מ'ישראל היום' ל'הארץ': חמי שלו מצטרף לעיתון; ינהל את הניו מדיה מארה"ב
העיתונאי חמי שלו מצטרף לעיתון 'הארץ' וירכז את פעילות המדיה החדשה של העיתון בארה"ב בנוסף לפרשנויות ורשימות שיעביר משם.
שלו שסיים בסוף החודש את כהונתו כמשנה לעורך העיתון 'ישראל היום' יעתיק את מושבו לניו יורק שלו. בעבר היה שלו כתב מדיני ופרשן בעיתונים 'מעריב', 'דבר' ו'ג'רוזלם פוסט'.
מעברו של שלו לניו יורק מגיע בעיקר תודות למינויה של רעייתו נילי לתפקיד הנספחת המסחרית בעיר. משפחתו של שלו החליטה להעתיק את מגוריה לארה"ב לרגל המינוי והצטרפותו לעיתון הארץ משלימה עבורו את המעבר.
בישראל היום בחנו גם כן את אופציית העסקתו של שלו מארה"ב אך כאמור בסופו של יום שלו מצטרף להארץ כחלק מכוונת העיתון להעמיק את פעילותו בתחום הדיגיטלי במיוחד בשפה האנגלית.
- 5.arye pery 08/08/2011 14:17הגב לתגובה זוסוף סוף, סוף סוף מצא העיתונאי השמאלני חמי שלו את מקומו הטבעי. האמת שהתפלאתי כיצד זה אדם המזוהה עם יוזמת ז'נבה והקרן להחרבת ישראל מסוגל לכתוב ולשמש כעורך משנה בעיתון "ישראל היום". כעת יוכל שלו להסית ולהדיח נגד נתניהו וממשלתו, יוכל ללכלך על מדינת ישראל כאוות נפשו כמיטב המסורת הבולשביקית של העיתון האנטישמי "הארץ". בזמנו כתבתי באתר זה מאמר "ימי הזעם של העיתונאי חמי שלו"- תהיתי מה שמאלן קיצוני כמוהו עושה ב-"ישראל היום" ואף ניבאתי כי לאורך זמן הוא יעזוב ויעבור ל-"תקשורת המגויסת". והנה מסתבר כי לא טעיתי... כעת לאחר 4 שנות סבל ב-"ביביתון" יוכל איש השמאל הקיצוני להסיר סוף סוף את המסכה מעל פניו, ישחיז את העט וסוף סוף יוכל ללכלך על ביבי ועל שרה אשתו... מותר לציין כי אשתו של שלו נילי-הנספחת המסחרית בניו יורק היא אשת שמאל ידועה התומכת ב-"שמאל האנטי לאומי" של אלדד יניב ושמואל (את אריאל אני מחרים) הספרי...
- 4.מדהים 08/08/2011 10:17הגב לתגובה זומספר אחת בארץ אם לא בעולם כולו. תארו לכם אישה בגילו של שלו מציעה את שירותיה הטובים בארצות הברית בתחום הניו מדיה. הם אפילו לא היו טורחים לצחוק לה בפרצוף. ושום יגאל סרנות שדואגים רק לעצמם לא היו עוזרים לה. כל הכבוד לחמי שלו, כמה טוב שיש בעולמנו גברים מוכשרים, עיתונאים מדהימים. תזכירו לי רק מה הוא כתב שהיה מדהים כל כך?
- 3.רעות מאירי 07/08/2011 20:00הגב לתגובה זופעילות ניו-מדיה אין להארץ, לא בישראל ולא בארה"ב. זה בולשיט חבל"ז. אבל חמי הוא כותב מוכשר ביותר שיוכל עכשיו להסיר מעליו את קלון השנים בישראל היום. בלי נתן אשל על הראש ובלי שרה נתניהו בממתינה. בהצלחה!!!
- 2.אחד הכותבים המוכשרים (ל"ת)מכירה אותו 07/08/2011 18:03הגב לתגובה זו
- 1.רינת 07/08/2011 15:29הגב לתגובה זויש להם ניו מדיה? וממש יתנו לו בהארץ לנהל ניו מדיה בארהב . למה צריך לנסוע לארהב כדי לנהל פעילות החומדים. ידיעה תמוהה ...
- מסכימה איתך...אפילו מקוממת בימים אלו (ל"ת)איילת 07/08/2011 15:43הגב לתגובה זו

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות
רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות
בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.
הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים
הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.
המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק.
- בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד. הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.

מנכ״ל משרד התחבורה: "כדי לשחרר תקציבים - לפעמים צריך להיות ערס"
הוא מדבר על תחבורה ציבורית, על הרובוטקסי של טסלה שיגיע לכאן בקרוב, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו עם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״ משה בן זקן מנכ״ל משרד התחבורה משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל
מזהיר שלא יקרה שום דבר בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים
משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בוועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".
בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.
אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.
ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה
איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה
- משרד התחבורה מגביר היערכות לרעידת אדמה הרסנית
- מהומה בועדת הכלכלה: "מחירי התחבורה הציבורית יעלו ב-18% בשנת 2024"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.
לא נתקעת בפקקים?
לפני שאני מנכ"ל , אני אזרח. אני עומד בפקקים, כמו כולם. יש פקקים, היו פקקים, ואם לא נעבוד קשה, הם גם לא ייעלמו. אנחנו עובדים קשה כדי לפתור את העניין הזה.
הגודש בכבישים הוא בעיה שטיפלו בה כבר שנים , אבל הציבור עדיין מרגיש שאין פתרון. מתי נראה שינוי?