כיל צוללת 6.7%: עלייה חדה במלאי הגרעינים בארה"ב מכה במניות הדשנים בעולם

כיל למעשה מיישרת קו עם המתחרות מעבר לים שצצלו עד 20% בשבוע שעבר. אמיר פוסטר מדש ברוקראז' לא אופטימי: "כיל תמשיך להיות תנודתית בתקופה הקרובה, יותר מהשוק "
ערן צחי | (1)

נתונים על מלאי גרעינים ותירס גדול מהמצופה הרעיד את מניות הדשנים שצללו בסוף השבוע בארה"ב והיום כיל מישרת קו באגרסיביות ומושכת גם את חברת האם חברה לישראל ליום אדום.

בסוף השבוע פרסם USDA (הגוף הממשלתי בארה"ב האחראי על פרסום תחזיות בתחום החקלאות) דו"ח מצב שהצביע על עלייה, מעבר למצופה, במלאי הגרעינים והתירס בארה"ב. כתוצאה מכך צנחו מניות הדשנים בבורסות ניו-יורק בחדות. ענקית הדשנים פוטאש צנחה ב-13.5% בשלושת ימי המסחר האחרונים ומוזאיק נחתכה ב-20%.

מהדו"ח עולה כי בארה"ב יש 215 מיליון בושלים של גרעינים, נכון לתחילת ספטמבר מדובר בעלייה של 42% בהשוואה לנתון בשנה שעברה. כמו כן, מאוכסנים כ-1.13 מיליארד בושלים של תירס, נכון לתחילת ספטמבר. אומנם מדובר בירידה של 34% בהשוואה לתקופה מקבילה בשנה שעברה. אך בהשוואה לתחזיות האנליסטים מדובר בעלייה. בתגובה לכך מחיר התירס צנח ב-6% ביום חמישי האחרון.

האנליסט אמיר פוסטר מדש ברוקראז אמר ל-Bizportal כי "כיל תמשיך להיות תנודתית בתקופה הקרובה יותר מהשוק כי ענף הסחורות סובל גם הוא מתנודתיות רבה ומירידות מחירים".

הירידה של היום (א') במניית כיל שולחת אותה לשפל של למעלה משנה. הפעם האחרונה שהמניה נסחרה סביב רמה של 41.35 שקל היה במהלך יולי 2010. יש לציין כי רק בינואר השנה שהתתה המניה בשיא של שלוש שנים - 60 שקלים. אולם מיוני 2008, אז נגעה המניה בשיא של כל הזמנים הספיקה לאבד 35%.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יעל 02/10/2011 13:07
    הגב לתגובה זו
    כל פעם סיפור אחר כדי להפיל את המניה מחר יבוא אנליסט יוציא איזה חוות דעת טובה והיא תזנק ליומיים שלושה הרסו את טבע וכיל
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.