נפילות בקונצרני: שפל של יותר משנה בתל-בונד 60, חולשה באג"ח של IDB
ירידות שערים חדות נרשמות היום לא רק במדדים המובילים בבורסה אלא גם באיגרות החוב הקונצרניות. בשעה זו מדד התל-בונד 20 ומדד התל-בונד 60 יורדים בקרוב ל-1% כל אחד לשפל של 15 חודשים. מנגד, התשואות שמגלמות איגרות החוב ממשיכות לטפס ומעלים בדרגה נוספת את מפלס החרדה אצל המשקיעים.
את טבלת התשואות בקרב 60 איגרות החוב המובילות בישראל מובילה איגרת החוב של אלביט הדמיה מסדרה ד' שנסחרת בתשואה של 35%. איגרת החוב בכל מקרה אמורה להיגרע מהמדדים המובילים מאחר ואינה עונה לקריטריונים המינימליים של רמת הדירוג.
פרט לאלביט הדמיה, יתר הסדרות המובילות את תשואות האג"ח שייכות לקבוצת IDB אשר ממשיכות גם היום ליפול בחדות, זאת על רקע ההרעה העסקית בתוצאות העסקיות של הקבוצה אשר הובילה אף להעלאה של שיעור הריבית מצד בנק הפועלים שלו חייבת הקבוצה כ-750 מיליון שקל.
בטבלת התשואות מתברגות איגרות החוב של אידיבי אחזקות מסדרה ד' ושל אידיבי פיתוח מסדרה ז' הנסחרות בתשואה של 14%. בראש טבלת התשואות מככבות גם האג"ח של כור מסדרה ח', אידיבי פיתוח מסדרה ט' ודיסקונט השקעות מסדרה ד' עם תשואה של 9%-12%.
- 9.לא הכל שחור 13/09/2011 08:54הגב לתגובה זומדוע לא מרגיעים את הציבור, אלביט הדמיה פורעת את כל התחייבויותיה - ריביות ופידיונות מוקדמים לפי התוכניות. יש לה בקופתה כסף והיא יכולה לעמוד בהתחייבויותיה כפי שאתם בעצמכם פירסמתם ביום 9.8.11. לא כל החברות הן מיקשה אחת.
- 8.יאיר סלע 12/09/2011 22:29הגב לתגובה זוקבוצה חזקה מאוד שרק הולכת ומשתקמת
- 7.עוד פחות מחודש מקבלים מליארד דולר מהסינים (ל"ת)ילד רע 12/09/2011 22:29הגב לתגובה זו
- 6.אדם 12/09/2011 19:57הגב לתגובה זונקודה
- 5.אליק 12/09/2011 17:57הגב לתגובה זואני מחזיק בסביבות 100.000 ש" ח ,כבר בהפסד לא קל,במקרה הכי גרוע אמשוך עד הסוף.
- 4.משה 12/09/2011 16:48הגב לתגובה זולא למכור שמא תתחרט
- 3.בודי 12/09/2011 16:15הגב לתגובה זועכשיו זה לא הזמן לברוח
- 2.ישראל 12/09/2011 15:16הגב לתגובה זועכשיו?
- 1.מישהו 12/09/2011 12:07הגב לתגובה זולהוציא את הכסף ולהפסיד 2000 או לחכות??
- א 12/09/2011 12:16הגב לתגובה זואפשר גם לקנות עוד

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
