TV

עולים להתקפה: הסוכנים מול ביטוח ישיר

פרק נוסף במערכה בין ביטוח ישיר לסוכני הביטוח. לשכת הסוכנים חוברת ל'פניקס' ומחזירה בקמפיין משלה עם רמז עבה לחברה עם הטלפון האדום
משה בנימין | (6)

לשכת סוכני הביטוח שהרגישה בחודשים האחרונים כמי שהותקפה ישירות וזו שנפגעה בעיקר בעקבות סדרת הסרטים של ביטוח ישיר ("לעזוב את סוכן הביטוח" ופרסומות שני כהן עם 'שוקה') עולה בימים אלו עם התשובה באמצעות משרד הפרסום ענבר מרחב.

הקמפיין שיירשם גם כאחד הפרודוקטים הראשוניים לאחר פרישתו של ספי שקד מענבר מרחב מציג במרכזו מבוטח של חברת ביטוח (עם רמז עבה לביטוח ישיר באמצעות שתילת אחד מסמלי החברה המוכרים - הטלפון האדום) שעובר יום עמוס בתאונות ותקריות ומוצא את עצמו מדבר לטלפון האדום על משקל 'לדבר ללמפה' במקום להיעזר בסוכן ביטוח מקצועי.

גלית בן שמחון, סמנכ"ל השיווק של הפניקס אמרה לאייס: "הפרסומת יושבת על התובנה הבסיסית לפיה מבוטחים חושבים שחברות הביטוח הישירות הן זולות יותר, מה שלא נכון, ובנוסף ברגע האמת הם ימצאו את עצמם מול טלפון ולא מול סוכן ביטוח".

שוברים את הראש מול הטלפון האדום: סרטון פניקס ולשכת סוכני הביטוח

לדברי בן שמחון המהלך המשותף ללשכת סוכני הביטוח והפניקס החל לפני כשנה וכעת פונים 2 הגופים לזירת אינטרנט בה הם יציעו הצעות מחיר באונליין ושירות השוואת מחירים. המשמעות היא כניסה לזירה בה שלטה עד עתה ביטוח ישיר ונסיון לנגוס מנתח השוק של החברה.

לאייס נודע כי המשכו של הקמפיין יהיה בצורת סרטוני טסטימוניאל (עדות) בהם יוצגו מקרים של מבוטחים ש'אין לי עם מי לדבר'. בשלב זה הקמפיין של הפניקס ולשכת סוכני הביטוח מיועד לעיתונות, רדיו ואינטרנט. בפניקס ימתינו לראות איך יתקבל המהלך בקרב קהל היעד וייתכן כי זה יקבל ביטוי גם בטלוויזיה.

לא מביטים לאחור בזעם: 'ענבר מרחב' שנפרד מספי שקד לפני כחודש וחצי העלה בתקופה האחרונה מספר קמפיינים (אל גאוצ'ו ועוד) והפניקס כעת, ממשיך את ה'עידן שאחרי ספי'. גיא קלנר, מנכ"ל המשרד אמר לאייס כי רובי ניסן שעוד בתקופת שקד שיתף עימו פעולה במשימות קריאייטיב של המשרד מרכז כעת את התחום בידיו.

עוד אמר קלנר כי במקביל נעשו גם מספר שינויים במבנה הצוות הקריאיטיבי שנבנה מחדש במסגרת השינויים ובתקופה הקרובה עתידים לעלות מספר קמפיינים נוספים.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    בן 08/09/2011 09:55
    הגב לתגובה זו
    כמו שאפשר לעשות קניות באינטרנט, להזמין כרטיס טיסה ועוד אפשר לעשות גם ביטוח. ומניסיון עבר עם סוכן, לפחות במקרה שלי הוא לא טרח לעזור..
  • 5.
    שמן למדורה 07/09/2011 18:01
    הגב לתגובה זו
    בזמן שביטוח ישיר דורכת על סוכני הביטוח בפריים טיים במהלך כל השנה , סוכני הביטוח הבכיינים "מעיזים לעקוץ" את הביטוח הישיר.... וואוו איזה אומץ. אנשי הישיר יושבים ומגחחים להם כי זה מה שבדיוק רצו - עימות עם סוכני הביטוח במגרש שלהם. כסוכן ביטוח צעיר ששוחה נגד הזרם מגיל 22 הבנתי שאני צריך לעשות הפוך ממה שהלשכה חושבת ואני שוחה למקום טוב. אודי כץ , אם בבא היום ייצא לנו לדבר על איך להלחם באמת בביטוחים הישירים אני מקווה שתזכור את ההודעה הזו. ללשכה יש כלים לנצח את הישיר בנוקאאוט אבל מתנהגים כמו חבורה של בכיינים חסרי ביטחון שיודעים שסופם קרב. תראו שביז'ו לא טועה.
  • 4.
    אלון 07/09/2011 11:10
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן להחזיר לשוקה. אחלה פרסומת.
  • 3.
    המומה 07/09/2011 09:50
    הגב לתגובה זו
    זה אמיתי? תצבטו אותי בבקשה. מצליחים לעשות פרסום בלי ספי!!!!! סוף סוף יתעסקו לא בפתיחות ובמנות חדשות במסעדות וביחסי ציבור עצמיים. כל הרע שיש במקצוע הזה. אלא בפרסום. בהצלחה.
  • 2.
    צופיה 07/09/2011 08:44
    הגב לתגובה זו
    עבודה מאוד מגומגמת וחסרת בטחון של הסוכנים. אין פה שום תובנה ובעיקר יש פה בלבול קל בין ביטוח ישיר לתשעה מיליון.
  • 1.
    בהצלחה (ל"ת)
    יובל לבארי סוכן ביטו 07/09/2011 05:03
    הגב לתגובה זו
דולר יורד
צילום: Photo by Ryan Quintal on Unsplash

״הדולר היה צריך להיות ב-3 שקלים אלמלא הרפורמה המשפטית והמלחמה״

מניתוח של בנק ישראל: הדולר ממשיך לרדת - מי נפגע ומי מרוויח?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה שער הדולר

השקל ממשיך לטפס ושער הדולר נע הבוקר סביב 3.22 שקל דולר שקל רציף 0.41%   אלו הרמות הנמוכות ביותר מאז אפריל 2022. המטבע המקומי בראלי שלא ראינו מזה שנים, בתחילת המלחמה הוא עוד נסחר סביב 4 שקלים לדולר וכיום כשהמצב הביטוחני נרגע יש הזרמה של הון הזר התחזיות הכלכליות משתפרות וגם סוכנויות הדירוג מעדכנות לחיוב את האופק, השקל מתחזק אולי אפילו מדי. נתוני המאקרו גם עוזרים למטבע, שוק העבודה חזק, האינפלציה מתכנסת לכיוון היעד וגביית המסים צפויה לשבור שיא של 520 מיליארד שקל השנה. גם הגירעון צפוי לעמוד סביב 5% מהתוצר שזה נמוך מהציפיות כשהתחזיות של בנק ישראל ל-2026-2028 מדברות על גירעון סביב כ-2.8%-2.9% בממוצע, שזה "גירעון בר קיימא" כל אלה ביחד ולחוד מחזקים את האמון של המשקיעים ומזרימים הון לשוק המקומי, מה שדוחף את השקל למעלה.

אבל מסתבר שהדולר היה יכול לפגוש את רמת ה-3 שקלים כבר ממזמן. ניתוח של בנק ישראל שבחן את ההשפעות השונות על שער החליפין מצא שאם מנקים מהמשוואה את שני הגורמים החריגים של השנתיים האחרונות, שהן הרפורמה המשפטית והמלחמה, הדולר היה כבר כנראה סביב 3 שקלים, ואולי אפילו נמוך מזה. 

לפי המודל שמבוסס על הקשר בין שער הדולר-שקל לבין ביצועי הנאסד"ק, השקל היה אמור להתחזק הרבה קודם. בגרף שמצורף אפשר לראות את הפער שנוצר בין המציאות לבין מה שהמודל מנבא שזה הקו הכחול, שמייצג את שער הדולר בפועל, שהוא נסק הרבה מעל הקו הכתום, שמייצג את השער הצפוי בתנאים רגילים. 

הרפורמה המשפטית והמלחמה גרמו לסטייה הזאת, בעיקר בגלל שהם הגבירו את חוסר הוודאות ופגעו באמון של המשקיעים הזרים בכלכלה המקומית. אבל עכשיו כשהמתיחות הפוליטית והביטחונית נרגעה ברמה מסוימת, נראה שהשקל סוגר את הפער ומתחזק חזרה לרמות שהוא היה צריך לפגוש גם בלי ההתערבות של אותם גורמים.


הנפגעים

מאחורי הנתונים המעודדים האלה יש סביבה שנהיית פחות ופחות נוחה לצד אחד של המשק. השקל החזק מכביד מאוד על יצואנים כמו חברות הייטק וסטארטאפים שפועלים בישראל ומוכרים את מוצריהם בחו"ל. כשההכנסות נקובות בדולרים אבל חלק גדול מההוצאות (כמו שכר, הוצאות מנהלה וכד׳) מתבצעות בשקלים, כל ירידה בשער הדולר שוחקת את השורה התחתונה. ראינו לאורך עונת הדוחות הקודמת וגם זו הנוכחית שאנחנו בעיצומה חברות כמו צ’ק פוינט, ש״האשימו״ את הדולר בכ-2% מהרווחיות הגולמית אצל חלק זה נסבל, אצל אחרות כמו אייקון גרופ, האמא של איידיגטל בישראל שפועלת ברווחיות גולמית צרה מאוד (2% מגזר ההפצה, 4% מגזר קמעונאות) זה משמעותי מאוד - אייקון: שער הדולר שחק את הרווח, המלחמה את ההכנסות

אינפלציה מדד המחירים פירות ירקות
צילום: תמר מצפי

בכמה יעלה מדד המחירים מחר?

מדד המחירים יפורסם מחר ב-14:00 בצהריים - איזה סעיפים ימשכו את המדד למטה ואיזה למעלה - ומה הנתון שהנגיד מחכה לו כדי להוריד ריבית?

תמיר חכמוף |

אחרי חודשים של ציפייה, מדד המחירים לצרכן של אוקטובר שיתפרסם מחר צפוי להכריע לקראת הורדת ריבית ראשונה. המדד הקודם ירד ב-0.6% והפתיע את כל התחזיות, מה שהוריד את האינפלציה השנתית ל-2.5% והחזיר אותה אל תוך טווח היעד של בנק ישראל. מאז, השוק התייצב: הפסקת האש החזיקה מעמד, אי-הוודאות הגיאופוליטית ירדה, והשקל המשיך להתחזק לרמות של 3.20 שקלים לדולר, הגבוהות ביותר מאז אוגוסט 2022.

בתנאים האלה, תחזיות האנליסטים מתכנסות סביב עלייה של 0.5% במדד אוקטובר, מדד חיובי גבוה אך דומה לעלייה בתקופה המקבילה, שיניח את האינפלציה השנתית סביב 2.5%.

מה עשוי לדחוף את המדד כלפי מעלה?

אחד הסעיפים שקשה כיום לחזות הוא מחירי הטיסות, שהפכו בחודשים האחרונים למפתח להפתעות במדד. לאחר שבתקופת החגים נרשמה עלייה במחירי הטיסות, הכלכלנים מציינים כי הפתעה נוספת, גם אם לא בעוצמה שהפוכה לזו של ספטמבר, עלולה לדחוף את מדד אוקטובר כלפי מעלה מעבר לצפי.

גם ההלבשה וההנעלה נכנסים לחודש עונתי חזק. תחילת דגימת קולקציות החורף מביאה בדרך כלל לעליות מחירים חדות יחסית בעונתיות, כאשר הכלכלנים מציינים כי זה עשוי להיות אחד הסעיפים הדומיננטיים הפעם. לצד זאת, בסעיפי המזון (ללא ירקות ופירות) נרשמו עליות שמוסיפות עוד כמה נקודות בסיס למדד.

ומה ימתן את המדד?

מנגד, הייסוף החד בשקל, שהעצים לאחר העלאת תחזית הדירוג לישראל שקרתה לאחרונה, צפוי למתן את המדד במגוון רחב של סעיפים המושפעים מייבוא. גם סעיף הפירות טריים עשוי להציג ירידות מחירים, שעשויות לעבוד נגד הלחצים העונתיים האחרים.