כבר לא כועסת: קמפיין פייזר בכל מקום

אחרי קמפיין השפן של גלר נסיס מ-2010 עולה פייזר שוב עם קמפין טיזר בשני שלבים, הפעם לויאגרה, באמצעות פלא-פה, ולנשים יש חלק חשוב במהלך
משה בנימין | (43)

עם יותר מ-2,000 שלטי חוצות ברחבי הארץ, וכ-500 מהם בת"א עלתה בשבוע החולף חברת התרופות פייזר בקמפיין ל'ויאגרה' שעורר גלים וזכה ללא מעט באזז חיובי. מאחורי הקמפיין עומדת סוכנות השיווק הדיגיטלית פלא-פה בבעלותם של עומר אסף ומיכאל מור יוסף.

ביום רביעי שעבר עלו לראשונה השלטים שהחלו את הקמפיין בקונספט של טיזר מקדים ללא זהות המפרסם. הטיזר כלל מכתבים של נשים לגברים, בעלים, מאהבים וכו' תחת כותרות כמו 'מחכה', 'מתגעגעת' ו'כועסת'. ב'מכתבים הפתוחים' שהופיעו בתחנות אוטובוס ותחנות רכבת ושודרו גם ברדיו נוסחו פניות אינטימיות לגבר שיודע שיש פתרון, בהתאם לכותרת העל ומבלי לחשוף את מהות הרעיון.

ביום ב' עלה חלקו השני של הקמפיין, במסגרתו הוצגו שלטי התודה, הלוגו של פייזר ובליווי המשפט: "גבר, מה זה לא נעים אחד לעומת כל התודות שתקבל".

אחד מיעדי פייזר היה להגדיל את קהל היעד של תרופת הויאגרה עם פנייה לנשים, להבדיל מהפנייה לגברים שנעשתה עד כה. הפתרון היה כאמור, בחירה בטקטיקה של המכתבים מנשים לבני זוגן ליצירת הזדהות בקרב הנשים.

בפייזר כנראה מאוד מרוצים משיטת הטיזרים. הקמפיין הקודם של פייזר (וקופות החולים) לעידוד קניית תרופות מרשם בבתי מרקחת מורשים באמצעות גלר נסיס היה במתכונת דומה אז הוצגו הלקוחות כשפני ניסיונות בחלקו הראשון של המהלך.

לאחרונה עלתה חברת פייזר עם 2 קמפיינים נוספים באמצעות 2 משרדים שונים. סוכנות I&M טיפלה בתקציב לתרופה לשיכוך כאבים ופובליסיס ווב אימג' טיפלה בתקציב התרופה לשלפוחית רגיזה. פלא-פה יכולה לרשום לעצמה הישג קטן מעצם העובדה שפייזר בחרו בה לתקציב ויאגרה. הגלגול הקודם של הקמפיין לתרופה המוכרת לשיפור התפקוד המיני היה בידי משרד הפרסום זרמון גולדמן.

תגובות לכתבה(43):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 33.
    סתם אחת 21/09/2011 22:04
    הגב לתגובה זו
    בכיתה ג.... תורידו ת'משקפיפים ותפסיקו להתווכח ולריב כמו מתחנגלים. ועכשיו... ברור שפרסומת לויאגרה צריכה לפנות לנשים. יופי שעליתם על זה רק עכשיו באמת.
  • 32.
    אברהם 10/09/2011 09:11
    הגב לתגובה זו
    פרי עבודתם של צעירים . כל הכבוד לעומר, מיכאל וצוות פלא פה . יצירתיות כזו מקדמת הצטרפותם של צעירים לענפים אינטלקטואליים, האמינו לי אני מבין בזה
  • 31.
    דפנה 09/09/2011 21:52
    הגב לתגובה זו
    ביצוע נוראי שנראה משנות השמונים (בדומה לקמפיין של הגלולות שפלאפה העלו לפני כמה חודשים). נראה כמו בריף לא פתור.
  • לאפסים שמתחבאים 10/09/2011 09:04
    הגב לתגובה זו
    ככה זה שאתם נשארים מאחור רואים רק גב והצלחה של אחרים קנאה היא מחלה קשה וכואבת חבל, פשוט חבל
  • 30.
    נדב 09/09/2011 09:04
    הגב לתגובה זו
    שלב א', כנאמר עסק בייצירת סקרנות על ידי "מכתבים מנשים", אך היה (כדרכו של מכתב) ארוך, ולעיתים מתייש. אני מנייח שאנשים שנסעו ברכב לא הספיקו לקרא יותר מ 3 מילים..
  • 29.
    נורית 08/09/2011 21:42
    הגב לתגובה זו
    לכל הצרי עין שמעירים ועוקצים, קצת כואב שיש אנשים שטובים מכם, אה? קמפיין מהמם וסוחף אחריו תגובות וחיוכים, בהחלט מעביר את הזמן....
  • 28.
    לשוב לדייק. זרמון גולדמן מטפלים בויאגרה. (ל"ת)
    עובד פייזר 08/09/2011 21:33
    הגב לתגובה זו
  • עובד פייזר האמיתי 10/09/2011 01:25
    הגב לתגובה זו
    נראה לי יותר בכיוון של פוסט של עובד זרמון גולדמן
  • 27.
    אחד שמבין 08/09/2011 20:29
    הגב לתגובה זו
    זרמון גולדמן איבד את תקציב ויאגרה ולא גלר נסיס. גלר נסיס מטפל בתדמית חברת פייזר ובתופעת שלפוחית הרגיזה. גלר העלו קמפיין שנון ומבריק!! הרבה כבוד זרמון - הבושה שלהם
  • 26.
    היחידי שאמיתי פה 08/09/2011 17:39
    הגב לתגובה זו
    קמפיין כושל, אפילו בפייזר הבינו את זה. עומר אסף בזכות קשריו באייס (היה שליח מטעמם לפסטיבל קאן) מנסה להוציא כתבת יח"צ שתציל את עורו
  • 08/09/2011 18:19
    הגב לתגובה זו
    זה אייס שפנו לעומר אסף בנושא פייזר ולא ההפך אבל עזוב תמשיך לתרץ לעצמך למה אחרים לא טובים..
  • אני מבין שאתה עובד של עומר (ל"ת)
    08/09/2011 18:30
  • 25.
    רותי 08/09/2011 16:54
    הגב לתגובה זו
    יופי של קמפיין.רעיון מגניבץ יוצא דופן.יפה שחושבים גם על המין היפה.שאפו לפה לפה
  • 24.
    תמיד כיף לראות גוף צעיר מצליח.שאפו וברכות (ל"ת)
    דני ,ביט 08/09/2011 15:52
    הגב לתגובה זו
  • 23.
    אחד שנמאס לו 08/09/2011 15:27
    הגב לתגובה זו
    לכל העובדים בפה לפה או איך שקוראים להם ולחברים שלכם, תרגיעו עם משלוח התגובות המתלהבות, הבנו. על קמפיינים של מליונים לא היתה כאן חצי מכמות התגובות אז זה שקוף לחלוטין. קמפיין בסדר לא יותר מזה אגב לא ממש עושה עבודה אבל לא חשוב) יאללה תפסיקו לעוף על עצמכם.הגזמתם.
  • לא כל כך שקוף 08/09/2011 21:56
    הגב לתגובה זו
    לא כולנו עןבדים בפרסום ולא כולנו מחוברים או חברים יש כאלה סתם אזרחים .. וכן פרסומת יפה עושה את מה שצריכה לעשות ובתור אישה הייתי גם במצב דומה של מאוכזבת מגבר כזה וכן עזר אז שאפו... תשמח קצת
  • צודק. כולם בלעו ויאגרה. אבל בכל זאת קמפיין 10 (ל"ת)
    ציצרו 08/09/2011 16:45
    הגב לתגובה זו
  • 22.
    קרניאלי (הבן) 08/09/2011 15:24
    הגב לתגובה זו
    מי אמר שזה בכלל קמפיין ל-V ? יופי של
  • 21.
    משה 08/09/2011 15:11
    הגב לתגובה זו
    סוף סוף מישהו הבין מה מניע אותנו... נשים!
  • 20.
    תודה לגבר שלי!!!!!!!!! (ל"ת)
    אחת שיודעת 08/09/2011 15:09
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    YLZ 08/09/2011 14:28
    הגב לתגובה זו
    אבל אני משוחדת. כל קמפיין של פלאפה שנון. מעביר את המסר. ועושה את העבודה. ולא &^%%$ את המוח כמו משרדים אחרים שמוזכרים כאן..
  • 18.
    שירה ואלון. 08/09/2011 14:27
    הגב לתגובה זו
    yummy yummy yummy i've got love in my tummy אני ואשתי עפים על המודעות. אשתי מגיעה מעולם הפרסום. וקשה להוציא מהפולנייה הזו מחמאה. אגב מישהו יודע על מה השיר הזה?
  • 17.
    מה זה גלר נסיס?? (ל"ת)
    מחפש ערך 08/09/2011 14:26
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    פרסומאי 08/09/2011 14:25
    הגב לתגובה זו
    כי מדברים עליו. וגם כאן....
  • 15.
    מיכלי 08/09/2011 14:15
    הגב לתגובה זו
    [שאני לא חתומה על זה]
  • 14.
    יעל ו 08/09/2011 14:12
    הגב לתגובה זו
    חדשני ומהמם....
  • 13.
    אחת 08/09/2011 14:11
    הגב לתגובה זו
    ראיתי את הקמפיין בתחנת אוטובוס ומרוב שהוא ארוך לא טרחתי לקרוא.
  • וגם עבה לא רק ארוך (ל"ת)
    מיכאל 08/09/2011 16:43
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    דנה ש 08/09/2011 13:56
    הגב לתגובה זו
    פשוט אוהבת את הקמפיין הזה. נקי, חד ושונה כל הכבוד על התעוזה
  • 11.
    גיא ניסים 08/09/2011 13:44
    הגב לתגובה זו
    רענן, שונה ומעניין. כל הכבוד לכל המעורבים ביצירה
  • 10.
    אישה 08/09/2011 13:31
    הגב לתגובה זו
    סופ סופ קמפיין שפונה גם אלינו
  • 9.
    גבר מבולבל 08/09/2011 13:22
    הגב לתגובה זו
    "אחד מיעדי פייזר היה להגדיל את קהל היעד של תרופת הויאגרה עם פנייה לנשים, להבדיל מהפנייה לגברים שנעשתה עד כה. הפתרון היה כאמור, בחירה בטקטיקה של המכתבים מנשים לבני זוגן ליצירת הזדהות בקרב הנשים." וכך, תוך קריאת פסקה תמימה באינטרנט שכחתי את כל מה שלמדתי בעשור של עבודה בקריאייטיב. מהיום אני אדע שמשפטים שמתחילים ב ובליווי המשפט: "גבר, " הם פנייה לנשים.
  • 8.
    דניאל 08/09/2011 12:57
    הגב לתגובה זו
    חיבור. לדעתי קמפיין על הפנים.
  • אורית 08/09/2011 14:23
    הגב לתגובה זו
    קצרים וחלקם של מילה אחת. אם קשה לך לקרוא מילה אחת בבלון - אז אתה במצב קשה
  • 7.
    אהבתי לאללה את הטיזרים (ל"ת)
    דורה 08/09/2011 12:56
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    קמפיין נהדר. מי זה פלא פה ? שחקן חדש? שאפו (ל"ת)
    אבירם 08/09/2011 12:21
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    הם מאבדים תקציבים בקצב... (ל"ת)
    משהו רע קורה בגלר 08/09/2011 11:53
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ראיתי, אהבתי, סחתיין (ל"ת)
    קמפיין נאה 08/09/2011 11:51
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דניאל 08/09/2011 11:44
    הגב לתגובה זו
    ועוד למשרד צנוע וצעיר, ממש גלר מאבד גובה
  • מי לייק גלר אבל אכן קורה שם משהו! (ל"ת)
    מייקי 08/09/2011 14:15
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מודה - קמפיין עשוי טוב. מגיע כבוד לפלא פה (ל"ת)
    פרסומאי 08/09/2011 11:42
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    סיגל נאמן 08/09/2011 11:34
    הגב לתגובה זו
    סחתיין לפה לפה. רק רצוי לשפר קצת את העיצוב. מברוק
דולר יורד
צילום: Photo by Ryan Quintal on Unsplash

״הדולר היה צריך להיות ב-3 שקלים אלמלא הרפורמה המשפטית והמלחמה״

מניתוח של בנק ישראל: הדולר ממשיך לרדת - מי נפגע ומי מרוויח?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה שער הדולר

השקל ממשיך לטפס ושער הדולר נע הבוקר סביב 3.22 שקל דולר שקל רציף 0.41%   אלו הרמות הנמוכות ביותר מאז אפריל 2022. המטבע המקומי בראלי שלא ראינו מזה שנים, בתחילת המלחמה הוא עוד נסחר סביב 4 שקלים לדולר וכיום כשהמצב הביטוחני נרגע יש הזרמה של הון הזר התחזיות הכלכליות משתפרות וגם סוכנויות הדירוג מעדכנות לחיוב את האופק, השקל מתחזק אולי אפילו מדי. נתוני המאקרו גם עוזרים למטבע, שוק העבודה חזק, האינפלציה מתכנסת לכיוון היעד וגביית המסים צפויה לשבור שיא של 520 מיליארד שקל השנה. גם הגירעון צפוי לעמוד סביב 5% מהתוצר שזה נמוך מהציפיות כשהתחזיות של בנק ישראל ל-2026-2028 מדברות על גירעון סביב כ-2.8%-2.9% בממוצע, שזה "גירעון בר קיימא" כל אלה ביחד ולחוד מחזקים את האמון של המשקיעים ומזרימים הון לשוק המקומי, מה שדוחף את השקל למעלה.

אבל מסתבר שהדולר היה יכול לפגוש את רמת ה-3 שקלים כבר ממזמן. ניתוח של בנק ישראל שבחן את ההשפעות השונות על שער החליפין מצא שאם מנקים מהמשוואה את שני הגורמים החריגים של השנתיים האחרונות, שהן הרפורמה המשפטית והמלחמה, הדולר היה כבר כנראה סביב 3 שקלים, ואולי אפילו נמוך מזה. 

לפי המודל שמבוסס על הקשר בין שער הדולר-שקל לבין ביצועי הנאסד"ק, השקל היה אמור להתחזק הרבה קודם. בגרף שמצורף אפשר לראות את הפער שנוצר בין המציאות לבין מה שהמודל מנבא שזה הקו הכחול, שמייצג את שער הדולר בפועל, שהוא נסק הרבה מעל הקו הכתום, שמייצג את השער הצפוי בתנאים רגילים. 

הרפורמה המשפטית והמלחמה גרמו לסטייה הזאת, בעיקר בגלל שהם הגבירו את חוסר הוודאות ופגעו באמון של המשקיעים הזרים בכלכלה המקומית. אבל עכשיו כשהמתיחות הפוליטית והביטחונית נרגעה ברמה מסוימת, נראה שהשקל סוגר את הפער ומתחזק חזרה לרמות שהוא היה צריך לפגוש גם בלי ההתערבות של אותם גורמים.


הנפגעים

מאחורי הנתונים המעודדים האלה יש סביבה שנהיית פחות ופחות נוחה לצד אחד של המשק. השקל החזק מכביד מאוד על יצואנים כמו חברות הייטק וסטארטאפים שפועלים בישראל ומוכרים את מוצריהם בחו"ל. כשההכנסות נקובות בדולרים אבל חלק גדול מההוצאות (כמו שכר, הוצאות מנהלה וכד׳) מתבצעות בשקלים, כל ירידה בשער הדולר שוחקת את השורה התחתונה. ראינו לאורך עונת הדוחות הקודמת וגם זו הנוכחית שאנחנו בעיצומה חברות כמו צ’ק פוינט, ש״האשימו״ את הדולר בכ-2% מהרווחיות הגולמית אצל חלק זה נסבל, אצל אחרות כמו אייקון גרופ, האמא של איידיגטל בישראל שפועלת ברווחיות גולמית צרה מאוד (2% מגזר ההפצה, 4% מגזר קמעונאות) זה משמעותי מאוד - אייקון: שער הדולר שחק את הרווח, המלחמה את ההכנסות

אינפלציה מדד המחירים פירות ירקות
צילום: תמר מצפי

בכמה יעלה מדד המחירים מחר?

מדד המחירים יפורסם מחר ב-14:00 בצהריים - איזה סעיפים ימשכו את המדד למטה ואיזה למעלה - ומה הנתון שהנגיד מחכה לו כדי להוריד ריבית?

תמיר חכמוף |

אחרי חודשים של ציפייה, מדד המחירים לצרכן של אוקטובר שיתפרסם מחר צפוי להכריע לקראת הורדת ריבית ראשונה. המדד הקודם ירד ב-0.6% והפתיע את כל התחזיות, מה שהוריד את האינפלציה השנתית ל-2.5% והחזיר אותה אל תוך טווח היעד של בנק ישראל. מאז, השוק התייצב: הפסקת האש החזיקה מעמד, אי-הוודאות הגיאופוליטית ירדה, והשקל המשיך להתחזק לרמות של 3.20 שקלים לדולר, הגבוהות ביותר מאז אוגוסט 2022.

בתנאים האלה, תחזיות האנליסטים מתכנסות סביב עלייה של 0.5% במדד אוקטובר, מדד חיובי גבוה אך דומה לעלייה בתקופה המקבילה, שיניח את האינפלציה השנתית סביב 2.5%.

מה עשוי לדחוף את המדד כלפי מעלה?

אחד הסעיפים שקשה כיום לחזות הוא מחירי הטיסות, שהפכו בחודשים האחרונים למפתח להפתעות במדד. לאחר שבתקופת החגים נרשמה עלייה במחירי הטיסות, הכלכלנים מציינים כי הפתעה נוספת, גם אם לא בעוצמה שהפוכה לזו של ספטמבר, עלולה לדחוף את מדד אוקטובר כלפי מעלה מעבר לצפי.

גם ההלבשה וההנעלה נכנסים לחודש עונתי חזק. תחילת דגימת קולקציות החורף מביאה בדרך כלל לעליות מחירים חדות יחסית בעונתיות, כאשר הכלכלנים מציינים כי זה עשוי להיות אחד הסעיפים הדומיננטיים הפעם. לצד זאת, בסעיפי המזון (ללא ירקות ופירות) נרשמו עליות שמוסיפות עוד כמה נקודות בסיס למדד.

ומה ימתן את המדד?

מנגד, הייסוף החד בשקל, שהעצים לאחר העלאת תחזית הדירוג לישראל שקרתה לאחרונה, צפוי למתן את המדד במגוון רחב של סעיפים המושפעים מייבוא. גם סעיף הפירות טריים עשוי להציג ירידות מחירים, שעשויות לעבוד נגד הלחצים העונתיים האחרים.