למרות הביקורת: מכרז הרדיו יוצא לדרך

למרות ההתנגדות למהלך הפיצול ל-5 זכיינים שעלתה בוועדת החינוך והתנגדותו של יו"ר ועדת הכלכלה, מכרז הפרסום בקול ישראל יצא לדרכו
משה בנימין |

שום דבר לא יעצור את רשות השידור: חרף ההתנגדות לתוכנית הרשות לצאת במכרז מפוצל ל-5 זכיינים פרסמה הבוקר (יום ב') הרשות את המכרז לאיתור ספקים לשירותי פרסום ברדיו. כפי שפורסם, תוכנית הרשות שמשנה את כללי המשחק שהיו נהוגים עד עתה במכרז לשירותי פרסום לתחנות הרדיו היא להגמיש את ההגבלות על המתמודדים במכרז ולאפשר לפרסומאים וחברות מפרסמות להתמודד בו. זאת בנוסף לבחירה לראשונה בשלושה זכיינים לכל הפחות ולכל היותר חמישה זכיינים. על פי המכרז, שירותי הפרסום יינתנו בנפרד לרשתות הרדיו השונות של "קול ישראל" בהתאם לחלוקה הבאה: אשכול א' : רשת א', רשת ג', 88FM, קול המוסיקה - היקף המאזינים המדווח לפי רשות השידור ברשת ג' ורשת 88 מוערך ב"למעלה מ- 600 אלפי מאזינים בממוצע בכל יום, שווה להיקף המאזינים ברשתות הרדיו האזורי, רדיו ללא הפסקה ורדיוס, שניהם גם יחד". אשכול ב': רשת ב'. היקף מאזינים בלמעלה מ- 1 מליון מאזינים בממוצע בכל יום. אשכול ג': רדיו קליטת עליה (רק"ע). אשכול ד': רשת ד' (קול ישראל בערבית). אשכול ה': רשת מורשת. ההצעה של כל מציע, יכולה להיות לאשכול אחד או יותר, ואין מניעה להגשת הצעה לכל האשכולות. כל מציע יוכל לזכות באשכול אחד בלבד מבין אשכולות א' ו- ב' ובנוסף באשכול אחד מבין אשכולות ג' - ה'. לדברי הרשות היקף ההכנסות בשנים 2008-2010 עמד על ממוצע של כ-110 מיליוני שקלים בשנה, ובשנת 2010 עמד היקף המכירות ממכירת פרסומות ברדיו על 116 מליוני שקלים. יו"ר רשות השידור אמיר גילת: "המכרז החדש מהווה רפורמה של ממש בתחום הפרסום ב"קול ישראל". המשאב של השידור הציבורי יחולק בין כמה זכיינים, וזה נכון מבחינה ציבורית. החלוקה למספר זכיינים תאפשר לרשות לפתח את הפרסום גם ברשתות המוסיקה וברשתות המגזריות שלא על חשבון הרשתות האחרות ובכך לפתוח פתח גם לפרסום ייחודי ברשתות אלה. המכרז החדש אף יאפשר לרשות השידור להגדיל את הפיקוח והבקרה על הזכיינים. כזכור, לתוכנית רפורמת המכרז של רשות השידור הופנתה ביקורת רבה. מטבע הדברים ראשון המתנגדים הוא אברהם פרחי שעומד בראש שפ"מ, הזכיינית הנוכחית שתוחלף בעקבות המכרז. לטענתו "מדובר בשליפה מהמותן שתביא להפסד של 40 מיליון שקלים". בנוסף לפרחי יצאו נגד ההחלטה הפרסומאי יאיר גלר מבעלי פובליסיס גלר נסיס, יו"ר ועדת הכלכלה, חבר הכנסת כרמל שאמה הכהן, וחכי"ם נוספים שהצביעו על הסכנות במהלך.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה