בדרך לניו יורק: גדעון עמיחי פורש

(עדכון) הספקולציות מרחפות כבר תקופה ארוכה באוויר; בתוך כחודש צפוי עמיחי להודיע על מעבר לניו יורק. על הפרק הצעות מ-Y&R וסוכנויות נוספות
משה בנימין | (25)

גדעון עמיחי, היו"ר המשותף במשרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי יעזוב את המשרד בחודש הקרוב. על פי הערכות של גורמים בסביבת המשרד הוא צפוי להמשיך את דרכו בענף הפרסום בניו יורק.

רבות נכתב על עמיחי במהלך הקריירה העשירה שלו בענף. חבירתו לרמי שלמור ושלומי אבנון - מייסדי המשרד, סימנה את נסיקתו של גדעון כאיש פרסום ושל המשרד כאחד השחקנים המרכזיים בשוק.

עמיחי פורש באחד השבועות המתוקשרים שלו בבראנז'ה ומול הקהל הרחב ברקע להשקת ספרו 'המסע היצירתי' שזכה לחיבוק אוהד מהתקשורת המקומית. לאייס נודע כי אחד מהיעדים בהם משקיע עמיחי אנרגיה לא מועטה הוא קידום הספר, ומאז צאתו התקיימו מספר שיחות בנוגע לתרגום הספר לאנגלית ושפות נוספות.

ככל הנראה, התחנה הבאה של עמיחי תהיה ניו יורק. לאייס נודע כי במקביל להצעות קוסמות מרשת Y&R העולמית חוזר גדעון בשנה האחרונה על ידי לא מעט סוכנויות בעולם, בארה"ב ובאירופה. סיכוי לא קטן הוא שעמיחי לא ימשיך ב-Y&R וייענה להצעות מסוכנות מתחרה.

למעשה עמיחי לא נטל חלק בפעילות השוטפת של המשרד מאז ה-1 ביולי, אז מונו 3 מנכ"לים למשרד שקודמו מתוך הארגון: צור גולן, אדם פולאצ'ק וגיא גלברט. במקביל עברו שלומי אבנון, רמי שלמור וגדעון עמיחי לשמש כיושבי ראש.

בחודשים האחרונים מתנהל המשרד על ידי אותם כוחות חדשים וצעירים. במכרזים הגדולים האחרונים בהם התמודד המשרד לא נטל עמיחי חלק ואלו נוהלו באופן מלא על ידי המנכ"לים החדשים ושדרת הניהול הבכירה. במשרד יודעים לספר כי החודשים האחרונים התאפיינו בנוכחות מופחתת של עמיחי שהקדיש את זמנו (במקביל למשרד) לקידום פרוייקט האנימציה האישי יחד עם אניבום לציין עשור לאסון התאומים ותקשור ספרו החדש.

יוזכר עוד כי מיזם פרסום דיגיטלי בו מעורב עמיחי כבר פועל בניו יורק. מדובר בחברת 'מייברנדז' בה שותפים עמיחי, רמי שלמור והפרסומאי ערן גפן, ממייסדי Y&R אינטראקטיב שעזב לניו יורק לאחר שמכר את מניותיו במשרד האינטראקטיב ופנה לעסקים פרטיים. עם זאת, עמיחי משמש כמשקיע בלבד במייברנדז.

במבט רחב יותר על הנעשה בשלמור אבנון עמיחי

במסדרונות שלמור אבנון עמיחי מסתובבים כעת כמה אנשים שמחים, חלילה לא מ'שנאת המן' כלפי גדעון עמיחי ויותר מעצם העובדה שרוחו המאוד דומיננטית של גדעון תפסיק לרחף מעליהם ותעניק לדור הצעיר שמשתוקק להוכיח את עצמו את ההזדמנות להציג את מרכולתם. במכרזים האחרונים זה לא צלח בינתיים, אך הדרך ארוכה וימי החסד של הדור האיכותי שצמח במשרד מתחילים למעשה מעכשיו.

עזיבתו של גדעון עמיחי עלולה ליטול מהמשרד את אחד היתרונות הבולטים עליהם ביסס המשרד את מעמדו ותדמיתו - הזכיות בתחרויות פרסום מסביב לעולם. צירופו של עמיחי למשרד הביאה עמה את תנופת 'פסטיבל קאן' שהדביקה מאוחר יותר משרדים נוספים מישראל. לקוחות רבים של שלמור אבנון עמיחי ובעיקר סמנכ"לי שיווק שחיפשו להתהדר בנוצות קוסמופוליטיות נהנו לאורך השנים מהעובדה שעבודות שלהם זכו להכרה בינלאומית. גדעון עמיחי הוא ללא ספק אומן חד פעמי בתחומו, קריאייטיב והיכולת לחזור עם פרסים ושבחים מסביב לעולם. לפחות בזירה המקומית, פעילותו הכוללת תפרה חליפה במידה שלא יכולה להתאים לרבים מבני דורו.

עמיחי היה גם סוג של מגנט עבור זן מסוים של לקוחות ולא מעט מהם. עזיבתו עשויה לעורר בהם רגש הדדי ויכולה לייצר תגובת שרשרת של רצון לצאת ממערכת היחסים ארוכת השנים לשדות זרים. מנגד, היא יכולה להיטיב עם כל הצדדים. השלד שנשאר בשלמור ראוי ויכול לקחת את המשרד קדימה מהמקום בו מותיר אותו עמיחי למחוזות חדשים, טריים.

מי שמביט בציפייה דרוכה על הנעשה בשלמור אבנון עמיחי הם המתחרים הגדולים של המשרד. השינויים בווליום גבוה שנעשים במשרד גורמים לבטח לאוזניים מזדקרות ועיניים גדולות בקרב הקולגות. אם יש שעת כושר לתמרונים פוליטיים, פיתויים לגיטימיים ופחות למשיכת לקוחות, זוהי השעה. רמי שלמור ושלומי אבנון עוד שם, למרות רצונם להתרווח בכורסת היו"ר ולתת לנערי המשרד לשחק לפניהם, הם יצטרכו להפשיל שרוולים ולעלות למגדל השמירה כדי לשמור על הביזנס.

תגובות לכתבה(25):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 20.
    רובי 09/10/2011 09:51
    הגב לתגובה זו
    כל מיני פרסומות שרעיונאים במשרד שלו עשו הוא מנכס את זה אליו. אנשים ישבו וטחנו שעות במשרד והוא מקבל את כל הכתרים והפרסים. באמת בן אדם גדול, גדול בלקחת את הקרדיט של עבודות של אחרים. זה שהוא מצין אותם בקטן מתחת לכל פרסומת, זה לא אומר שהוא לא ניכס זאת לעצמו. שילך לארצות הברית הוא וההיבריס שלו. בורח מעצמו.
  • 19.
    גדי פוליטי 06/10/2011 08:42
    הגב לתגובה זו
    היתה לי הזכות והכבוד להיות מתלמידיך אי שם לפני 20 שנה, ובאמת שלא היית חייב ללמד, לאור זה שאתה פרסומאי עסוק. אבל, היות והנתינה אצלך היא ערך עליון, תמיד אתה נותן מילה טובה, הערה בונה, לכל אחד שמבקש. אין ספק שאתה קודם כל בן-אדם עם נשמה ענקית ואחר כך איש מקצוע למופת. תודה רבה ששיתפת את כולנו בכשרונך הרב. בהצלחה גדולה בכל אשר תפנה!
  • 18.
    שירה 05/10/2011 12:07
    הגב לתגובה זו
    מוטי רובינשטיין, יורם לוי, צור, ירון תגר, אורן פרנק, דמבו, דודי חברון, אסי שביט, טל ריבן ועוד רבים וטובים אחרים.....לא מושלם אבל איש יקר ורב מעשים. כבוד.
  • 17.
    בגלל מקומות עבודה שפרסומאים מיצרים יש לאנשים (ל"ת)
    בתים. ואתה תשאר אוהל 05/10/2011 09:51
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    ג. היה לי הכבוד ללמוד ממך. בהצלחה (ל"ת)
    ב. 05/10/2011 05:53
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    גידי 04/10/2011 22:22
    הגב לתגובה זו
    איש אחד שזכה ביותר פרסים מכל התעשייה על כל דורתותיה ובכל שנותיה. האיש שמבית מדרשו יצאו רוב מנהלי הקריאייטיב בישראל מאורן פרנק, יגאל שמיר, יורם לוי, אסי שביט, גיא בר ועוד. העובדות מדברות - הטוקבקים מסלפים. דרך צלחה, איש יקר.
  • 14.
    אתה כבר יודע 04/10/2011 22:19
    הגב לתגובה זו
    המייקל ג'ורדן של הענף. בית ספר לפרסום מהלך על שתיים. בהצלחה גדולה!
  • 13.
    ג 04/10/2011 20:38
    הגב לתגובה זו
    כל תקציבאי וקופירייטר מתחיל לומד קודם כל לטנף וללכלך על אחרים לפני שהוא מעלה מודעה או באנר לאוויר. חבורת ילדים מפונקים, צרי עיין ובינוניים.
  • 12.
    אוהל 04/10/2011 19:26
    הגב לתגובה זו
    בניסיון לשכנע אנשים לקנות דברים שהם לא צריכים כדי שבעלי ההון והוא עצמו ירוויחו המון. בקיצור, העולם היה הרבה הרבה יותר טוב בלי אנשים כמוהו, אז בואו לא נגזים עם החשיבות שלו לחיים שלנו. אין חשיבות כזאת בכלל, פרסומאים הם גורם מיותר לחלוטין, ממש כמו יחצנים
  • עצמאי בשטח 04/10/2011 23:31
    הגב לתגובה זו
    העולם היה יותר יפה גם בלי זמרים שיגרמו לנו להוציא כספים על אלבוומים והופעות, כנ״ל לגבי קולנוע ותיאטרון, בכלל כל מי שמוכר משהו, חוץ ממך כמובן, צריך להגיד שלום. אה, כדאי שתתנתק עוד היום מהאינטרנט- הם עושים עליך קופה.
  • ומה אתה עושה פה אדיוט? (ל"ת)
    04/10/2011 21:00
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    איש מוכשר, בהצלחה!! (ל"ת)
    ושימותו הקנאים 04/10/2011 19:17
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    אבנר 04/10/2011 19:14
    הגב לתגובה זו
    לא צריך לעשות "כמו גדעון" כדי להבין שהאיש כבר לא רלוונטי לתעשייה הזו בימינו. נכון, היו לו כמה יציאות נחמדות, אבל לא שונות בהרבה מכל יציאה של איש קריאייטיב טוב בארץ שהכוכב שלו דורך. הבעיה היא הרוח והצלצולים שהאובר רייטד הזה מייצר. רבים וטובים בענף ידעו מתי לתלות את הנעליים והוא עדיין ממשיך להתהלך בנעליו המאוירות. את הכסף שלו הוא כבר עשה, אני לא דואג לו.
  • 9.
    מפרגנת בחינם 04/10/2011 18:34
    הגב לתגובה זו
    כשאדם מוכשר רוצה להתקדם כל הטוכסלייקר של העבר הופכים למלכלכי ההווה גדעון בהצלחה, אתה מוכשר מאוד בעיני ובעוד רבים שנטשו את הברנז'ה המכוערת הזו רק אל תפסיק לצייר..למען הנשמה
  • 8.
    רוני 04/10/2011 18:25
    הגב לתגובה זו
    לא יצא לי לעבוד איתך מעולם. כן יצא לי לשבת איתך מספר פעמים. בכל שיחה איתך פתחת לי את הראש והענקת לי השראה. תודה על הפעילות הענפה שלך בתחום שלנו. אני לא יודע עם אי פעם אגיע למה שהגעת אבל טוב שיש לי לאיפה לשאוף. בקיצור. תודה. כואב לי הלב שיש כאן כמה אנשים שמטנפים. יש מצבים שבהם צריך לדעת לסתום את הפה ולפרגן.
  • 7.
    עצמאי בשטח 04/10/2011 17:41
    הגב לתגובה זו
    לצערי לא יצא לי לעבוד איתו, אבל מהיכרות אישית מדובר באדם סופר מקצועי וסופר מוכשר, שהקפיץ את עולם הפרסום הישראלי בכמה דרגות. צריך רק ללמוד ממנו ולהפנים. הרבה כבוד
  • 6.
    שלמור ואבנון עוד במשרד? (ל"ת)
    דן סקרן 04/10/2011 16:02
    הגב לתגובה זו
  • דן פלצן 04/10/2011 16:15
    הגב לתגובה זו
    הם תמיד מחפשים אנשים
  • 5.
    אבל... 04/10/2011 15:55
    הגב לתגובה זו
    אבל הוא שם פה סטנדרטים חדשים. יכול להיות שהחשיפה התקשורתית שלו גרמה לפעילות שלו להימתח כמו מסטיק בזוקה שנגמר לו הטעם אבל כל אחד חייב לו פה המון בשוק
  • 4.
    לא מדובשו ולא מעוקצו 04/10/2011 15:52
    הגב לתגובה זו
    ככה עם יד על הלב, עשיתם שמינית ממה שעשה גדעון? לא, אני אנסח מחדש, עשיתם אחד חלקי 200 ממה שעשה גדעון? לא. אבל איזה כייף לטנף הא?
  • 3.
    לכו תשנו על האף 04/10/2011 15:49
    הגב לתגובה זו
    לא מחזיקים ממנו יותר מדי, רק שאין אף אחד שמחזיק מים בענף הכל כך משעמם שלכם יא אפסים אז גדעון הוא הרע במיעוטו והוא בסדר גמור..
  • אז תישן אתה על האף 04/10/2011 16:03
    הגב לתגובה זו
    כל איש קריאייטיב שלישי מעניין יותר ממנו
  • 04/10/2011 16:36
    דוגמאות לעבודות טובות שנעשו השנה בישראל. בשיא הרצינות, איפה טמונה הבשורה? באיזה משרד בדיוק?
  • 2.
    יאללה שילך חוץ מאייס אפאחד לא מחזיק ממנו (ל"ת)
    יודה 04/10/2011 15:41
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שלומי 04/10/2011 15:17
    הגב לתגובה זו
    גדעון עשה עבודות נחמדות ומושקעות אי שם בתחילת העשור הקודם וסוף הניינטיז. היום, לשמחתם של צעירי הענף הוא עוד דינוזאור לא רלוונטי שעסוק בלרדוף אחרי פרסים ופסטיבלים ולא בטובת לקוחותיו והמכירות שלהם. מניו יורק תבוא הישועה? מסופקני