לא מחטבת: ריבוק תשלם 25 מיליון דולר
נציבות הסחר האמריקאית וחברת הנעלת הספורט 'ריבוק' הגיעו להסכם שעתיד לעשות כאב ראש לא קטן למפרסמים (ולפרסומאים) בארה"ב. על פי הסכם הפשרה בין הצדדים החברה תשלם קנס של 25 מיליון דולר בגין פרסומת מטעה בה הובטח לצרכניות ישבן מחוטב ורגליים מחוזקות בעקבות שימוש בנעלי הספורט של ריבוק - טענה שריבוק לא הצליחה לגבות במחקר שמקובל על נציבות הסחר.
ההיקף הכספי של הסכם הפשרה הוא כנראה הגבוה ביותר בשנים האחרונות ומסמן את הידוק הפיקוח על מפרסמים ופרסומאים בשוק הפרסום הגדול בעולם, מה שיחייב אותם לדייק במילים ואם אפשר גם לעמוד מאחורי ההבטחות.
בנוסף להסכם הפשרה ריבוק חויבה גם לקבל בחזרה כל זוג נעליים שיוחזר אליה בזיכוי כספי מלא של בין 80 ל-100 דולר. בדצמבר 2010 דרשה הרשות המפקחת על פרסומות בבריטניה להוריד את הפרסומת של ריבוק משידור לאחר טענות שהתקבלו באותו הנושא.
בזמנו התפרסמה מודעה של ריבוק במגזין וזו לוותה בכיתוב שטען כי הנעליים יצליחו לחטב את הישבן של המתעמלת ב-28% יותר ואת שרירי הרגליים ב-11% יותר. לטענת ריבוק ה'מחקר' ערך השוואה בין אימון ברגליים יחפות לאימון בשימוש הנעליים.
צפו בסרטון של ריבוק שהוחלט להוריד מהאוויר
- 2.גלי 02/10/2011 11:18הגב לתגובה זורציתי להבין,אני יכולה להחזיר את הנעליים ולקבל את כספי חזרה?. מעבר לכך שההבטחה לא קוימה,הם אינם נוחות להליכה בכלל!א-כ-ז-ב-ה
- 1.יפעת ג 02/10/2011 10:25הגב לתגובה זוועושה את זה באופן אגרסיבי מאד בכל החנויות באירופה ובארה"ב.

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה
צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?
ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.
מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.
דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.
המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.
- אחרי הדוחות החזקים: הפועלים מגייס אגח קוקו
- הנוסחה של ידין ענתבי: המניה מזנקת ב-5%, הציבור מקבל 0% בעו"ש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.