פרסום ראשון

AIG לאוצר: "הפסיקו את קמפיין הפניקס"

AIG זועמת בעקבות פרסומות הפניקס. התלוננה בפני המפקח על הביטוח נגד פרסומת הפניקס בה נטען כי רק בביטוח ללא סוכן משולם 'קנס יציאה'
משה בנימין | (27)

התחרות הלוהטת בשוק הביטוח מציגה פרק נוסף בהתכתשות בין חברות הביטוח הישירות לחברות ה'מסורתיות' המפעילות סוכני ביטוח. בשנים האחרונות עבר 'ארגז החול' של ענף הביטוח לתחום הפרסום ובמסגרתו מתכתשות חברות הביטוח ומחליפות הכפשות הדדיות.

כעת ניצבות במוקד העניינים חברת הביטוח AIG ומנגד חברת הפניקס (בשיתוף לשכת סוכני הביטוח). הפניקס עלתה לאחרונה בקמפיין פרסום (באמצעות ענבר מרחב) באינטרנט עם רמז עבה לניגוח חברת ביטוח ישיר (הגחיכה את סמל הטלפון האדום המפורסם של החברה) ובמסגרתו גם מהלך 'טסטימוניאל' (סרטוני עדויות של לקוחות) בו היא מציגה עדויות של לקוחות מחברות ביטוח ישירות ממקרים בהם ניתן להם 'שירות גרוע'.

חברת הביטוח AIG שמצאה את עצמה במרכזו של סרטון 'עדות' שכזה הפנתה מכתב תלונה למפקח על הביטוח במשרד האוצר, עודד שריג ובו טענה כי פרסומות הפניקס עוברות על סעיף 55 לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים.

לטענת AIG, באחד התשדירים מופיע לכאורה מבוטח עבר של AIG, בשם 'איל בר מרמת גן', ומתאר השתלשלות עניינים לכאורית במסגרת ביטוח רכב שרכש בחברה. "שם חברתנו כביכול מוסווה על ידי צליל, אולם בפועל ניתן להבין בבירור על איזו חברה מדובר שכן הצליל מתחיל רק לאחר שמר בר מתחיל להגות את שם חברתנו וניתן לשמוע חלק ממנו ולהבין באופן חד משמעי כי מדובר בחברתנו". טוענת AIG.

בתשדיר מספר מר בר כי כשרצה לבטל ביטוח רכב ב-AIG לפני תום תקופת הפוליסה, הוא נדרש לשלם קנס, ו"מדבריו", טוענת AIG "ניתן להבין כי כאשר קיים סוכן ביטוח בעסקה, הדבר לא קורה". ב-AIG טוענים כי תשלומי יציאה ('קנס') מקובלים על כל ענף הביטוח וכוללים גם את חברת הפניקס, "גם אם הם מכונים בשמות שונים".

עוד טוענת AIG בפני המפקח על הביטוח כי במסגרת קמפיין הפניקס הושק אתר אינטרנט מיוחד בו מצוין, בין היתר, כי "מספר התלונות שהוגשו כנגד חברות AIG ו'ביטוח ישיר' בשנים 2008-2009 גבוה מהממוצע הענפי. מנגד טוענת AIG כי דווקא הפניקס היא זו ש"צברה בשנת 2008 מספר תלונות גבוה מהממוצע הענפי ובנוסף לה, גם החברות דקלה, שירביט, הכשרה ביטוח, מנורה וביטוח חקלאי צברו מספר תלונות גבוה מהממוצע הענפי".

ב-AIG טוענים בפני שריג כי "פרסום מטעה שכזה פוגע פגיעה מהותית ובלתי הפיכה במוניטין של החברה ובליבת העסקים שלה. החברה תשקול את צעדיה העתידיים על מנת להיפרע מהפניקס בגין הנזקים העצומים שנגרמו ועדיין נגרמים לנו, שאין ספק כי בגין חלקם לפחות, שום סכום כספי לא יוכל לפצות". כך, לדברי חברת הביטוח שדורשת ממשרד האוצר את הפסקתו המיידית של קמפיין הפרסום.

מחברת הפניקס לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.

תגובות לכתבה(27):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 22.
    המחשבון 13/09/2011 18:44
    הגב לתגובה זו
    הישירים, אפילו לא יותר זולים. כל מה שהסוכנים מקבלים מהחברות הרגילות הולך אצלהם לפרסום וקמפיינים
  • 21.
    רוני 13/09/2011 18:40
    הגב לתגובה זו
    סוף סוף הנהלה של חברת ביטוח מסורתית עם ביצים
  • 20.
    שני 13/09/2011 14:25
    הגב לתגובה זו
    אני מתה לדעת איך אושרה פרסומת שפוגעת באופן מובהק כל כך במתחרה הישירה ומייצרת זילזול.... מה היה כתוב שם בביסוס שהצלחת להעלים עין....... כמובן שלא לדבר על קמפיין שוקה... היכן כל תקנות הרשות שאת מנפנפת בהן..... סתם שאלה... מחכה לתשובתך המלומדת... שני
  • 19.
    מימי 13/09/2011 12:51
    הגב לתגובה זו
    שיוציאו את המיץ אחד לשני, במקום למבוטחים... בעיני זה נבלה וזה טרפה. אבל נראה לי שאצל הישיר זה ממש בדם, חלק מובנה בעסק שלהם, פשוט למרר את החיים...
  • 18.
    בני 13/09/2011 12:06
    הגב לתגובה זו
    כשהייתי צריך אותם הם היו בסדר גמור. אני בטוח שעל כל חברה וחברת ביטוח על כמה וכמה תמיד יהיה מישהו שיהיה לו משהו שלילי להגיד. מניסיון עבר, סוכנים לא יותר טובים
  • 17.
    אמיר 13/09/2011 11:38
    הגב לתגובה זו
    בדבר אחד אפשר להיות בטוח, כשהם צריכים לשלם כסף הם עושים את המוות. הם מוציאים את הנשמה.
  • 16.
    שוב אני 13/09/2011 02:42
    הגב לתגובה זו
    יש לי כל כך הרבה מה להגיד על ביטוח ישיר ועל ההתנהגות הנלוזה שלהם. אני אשלח לכם הודעה באתר שלכם (לא אשאיר פה את המייל שלא יספימו אותי)
  • 15.
    פגיעה ישירה 13/09/2011 02:38
    הגב לתגובה זו
    עם כל כך הרבה מגיבים מטעם הישירים, אפשר בהחלט לראות שהם נלחצו. עד עכשיו הם היו בהתקפה, סוף סוף חברת ביטוח אחת עם ביצים ששמה אתכם במקום! פשוט לא ברור איך הרגולטור נותן לישירים לעבוד (תרתי משמע) על המבוטחים שלהם. כשאתה צריך אותם, הם פשוט לא שם. פעמיים עשיתי את הטעות הזו וביטחתי בביטוח ישיר. אחרי היחס שקיבלתי, הבטחתי לעצמי שבכל הזדמנות שתהיה לי אני אנגח אותם - תודה לפניקס על ההזדמנות...
  • 14.
    אבי 12/09/2011 22:05
    הגב לתגובה זו
    אחד המנהלים המתוחכמים האגרסיביים שמייבא לחברת הביטוח את כל השיטות שפיתח בשוק ההון. בפניקס ובחברות הביטוח האחרות לא מבינים על מי נפלו
  • שי 13/09/2011 10:44
    הגב לתגובה זו
    אגרסיבי כן, אבל... לא זכור לי שמגדל שוקי הון היו חברה כל כך מצליחה כמו המתחרות שלה.
  • 13.
    יוסי יעקב 12/09/2011 22:03
    הגב לתגובה זו
    אם הביטוח הישיר בסדר כל כך אז למה יש כאן כל כך הרבה נציגים שלהם . רוצים לדעת את האמת פשוט כנסו לאתר של האוצר בביטוח ותראו איך בבדיקת תלונות צרכנים בביטוח יצא שהביטוח הישיר בשרות הכי גרוע. מכאן צריך להבין הכל .....
  • חיים 13/09/2011 10:05
    הגב לתגובה זו
    תעשה לכולנו טובה ותלך לטפל בלקוחות שלך. אני מבוטח ב aig אחרי שנים שהייתי מבוטח אצל סוכן ואני רק אגיד לך שכל הנושא של יחס וברגע התעונה זה שטויות, הסוכנים לא יותר טובים מהישירים ואפילו לא מעט פעמים הרבה יותר גרועים
  • 12.
    טלי 12/09/2011 18:26
    הגב לתגובה זו
    לא חושבת שמישהו קונה את זה.. חבל דווקא משרד פרסום רציני, יכלו להתאמץ יותר..
  • 11.
    נעמה 12/09/2011 18:00
    הגב לתגובה זו
    היה מנכ"ל של ביטוח ישיר ואז הישירים היו מדהימים ואז עבר לסוכנים ופתאום הם הישירים נוראיים. מאוד אמין כמו הסוכנים הנאמנות הולכת לאיפה שנוח לפחות בישיר אתה יודע עם מי ועם מה יש לך עסק
  • 10.
    חיים 12/09/2011 17:44
    הגב לתגובה זו
    שלא יספרו סיפורים. אחת החברות הגרועות, גם בשירות והכי עצוב שגם בתוצאות (לפחות במקרה שלי), עשו לי את המוות. להתרחק כמו מאש, עדיף ישירים עדיף כל דבר רק לא הם. 4 שנים נלחמתי בהם פשוט נבלות!
  • 9.
    המצטלמים קיבלו כסף - כל הסיפור לא אמין כל כך. (ל"ת)
    חני 12/09/2011 17:31
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    רונן-פרסומאי 12/09/2011 17:29
    הגב לתגובה זו
    הפרסומת לא מוסיפה להם, גם הקונספט צולע
  • 7.
    12/09/2011 17:20
    הגב לתגובה זו
    מעניין מי זה יהיה?? אולי ביטוח ישיר?
  • 6.
    בני 12/09/2011 17:13
    הגב לתגובה זו
    המצב כל כך קשה שאתה יוצא למלחמה בפניקס? אין לך הרבה סיכוי, פה אין את הגב של מגדל.
  • 5.
    מתן 12/09/2011 17:11
    הגב לתגובה זו
    עובדים כאחרון הספאמרים.... כן, אני אסמוך עליהם.. אה אה
  • דנה 12/09/2011 17:17
    הגב לתגובה זו
    בשטויות שלהם, שאת האמת לא מעניינות אף אחד. נמאס שכמעט בכל עמוד שאני נכנסת אני רואה את הפרסומים שלהם. אין חוק נגד זה? גם צירפו אותי לכל מיני קבוצות הזויות..
  • 4.
    איש פרסום ל -1 12/09/2011 17:03
    הגב לתגובה זו
    שילמו כסף על מנת שאנשים יעידו.. הרי זה מגוחך. לקחו ניצבים - לא מוצלחים במיוחד ושילמו להם על מנת שיספרו סיפור בדיוני. פניקס רצו לתקוף את הישירים בפועל פשוט ביזו את עצמם. מי יאמין לסיפורים כאלה.. נראה שהסוכנים רק הפסידו מהמהלך הזה וכעת הם נתפסים פחות אמינים ממה שהיה קודם
  • מאיר 12/09/2011 17:14
    הגב לתגובה זו
    או ה"טסטימוניאלים" המאוד אמינים שיש ברדיו...
  • 3.
    לא מצחיק ולא מעניין. רק ביטוח ישיר (ל"ת)
    12/09/2011 16:53
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    בן 12/09/2011 16:50
    הגב לתגובה זו
    וזה יראה אוטנטי.. פשוט עלוב, זה בטח לא מוסיף לסוכנים
  • 1.
    ר 12/09/2011 16:47
    הגב לתגובה זו
    כשהם התלכלכו במשך שנים על סוכני הביטוח זה היה בסדר? הגמל לא רואה את הדבשת של עצמו
  • צילה 12/09/2011 17:05
    הגב לתגובה זו
    הישירים טוענים בצדק שהם יותר זולים. אני מניסיוני יודעת שהסוכן לא באמת יהיה שם כשנצטרך אותו...הסוכנים משחדים אנשים ומבקשים מהם להצטלם ולספר את הסיפור שלהם-מגוכך. מה אם כל מי שנפגע מסוכן? אני מכירה כאלה ולא מעט לצערי..