על רקע המשבר העולמי: 'מיפ' יוצא לדרך
פסטיבל מיפ-קום יתחיל רשמית מחר (יום ב') בקאן, אבל לא מעט ישראלים כבר הגיעו לעיר החוף הצרפתית במהלך סוף השבוע, וגם היום יעשו הישראלים, כמו גם רבים מתעשיית הטלוויזיה העולמית, את דרכם לעיר.
הפסטיבל הפעם יערך על רקע המשבר הכלכלי המעמיק ברחבי העולם, בין היתר בארה"ב, יוון, איטליה, ספרד ועוד. מנכ"ל 'דורי מדיה', נדב פלטי, מגיע לקאן היום, לאחר סדרה של פגישות ופרזנטציות שכבר נערכו בשבועות האחרונים באמצעותו ובאמצעות סוכניו, לגופי השידור. "אני מעריך של'דורי מדיה', 'מיפ' הנוכחי יהיה טוב וזה יותר מתחושות הבטן. אני רואה את זה לפי לוח הפגישות של כל אחד מאנשי המכירות שלנו, וכמובן שהיו מגעים שהתחילו עוד לפני".
ולמרות זאת, פלטי מעריך שהמשבר הכלכלי עשוי להשפיע על שוק הטלוויזיה: "גופי השידור יחפשו לקנות מוצרים טיפה יותר זולים, המחירים בטריטוריות השונות, למשל אירופה, עשויים לרדת".
מאידך, המשבר פסח כמעט על מדינות רבות, בהן למשל רוסיה. "המצב הכלכלי שלה טוב והמשבר הזה לא כל כך השפיע עליה", אמר פלטי לאייס, "אם אני משווה את זה למשבר של סוף 2008 ושנת 2009, בזמנו רוסיה פשוט נעלמה מהמפה. לפני שנה היא חזרה בגדול, וקונה הכל. דוגמה נוספת היא פולין - המצב שלה טוב והם קונים מאיתנו. יש בונוסים, DVD, ומוצרים נלווים".
אחרי נתוני הרייטינג המדהימים של גמר 'מאסטר-שף' - עם כ-46%, מפיק תחרות הבישולים של 'קשת' אסף גיל, כבר שוהה בקאן. "תראה, הפורמטים הגדולים תמיד יהיו, וגם אם יש משברים כלכליים, גופי השידור לא יגידו 'בואו לא נעשה תכנית פריים טיים גדולה כדי לחסוך'", אומר גיל לאייס. "כולם יחפשו תכניות פריים טיים רציניות, אבל אני מאמין שכפי שהיה במשברים הקודמים, האנשים יהיה זהירים הרבה יותר. גופי השידור ילכו על דברים יותר בטוחים - פורמטים שעובדים טוב בטריטוריות שונות. הרצון לנסות כל מיני דברים, יהיה יותר קטן, ינסו לקחת כמה שפחות צ'אנסים".
ועדיין נשאלת השאלה האם הזכייניות ינסו להדק חגורה בפסטיבל מיפ הקרוב. גורם בכיר בשוק הטלוויזיה, אמר לאייס: "הזכיינית 'קשת' תמשיך להשיק ולהשקיע במוצרים, 'רשת' חייבת מוצרים חזקים כי היא לא יכולה להישאר מאחור בערוץ 2, ואילו ערוץ 10, למרות הבעיות הכלכליות הקשות שלו, לא יישאר מאחור, כמובן - אם יימצא משקיע. אני גם צופה שערוץ 1 יצטרף בחודשים הקרובים לתחרות הזאת, עם התהליכים החיוביים שקורים בו".
לדברי אותו גורם, "הערוצים לא יחסכו ברכישות של פורמטים ותכניות, אבל יחפשו מקורות הכנסה נוספים מעבר לשוק הפרסום הסטנדרטי, שבחודשים האחרונים נפגע גם בישראל".
לדברי אסף גיל, "אני לא יודע מה האג'נדה של הזכיינים, אני אישית נסעתי מתוך מטרה לקנות ואני מחפש פורמטים שיצדיקו קניה - בפוקוס של הפריים-טיים. אני מעריך שאני יודע מה הערוצים מחפשים, ומה מצב השוק הנוכחי. משהו שהוא טוב מבחינתי, זה שאני עובד עם כולם ולא מחויב בבלעדיות לאף גוף שידור, ככה שיש לי פריווילגיה, בניגוד אולי לחברות הפקה אחרות שעובדות באופן אבסולוטי עם זכיין אחד, לקחת פורמט שאם זכיין לא רוצה, אני יכול להציע אותו לזכיין אחר".
הישראלים באים, הישראלים באים (בהמוניהם)
בדוכן של המכון הישראלי לייצוא, ישבו הפעם כמעט 20 חברות מול 15 חברות שהשתתפו בו בפסטיבל האחרון שנערך באפריל. 'ענני תקשורת' תצטרף לדוכן, כמו גם 2 חברות ניו מדיה חדשות, בהן 'ריאליטי מדיה', ואילו 'קשת', שפעלה עד כה בדוכן הישראלי, תקים עמדה נפרדת משלה. למפיץ אבי ארמוזה, הבעלים של 'ארמוזה פורמטס', ולחברת ההפקה ומפעילת הערוצים 'דורי מדיה', ימשיכו להיות דוכנים פרטיים במתחם הפסטיבל.
לדברי מנהלת אגף קולנוע וטלוויזיה במכון, מירה גשל, "בישראל רואים בענף הטלוויזיה יותר ויותר ענף ייצוא חשוב. הנה, עכשיו משרד התמ"ת החליט לעזור לחברות טלוויזיה ולמפתחי הפורמטים בשיווק כספי. זה אומר שבמידה והם יוכיחו עלייה כספית בייצוא, הם יזכו למענקים בגובה של עשרות אלפי שקלים".
כאמור, גופי התקשורת הישראליים בשלבי הגעה לעיר. את 'רשת' למשל ייצגו סמנכ"ל התוכן אילן דה פריס; המשנה למנכ"ל אילן טוביהו; מנהל הפריים ארז בן הרוש; מנהל דוקו ריאליטי אורן גזית; ומנהלת הפעילות הבינ"ל בזכיינית שרון שפאן. מערוץ 10 יהיו סמנכ"לית התוכן קרני זיו; ומנהלת הפיתוח אילנית סימנטוב. את 'קשת' ייצגו סמנכ"ל התכניות רן תלם; מנהל תחום בידור וריאליטי עמי גלאם; ומנהלת רכש ו'קשת' פורמטס' קרן שחר. מערוץ 1 יגיע בני רוז'נסקי, מנהל מחלקת הרכש, שיתמקד בעיקר ברכש תוכן, אבל ינסה גם לקדם את הפורמט המקורי 'סיפור מנצח'.
תכניות שכבר הוצעו בפסטיבלי מיפ האחרונים, יוצעו גם הפעם לצד תכניות חדשות: 'שלוש', 'סברי מרנן', 'אייל גולן קורא לך', 'נראה אותך', 'רמזור', 'תמיד נהיה אבא ואמא' של 'קשת'; 'צחוק מהעבודה' ו'משפחה חורגת' של 'רשת'; 'מחוברים' ו'מחוברות'; 'TLV עושים את תל אביב' של אבוט רייפ המאירי; 'החולמים' ו'מגודלים' של דורי מדיה, ועוד.
למרות העונה הראשונה החלשה מבחינת נתוני הרייטינג, ערוץ 10 ו'אבוט-רייף-המאירי', יציעו את 'הדור הבא 24/7' שכבר מעורר התעניינות בקרב רשתות שמתחרות ברשתות שמחזיקות בזכויות השידור של 'האח הגדול'. לדברי גורם בשוק הטלוויזיה המקומי, "הם עוד ירוויחו על ההפקה הזאת, שבארץ גרמה להם להפסד של יותר מ-10 מיליון שקל. יש פרטים בתכנית שאפשר לשווק החוצה, ושיהווה תחרות ל'האח הגדול'.
ערוץ 10 יפיץ עוד את 'לעוף על המיליון' שזוכה להצלחה גדולה בספרד ונמכר לשידור ב-NBC, '2.3 בשבוע', 'מתי נתנשק' שכבר נמכר במזרח אירופה ורוסיה, ו'בטבעת זו'.
רק לאחרונה חתמה דורי מדיה על עסקה עם CBS להפקת 120 פרקים של הסדרה 'אהבה עיוורת' ('Date Blind' בספרדית, א"כ), והתסריטאית האמריקאית שלו תהיה כריסטה ורנהוף, שהייתה המפיקה המיוחדת של 'האנטומיה של גרייס'. הסדרה בספרדית, נמכרה לשידור ב-44 מדינות, בין היתר לסין, רוסיה, טורקיה, הונג קונג, איטליה, ספרד, שוויץ, ועוד. התכנית צפויה להיות משודרת בערוץ CW בו CBS שותפה.
במיפ השבוע יציגו אתר mako של 'קשת', יחד עם חברת The Box, את מיזם הקרוס מדיה החדש Screenz. מטרתה של החברה החדשה היא לפתח ולשווק מוצרי קרוס מדיה, חיבורי תוכן בין מסכים ופעילויות רב-מסכיות עבור גופי טלוויזיה, הפקה ופרסום ברחבי העולם.
המיזם יציע לגופי שידור סדרת מוצרים, שניתן להתאים לכל סוגי תוכן טלוויזיוני, החל משעשועונים, דרך תכניות ריאליטי וכישרונות ועד דרמות. הקטלוג של Screenz כולל עשרות פתרונות שנוסו ושוכללו במהלך פעילויות הקרוס מדיה של mako ו-The Box, מוצרי WEB, אפליקציות, פתרונות סטרימינג לכל סוגי המכשירים בשותפות עם חברת APPLICASTER, משחקי און ליין אינטראקטיביים ועוד, זאת בהתאמה לכל מדינה ולכל סוגי המדיות והרשתות החברתיות.
- 4.עינת 03/10/2011 00:29הגב לתגובה זואין סיבה שישראל לא תהווה אור לגויים גם בתחום התוכן והטכנולוגיה הבידורית. בהצלחה
- 3.החיבור בין החברות- רעיון מבריק. בהצלחה. (ל"ת)אוליבר 02/10/2011 16:44הגב לתגובה זו
- 2.שיהיה בהצלחה, ייצגו אותנו בכבוד! (ל"ת)צור 02/10/2011 16:02הגב לתגובה זו
- 1.מאמין ב THE BOX, עושים דברים מדהימים. (ל"ת)רונן 02/10/2011 15:04הגב לתגובה זו

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה
צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?
ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.
מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.
דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.
המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.
- אחרי הדוחות החזקים: הפועלים מגייס אגח קוקו
- הנוסחה של ידין ענתבי: המניה מזנקת ב-5%, הציבור מקבל 0% בעו"ש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה
צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?
ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.
מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.
דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.
המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.
- אחרי הדוחות החזקים: הפועלים מגייס אגח קוקו
- הנוסחה של ידין ענתבי: המניה מזנקת ב-5%, הציבור מקבל 0% בעו"ש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.