דחייה קלה: מועצת הנפט שתוכננה להתקיים בהמשך החודש נדחתה ל-9 לאוקטובר

הדחייה נובעת מסיבות טכניות. בשלב זה לא ידוע אילו נושאים יעלו לדיון במועצה, אולם התאריך האחרון להגשת הבקשות כבר חלף
תומר קורנפלד | (16)

מועצת הנפט שתוכננה להתקיים בהמשך החודש נדחית מסיבות טכניות ותתקים ב-9 באוקטובר, כך מפרסם היום משרד התשתיות. בשלב זה לא ידוע אילו נושאים יעלו לדיון במועצה הקרובה, אולם התאריך האחרון להגשת הבקשות כבר עבר.

תפקידה של מועצת הנפט הוא לאשר העברת זכויות בתוך רישיונות והיא נחשבת לגוף ממליץ ולא לגוף מחליט. מי שקובע בסופו של יום האם זכויות ברישיון ישונו הוא הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות - ד"ר מיקי גרדוש.

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    המאמין 14/09/2011 09:45
    הגב לתגובה זו
    מגד 5 הוכיחה את עצמה הפקת יותר מ 800 חביות ליום כ 90000 דולר ליום .הפקה עצמונית ללא חרגול .כנראה שסוף סוף תוכרז כמסחרית .זה יקפיץ את המניה לפי דעתי .בבקשה להמשיך ולהדליק נר ולתת צדקה לע" נ הצדיקים .אין יאוש .אין המלצה לפעולה כלשהי במניות. שנה ברוכה ושפע גדול .בהצלחה לכל עם ישראל .
  • 12.
    יורם 14/09/2011 01:17
    הגב לתגובה זו
    תצטרפו לאמיר פרץ האפס, יילמד אותכם איך מסתכלים במשקפת עם מכסה!
  • 11.
    האיחור הקל הזה מצויין להזדמנות , (ל"ת)
    רון 13/09/2011 19:07
    הגב לתגובה זו
  • ברוך 13/09/2011 20:32
    הגב לתגובה זו
    כל עכבה לטובה .אני מאמין באמונה שלמה שרצוי תגיע לשער של 100 תוך חודשיים בה יהיה בסדר מלא גז ונפט שנה טובה
  • נפט ורק שער 100 ? (ל"ת)
    יעקב 14/09/2011 00:47
  • 10.
    אבי 13/09/2011 17:55
    הגב לתגובה זו
    שמע צעקתנו יודע תעלומות!
  • 9.
    הזדמנות ישראלית 13/09/2011 17:37
    הגב לתגובה זו
    כל אלה שדאגו בגלל מחזורי המסחר הדלילים מבינים שהכל בגלל שבועיים דחייה במועצת הנפט ולא שום סיבה אחרת, אבל אחרי הכל אין פה שום דחייה, רוב השבועיים האלה לא יהיה בהם מסחר
  • המבין 13/09/2011 17:46
    הגב לתגובה זו
    אם תומר אומר שאולי יעלו אז הוא יודע - בשורה טובה
  • 8.
    גיא 13/09/2011 17:11
    הגב לתגובה זו
    http://www.bizportal.co.il:80/shukhahon/biznews02.shtml?mid=279393
  • 7.
    רציו תחטוף שוב , זה לא זמן רציו.. (ל"ת)
    משה 13/09/2011 17:08
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    מה עם האסדה דפוקה (ל"ת)
    מור כהנא 13/09/2011 17:03
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    OIL IN ISRAEL (ל"ת)
    uy 13/09/2011 17:03
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    קליין חיים 13/09/2011 17:01
    הגב לתגובה זו
    האוכלי חינם חיכו לעוד כמה ארוחות חינם
  • 3.
    נפט בליוויתן (ל"ת)
    בקרוב 13/09/2011 16:58
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לתומר 13/09/2011 16:58
    הגב לתגובה זו
    מה שהיה בשלדיאלי
  • 1.
    שמיל8 13/09/2011 16:57
    הגב לתגובה זו
    חבל עליהם
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.