זניט: צפי לירידה קלה בהוצאה לפרסום

חברת המדיה הבינ"ל זניט אופטימדיה מקבוצת פובליסיס מפרסמת תחזית לרבעון האחרון וצופה כי חוסר הוודאות בשוק ההון תוביל לקיטון קל בלבד
משה בנימין |

חברת בקרת המדיה הבינלאומית - זניט אופטימדיה, מקבוצת פובליסיס העולמית, פרסמה בימים האחרונים את דו"ח התחזית לרבעון האחרון בשוק הפרסום בו היא צופה כי אי היציבות הנוכחית בשוק ההון תוביל לקיטון קל בלבד.

ההערכות של זניט עומדות כעת על צמיחה שנתית של 3.6% בהוצאה לפרסום, לעומת התחזית האחרונה מיולי 2011 בה העריכה כי השוק יצמח ב-4.1%. זאת לאור חודשי ההאטה האחרונים בשוק העולמי. זניט מפגינה אופטימיות, אם ניתן להגדיר זאת כך ומפרידה בין המיתון הדראסטי ב-2008 למתרחש בשווקים כעת. הצפי של החברה ל-2012 עומד בדו"ח האחרון על גידול בהקף ההוצאה לפרסום בשיעור של 5.9%, לעומת 5.3% בתחזית הקודמת. הדו"ח של זניט הציג גם דוגמאות לאירועים היסטוריים וההשלכות הישירות שלהם לענף הפרסום. לפי החברה, המשבר הפיננסי שהתרחש ב-1997 באסיה והתפוצצות בועת ההייטק ב-2000 נשאו עימם בשורות קשות עבור שוק הפרסום העולמי והובילו לצניחה חדה בהיקף הפעילות. מאידך, מציין הדו"ח אירועים דרמטיים אחרים כמו 'יום שני השחור' ב-1987 (היום בו קרסו המדדים בבורסות העולם בשיעורים שלא היה להם תקדים מאז 1914) וירידות השערים, מלוות הבהלה לאחר אסון התאומים, היו חסרי השפעה על שוק הפרסום.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה