גם בלי דפני: צמיחה חלשה בשוק הפרסום האמריקאי

המחצית הראשונה של 2011 נחתמה בגידול של 3.2% בהיקף הפרסום לעומת 2010. ברבעון ה-2 הואט קצב הצמיחה בשוק הפרסום ועמד על 2.8% בלבד
משה בנימין |

ענף הפרסום בארה"ב סגר את המחצית הראשונה של 2011 בצמיחה של 3.2% לעומת המחצית המקבילה ב-2010. ברבעון ה-2 של 2011, הואטה צמיחת הענף ועמדה על 2.8%, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. היקף הפעילות הכולל של הענף בארה"ב עמד על 71.5 מיליארד דולר. כך על פי חברת המחקר קאנטר מדיה המסקרת את ענף הפרסום בארה"ב. לדברי ג'ון סוואלן, סמנכ"ל בכיר בחברת המחקר, "שוק הפרסום צמח בשיעורים נמוכים ברבעון השני ותרם לספקות סביב יכולתו של הענף לשמור על קו ההתאוששות בשנתו השנייה". סוואלן הוסיף ואמר כי "האינדיקטורים הבולטים של ענף הפרסום מצביעים על מגמה מעורבת. מצד אחד, קטגוריות מסורתיות במדיה דווקא הפגינו שיפור במעבר מהרבעון ה-1 ל-2 אך מנגד 100 המפרסמים המובילים בשוק הקפיאו תקציבים ושוק הפרסום פיתח תלות במפרסמים בעלי תקציבים בינוניים וקטנים". אינטרנט: כבר לא תופעה, עובדה קטגוריית הפרסום באינטרנט תפסה כחצי מההוצאה לפרסום במחצית הראשונה של 2011 בארה"ב. קטגוריית הדיספלי שלא מעט אנשי מפתח בענף הדיגיטל כבר הספידו הפגינה צמיחה של 12.9%. הפרסום במנועי הצמיחה שהוכתר כמי שיחליף את הדיספליי (לפחות בהיקפי ההוצאה לפרסום) צמח ב-8.6%, בעיקר בזכות הזרמת כספים ממפרסמים בתחומי התיירות, פרסום לוקאלי וחברות ביטוח. בעוד שסקטור הפרסום הטלוויזיה הציג מגמה מעורבת, הפרסום בעיתונות ממשיך לפגר אחר שאר המדיות בארה"ב. שוק העיתונות הארצי הוביל את ההיחלשות עם צניחה של 4.9%, העיתונות דוברת הספרדית רשמה צניחה של 5.9%. מנגד, סקטור העיתונות המקומית סיים רצף שלילי של 22 רבעונים בהם רשם ירידה וסיים את המחצית הראשונה עם גידול של 0.6% ואת הרבעון ה-2 בגידול של 2.5%. המפרסמים המובילים חותכים את תקציבי הפרסום היקף הפרסום של 10 המפרסמים הגדולים במחצית הראשונה של 2011 עמד על 8.2 מיליארד דולר, ירידה של 0.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. פרוקטר אנד גמבל שמרה על תואר המפרסם המוביל עם הוצאה של 1.38 מיליארד דולר בתקופה זו המהווה ירידה של 7.8% לעומת השנה הקודמת. חברת התקשורת AT&T מדורגת במקום ה-2 בין המפרסמים המובילים עם הוצאה של 1.12 מיליארד דולר, ירידה של 2.6% בהוצאה לפרסום לעומת 2010. מהמחקר עולה כי ההאטה של חברת התקשורת בהוצאה לפרסום החלה במארס 2011 עם הודעת החברה על רכישת T-Mobile. מנגד, הירידה הגדולה ביותר בהוצאה לפרסום בין 10 המפרסמים המובילים שייכת למתחרה של AT&T, חברת 'וריזון' שחתכה את תקציב הפרסום ב-22.5% במחצית זו ועמדה על היקף פרסום של 808.7 מיליון דולר. מפרסמים משוק הרכב האמריקאי תופסים 4 מקומות בדירוג 10 המפרסמים המובילים. חברת קרייזלר רשמה את הזנוק הגדול ביותר בפרסום עם גידול של 58.7% לסך פרסום של 621 מיליון דולר. ג'נרל מוטורס רשמה קיטון של 13.3% בפרסום לעומת המחצית הראשונה של 2010 בהיקף פעילות כספי של 924.6 מיליון דולר לפרסום.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה