נפילות בקונצרני: שפל של יותר משנה בתל-בונד 60, חולשה באג"ח של IDB

איגרות החוב של קבוצת IDB ממשיכות לחטוף גם היום. איגרת החוב של אידיבי אחזקות מסדרה ד' משלימה נפילה של 36% מתחילת השנה והיא נסחרת בתשואה של 14%
תומר קורנפלד | (10)

ירידות שערים חדות נרשמות היום לא רק במדדים המובילים בבורסה אלא גם באיגרות החוב הקונצרניות. בשעה זו מדד התל-בונד 20 ומדד התל-בונד 60 יורדים בקרוב ל-1% כל אחד לשפל של 15 חודשים. מנגד, התשואות שמגלמות איגרות החוב ממשיכות לטפס ומעלים בדרגה נוספת את מפלס החרדה אצל המשקיעים.

את טבלת התשואות בקרב 60 איגרות החוב המובילות בישראל מובילה איגרת החוב של אלביט הדמיה מסדרה ד' שנסחרת בתשואה של 35%. איגרת החוב בכל מקרה אמורה להיגרע מהמדדים המובילים מאחר ואינה עונה לקריטריונים המינימליים של רמת הדירוג.

פרט לאלביט הדמיה, יתר הסדרות המובילות את תשואות האג"ח שייכות לקבוצת IDB אשר ממשיכות גם היום ליפול בחדות, זאת על רקע ההרעה העסקית בתוצאות העסקיות של הקבוצה אשר הובילה אף להעלאה של שיעור הריבית מצד בנק הפועלים שלו חייבת הקבוצה כ-750 מיליון שקל.

בטבלת התשואות מתברגות איגרות החוב של אידיבי אחזקות מסדרה ד' ושל אידיבי פיתוח מסדרה ז' הנסחרות בתשואה של 14%. בראש טבלת התשואות מככבות גם האג"ח של כור מסדרה ח', אידיבי פיתוח מסדרה ט' ודיסקונט השקעות מסדרה ד' עם תשואה של 9%-12%.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    לא הכל שחור 13/09/2011 08:54
    הגב לתגובה זו
    מדוע לא מרגיעים את הציבור, אלביט הדמיה פורעת את כל התחייבויותיה - ריביות ופידיונות מוקדמים לפי התוכניות. יש לה בקופתה כסף והיא יכולה לעמוד בהתחייבויותיה כפי שאתם בעצמכם פירסמתם ביום 9.8.11. לא כל החברות הן מיקשה אחת.
  • 8.
    יאיר סלע 12/09/2011 22:29
    הגב לתגובה זו
    קבוצה חזקה מאוד שרק הולכת ומשתקמת
  • 7.
    עוד פחות מחודש מקבלים מליארד דולר מהסינים (ל"ת)
    ילד רע 12/09/2011 22:29
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אדם 12/09/2011 19:57
    הגב לתגובה זו
    נקודה
  • 5.
    אליק 12/09/2011 17:57
    הגב לתגובה זו
    אני מחזיק בסביבות 100.000 ש" ח ,כבר בהפסד לא קל,במקרה הכי גרוע אמשוך עד הסוף.
  • 4.
    משה 12/09/2011 16:48
    הגב לתגובה זו
    לא למכור שמא תתחרט
  • 3.
    בודי 12/09/2011 16:15
    הגב לתגובה זו
    עכשיו זה לא הזמן לברוח
  • 2.
    ישראל 12/09/2011 15:16
    הגב לתגובה זו
    עכשיו?
  • 1.
    מישהו 12/09/2011 12:07
    הגב לתגובה זו
    להוציא את הכסף ולהפסיד 2000 או לחכות??
  • א 12/09/2011 12:16
    הגב לתגובה זו
    אפשר גם לקנות עוד
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.