שיא בחולון: קרקע ליח"ד נמכרה ב-735 א' ש'; "אף בנק לא יממן"
למרות ההתמתנות בשוק הנדל"ן, ישנם קבלנים שעדיין מציעים מחירי שיא עבור קרקעות באזורי הביקוש. חברת מירלי ובניו זכתה אתמול (ג') במכרז במסגרת הליך פירוק שיתוף במתחם ח - 300 בחולון לבניית 34 יחידות דיור במחיר שיא של 25 מיליון שקל, קרי 735 אלף שקל. מדובר בשטח של 1.8 דונם עליו צפוי להיבנות בניין של 11 קומות.
בין היתר השתתפו במכרז החברות זלמן זכריה וקבוצת מזרחי, אשר הציעו מחירים נמוכים בהרבה. מדובר באחת הקרקעות הראשונות שנרכשו בזמן המחאה החברתית.
"המחיר ששולם שגוי, לא ניתן להרוויח יותר משקל אחד", אומר רוני מזרחי, מנכ"ל קבוצת מזרחי שכאמור השתתפה במכרז. "לשלם מחיר כזה זה חוסר אחריות, אנחנו הצענו בהתחלה 400 אלף שקל ולאחר מכן תיקנו מעלה ל-600 אלף שקל, אך לפני המכרז פרשנו יחד עם זכריה, הם שילמו מחיר בלתי אפשרי ובלתי הגיוני ואף בנק לא יעניק להם מימון. במגדל העיר שאנחנו מקימים במתחם ח-501, המקום הכי טוב בחולון, מחיר הקרקע ליחידת דיור הוא 600 אלף שקל בלבד."
אהרון מירלי, בעלי חברת מירלי ובניו, השיב בתגובה: "צר לי שמזרחי מדבר מקנאה, מחיר הקרקע סביר, כ-5% מעל המחיר שקבע בית המשפט. מדובר באחת מחטיבות הקרקע האחרונות במתחם ח-300 הנחשב להרבה יותר יוקרתי מח-501, מדובר בפריים לוקיישן של האזור. אנחנו נבנה דירות של 5 ו-6 חדרים במחיר שיתחיל ב-2.25 מיליון שקל."
כזכור, נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לחודש יולי סיפקו תמונה קודרת לשוק הנדל"ן- לפי הנתונים המנוכים עונתית ירד מספר הדירות החדשות שנמכרו ב-2% שהסתכם ב-1,273 יח"ד, לעומת 1,298 יח"ד בחודש יוני. זאת ועוד, מנהל הכנסות המדינה הראה כי ברבעון השני של 2011 ירדו מחירי הדירות החדשות בשיעור נומינאלי ממוצע של 2.9% בהשוואה לרבעון הראשון של השנה.
- 22.בית המשפט קבע? 09/09/2011 12:30הגב לתגובה זובינכה לא חשוב הם יפסידו וזה העיקר. הבנק יקח הכל בסוף.
- 21.מלך אם המושובת החדשה 08/09/2011 19:07הגב לתגובה זוכלומר 5 חדרים על הפארק המדהים לב הסביונים כבר 2.25 מיליון ש" ח. גשר מהיר אוכלוסיה מצויינת וחינוך מעולה שווה המון.
- ל 21 09/09/2011 12:38הגב לתגובה זוצפיפות שלא תיאמן פקקים בכניסה וביציאה לאם המושבות. הגשר גם כן פקוק כולם למדו את הטריק הזה . כל כמה מטרים יש רמזור. יש כבר בעיות חניה עם המגדלי בבל שראש העיר נתן לבנות. הארנונה רצחנית. האוכלוסיה משפרי דיור וזוגות צעירים עם משכנתא עצומה. כשהמשכנתא תיגדל עקב הריבית הרבה לא יעמדו בהחזרים. הסופר היחיד מפקיע מחירים. צפיפות במרכז המסחרי שם יושבים זקנים ומתחילים עם צעירות . אוכליסיה לא משהו. והכי חשוב אין תחבורה ציבורית כל אחד צריך שם 2 מכוניות. שילמדו שם מתוכנית ל שם האוכלוסיה מתקוממת נגד זה שהוציאו את קוי האוטובוס. רק בפת עיריה דפוקה ומרשעת והחינוך גם כן לא משהו. מה יש שם גנים במחירים מופקעים עם צהרונים זה יש גם ברמת גן חולון ויפו. הכי חשבו זה שזה יקר והמחירים שם ירדו ובגדול. תשאלו את המתווכים מתיווך אם המושבות החגיגיה אצלהם נגמרה כל הפסיכים שחגגו שם אוכלים אותה. ובמיוחד מתווכים עלובים שעובדים באזור
- 20.אבי יששכר 08/09/2011 14:38הגב לתגובה זורוני מזרחי פשוט לא יודע להפסיד בכבוד!!!! תפסיק להתבכיין ותלמד לפרגן למנצחים!!!!
- 19.מבין בנדל" ן 07/09/2011 21:19הגב לתגובה זוזו קרקע פרטית, בעלת מספר רב של שותפים שלא הגיעו להסכמה ולכן פעלו בדרך של פירוק שיתוף ע" י בימ" ש בדרך של מכירה למרבה במחיר. בסה" כ המחיר גבוה לדעתי, ויותר מתאים לאיזורים כמו כפר-סבא. היה צריך להציע 650 ליחידה.
- 18.אייל 07/09/2011 19:41הגב לתגובה זובחולון??? עדיף כבר לקנות בית עם קרקע במחיר הזה!
- 17.doron 07/09/2011 15:36הגב לתגובה זובאיזה חוצפה המינהל מוציא למכרז קרקע במחיר כזה האם האדמות של האמא שלהם עד שלא תיהיה מפולת לא ירגעו פה עם המחירים אבל כל דבר טוב בסוף ניגמר ומגיע זמן התשלום והוא יגיע
- אוליביה 08/09/2011 11:42הגב לתגובה זותפסיקו להיות כאלה אפסים ותקראו את הכתבה שוב. שכונת ח300 לא הוקמה על אדמת מינהל. אל תכתבו שטויות בלי להבין על מה אתם מדברים
- 16.אבי 07/09/2011 14:28הגב לתגובה זוהמחיר שהם שילמו זה כולל היטל השבחה?... מישהו יודע?!
- גם כולל השבחה יקר ומוגזם לא לומדים (ל"ת)בנטוב 07/09/2011 20:10הגב לתגובה זו
- 15.במקום מכרזי מחיר למשתכנן המנהל מספסר הלאה (ל"ת)עם ישראל נשדד 07/09/2011 14:16הגב לתגובה זו
- 14.חיים 07/09/2011 12:33הגב לתגובה זוהרי מה אומרים בעצם המפסידים מזרחי וזכריה? הזוכה יעשה קומבינה ואנחנו אכלנו אותה ! הרי ברור שהוא לא ישאר עם 9 קומות ויבקש היתר ל תוספת של 5-7 קומות נוספות. ובאורח פלא הוא גם יקבל. ומה עם המפסידים? הם רצו את אותה קומבינה בדיוק אבל התחילו במחיר נמוך מידי. כי הם חמדנים וחזירים. הם רצו את הכל ונשארו בלי כלום. עכשיו הם בוכים ומלכלכים על הזוכה. צודק מי שאומר שכל הוזלת מחיר הקרקעות תלך לטובת הקבלנים והציבור לא יראה גרוש. עד שלא יקום קבלן שיהיה מוכן להסתפק באחוזי רווח נמוכים יותר שום דבר לא ישתנה. קבלן אחד שיהיה צדיק בסדום ילחץ את כל השוק למטה. קבלן שימכור לעומת קבלנים שיתקעו עם הדירות שלהם יעשה את ההבדל. מצידי שהבנקים יקרעו אותם עם ריביות.
- יעקב 07/09/2011 21:38הגב לתגובה זואתה צודק. כל הוזלת קרקע תגדיל את הרווח היזמי. אין ברירה אלא לתת סיוע לזכאים (לפי המודל הישן) ולתת לשוק לתמחר את הקרקע והעלויות האחרות. הבנקים יממנו גם את מירלי.
- 13.אלי 07/09/2011 12:02הגב לתגובה זואני לא מאמין שהדירות ירדו והמחאה תתפוגג.שימו לב שכל המתבכייניםבאים לישון באוהל לאחר שהיה להם מספיק כסף לזרוק בקיקה
- 12.המחיר יתקע את השיווק כמו במתחם הלאום בראשל" צ (ל"ת)המזהיר הלאומי 07/09/2011 12:00הגב לתגובה זו
- 11.אולי יש הנחה לדירת 4 חדרים (ל"ת)רפי 07/09/2011 11:56הגב לתגובה זו
- 10.א-ב 07/09/2011 11:47הגב לתגובה זוכאילו כלום לא קורה קבלנים משלמים מחירים מופקעים על אדמה. אבל זה רק חלקיק הסיפור שימו לב שהמדינה אחרי כל המאבקים עדיין מוכרת קרקעות במחירים שכאלו וממשיכה לדפוק את הציבור. אם הקבל יצליח לשווק את הקרקע המדינה שוב גנבה מאזרחיה אם הקבלן ייכשל ממילא לא ישלם למנהל ושוב נדפקו האזרחים בשל העדר בניה מספקת. אין מישהו שיתעל את הגונגל הזה למקומות שפויים. מגדל של 20 קומות בכל קומה 4 דירות של 3-4 חדרים ויש לנו 80 דירות במקום 34 שבפרויקט ומחיר קרקע לדירה שלא צריך לעלות על 100 אש,ח כמובן לפני פיתוח. האשמה היא המדינה באמצעות המינהל זרועה הארוכה ואטיאס השר שעושק בחולון ונותן חינם בבית שמש וערי חרדים אחרות. בושה ביזיון והשפלה למעמד הביניים העובד משלם המיסים ומשרת בצבא.
- 9.משה עמיר 07/09/2011 11:30הגב לתגובה זושוב הוכחה שהגורם הראשי ואםילו היחידי לרמת מחירי הדירות בארץ הוא מנהל מקרקעי ישראל מחיר הדירה הוא נגזרת של מחיר הקרקע עלויות הבנייה ורווח הקבלן מנהל מקרקעי ישראל מוכר קרקע ששיכת לכל אזרחי המדינה במחיר מופקע וחסר הגיון ולכן מחירי הדירות בישראל לא ירדולעולם כל עוד מנהל מקרקעי ישראל הוא בעל הרוויח הגדול ביותר בכל דירה שנרכשת
- 8.אני מאחל למירלי שלא ימכרו אף דירה ! (ל"ת)רוני 07/09/2011 11:27הגב לתגובה זו
- 7.פשיטות רגל בדרך (ל"ת)משה 07/09/2011 11:27הגב לתגובה זו
- 6.אני 07/09/2011 11:21הגב לתגובה זוכולם יהיו בסדר, כולל מירלי.
- 100 אחוז צודק (ל"ת)ויקטור מנתניה 07/09/2011 17:08הגב לתגובה זו
- 5.יואב 07/09/2011 11:15הגב לתגובה זוראו איזה פלא עוד 3 שנים יצמח בניין במקום עם 90 דירות גזור ושמור
- 4.אלעד 07/09/2011 10:54הגב לתגובה זולוקחים משכנתא ענקית ולא חושבים קצת קדימה ,מה יקרה שתהיה ירידת ערך לבתים{וזה יקרה} ושובי ירד מול הביטחונות שישנם אנשים יתבקשו להביא עוד כסף לביטחונות ולא יהיה להם התים שיכים לבנק ואנשים יזרקו לרחובות לא חבל ........................
- 3.איזה אבסורד לשלם למינהל סכום כזה המינהל פושע (ל"ת)פראייר הקבלן 07/09/2011 10:47הגב לתגובה זו
- לא מינהל ח-300 קרקע פרטית (ל"ת)מקס פאואר 08/09/2011 12:42הגב לתגובה זו
- 2.זו פרמידת מוות 07/09/2011 10:43הגב לתגובה זוהנדלן עד 2013 יורד לפחות ב 15 אחוז
- 1.אל דאגה הבנקים שלנו גרידים ומגובים ע" י פישר (ל"ת)פראיירים לא מתים 07/09/2011 10:40הגב לתגובה זו

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
