הציבור אמר 'לא' לתשובה: היענות חלקית בלבד להצעת הרכש לדלק ישראל

קבוצת דלק הציעה לרכוש את מלוא אחזקות הציבור (23%) בחברת הבת דלק ישראל. למרות שדרוג ההצעה, ההיענות הייתה נמוכה ורק 9.69% נענו להצעה
תומר קורנפלד | (20)

הניסיון של יצחק תשובה למחוק את מניותיה של דלק ישראל באמצעות הצעת רכש נכשל. עם זאת, קבוצת דלק כן זכתה להיענות חלקית מצד בעלי המניות ותגדיל את אחזקותיה בחברת דלק ישראל ב-9.69%.

במסגרת הצעת הרכש הציעה קבוצת דלק לרכוש את מלוא מניות הציבור בחברת הבת הפועלת בתחום הדלק בישראל. ההצעה הראשונה עמדה על 92 שקלים למניה ובהמשך שודרגה למחיר של 101 שקלים.

קבוצת דלק מחזיקה נכון להיום בכ-77% ממניות דלק ישראל והציעה לרכוש את היתרה תמורת סכום כולל של 260 מיליון שקל. מתוך 23% שהוצעו לרכוש רק 9% נענו להצעת הרכש - והם ימכרו ליצחק תשובה.

בעקבות הצעת הרכש תחזית קבוצת דלק בכ-86% ממניותיה של דלק ישראל. אם יצחק תשובה ירצה למחוק את החברה ממסחר, הרי שיידרש לפרסם בעתיד הצעת רכש נוספת.

תגובות לכתבה(20):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 16.
    שחר 05/08/2011 15:33
    הגב לתגובה זו
    להוציא את כל הכספים שלכים מראש הנחש הזה ולא להעז להשקיע בו כי ייצר התחמנות שלו יכה בכם כפי שהכה בי וברבים כמוני. לברוח מכל מה שקשור באימתני הזה !!!
  • 15.
    יעקב 05/08/2011 13:07
    הגב לתגובה זו
    חלקת דלק נדלן כדיבידנד הסירה מקבוצת דלק את האחריות לתשלום האגח של שובכך מאפשרים לנוכל כמו תשובה יחד עם עורכי דין בהתאם לא לפרוע האגחים
  • 14.
    ראל 05/08/2011 09:40
    הגב לתגובה זו
    האיש גרם לאנשים הפסדים כבדים.בא וגונב כסף מלוסקין התמהוני על חשון גבעות מניה שרק בישראל המדינה המושחתת יכולה להיתקיים.(סליחה בבורסה מושחתת)ההבדל לא גדול אבל המדינה פחות
  • 13.
    גיל 05/08/2011 08:14
    הגב לתגובה זו
    באופן היסטורי, התלייה שימשה כעונש מוות עבור פושעים רגילים. באנגליה הפיאודלית, לדוגמה, התלייה שימשה כנגד איכרים בעוד שהאצילים היו מוצאים להורג בעריפת ראש. מסיבה זו יצא לתלייה מוניטין של הוצאה להורג ללא כבוד (לנידון), כלומר: עונש הממיט קלון על זה הנידון. מסיבה זו שימשה התלייה כעונש לפושעי מלחמה ונאצים במשפטים שנערכו באירופה, ביפן ובישראל לאחר מלחמת העולם השנייה.
  • 12.
    יש לו הזדמנות להציע שוב ולהצליח (: (ל"ת)
    הגולש 05/08/2011 03:46
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    רודף הצדק 04/08/2011 20:31
    הגב לתגובה זו
    עלק רוצה לקחת מאיתנו את האוצר שנקרא דלק אנרגיה כאילו כלום טיפשים ופראיירים. פחות מ-170 שקל למניה לכל הפחות אין על מה לדבר. אז שלא יעבדו עליכם..
  • דשף 05/08/2011 09:38
    הגב לתגובה זו
    במצרים היו מושיבים את תשובה מאחורי כלוב מרושת היכן הרשות לנירות ערך?
  • 10.
    לא מזכיר את ערפאת מגנה פיגוע (ל"ת)
    איזה חיוך 04/08/2011 20:13
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    דרור 04/08/2011 19:54
    הגב לתגובה זו
    שתשובה יחזיר קודם את ההלוואות שלקח מהציבור עבור דלק נדלן אג" ח כה.
  • 8.
    איך הפשפש עלה למעלה וגונב אותנו (ל"ת)
    לא היתי קונה ממנו מכ 04/08/2011 19:24
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    לאדון תשובה היקר הלוואה צריך להחזיר בזמן (ל"ת)
    הקלפן מגני אביב לוד 04/08/2011 18:56
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    קנאים 04/08/2011 18:41
    הגב לתגובה זו
    הכל הוגן למה ללכלך !!
  • ל 6 החמוד 04/08/2011 18:54
    הגב לתגובה זו
    מה הוגן הרמאי לקח כסף שמשך מדלק נדלן כדיבידנד ששיך לי ולעוד משקיעי אג" ח ורוצה לקנות מניות זה הוגן????????? בטוח לא הגזלן משתמש בכספי דלק נדלן ומשחק בקזינו
  • רווח משערוך דיבדנד מכספי אג" ח ושום רווח אמיתי (ל"ת)
    צודק 04/08/2011 20:15
  • 5.
    פול 04/08/2011 18:29
    הגב לתגובה זו
    דלק אנרגיה=לא!
  • 4.
    לא רוצים אותך אתה לא אמין (ל"ת)
    טל 04/08/2011 18:20
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    גנב גזלן ורמאי ברשות החוק (ל"ת)
    אביר 04/08/2011 18:19
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חזי 04/08/2011 18:19
    הגב לתגובה זו
    הוא צריך להעלות את ההצעה לפחות ב-20 אחוז כדי שהמשקיעים יצאו ללא הפסד (בגלל המס)
  • 1.
    גזלן אין בושה אתה מחוק תשובה אין בך אמון (ל"ת)
    גיא 04/08/2011 18:19
    הגב לתגובה זו
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף
ועידת התשתיות

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר

משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים

מנדי הניג |

משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".

בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.

אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.


לצפיה בועידה - 



ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה

איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה

האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.

לא נתקעת בפקקים?