שטראוס בעקבות תנובה: מוזילה את הגבינות הלבנות ב-12% ואת המילקי ב-8%

שטראוס מוזילה מחירים והמניה צוללת ב-7.4%. שטראוס מוזילה מחירים רק על 16 מוצרים ואילו תנובה על 51 מוצרים
ערן צחי | (20)

הקרב על החלב: בלי עיכובים מיותרים הודיעה אחר הצהריים חברת שטראוס על הוזלה של עד 12% במחירי גבינות לבנות והוזלה של 8% במחיר המילקי. זאת לאחר שמוקדם יותר היום הודיעה תנובה על הזולה של עד 15%של מוצרי החלב

בהודעה על ההוזלה כתבה שטראוס: "בעקבות הורדת מחיר החלב הגולמי ב-1.8% ( 3.8 אגורות לליטר ), חברת שטראוס מודיעה על הורדה של 12% במחיר מוצריה בקטגוריית הגבינה הלבנה וכן על הורדת מחיר המילקי ב-8% כך שהמוצר יעמוד על מחיר של 2.06 לקמעונאי". ההוזלה תכנס לתוקפה כבר ביום רביעי הקרוב

לאחר השינוי צפויה גבינת סקי של שטראוס 500 גר' 5% שומן לעלות לצרכן 11.34 שקלים. זאת בעוד שגבינה לבנה של תנובה 500 גר' 5% שומן צפויה לעלות לצרכן לאחר ההוזלה 11.58 שקלים. מנגד, גביע גבינה של 250 גר' 5% שומן של שטראוס יקר יותר ועולה 6.42 ש' לעומת 6.33 ש' של תנובה.

יש לציין כי תנובה הוזילה גם שורה של מוצרי גבינה צהובה ואילו שטראוס הוזילו רק את הגבינות הלבנות של המותג סקי. כמו כן המילקי יוזל ב-8% למחיר 2.85 שקלים.

תגובות לכתבה(20):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 18.
    צריך לשווק עצמאי קפה ולמכור בארץ (ל"ת)
    רפי 03/10/2011 09:04
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    רפי 03/10/2011 07:40
    הגב לתגובה זו
    ההפך הוא 100 ג' קפה בארופה עולה 40% פחות למה בארץ עלה הקפה בצורה דרסטיט למה??????????????????????????????
  • 16.
    ראובן תושב הדרום 03/10/2011 03:08
    הגב לתגובה זו
    היעד צריך להיות הורדת מחירים גורפת לרוחב כל המוצרים של 30% לפחות. בנוסף, גם רשתות השיווק צריכות להקטין את פער התיווך שלהם אשר מגיע במקרים רבים ל 50-100%. גם אחרי הורדת המחירים ב 30%, עדיין מחירי מוצרי החלב בארץ יהיו גבוהים בכ 50% בהשוואה למדינות אירופה כמו צרפת, ספרד, איטליה וגרמניה. לידיעתכם, המחיר שמשלמים המחלבות בארץ על ליטר חלב, גבוה רק באגורות בודדות ביחס למחיר שמשלמים מחלבות בארופה. כך שעדיין ריווחי החלבות ורשתות השיווק יהיו גבוהים מהמקובל בכלכלה תחרותית.
  • 15.
    אבי 02/10/2011 23:00
    הגב לתגובה זו
    היום שמתי לב בסופר שחלב בקרטו של יוטבתה (שטראוס) עולה 9.15 ₪ לעומת 5.1 ₪ חלב בקרטון של תנובה. רוב הצרכנים לא שמים לב . כמה עולה להוסיף 2 גרם סידן. חייבים לחוקק חוק שייש להדפיס את המחיר של החלב לסוגיו על הקרטון. מדובר בהטעייה שגובלת בגזל.
  • 14.
    יוסי 02/10/2011 21:12
    הגב לתגובה זו
    מעניין אותי למה הם חיכו שתנובה תוריד מחירים ורק אז הם נזכרו להוריד מחירים גם הם.הרי זה ידוע ששטראוס לא פחות יקרים מתנובה .
  • 13.
    סקי לא טעימה בכלל (ל"ת)
    בן 02/10/2011 18:28
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    אחת שמבינה 02/10/2011 17:50
    הגב לתגובה זו
    3.5 שקל למילקי זה יקר מאוד, 8% עדיין לא מספיק., תמשיכו להוריד את המחירים ותנו לנו לאכול בכייף.
  • יוסי א 03/10/2011 09:49
    הגב לתגובה זו
    להחרים את שטראוס שתחיה היא הצנע
  • 11.
    גבי 02/10/2011 17:20
    הגב לתגובה זו
    שהוחרמו או שיש ירידה במכירות שלהם כמו מילקי או גבינה אבל מחיר השוקו או הגבינה מלוחה ישאר גבוה!!! העם דורש צדק חברתי!
  • 10.
    הרווחית של שטראוס 02/10/2011 16:58
    הגב לתגובה זו
    הרווחית שלה כפולה וההנחה שהיא נותנת הוא רק 1/2 משל תנובה. אם המשמעות היא שמוצריה יהיו יקרים יותר אזי ברור שתשלם מחיר.
  • 9.
    על חשבוננו? (ל"ת)
    זה אומר שהם חגגו 02/10/2011 16:44
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    צריך לדבר עם טוני בלייר. (ל"ת)
    נפיח 02/10/2011 16:37
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    ר 02/10/2011 16:37
    הגב לתגובה זו
    וכשיש חרם על תנובה הם מרוויחים יותר. אין ממש בהוזלה הקטנה שלהם, שיורידו מחיר על החלב והשוקו. ותראו את פער המחיר הסיטונאי, הרשתות כולל רמי לוי הצדקן דופקות 30% רווח על מוצרי חלב שגם זו סחיטה.
  • 6.
    יוסי 02/10/2011 16:33
    הגב לתגובה זו
    המחאה רק התחילה ורואים תוצאות מדהימות ! חייבים להמשיך את התנופה והדרך היא כניסה לפוליטיקה . זה הזמן ,עוד שנתיים - בחירות .
  • חתיכת אידיוט 02/10/2011 16:56
    הגב לתגובה זו
    חייבים להמשיך בחרם יש להחרים כעת גם את הרכבת ואת חברת החשמל שזה בזיון לעם ישראל שיש חברות ממשלתתיות שממשיכות לחלוב מאתינו כספים! לא עוד!
  • 5.
    ואני עוד זוכר איך מנכ" ל שטראוס ועופרה השתלחו! (ל"ת)
    יעקב 02/10/2011 16:21
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    נזכרה לחלק נדבות (ל"ת)
    את כבר פסולה בעיני ה 02/10/2011 16:19
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    היה להם ברירה ? 02/10/2011 16:11
    הגב לתגובה זו
    וזאת שפירסמה את מילקי [אקי ] ממש מגעילה. הכל היה יקר גם הנשים הישראליות יקרות בארץ.
  • 2.
    מה בקשר לקפה,שוקולד, סלטים (ל"ת)
    אזרח 02/10/2011 16:09
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    היא דווקא הייתה בסדר מההתחלה. (ל"ת)
    ירון 02/10/2011 16:09
    הגב לתגובה זו
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.