כבר לא כועסת: קמפיין פייזר בכל מקום

אחרי קמפיין השפן של גלר נסיס מ-2010 עולה פייזר שוב עם קמפין טיזר בשני שלבים, הפעם לויאגרה, באמצעות פלא-פה, ולנשים יש חלק חשוב במהלך
משה בנימין | (43)

עם יותר מ-2,000 שלטי חוצות ברחבי הארץ, וכ-500 מהם בת"א עלתה בשבוע החולף חברת התרופות פייזר בקמפיין ל'ויאגרה' שעורר גלים וזכה ללא מעט באזז חיובי. מאחורי הקמפיין עומדת סוכנות השיווק הדיגיטלית פלא-פה בבעלותם של עומר אסף ומיכאל מור יוסף. ביום רביעי שעבר עלו לראשונה השלטים שהחלו את הקמפיין בקונספט של טיזר מקדים ללא זהות המפרסם. הטיזר כלל מכתבים של נשים לגברים, בעלים, מאהבים וכו' תחת כותרות כמו 'מחכה', 'מתגעגעת' ו'כועסת'. ב'מכתבים הפתוחים' שהופיעו בתחנות אוטובוס ותחנות רכבת ושודרו גם ברדיו נוסחו פניות אינטימיות לגבר שיודע שיש פתרון, בהתאם לכותרת העל ומבלי לחשוף את מהות הרעיון. ביום ב' עלה חלקו השני של הקמפיין, במסגרתו הוצגו שלטי התודה, הלוגו של פייזר ובליווי המשפט: "גבר, מה זה לא נעים אחד לעומת כל התודות שתקבל". אחד מיעדי פייזר היה להגדיל את קהל היעד של תרופת הויאגרה עם פנייה לנשים, להבדיל מהפנייה לגברים שנעשתה עד כה. הפתרון היה כאמור, בחירה בטקטיקה של המכתבים מנשים לבני זוגן ליצירת הזדהות בקרב הנשים. בפייזר כנראה מאוד מרוצים משיטת הטיזרים. הקמפיין הקודם של פייזר (וקופות החולים) לעידוד קניית תרופות מרשם בבתי מרקחת מורשים באמצעות גלר נסיס היה במתכונת דומה אז הוצגו הלקוחות כשפני ניסיונות בחלקו הראשון של המהלך. לאחרונה עלתה חברת פייזר עם 2 קמפיינים נוספים באמצעות 2 משרדים שונים. סוכנות I&M טיפלה בתקציב לתרופה לשיכוך כאבים ופובליסיס ווב אימג' טיפלה בתקציב התרופה לשלפוחית רגיזה. פלא-פה יכולה לרשום לעצמה הישג קטן מעצם העובדה שפייזר בחרו בה לתקציב ויאגרה. הגלגול הקודם של הקמפיין לתרופה המוכרת לשיפור התפקוד המיני היה בידי משרד הפרסום זרמון גולדמן.

תגובות לכתבה(43):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 33.
    סתם אחת 21/09/2011 22:04
    הגב לתגובה זו
    בכיתה ג.... תורידו ת'משקפיפים ותפסיקו להתווכח ולריב כמו מתחנגלים. ועכשיו... ברור שפרסומת לויאגרה צריכה לפנות לנשים. יופי שעליתם על זה רק עכשיו באמת.
  • 32.
    אברהם 10/09/2011 09:11
    הגב לתגובה זו
    פרי עבודתם של צעירים . כל הכבוד לעומר, מיכאל וצוות פלא פה . יצירתיות כזו מקדמת הצטרפותם של צעירים לענפים אינטלקטואליים, האמינו לי אני מבין בזה
  • 31.
    דפנה 09/09/2011 21:52
    הגב לתגובה זו
    ביצוע נוראי שנראה משנות השמונים (בדומה לקמפיין של הגלולות שפלאפה העלו לפני כמה חודשים). נראה כמו בריף לא פתור.
  • לאפסים שמתחבאים 10/09/2011 09:04
    הגב לתגובה זו
    ככה זה שאתם נשארים מאחור רואים רק גב והצלחה של אחרים קנאה היא מחלה קשה וכואבת חבל, פשוט חבל
  • 30.
    נדב 09/09/2011 09:04
    הגב לתגובה זו
    שלב א', כנאמר עסק בייצירת סקרנות על ידי "מכתבים מנשים", אך היה (כדרכו של מכתב) ארוך, ולעיתים מתייש. אני מנייח שאנשים שנסעו ברכב לא הספיקו לקרא יותר מ 3 מילים..
  • 29.
    נורית 08/09/2011 21:42
    הגב לתגובה זו
    לכל הצרי עין שמעירים ועוקצים, קצת כואב שיש אנשים שטובים מכם, אה? קמפיין מהמם וסוחף אחריו תגובות וחיוכים, בהחלט מעביר את הזמן....
  • 28.
    לשוב לדייק. זרמון גולדמן מטפלים בויאגרה. (ל"ת)
    עובד פייזר 08/09/2011 21:33
    הגב לתגובה זו
  • עובד פייזר האמיתי 10/09/2011 01:25
    הגב לתגובה זו
    נראה לי יותר בכיוון של פוסט של עובד זרמון גולדמן
  • 27.
    אחד שמבין 08/09/2011 20:29
    הגב לתגובה זו
    זרמון גולדמן איבד את תקציב ויאגרה ולא גלר נסיס. גלר נסיס מטפל בתדמית חברת פייזר ובתופעת שלפוחית הרגיזה. גלר העלו קמפיין שנון ומבריק!! הרבה כבוד זרמון - הבושה שלהם
  • 26.
    היחידי שאמיתי פה 08/09/2011 17:39
    הגב לתגובה זו
    קמפיין כושל, אפילו בפייזר הבינו את זה. עומר אסף בזכות קשריו באייס (היה שליח מטעמם לפסטיבל קאן) מנסה להוציא כתבת יח"צ שתציל את עורו
  • 08/09/2011 18:19
    הגב לתגובה זו
    זה אייס שפנו לעומר אסף בנושא פייזר ולא ההפך אבל עזוב תמשיך לתרץ לעצמך למה אחרים לא טובים..
  • אני מבין שאתה עובד של עומר (ל"ת)
    08/09/2011 18:30
  • 25.
    רותי 08/09/2011 16:54
    הגב לתגובה זו
    יופי של קמפיין.רעיון מגניבץ יוצא דופן.יפה שחושבים גם על המין היפה.שאפו לפה לפה
  • 24.
    תמיד כיף לראות גוף צעיר מצליח.שאפו וברכות (ל"ת)
    דני ,ביט 08/09/2011 15:52
    הגב לתגובה זו
  • 23.
    אחד שנמאס לו 08/09/2011 15:27
    הגב לתגובה זו
    לכל העובדים בפה לפה או איך שקוראים להם ולחברים שלכם, תרגיעו עם משלוח התגובות המתלהבות, הבנו. על קמפיינים של מליונים לא היתה כאן חצי מכמות התגובות אז זה שקוף לחלוטין. קמפיין בסדר לא יותר מזה אגב לא ממש עושה עבודה אבל לא חשוב) יאללה תפסיקו לעוף על עצמכם.הגזמתם.
  • לא כל כך שקוף 08/09/2011 21:56
    הגב לתגובה זו
    לא כולנו עןבדים בפרסום ולא כולנו מחוברים או חברים יש כאלה סתם אזרחים .. וכן פרסומת יפה עושה את מה שצריכה לעשות ובתור אישה הייתי גם במצב דומה של מאוכזבת מגבר כזה וכן עזר אז שאפו... תשמח קצת
  • צודק. כולם בלעו ויאגרה. אבל בכל זאת קמפיין 10 (ל"ת)
    ציצרו 08/09/2011 16:45
    הגב לתגובה זו
  • 22.
    קרניאלי (הבן) 08/09/2011 15:24
    הגב לתגובה זו
    מי אמר שזה בכלל קמפיין ל-V ? יופי של
  • 21.
    משה 08/09/2011 15:11
    הגב לתגובה זו
    סוף סוף מישהו הבין מה מניע אותנו... נשים!
  • 20.
    תודה לגבר שלי!!!!!!!!! (ל"ת)
    אחת שיודעת 08/09/2011 15:09
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    YLZ 08/09/2011 14:28
    הגב לתגובה זו
    אבל אני משוחדת. כל קמפיין של פלאפה שנון. מעביר את המסר. ועושה את העבודה. ולא &^%%$ את המוח כמו משרדים אחרים שמוזכרים כאן..
  • 18.
    שירה ואלון. 08/09/2011 14:27
    הגב לתגובה זו
    yummy yummy yummy i've got love in my tummy אני ואשתי עפים על המודעות. אשתי מגיעה מעולם הפרסום. וקשה להוציא מהפולנייה הזו מחמאה. אגב מישהו יודע על מה השיר הזה?
  • 17.
    מה זה גלר נסיס?? (ל"ת)
    מחפש ערך 08/09/2011 14:26
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    פרסומאי 08/09/2011 14:25
    הגב לתגובה זו
    כי מדברים עליו. וגם כאן....
  • 15.
    מיכלי 08/09/2011 14:15
    הגב לתגובה זו
    [שאני לא חתומה על זה]
  • 14.
    יעל ו 08/09/2011 14:12
    הגב לתגובה זו
    חדשני ומהמם....
  • 13.
    אחת 08/09/2011 14:11
    הגב לתגובה זו
    ראיתי את הקמפיין בתחנת אוטובוס ומרוב שהוא ארוך לא טרחתי לקרוא.
  • וגם עבה לא רק ארוך (ל"ת)
    מיכאל 08/09/2011 16:43
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    דנה ש 08/09/2011 13:56
    הגב לתגובה זו
    פשוט אוהבת את הקמפיין הזה. נקי, חד ושונה כל הכבוד על התעוזה
  • 11.
    גיא ניסים 08/09/2011 13:44
    הגב לתגובה זו
    רענן, שונה ומעניין. כל הכבוד לכל המעורבים ביצירה
  • 10.
    אישה 08/09/2011 13:31
    הגב לתגובה זו
    סופ סופ קמפיין שפונה גם אלינו
  • 9.
    גבר מבולבל 08/09/2011 13:22
    הגב לתגובה זו
    "אחד מיעדי פייזר היה להגדיל את קהל היעד של תרופת הויאגרה עם פנייה לנשים, להבדיל מהפנייה לגברים שנעשתה עד כה. הפתרון היה כאמור, בחירה בטקטיקה של המכתבים מנשים לבני זוגן ליצירת הזדהות בקרב הנשים." וכך, תוך קריאת פסקה תמימה באינטרנט שכחתי את כל מה שלמדתי בעשור של עבודה בקריאייטיב. מהיום אני אדע שמשפטים שמתחילים ב ובליווי המשפט: "גבר, " הם פנייה לנשים.
  • 8.
    דניאל 08/09/2011 12:57
    הגב לתגובה זו
    חיבור. לדעתי קמפיין על הפנים.
  • אורית 08/09/2011 14:23
    הגב לתגובה זו
    קצרים וחלקם של מילה אחת. אם קשה לך לקרוא מילה אחת בבלון - אז אתה במצב קשה
  • 7.
    אהבתי לאללה את הטיזרים (ל"ת)
    דורה 08/09/2011 12:56
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    קמפיין נהדר. מי זה פלא פה ? שחקן חדש? שאפו (ל"ת)
    אבירם 08/09/2011 12:21
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    הם מאבדים תקציבים בקצב... (ל"ת)
    משהו רע קורה בגלר 08/09/2011 11:53
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ראיתי, אהבתי, סחתיין (ל"ת)
    קמפיין נאה 08/09/2011 11:51
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דניאל 08/09/2011 11:44
    הגב לתגובה זו
    ועוד למשרד צנוע וצעיר, ממש גלר מאבד גובה
  • מי לייק גלר אבל אכן קורה שם משהו! (ל"ת)
    מייקי 08/09/2011 14:15
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מודה - קמפיין עשוי טוב. מגיע כבוד לפלא פה (ל"ת)
    פרסומאי 08/09/2011 11:42
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    סיגל נאמן 08/09/2011 11:34
    הגב לתגובה זו
    סחתיין לפה לפה. רק רצוי לשפר קצת את העיצוב. מברוק
דולר עולה
צילום: Photo by Alexander Schimmeck on Unsplash

מדוע מזנק הדולר ל-3.44?

ההצהרות אודות התעצמות הזירה בעזה והחשש מפני הסתבכות מתמשכת מובילים למימושים של המשקיעים הזרים ומפעילים לחץ על השקל 

רן קידר |
נושאים בכתבה שער הדולר

אחרי תקופה שבה השקל התחזק לרמות שאיש לא חזה שנגיע אליו בעיצומה של מלחמה, השבועות האחרונים הראו בלימה של מגמת ההתחזקות, ובימים האחרונים השקל החל להיחלש דולר שקל רציף -0.52%  . יש מספר גורמים שמשנים את המגמה, ובראשם הנושא הגיאופוליטי וההצהרות לגבי כיבוש מלא של הרצועה. אם במהלך "עם כלביא" הסטנימנט כלפי ישראל היה חיובי וישראל נתפסה כווינרית, קמפיין ההרעבה שהופעל נגד ישראל שהחל נגס בדימוי החיובי של המדינה שנלחמת ברעים והסנטימנט העולמי שינה כיוון והוביל לחששות מהסתבכות וכך גם למימושים של המשקיעים הזרים. התקופה שבה הכסף הזר נכנס לבורסה בהיקפים אדירים הסתיימה לפי שעה, והחלו המימושים. 

רק במהלך חודש יולי, יצאו מבורסת ת"א כמיליארד שקל במניות. וזוהי רק אחת מהזוויות שמראות עד כמה המגמה הזו משמעותית. בניגוד למגמה זו, ניתן לראות איך המשקיעים הישראליים הגדילו במהלך יולי את החשיפה לבורסה המקומית ורכשו בהיקף של כ-3 מיליארד שקל. עם זאת, למרות המכירות של המשקיעים הזרים, הם המשיכו ברכישות בסקטור הבטחוני בכ-200 מיליון שקל. למרות שהלחץ על המטבע כן ניכר בשער החליפין, הבורסה עלתה באופן כמעט רצוף במהלך חודש יולי, עם מחזורי מסחר גבוהים (כ-3.7 מיליארד שקל ביום) והמשיכה במגמה החיובית שהחלה ממש עם פתיחת המלחמה מול איראן. 

הקשר העקיף לוול סטריט

בנוסף, ישנו את הקשר העקיף בין התנודות בוול סטריט לשער הדולר. כאשר הגופים המוסדיים, שמנהלים קרנות פנסיה, גמל והשתלמות, מחזיקים חלק ניכר מהתיקים שלהם בנכסים דולריים, רואים עליות בוול סטריט הם חייבים לאזן את התיק שלהם, היות ושווי הנכסים הדולריים שלהם עולה וכך הם נאלצים למכור מניות חו"ל ולאזן את החשיפה המטבעית שלהם, וכך הגידור לחשיפה הדולרית מוביל להקטנת חשיפה כשהמניות עולות - כלומר הדולר יורד. 

כאשר המוסדיים מגבירים את מכירות הדולרים בשוק המקומי, בעיקר דרך מכירת אופציות ונגזרים על הדולר, הם מייצרים היצע מוגבר לדולר בשוק הישראלי, מה שדוחף את שער הדולר כלפי מטה.

השפעת הריבית 

עוד גורם שמשפיע על חוזקו של השקל הוא הריבית, ואמנם בשנתיים האחרונות לא חזינו בשינוי בריביות, לא בישראל ולא בארה"ב, אבל השיח אודות הורדת הריבית גם הוא משפיע על השער. כלל האצבע הוא שככל שהריבית על השקל (ריבית בנק ישראל) נמוכה כך האטרקטיביות של השקל מול הדולר פוחתת וערך השקל פוחת ביחס לדולר (הדולר עולה). וכך, במידה וב-17.9 הפד יוריד את הריבית לפני שבנק ישראל יעשה מהלך כזה (ה-29.9 הוא מועד הבא להחלטת הריבית), הדבר יחזק את השקל ונוכל לראות בלימה של המגמה. 

קבלן שיפוצים נדלן
צילום: Istock

כ-69 מיליון שקל: קבלן מאום אל-פחם מואשם בניכוי חשבוניות פיקטיביות

בתקופה של שבעה חודשים בלבד: 96 חשבוניות, וכמעט 70 מיליון שקל של עסקאות מדווחות; מנגנון משומן של ניפוח מלאכותי של הוצאות כדי להתחמק ממס - נעצר; מקרה חריג או שזה רק קצה הקרחון של הקומבינות בענף הבניה?

מנדי הניג |

כתב אישום חמור הוגש נגד נביל מחאמיד, תושב אום אל־פחם ובעליה של חברת הבנייה "מן בזאר בנייה בע"מ". האישום הוא בגין ניכוי 96 חשבוניות פיקטיביות בהיקף עסקאות של כ-69 מיליון שקל, מתוכן נוכה מס תשומות בסך של למעלה מ-10 מיליון שקל. כתב האישום מייחס למחאמיד עבירות על פי חוק מס ערך מוסף, תוך ניסיון להשתמט מתשלום מס בנסיבות מחמירות. כתב האישום הוגש על ידי עו"ד שגיא דימנט מהיחידה המשפטית מע"מ מרכז ברשות המיסים בעקבות חקירה של חקירות מכס ומע"מ חיפה.

על פי פרטי כתב האישום, מחאמיד שימש כדירקטור, בעל מניות ומנהל בפועל של החברה, ובמהלך תקופה של שבעה חודשים בלבד - בין ינואר ליולי 2020 - הוא ביצע רישום של חשבוניות פיקטיביות שלא שיקפו עסקאות אמיתיות.

החשבוניות הפיקטיביות נרשמו על שם חברת "מן בזאר בנייה בע"מ" והוגשו במסגרת הדיווחים התקופתיים של החברה לרשות המסים. סכום המס שנוכה במסגרת אותן חשבוניות מסתכם ב-10,115,210 שקל. מחאמיד פעל באופן שיטתי כדי להתחמק מתשלום מס, תוך ניכוי מס תשומות "מבלי שיש לגביו מסמך כדין".

היקף החשבוניות והמס שנוכה בפועל מעיד, לפי רשות המסים, על פעולה נרחבת שבוצעה בזמן קצר יחסית. שבעה חודשים בלבד, 96 חשבוניות, וכמעט 70 מיליון שקל של עסקאות מדווחות. מנגנון ניפוח מלאכותי של הוצאות לצורך התחמקות ממס. הרשויות מתייחסות להיקף הגבוה ולשיטתיות שבביצוע כאל נסיבות מחמירות, שמהוות בסיס להגשת כתב האישום הפלילי.

הפרשה הזאת משתלבת בתופעה מוכרת המאפיינת ענפים מסוימים, ובפרט את תחום הבנייה. בענף זה, המבוסס לא פעם על חוזים חלקיים, שימוש בתתי־קבלנים, חברות "מטריה" ופעילות עסקית מול גורמים רבים בשטח מאפשרת להחליק ביתר קלות עסקאות שלא קרו במציאות.