NBC שברה אמברגו והרתיחה את דיסני

תסתכלו עליהם ותראו אותנו. הרשתות האמריקאיות נוהגות אחת בשנייה כאחרוני המקומונים, שורפות אייטמים, שוברות אמברגו ורבות על כל בדל מידע
משה בנימין | (1)

אמברגו תקשורתי, כך מסתבר, הוא לגופי תקשורת מסוימים המלצה בלבד. אם היה מדובר בעוד ריב על סקופ בין 2 מקומונים נידחים מילא אבל במקרה מדובר בקרב תרנגולים בין שתיים מהרשתות הגדולות בארה"ב. במרכז הפרשה פרסום ספר חדש על חייהם של ג'קלין וג'ון קנדי. בכירי 'דיסני' רתחו ביום רביעי האחרון על רשת הטלוויזיה האמריקאית NBC לאחר שזו שברה אמברגו עולמי על חשיפת ספרה של קנדי וקלטות האודיו שהותירה אחריה. הרשת שהייתה אמורה לפרסם את האייטם היא ABC שמוחזקת על ידי קבוצת דיסני כמו גם חברת ההוצאה לאור 'היפריון' (Hyperion) המשווקת את הספר. הספר, בשמו "ג'קלין קנדי: שיחות היסטוריות על החיים עם ג'ון קנדי" וקלטות הטייפ הנלוות נשמר תחת אמברגו שתוזמן ליום רביעי. למרות זאת, רשת NBC חשפה חלקים מקלטות הטייפ ביום שישי שעבר והמשיכה בכך בימים שני ושלישי בשבוע האחרון. ככל הנראה השיגה רשת NBC עותק של הספר דרך חנות ספרים שהעמידה אותו למכירה מוקדם מהצפוי. המו"ל של הספר, חברת היפריון אמרה כי היא לא הייתה מודעת לכך שהספר נמצא בידיה של NBC עד לשידור ביום שישי שעבר. דובר היפריון טען כי קרוליין קנדי ומשפחתה (בתם של ג'ון וג'קלין קנדי) הבטיחו ל-ABC בלעדיות על תכני קלטות הטייפ. "הבהרנו בפני NBC כי הבלעדיות שמורה לרשת ABC ודרשנו שיגבדו זאת". ABC ו-NBC הן לא גופי התקשורת היחידים המעורבים בסיפור הקטנוני והעסיסי. מסתבר שהמו"ל - היפריון, הבטיח לעיתון 'ניו יורק טיימס' את הסיפור בסקופ בלעדי שנשמר ליום שלישי. לאחר החשיפה המוקדמת של NBC פרסם לבסוף העיתון את הסיפור ביום שני, יום לפני הלו"ז המקורי. בסופו של יום, רשת ABC לא מנעה מעצמה לפרסם ספיישל של שעתיים על ג'קלין קנדי בהגשת דיאן סוייר הוותיקה. המרוויח העיקרי מכל המהומה הוא כמובן הספר עצמו שמככב כעת במקום ה-1 בטבלת רבי המכר של אמאזון.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אחרון המקומונים????? 18/09/2011 11:28
    הגב לתגובה זו
    סזלזול