א' זה אוכל: ליף פרזנטורית לחברת מזון?
כצפוי לא עבר זמן רב מאז החלה מחאת האוהלים וכולם ממהרים לנסות ולהרוויח. החל מבית מרקחת בתל אביב שפרסם את נעלי שול תחת מותג 'נעלי דפני' ועד לנסיונות בלתי פוסקים לרתום את פרצופי המחאה ליוזמות מסחריות כאלה ואחרות.
הסיבה: דפני ליף, מובילת המחאה, וחבריה ליוזמה הפכו בן לילה לשם גנרי למובילות חברתית ולעשייה חיובית ולפרצופים מוכרים בכל בית בישראל. בחברת ההסעדה 'עידית' עלו על הפוטנציאל, ופנו היום (יום ב') אל ליף בבקשה שתשמש כפרזנטורית של החברה.
בחברה פנו אל ליף בבקשה שתייצג את אותם בקמפיין הפרסומי בו הם מתוכננים לצאת, תחת הסלוגן: "יש דברים שבשבילם לא שווה לשבות רעב". הרעיון שעומד מאחורי היוזמה הינה חיבור לאווירה הציבורית העכשווית.
הסלוגן מתכתב עם מאפיינים ופעולות של מחאות ציבוריות, תחת ההנחה שיש דברים שלא ניתן לעמוד בפניהם - בראשם האוכל של 'עידית'.
בפנייה שנעשתה היום, ליף מסרה כי היא מודה על הפנייה, אך כרגע כל מרצה ופועלה מופנה לקידום מטרות המחאה הציבורית. בעידית הסבירו כי "דפני ליף הינה אישה מעוררת השראה ומובילת דעת קהל.
- 12.שתפרסם מזון פילים. (ל"ת)אבי - מתנגד למחאה 30/08/2011 14:31הגב לתגובה זו
- 11.והמבין 30/08/2011 08:46הגב לתגובה זויכל היה להיות אחלה קמפיין
- 10.אדמן 30/08/2011 08:43הגב לתגובה זויכול להיות אחלה קמפיין לשומרי משקל או מוצר דיאטה בהובלת ליף
- 9.צריכה לפרסם הרזיה, לאאוכל (ל"ת)ניר 29/08/2011 19:47הגב לתגובה זו
- 8.משה 29/08/2011 19:27הגב לתגובה זוכל צרי העין אוכלים את הלב. דפני אוהבים אותך.
- 7.יליד הארץ 29/08/2011 19:22הגב לתגובה זובשירות לאומי) איך,עם מחלתה היא יכולה לייצג מזון?? מישהו פה התבלבל. אגב חבר שלי,עם אותה מחלה, היה שנתיים וחצי בצנחנים,כלוחם.
- 6.קודם שתעשה דיאטה ותוריד 10 ק"ג לפחות (ל"ת)גד 29/08/2011 17:05הגב לתגובה זו
- 5.אצלי היא דוקא מעוררת אנטגוניזם (ל"ת)אחד העם 29/08/2011 16:29הגב לתגובה זו
- 4.דנה 29/08/2011 16:20הגב לתגובה זוברגע שתסתיים המחאה אמא ואבא יקנו לה בית בתל אביב , ואנשי מאהל הדרום והפריפריה יחזרו לחורים שלהם לשיכונים הציבוריים , לחורבות, הסטודנטים למעונות ואנשי מעמד הביינים לדירות 20 וכלום מטר שישלמו עליה הון תועפות -תפנימו הגברת ליף לא מייצגת ולא יכולה לייצג אף אחד שהמצוקה הזו באמת נוגעת לו ופוגעת בו
- 3.קול המפרסם 29/08/2011 15:34הגב לתגובה זועם הפרצוף החמוץ שלה
- היא יכולה לפרסם גם נייר טואלט (ל"ת)ניר 29/08/2011 22:05הגב לתגובה זו
- למה לדבר ככה?? (ל"ת)אא 29/08/2011 18:03הגב לתגובה זו
- 2.אלון 29/08/2011 15:07הגב לתגובה זולמה לא פירסמת אותה תחת שמך האמיתי?
- 1.דפני milf 29/08/2011 13:50הגב לתגובה זונראה שהיא אוהבת אוכל...
- אתה אדם מסכן (ל"ת)אייל 29/08/2011 20:11הגב לתגובה זו

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל
מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו
למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו".
ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים.
עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל.
במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת.
- מנכ"ל ריאנאייר מאיים להעביר מטוסים בעקבות המצב הבטחוני
- חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".