת ברזל בעולם - "רק לידידות הקרובות ביותר, המדינה נזהרת במתן רישיונות ייצוא", על הצמיחה העתידית, הנפקה ומכירות לגרמניה וסעודיה

רן קידר |

התוצאות של רפאל לרבעון השלישי טובות - מנכ"ל רפאל: "מערכות הלייזר ייכנסו באופן סופי בסוף דצמבר", התוצאות של רבעון רביעי שעונתית הוא חזק מאוד יהיו טובות עוד יותר. הצבר בשיא של כל הזמנים. זה זמן להנפיק, אבל יואב תורג'מן, מנכ"ל רפאל שמכוון להנפקה, יודע שיש תור  - רק אחרי שהתעשייה האווירית תונפק (אם תונפק) יהיה אפשר לדבר על רפאל. ברפאל יש רגישות גודלה יותר בשל קשר סימביוזי חזק מאוד עם מערכת המו"פ של משרד הביטחון (מפא"ת). לכל חברות התעשייה הביטחונית יש קשר הדוק עם משרד הביטחון והצבא, ברפאל מסיבות היסטוריות וכי היא נחשבת ל"מעבדת מו"פ" של הצבא, זה אפילו משמעותי יותר.

ועדיין, תורג'מן סבור שהנפקה מאוד חשובה ונחוצה, ובכלל, בין השורות, אפשר לשמוע ממנו קולות שמדברים דווקא על החסמים שנובעים מהקשר ההדוק למשרד הביטחון. הוא לא מתלונן, הוא כמובן יודע שההצלחה הגדולה של המערכות היא תולדה של שיתוף פעולה הדוק עם משהב"ט והצבא, אבל כיפת ברזל שהיא מערכת מאוד מוצלחת כמעט ולא נמכרת החוצה. "רק לידידות הטובות ביותר שלנו", אומר תורג'מן ומכוון לארה"ב. 

ההצלחה מוכחת, פתרון שהציל אלפים רבים של חיים. למה לא לנצל את הביקושים ולמכור הרבה?

"רבבות אנשים. אנחנו מעריכים שהפעלת כיפת ברזל במלחמה הצילה רבבות אנשים. הקמנו עכשיו מפעל יחד עם ריית'און, שותף אמריקאי שלנו לייצור כיפות ברזל למארינס. כיפת ברזל היא עוגן מאוד משמעותי ביכולת ההגנה של מדינת ישראל וככזה המדינה נזהרת במתן רישיונות של שיווק לייצוא. זה ברור ונכון, אבל, זה אומר שלא מיצינו כלל את הפוטנציאל של מכירות המערכת".

נורמליזציה עם סעודיה, אם תהיה ובהמשך להצטיידות שלהם במטוסי קרב מארה"ב - ה-F-35, עשויה להגדיר אותה כידידה. הם צריכים את כיפת ברזל מול האיומים מסביב. תמכרו להם מערכות כיפת ברזל?

 "אני מניח שהיא תרצה הרבה מאוד מערכות של כיפת ברזל. כל העולם ראה את היכולות שלנו במלחמה, ראה את היכולות ב'עם כלביא'. כולם מבינים את העליונות האווירית, את יכולות המודיעין ומערכות ההגנה של ישראל. הביקושים למערכות שלנו מאוד גדולים".

ועדיין, יש עלייה בצבר, אבל איך זה שכיפת ברזל לא נמכרת לידידות שלנו בעשרות רבות של מיליארדים?

"אישורי הייצוא לא פשוטים. אנחנו מוכרים לידידות קרובות, ולא ממצים את פוטנציאל השוק".

גרמניה היא לא ידידה קרובה?

"גרמניה היא ידידה מאוד קרובה של ישראל ויש שיח מאוד אינטימי בין מערכת הביטחון הישראלית לגרמנית וגרמניה זוכה לעדיפות גבוהה".