מוטי זיסר יכול לנשום לרווחה: מחזיקי האג"ח של חברת הבת - פלאזה סנטרס - הסכימו לחלוקת דיבידנד

הסאגה סביב חלוקת דיבידנד הסתיימה ואלביט הדמיה שבשליטת איש העסקים מוטי זיסר תקבל 19 מיליון אירו היישר לקופתה. המנייה עלתה היום ב-3.4%
ערן צחי | (3)

בתום שבוע מרתוני הסאגה סביב חלוקת דיבידנד לבעלי המניות של חברת פלאזה סנטרס הסתיימה וכולם יכולים לחייך. בעלי המניות יקבלו כמתוכנן דיבידנד בהיקף של 30 מיליון אירו - 150 מיליון שקל. ואילו מחזיקי אגרות החוב של החברה שהתנגדו למהלך קיבלו הבטחות מצד הנהלת החברה.

הניהנת העיקרית מדיבידנד זה הינה חברת האם - אלביט הדמיה - המחזיקה בכ-63% ממניות פלאזה. אלביט המשוועת למזומנים לקופתה יכולה לנשום לעת עתה לרווחה.

חלוקת הדיבידנד כאמור לא עברה בקלות, זאת לאחר שמחזיקי אגרות החוב של החברה הביעו את התנגדותם לכך בטענה שזה לא הזמן המתאים לחלק בזמן שתשואת אגרות החוב נסחרות בתשואת "זבל". ראו ידיעה נרחבת

לאחר דין ודברים בין נציגי פלאזה סנטרס לבין מחזיקי אגרות החוב שאימנו בפנייה לבית השמפט שימנע את הדיבידנד החליטו הצדדים על שורה של הגבלות עתידיות על חלוקות נוספות. ראשית לא תוכל החברה לחלק דיבידנדים בעתיד אלא אם כן יהיו אלו כספים פנויים ממימוש נכסים. החברה לא תהיה רשאית לחלק מזומנים מפעילות שוטפת ולא בגין שיערוכים.

כמו כן, פלאזה סנטרס תוכל לחלק דיבידנד מוגבל עד 50 מיליון אירו לבעלי המניות במידה והתשואה על האג"ח הנסחרות בשוק תהיה גבוהה 9%.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    החברה לקחה הלוואה כדי לקנות אג" חים בזול (ל"ת)
    משקיע 26/09/2011 00:48
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אג" ח אלביט הדמיה 25/09/2011 23:01
    הגב לתגובה זו
    אין תקדים לכזו הזדמנות אג" ח עם דירוג גבוה הון עצמי חיובי משמעותי מזומנים בקופה בהיקף משמעותי תזרים גדול מדיווידנדים רכישות גדולות ושקיטות של החברה באג" ח של עצמה. לא זוכר אג" ח שהוא לא זבל עם תשואה כזו גבוהה של אג" ח זבל. כסף על הריצפה בעיקר האגחים עם המח" מ הקצר כלומר א ג ו
  • 1.
    זוזו 25/09/2011 19:29
    הגב לתגובה זו
    השיטה היא לסחוט את מה שאפשר ואז לעשות תספורת
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.