לוחות הזמנים לפיתוח תמר: הנחת הצינורות תחל ב-Q4 ותושלם עד אמצע 2012
המצגת למשקיעים שפרסמה חברת אלון גז היום בצהריים פרטים חדשים אודות ההתקדמות של נובל אנרג'י בפיתוח תגלית הגז 'תמר' שבה היא מחזיקה בשיעור של כ-4%.
במסגרת המצגת מעדכנת החברה כי עד יולי 2011 השלימה אסדת הסדקו אקספרס את ביצוע קידוח החלק העליון בבארות 3,4,5,6 וכמו כן הקידוח הועמק למיד הסופית ב'תמר 3' וב'תמר 5'. השלמת העמקת הקידוחים צפויה להתבצע עד סוף הרבעון הראשון של שנת 2012.
תגלית הגז 'תמר' צפויה לספק את הדרישה ההולכת וגוברת לגז טבעי מצד מדינת ישראל ובה נתגלו 9.1 טריליון רגל מעוקב של גז טבעי. במסגרת פיתוח השדה שעלותו הכוללת נאמדת ב-3 מיליארד דולר מתוכננת אספקת הגז להתבצע באמצעות חמישה קידוחים (תמר 2 ועד תמר 6).
כדי לספק את הגז לחוף מתכננת נובל להקים מערכת תת ימית בין הקידוחים השונים אשר יונחו בקרקעית הים. אלון גז מעדכנת כי מרכיבים עיקריים הושלמו או שנמצאים בייצור מתקדים צפויים להגיע לאתר הקידוח עד אמצע שנת 2012.
עוד מעדכנת החברה כי למעלה מ-80% מייצור צנרת ההולכה הושלם ומאוחסן במספנות ישראל. הנחת הצינורות בשטח צפויים להתחיל להתבצע כבר ברבעון הרביעי של שנת 2011 והשלמתו צפויה להתבצע עד אמצע שנת 2012.
כדי לבצע את ההפקה בפועל נדרשת נובל להקים פלטפורמת הפקה בדומה לאסדה הנמצאת היום בים תטיס ומספקת גז לישראל ממאגר מרי B. אלון גז מציינת כי משלוח מרכיבי הקליטה, השליטה והבקרה צפויה להתבצע ברבעון הרביעי של שנת 2012 כאשר לשם כך נחתם הסכם עם חלון זמן שבו תבוצע ההובלה וההתקנה.
במקביל, מתכננת נובל לבצע שינויים ושדרוגים במרי B ובתחנת הקליטה החופית אשר ממוקמת באשדוד. תחנה זו צפויה לקלוט את הגז הטבעי ממאגר 'תמר' ולספק אותו לצרכנים השונים ברחבי המדינה באמצעות מערכת ההולכת של נתג"ז. הפקה מסחרית של הגז מתגלית 'תמר' צפויה להתבצע עד המחצית הראשונה של שנת 2013.
לכתבות נוספות בנושא:
- 12.צנורות המזה" ת (ל"ת)צנורות המזה" ת 01/09/2011 23:24הגב לתגובה זו
- 11.אביב 01/09/2011 20:24הגב לתגובה זולמה המנייה רק יורדת עם כל הדווחים הללו ?
- 10.היימן 01/09/2011 17:11הגב לתגובה זואי אפשר לסמוך על הנוכל . יש להלאים את חלקו ולשפוט אותו על גניבת דלק נדלן.
- 9.אורנג' חבורת נוכלים (ל"ת)יגאל 01/09/2011 15:06הגב לתגובה זו
- 8.כהן פיתוח טיסה נעימה (ל"ת)גברת שולה 01/09/2011 14:27הגב לתגובה זו
- 7.ערך המאגר-73 מיליארד דולר! (ל"ת)rubi 01/09/2011 14:25הגב לתגובה זו
- 6.אני 01/09/2011 14:22הגב לתגובה זוקב דלק אופציה 6 פוקעת בספטמבר 2013. הרבה לפני זה תמר תתחיל להזרים גז. קצ' ינג!
- 5.נקודת פריצה ב15.9 יש סיכוי שתשבר עוד היום (ל"ת)גלובליקום 01/09/2011 13:41הגב לתגובה זו
- 4.נובל חברה של רמאים מה עם לויתן יש תתשובה (ל"ת)איגל 01/09/2011 13:36הגב לתגובה זו
- 3.עזבתם את לויתן והתחלתים בתמר מה קרה שמה (ל"ת)ציון 01/09/2011 13:35הגב לתגובה זו
- 2.זאב 01/09/2011 13:35הגב לתגובה זומחכים לזה נוכלים
- אבירם 02/09/2011 06:03הגב לתגובה זובלוויתן 2, כך שגם לוויתן יהנה מהטבות המס כי יפיק לפני סוף שנת 2012. צריך להיות סבלני. אם אתה מחזיק מניות גז ונפט- אל תיגע בכסף עד לסוף השנה הבאה
- 1.הכל יפה מה עם לויתן מה איתו יש תשובה (ל"ת)יוסי 01/09/2011 13:34הגב לתגובה זו

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל
מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו
למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו".
ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים.
עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל.
במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת.
- מנכ"ל ריאנאייר מאיים להעביר מטוסים בעקבות המצב הבטחוני
- חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".