פרסום ראשון

פוגל יטפל בתקציב הפרסום של 'אפקה'

לשלב הגמר של המכרז הגיעו זרמון גולדמן, LEAD, 'טוונטי-טרי' ודרורי שלומי. התקציב טופל עד עתה ב-JWT דיגיטל ויעמוד על כ-3 מיליון שקלים
משה בנימין | (18)

הגיע לסיומו המכרז על תקציב הפרסום של מכללת אפקה להנדסה לאחר כחודשיים. המשרד שנבחר לטפל בתקציב הפרסום הוא פוגל אוגילבי - כך נודע לאייס.

תקציב הפרסום של מכללת אפקה להנדסה מוערך בכ- 3 מיליון שקל (מחירים ריאליים), וטופל בשנים האחרונות ב-JWT דיגיטל. פוגל אוגילבי צפוי ללוות את המכללה עם פתיחת שנת הלימודים האקדמית תשע"ב ובמסגרת פעילותו יטפל בתקציב האוף-ליין והאון-ליין של המכללה.

לאייס נודע כי לשלב הגמר של המכרז הגיעו בנוסף לפוגל אוגילבי משרדי הפרסום דרורי שלומי, זרמון גולדמן, 'טוונטי-טרי' ו-LEAD. לפני כשבוע פורסם כי להתמודדות על המכרז ניגשו לא פחות מ-23 משרדים, דבר שעורר ביקורת בקרב חלק מהמתמודדים ואיגוד הפרסום.

אחד מהמתמודדים אמר לאייס כי הסוגייה הבעייתית היא לא מספר המשרדים שניגשו אלא כמות המשרדים שבסופו של דבר העפילו לשלב האחרון של המכרז לעומת היעד המקורי שכיוון ל-3 משרדים בגמר.

שרון אריאל, מנהלת מחלקת שיווק ותקשורת של מכללת אפקה הודתה למשרדים שלקחו חלק בהליך ולמשרד הפרסום JWT דיגיטל שעבד עם המכללה עד כה. אריאל וציינה כי היא רואה בפוגל אוגילבי כשותף של המכללה להעמקת המיצוב של אפקה כמכללה המובילה ללימודי הנדסה בארץ.

מכללת אפקה להנדסה מכשירה מהנדסים ללימודי תואר ראשון בהנדסה ומפעילה שתי מחלקות ללימודי תואר שני. לאחרונה היא קיבלה את אישור המל"ג להתמחות חדשה בתחום מערכות הרכב ולימודי תואר שני בהנדסת אנרגיה.

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    פומפיה 23/09/2011 01:11
    הגב לתגובה זו
    בפוגל עבד עד לא מזמן תומר אברמוביץ, שהוא סמל המין של תעשיית הפרסום הישראלית.
  • 12.
    מיכל 15/09/2011 18:09
    הגב לתגובה זו
    משרד שניגש, לא מכבד את עצמו. פוגל הם הרבה אחרי שלב האין כבוד
  • 11.
    בלי שטויות 15/09/2011 16:45
    הגב לתגובה זו
    הלך הזרזיר אצל העורב.
  • 10.
    סוס מת... (ל"ת)
    אליזבט 15/09/2011 16:40
    הגב לתגובה זו
  • רע רע רע (ל"ת)
    רני רהב 15/09/2011 17:17
    הגב לתגובה זו
  • תקצבאית שנלחמת 15/09/2011 17:15
    הגב לתגובה זו
    מת?חי ,בועט ונושך. העובדות מנצחות
  • זה לא תלוי בך תקציבאית. פוגל מת (ל"ת)
    15/09/2011 18:09
  • 9.
    צבועים 15/09/2011 16:18
    הגב לתגובה זו
    לא מבין מה כולם רצו אחרי התקציב . תקציב קטן ומגעיל . אפקה עוברים כל כמה שנים משרד כי הם לא מצליחים להבין את העולם הזה .
  • 8.
    מוצלחים עאלק 15/09/2011 15:57
    הגב לתגובה זו
    לא שחררתם איזה בכיר לפני חודש?
  • 7.
    ג'רי 15/09/2011 15:47
    הגב לתגובה זו
    פוגל חוזרים לעצמם - משרד בצמיחה עם קרייאטיב חזק. לא סתם גברו על כל המשרדים האחרים !
  • אמר סוס מת א לסוס מת ב... (ל"ת)
    15/09/2011 18:07
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    לקוחה שלכם 15/09/2011 15:44
    הגב לתגובה זו
    שיהיה המון בהצלחה
  • 5.
    סחתיין פוגל מגיע לכם (ל"ת)
    ברחתי מהתחום 15/09/2011 15:33
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ל-3 קרעת אותי מצחוק.. (ל"ת)
    גל אוחצ'קבוסקי 15/09/2011 15:26
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מר גול 15/09/2011 15:25
    הגב לתגובה זו
    ולאפקה - משתתף בצערכם
  • קנאים 3> (ל"ת)
    כמה רוע 15/09/2011 15:37
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ראשון! 15/09/2011 15:07
    הגב לתגובה זו
    זו הייתה תחרות קשה. שיהיה בהצלחה
  • 1.
    ברכות לפוגל (ל"ת)
    פלנר מפרגן 15/09/2011 15:03
    הגב לתגובה זו
שי אהרונוביץ רשות המסים
צילום: דני שם טוב דוברות

העלמתי הכנסות של 100 אלף שקל לפני עשור - להצהיר עליהן בגילוי מרצון?

למה נוהל גילוי מרצון לא יספק את מה שמצפים ממנו - אנשים יחששו לדווח באופן לא אנונימי ואין ביטול אוטומטי של קנסות, הצמדה וריבית 

משה כדר |
נושאים בכתבה גילוי מרצון

לאחר למעלה משלוש שנות ציפייה, רשות המסים פרסמה את נוהל הגילוי מרצון החדש - רשות המסים מודיעה על גילוי מרצון: דיווח על נכסים והכנסות שלא דווחו, בתמורה לתשלום מס וללא הליך פלילי
על פניו, מדובר במהלך חיובי שמטרתו לעודד שקיפות, להגדיל את רשת חייבי המס ולספק לנישומים הזדמנות להסדיר חובות עבר בכפוף לחיסון פלילי. זה גם אמור להגדיל את הקופה הציבורית מגביית מסים. בפועל קשה לומר שמדובר ב"בשורה" של ממש, וספק בתמריץ אמיתי לחשיפה.

ראשית, בניגוד לנהלים קודמים בנושא זה, הנוהל הנוכחי מציע אך ורק הליך שאינו אנונימי. אנשים צריכים להזדהות כאשר הם מגישים בקשה לנוהל גילוי מרצון. אין כאן כשל של רשות המסים אלא התנגדות של משרד המשפטים, אך המשמעות ברורה: נישומים רבים, שגם כך חוששים מהליך כזה, יירתעו עוד יותר מלהיחשף. מדובר על מחסום בסיסי של אנשים להיחשף מול הרשויות גם מכיוון שהם עשויים לחשוב שהם "סומנו" על ידי רשות המסים. כשמשלבים זאת עם החמרות נוספות, שכעת כתובות במפורש ובעבר היו בגדר "תורה שבעל פה", נוצרת תחושה שהרשות אמנם הפנימה את לקחי העבר אך בחרה לסגור פינות באופן קשיח מדי.

כדי להבין את הבעייתיות, נניח נישום שלא דיווח על הכנסה חייבת  בשיעור מס שולי של 100 אלף ש"ח בשנת 2015. אילו היה מדווח במועד, המס היה עומד, נניח, על כ-35 אלף שקל בלבד. כיום, בהליך גילוי מרצון, אותו נישום עשוי למצוא את עצמו מול תוצאה דרמטית:

תשלום על קרן המס בסך של 35 אלף שקל, ריבית והצמדה כ-5 אלף שקל ועל כל אלה מתווסף קנס גרעון של כ-30 אלף שקל נוספים. כלומר, חוב של 35 אלף שקל צומח לפי שלושה ויותר. איזה תמריץ יש כאן לנישום להיחפז ולדווח ביוזמתו? שהרי האמת צריכה להיאמר- אם לא נתגלה עד היום "מחדלו" זה, מה הסבירות שיתגלה אי פעם?

הנוהל החדש מבהיר שאין ביטול אוטומטי של הצמדה וריבית, ואין ביטול של קנסות גרעון אלא בכפוף לשיקול דעת פקיד השומה.

מונית
צילום: ביזפורטל

עם פתיחת שנת הלימודים: מוניות רגילות יוכלו להסיע תלמידי חינוך מיוחד

התקנות החדשות מבטלות דרישות טכניות שהותאמו לאוטובוסים, ומאפשרות לרשויות המקומיות להפעיל הסעות מותאמות וגמישות יותר במיוחד במסלולים קטנים ומרוחקים של תלמידי החינוך המיוחד

מנדי הניג |

תקנות תעבורה חדשות שחתמה עליהן שרת התחבורה, מירי רגב, יאפשרו לראשונה שימוש במוניות רגילות להסעת תלמידים, בפרט תלמידים עם צרכים מיוחדים. התקנות צפויות להיכנס לתוקף כבר בימים הקרובים, אחרי עבודת מטה שנערכה במשרד התחבורה בשיתוף משרד החינוך לקראת פתיחת שנת הלימודים.

מאות רשויות מקומיות ברחבי הארץ מפעילות מדי יום מערך הסעות מורכב עבור תלמידי החינוך המיוחד. לא מדובר באוטובוסים עמוסים, אלא לרוב במסלולים נקודתיים עם שניים או שלושה תלמידים בלבד לפעמים מיישובים שונים, לפעמים בנסיעה ארוכה, לעיתים תוך צורך בהתאמות מיוחדות. במציאות הזו, מונית רגילה היא פתרון הגיוני וזמין, אלא שעד כה חלו עליה כללים שהיו מותאמים בכלל עבור כלי רכב גדולים כמו אוטובוסים או מיניבוסים.

כך למשל, התקנות דרשו התקנת פנסי איתות מיוחדים מאחור, או הורדת תלמידים אך ורק מצד ימין כללים שקשה או בלתי אפשרי ליישם במונית סטנדרטית. בפועל, נהג המונית יושב קרוב לתלמידים, יכול להשגיח עליהם מקרוב, ולעיתים אפילו עוזר באופן אישי. לכן, ההיגיון שהנחה את משרד התחבורה היה לעדכן את ההגדרה בחוק של "הסעת תלמידים" כך שלא תחול על מוניות רגילות, ובכך לאפשר גמישות תפעולית לצד שמירה על בטיחות.

שרת התחבורה רגב מסבירה: "עם כניסתי לתפקיד הנחיתי את אנשי משרדי לבחון את מערך תקנות התעבורה, ובכל מקום שבו ניתן להפחית חסמים בירוקרטיים ותקינה מיותרת, בלי להתפשר על הבטיחות - לפעול לטובת האזרח. בוודאי כאשר מדובר באלה שהכי זקוקים לעזרתנו - תלמידי החינוך המיוחד. מערכת הסעות התלמידים, ושל תלמידי החינוך המיוחד בפרט, היא אתגר יומיומי לרשויות המקומיות ולמשפחות. התקנות החדשות יאפשרו להסיע ילדים גם במוניות רגילות, בצורה שתיתן מענה יעיל, בטוח ונגיש יותר. משרד התחבורה רואה חשיבות עליונה בשוויון ההזדמנויות ובנגישות לכל ילד, בכל מקום״.

גם מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, מתייחס לשינוי: "התקנות החדשות נועדו לתת מענה מותאם למציאות של החינוך המיוחד – להסיע פחות תלמידים, לעיתים למרחקים גדולים, בצורה יעילה ובטוחה. זהו מהלך שיקל על הרשויות, יוזיל עלויות ויביא גמישות שדרושה בשטח."