הביתה: שלמור מפטרים עובדים בעקבות ה'ג'ינג'ית המתפשטת' בקמפיין שטראוס

לפני כשבוע עלה קמפיין שטראוס לאינטנרט. עובדי שלמור השתעשעו ושתלו אפשרות להסרת חולצה של אחת הדמויות. עכשיו הם משלמים את המחיר
משה בנימין | (16)

משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי החליט לפטר את המתכנתים שעומדים מאחורי ההתחכמות הילדותית בקמפיין האינטרנטי עבור לקוח המשרד - שטראוס, למותג דנונה.

כזכור, לפני כשבועיים יצא שטראוס בקמפיין באמצעות שלמור אבנון עמיחי למשקה הבוקר של דנונה. הקמפיין החל בסרטון טלוויזיה ועלה במקביל באינטרנט. אלא שעובדי שלמור לא הסתפקו רק בפעילות פלאש פשוטה לקמפיין של שטראוס ובחרו להשתטות דווקא על חשבון אחד מלקוחות הדגל של המשרד.

בקמפיין שעלה לרשת 'שתלו' עובדי שלמור, ללא ידיעת הנהלת המשרד, גימיק אינטראקטיבי פשוט (ולפי המונח המקובל 'ביצת פסחא') הגורם לאחת מהבחורות המאוירות בקמפיין להסיר את חולצתה ולחשוף זוג שדיים בפני הגולש התמים. ההפתעה הנעימה, או שלא, תלוי במי מדובר מתקבלת לאחר מספר הקלקות על דמותה של הבחורה.

מספר שעות לאחר שהושקה הפעילות כבר החלו לשטוף את הפייסבוק צילומי מסך שהצביעו על המבוכה הגדולה של אנשי המשרד ושטראוס. מרגע היוודע המקרה נכנסו במשרד למקצה שיפורים של הקמפיין וביטלו את ההפתעה המביכה.

בתחילה עוד חשבו במשרד הפרסום ובשטראוס כי מדובר בפעולה של גולשים מבחוץ אך לאחר תחקיר פנימי פשוט הגיעו למסקנה כי מדובר בהלצה חסרת טעם שמקורה במתכנתים/פלאשיסטים שעבדו על הקמפיין ואלו כאמור ישלמו את המחיר של אובדן משרתם.

במשרד הפרסום הדגישו כי המעשה נעשה ללא ידיעת ההנהלה ומתוך יוזמה אישית ופרטית של העובדים שפוטרו. החששות של הנהלת שלמור נגעו כמובן לנאמנותם ללקוח, כל לקוח, ובעיקר כשמדובר בשטראוס. עוד חששו במשרד, מטבע הדברים, מתגובות של הציבור החרדי לאור הטריק הלא כל כך תמים.

יש לציין כי ההחלטה לפטר את העובדים היא לא עוד מקרה קלאסי של 'להאשים את הש.ג' אלא המעט שיכלו לעשות במשרד כדי שמקרים כאלו לא יישנו בעתיד ובנוסף כדי להראות ללקוח עימו רקמו לאורך השנים מערכת יחסים הדוקה (בפסטיבל קאן האחרון אף זכו בפרס עבור קמפיין לשטראוס) כי האינטרסים שלו הם בעדיפות הראשונה.

משלמור אבנון עמיחי נמסר בתגובה: "מדובר במעשה קונדס של עובד אחד. אנו מגנים בכל תוקף מעשה מסוג זה שעומד בסתירה גמורה לערכי המשרד ולערכי האנשים העובדים בו ומהווה פגיעה בכבודנו האישי והמקצועי".

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    אוי אוי אוי (ל"ת)
    עידו 10/08/2011 14:51
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    תיקון 10/08/2011 14:46
    הגב לתגובה זו
    פוטרו שני חבר'ה שלא קשורים למעשה...
  • 11.
    חכם לאחר מעשה 10/08/2011 12:47
    הגב לתגובה זו
    אני מצטט מהכתבה: "בתחילה עוד חשבו במשרד הפרסום ובשטראוס כי מדובר בפעולה של גולשים מבחוץ". זוהי רמתם של מנהלים בחברות גדולות שבטוחים כי גולש יכול איכשהו לפרוץ אל תוך קובץ SWF ולערוך בו שינויים.
  • אופיר IT 25/08/2011 08:55
    הגב לתגובה זו
    חברות מאד גדולות ומוכרות...
  • 10.
    ציצי שביט 10/08/2011 11:29
    הגב לתגובה זו
    סוף סוף משהו מעניין
  • 9.
    תרגיל יחצ משובח! (ל"ת)
    יעל 10/08/2011 11:29
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    שרון 10/08/2011 10:42
    הגב לתגובה זו
    בכל העולם מקובל לעשות שעשועים כאלו. כולל בדברים יותר מורכבים ורציניים מהמשחק המטופש הזה. היח"צ הזה רק יכול להועיל לשטראוס. אבל כנראה שמישהו שם לוקח את עצמו יותר מידי ברצינות. אפשר לחשוב שמדובר בחיי אדם. תרגיעו...
  • 7.
    10/08/2011 10:28
    הגב לתגובה זו
    אז הם לא נאמנים למשרד, ולא למוצר. כנראה שאי שם בשתיים בלילה נשבר הז@#$ למישהו במפעל הניצולי שנקרא שלמור
  • WELL SAID!! (ל"ת)
    10/08/2011 13:00
    הגב לתגובה זו
  • סרבק 10/08/2011 22:13
    צריך להקים את הכפפה של מחאת עובדי ענף הפרסום. מהיום מסיימים לעבוד בשש! יש פרזנטציה אין שמזנטציה. כל דקה נוספת היא שעות נוספות! חלוקה ברווחים שנתיים, מיזוגים וזכיות, כמו בהיי-טק! קרנות השתלמות והרשימה עוד ארוכה. יאללה! בלעדינו המתכנתים, התקציבאים, אנשי הקריאיטיב, המעצבים והביצועיסטים אין לאדונים כלום!
  • 6.
    חחחחחחחח (ל"ת)
    אותי זה דווקא שעשע 10/08/2011 09:12
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    נסיס 09/08/2011 23:46
    הגב לתגובה זו
    היא אחד הדברים הטובים שקרו למחלקת השיווק של שטראוס
  • 4.
    רוי 09/08/2011 22:34
    הגב לתגובה זו
    כבר עושה בלגן באינטרנט של שטראוס, דווקא היתה אחלה כשעבדה מולנו במדיה
  • 3.
    Tomer 09/08/2011 22:31
    הגב לתגובה זו
    אין לכם סיפורים עיתונאיים משובחים יותר לספר?! הלצה מטופשת וילדותית. המשרד נהג כהלכה שנפטר מהסרח העודף.
  • 2.
    זה מצוייר... כאילו מה הסרט? (ל"ת)
    א.א. 09/08/2011 21:33
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מושון 09/08/2011 20:22
    הגב לתגובה זו
    עד שמישהו שם סוף סוף עושה הומור טוב מפטרים אותו?
סטיב ויטקוף (דוברות משרד ראש הממשלה)סטיב ויטקוף (דוברות משרד ראש הממשלה)

סטיב ויטקוף מכר מניות ב-120 מיליון דולר; הונו: מעל 350 מיליון דולר

השליח של טראמפ במזרח התיכון והאיש שאחראי בצד האמריקאי על השיחות לשחרור החטופים, נכנס לממשל כאיש עסקים אמיד; מחזיק במניות אובר, סיסקו, קריפטו, נדל"ן ועוד

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה סטיב ויטקוף

סטיב ויטקוף, איש העסקים ואיש אמונו של טראמפ במזרח התיכון מכר חלק ממניותיו בחברת הנדל"ן שבשליטתו. בדיווח שלו נחשף היקף אחזקות מרשים שכולל השקעות במקרקעין, סטארט-אפים, מטבעות דיגיטליים, כלי טיס וחשבון מזומן בסך 50 מיליון דולר

ויטקוף, מכר אחזקות בשווי 120 מיליון דולר בחברת הנדל"ן הפרטית שלו Witkoff Group, במסגרת מהלך שנועד להפחית סיכונים של ניגוד עניינים. לפי הדיווח, המכירה בוצעה כחלק מתוכנית כוללת להקטנת חשיפות והכנסות פוטנציאליות שעלולות להתנגש עם תפקידו הדיפלומטי. ויטקוף משמש כשליח מיוחד מטעם טראמפ למזרח התיכון ומשימות שלום נוספות, כולל מעורבות פעילה במגעים בין ישראל לחמאס ואף הרחבת סמכויות לאזור אוקראינה.

הצצה לנכסים של ויטקוף

לפי המסמכים, לויטקוף שווי מינימלי של 350 מיליון דולר - אך מדובר בגילוי חלקי. ככל הנראה שוויו האמיתי גבוה בהרבה. בין הנכסים: נדל"ן יוקרתי במיאמי, ניו יורק ודרום פלורידה, מניות ברדיט, אובר, סיסקו ו-SpaceX והשקעות בקרנות גידור, מטבעות קריפטוגרפיים ואפילו כלי טיס.

המסמך כולל גם את פירוט ההכנסות מהשנה החולפת: 35 מיליון דולר שהתקבלו כדיבידנדים מאחת מחברות ההחזקות שבשליטתו - המחזיקה בין היתר בנדל"ן, חברת ניהול גולף, מלונות וחברת הקריפטו World Liberty Financial.

World Liberty Financial - שיתוף פעולה כלכלי עם משפחת טראמפ

ויטקוף ובניו הקימו בשנה שעברה את חברת הקריפטו World Liberty Financial יחד עם שלושת בניו של טראמפ: דונלד טראמפ ג'וניור, אריק טראמפ וברון טראמפ. החברה אחראית על השקת מטבע הקריפטו USD1, ששימש את קרן MGX מאבו דאבי להשקעת ענק של 2 מיליארד דולר בבורסת Binance. מדובר בקרן השקעות ממשלתית של איחוד האמירויות.

לפי גילוי קודם, טראמפ עצמו גרף רווחים של 58 מיליון דולר מהמיזם. ויטקוף, לעומת זאת, לא פירט את חלקו בהכנסות.

מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים לצרכן CPI
מדד המחירים

מדד המחירים באוגוסט עלה ב-0.7%; מחירי הדירות החדשות ירדו ב-0.8%

מדד מחירי הדירות (יד שנייה וחדשות) ירד ב-0.2%, מחירי הדירות מקבלנים ללא דירות בהנחה ירדו ב-0.3%; ומה קרה במדד תשומות הבנייה?

אדיר בן עמי |

מדד המחירים לצרכן עלה בחודש אוגוסט ב-0.7%, בדומה להערכות הכלכלנים. מחירי הדירות המשיכו לרדת. מחירי הדירות החדשות ירדו ב-0.8%, מדד מחירי הדירות (יד שנייה וחדשות) ירד ב-0.2%, מחירי הדירות מקבלנים ללא דירות בהנחה ירדו ב-0.3%.



בשנים עשר החודשים האחרונים (אוגוסט 2025 לעומת אוגוסט 2024), מדד המחירים לצרכן עלה ב-2.9%. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: תרבות ובידור שעלה ב-2.9%, תחבורה ותקשורת שעלה ב-1.6%, ירקות טריים שעלו ב-1.5%, דיור שעלה ב-0.8% ותחזוקת הדירה שעלה ב-0.3%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: פירות טריים שירדו ב-2.7%, הלבשה והנעלה שירד ב-1.6% וריהוט וציוד לבית שירד ב-0.5%. 

בשכר הדירה החודשי, עבור השוכרים אשר חידשו חוזה, נרשמה עליה של 2.7% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 5.5%.





מדד המחירים באוגוסט - בהתאם להערכות; הסיכוי להפחתת ריבית עולה