מיתון? סורל מגדיל את שכרו ב-50%

קבוצת הפרסום המובילה בעולם צפויה להעלות את שכרו של המייסד והמנכ"ל בפועל ב-50%. המשכורת תעמוד מעתה על 1.5 מיליון פאונד לפני בונוסים
משה בנימין |

חברת החזקות הפרסום הבינלאומית WPP צפויה לשדרג את שכרו של המייסד ומנכ"ל הקבוצה סיר מרטין סורל ב-50% בנוסף לבונוסים. העדכון הצפוי בשכרו יהיה הראשון מאז 2007. כך הודיע ג'פרי רוזן, יושב ראש ועדת התגמול הכספי ב-WPP.

לא בטוח שבעלי המניות שמחו לשמוע על בשורת הצ'ופר של סורל, למרות היותו מי שבנה את החברה משלד בורסאי והביא אותה לעמדת המובילות העולמית בין קבוצות החזקות הפרסום. השכר הצפוי של סורל במידה ותאושר בקרב בעלי המניות ההחלטה לשדרג אותו יעמוד על כ-1.5 מיליון פאונד לעומת מיליון פאונד, שכרו בשנים האחרונות. בנוסף לשכר צפוי לסורל שדרוג בגזרת הבונוסים.

ב-WPP שלא העלתה את שכרו של סורל מאז 2007 מסבירים כי השדרוג בשכרו של המנכ"ל והמייסד נדרש כדי ליישר קו מול הקבוצות המתחרות בזירת הפרסום העולמית.

בשנת 2005 רשם סורל תחת הכנסותיו שווי מניות של 50 מיליון פאונד כתוצאה מהבשלתו של הסכם מניות מ-1993. בשנה שעברה דיווח סורל על הכנסות של 4.2 מיליון פאונד לאחר שמשכורת הבסיס שלו בגובה מיליון פאונד 'תפחה' כתוצאה מבונוסים שונים.

העלאת השכר של סורל ב-50% נתקלת בקשיים לאור העובדה שבשנה שעברה זכו מספר בכירים ב-WPP להעלאות דומות. בעלי המניות ב-WPP התלוננו גם על התזמון הלא ראוי של העלאת השכר ברקע לשוק העולמי שחווה האטה בחודשים האחרונים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה