פשוט יקר: בישראל צריך 14 משכורות לרכישת מאזדה 3, כמה צריך בארה"ב וצרפת?
יוקר המחייה בארץ, הנובע בעיקר ממיסים עקיפים ותחרות מוגבלת בשוק מצומצם, מורגש היטב כאשר רוכשים רכב חדש. Bizportal בחן את הנושא וגילה כי היקף המיסים על רכבים בישראל הוא השני בגובהו בקרב מדינות ה-OECD.
כדי לרכוש מכונית משפחתית דוגמת מאזדה 3 הפופולארית, העולה בארץ כ-120 אלף שקל, יאלץ הישראלי (המשתכר בממוצע כ-8700 שקל בחודש) לעבוד 14 חודשים. בקנדה, בה המאזדה עולה כ-72 אלף שקל והשכר הממוצע הוא כ-12.6 אלף שקל, יידרשו 6 חודשי עבודה ואילו בבריטניה, צרפת, וארצות הברית יידרשו 4 חודשי עבודה בלבד (המאזדה עולה במדינות אלו כ-82.8 אלף שקל, 76.8 אלף שקל וכ-53 אלף שקל בהתאמה ואילו השכר החודשי הממוצע במדינות אלו הוא כ-22 אלף שקל, כ-13.6 אלף שקל ו-19.6 אלף שקל בהתאמה).
בראיון ל-Bizportal אמר ערן יעקב, סמנכ"ל תכנון וכלכלה ברשות המיסים, כי מס הקנייה אשר עמד על 95% בשל פקודת המותרות משנת 1949, הופחת משמעותית בעקבות רפורמת המיסוי הירוק שהחלה ב-2009, ונכון להיום הוא עומד על 67% כאשר המס הסטטוטורי עומד על 83%. "עד המיסוי הירוק לא ניתן היה למצוא רכב חדש וקטן, דוגמת סוזוקי אלטו ופיג'ו 107 ב-60-65 אלף שקל, 12%-13% בלבד יותר ממחירן בחו"ל, פורד מונדאו לדוגמה נמכרת במחיר יותר זול בארץ מאשר באירופה".
אולם למרות המיסוי הירוק, אשר הופחת עבור רכב דוגמת מאזדה 3 מ-83% ל-60%, המחיר לצרכן לא השתנה ולא פעם אף עלה. יעקב מסביר כי יבואני הרכב מוכרים לציי רכבי הליסינג מכוניות זולות משמעותית וסכום ההנחה של 15%-25% מגולגל עלינו. "יש 16-19 יבואני רכב, אוליגופול היוצר תחרות מוגבלת וחברות הליסינג בעלות כוח הקנייה המאוד גדול מכתיבות ליבואנים את מחירי הרכבים כך שבסופו של דבר הצרכן משלם מחיר גבוה. כדי לטפל בתופעה, קבענו שווי שימוש לינארי גבוה של 2.25% ואנשים כעת שוקלים אם לבחור ברכב מליסינג או לא, אך הליסינג הצטמצם עד כה באופן מינורי".
- 43.dji 07/05/2013 21:09הגב לתגובה זומדהים כמה המדינה יכולה לסחוט מהאזרח.... נושא הביטחון כבר מזמן אינו פרמטר למיסוי כבד וחסר פשרות כמו בשנות ה 50 עד ה 70...חבל שמדינה המתיימרת להיות בין מדינות המפותחות מתנהגת בשיטת מיסוי טוטליטרית עתיקה וקומוניסטית זה מבלי להיכנס להיקף שעות חודשי מחיר שעתי מינימלי ועד פרמטרים שהיו מעמידים אותנו לאחר כבוד כאחת המדינות המפגרות ביותר בתחום רווחת הפרט
- 42.ירוק 17/08/2011 08:15הגב לתגובה זווגם לא לוקחים מקום על הכביש בפקקים ולא תופסים חניה ? שם המס הוא *עוד* יותר גבוה, בלי כל הצדקה. סתם כי... כי אפשר. ואת הקישקוש בענין התאונות כבר שמענו. אכן עם האופנועים התאונות קטלניות יותר אבל זה בדיוק כך גם עם הולכי הרגל ואף אחד לא מאשים אותם בזה.
- 41.הכוח בידי העם 09/08/2011 10:17הגב לתגובה זומספיק ולו חודש אחד שבו לא רכבים חדשים ויהיה שינו מהותי, למרות הנתונים והמחירים הגבוהים כמות המכוניות החדשות בכבישים הוא גדול מאוד, צריך חודש אחד להתאפק ולא לרכוש מכונית חדשה וזה מה שיחולל את השינוי
- שי 09/08/2011 17:23הגב לתגובה זובאר" הב אתה קונה ב50 אלף מזדה חדשה(משהו כמו מזדה 7 שנים על הכביש בארץ)ומזדה בת 3 שנים באר" הב תעלה כ12000 ש" ח אתה מבין שגם המשומשות שם הן ממש חדשות וזולות מה שכל אחד יכול לעצמו כולל סטודנט
- 40.בובו 09/08/2011 07:20הגב לתגובה זו120000 מזדה 3 חלקי 14 " משכורות" זה בהנחה שהרווחת משכורת חודשית של 8600 נטו......אחרי מיסים.......מי מרוויח משכורות כאלו.....??? בכדיי להרוויח 8600 ביד הברוטו צריך להיות000 17 רק אני עבד כאן....??? שכר 6000 ??
- 39.שייקה 09/08/2011 00:16הגב לתגובה זוכי בישראל כל אדם אחד משלם לחיות כמו שני אנשים באר" הב כל ישראלי סוחב נטל שקול ערך לשני אמריקאים. עכשיו מבינים איפה אנחנו חיים?
- 38.דניאל 08/08/2011 19:32הגב לתגובה זויש לעזוב מדינה זו , כל האנשים שאומרים לכם להישאר במדינה זו יש להם אינטרנס שתממנו אותם ת הם ממש מתים לתיקחו משכנתא , וכל מיש שלקח משכנתא לר קוצה שחברו יעזו ת אזי אומר לו אין כמו במדינה הזו , בוא קח תהייה חלק מהבעייה שלי . הזוי לחלוטין ועוד אנחנו אשמים שאנו משלמים
- 37.Benny Moscow 08/08/2011 19:18הגב לתגובה זוin Russia Mazda 3 costs only 68.000 Shekel
- 36.בארה" ב המחיר הוא ל2 ליטר(אין שם מאזדה 1.6) (ל"ת)ההבדל הוא יותר גדול 08/08/2011 18:31הגב לתגובה זו
- 35.גרין 08/08/2011 18:02הגב לתגובה זורק החציון יש לו משמעות. אצלנו יש כמה מאות או אלפים שמרויחים מאה אלף ויותר לחודש, והם מעלים את הממוצע שמאבד את המשמעות שלו כנציג כלשהו. מתי יתחילו להבין אמת פשוטה זו ולהתייחס לחציון בלבד.
- 34.דן 08/08/2011 17:12הגב לתגובה זוהממשלה עושה כסף ממס על המכוניות וגורמת לנו לנסוע במכוניות קטנות ומיושנות. ובגללה אנחנו נהרגים בתאונות דרכים. השרים 38 במספר לעומת זאת נוסעים באודי A6 על חשבוננו כי הם מורמים מעם. להם מגיע איכות חיים ובטיחות בדרכים. העבדים שייסעו בגרוטאות, שישלמו שווי שימוש לא ריאלי, שיקנו חלקי חילוף במחירים מופקעים עם צמיגים סינים זולים. העיקר שהממשלה עושה לעצמה ממון מאיכות החיים של הציבור, שיהיה לה אפשרות לחלק אתנן למקורבים שתומכים בה.
- שי 09/08/2011 17:18הגב לתגובה זולמה שלא ניסע ברכבים איכותיים יותר ובטיחותיים
- 33.קצת פרופורציות 08/08/2011 16:34הגב לתגובה זושלא לדבר על טיפולי שיניים
- 32.לימבו 08/08/2011 16:18הגב לתגובה זואילו באירופה היו נדרשות 14 משכורות אף לא אחד (כמעט) לא היה קונה. לא כמחאה אלא בכלל שפשוט לרוב המוחלט אין. וכאן כולם כולם מוחים על יוקר המחיה כאשר לפני הבית מכונית בשווי של פורשה על יד הבית.
- 31.קצת מציאות 08/08/2011 14:40הגב לתגובה זוקונים בנקים! אין אח ורע להגנה שמקבלים יבואני הרכב בארץ, אף יצרן לא זכה להגנה כזו! ובנושא הרכב לארך שנים משרד התחבורה מונע כל אפשרות ליבוא אישי או מקביל ממשי, והתוצאות בשטח
- 30.ישראל כהן 08/08/2011 13:20הגב לתגובה זוחברות הליסינג ואפילו האזרח הפשוט אם הוא בא עם כסף מזומן היום לאחת מחברות הליסינג יכול לקבל את הפורד והמזדה ב30 שקל פחות
- 29.נילי 08/08/2011 12:37הגב לתגובה זוקרקעות לבניה ! רק שלא יתחילו להחזיר גם שטחים .
- לימבו 08/08/2011 16:24הגב לתגובה זוהשטח שבין ב. סבא- הרצליה - בת ים -שוהם - כ. סבא, שטחו כשטח רצועת עזה, 320 קמ" ר, אבל מאכלס כ 900 אלף איש יותר, בהיבט של מספר משפחות, המצב גרוע יותר. בנוסף, השטח נטו שעומד לרשות התושבים קטן יותר במרכז בגלל מחלפים ואוטוסטראדות זוללי שטח ועוד. כלומר, לרשות משפחה בעזה עומד הרבה יותר שטח מאשר לרשות משפחה במרכז.וזה מסביר מדוע בעזה הרוב בצמודי קרקע ואילו במרכז הרוב בשיכונים צפופים. -------גם בעיה חברתית וגם ביטחונית וגם כלכלית
- 28.מנצלים את חוסר התחרות-המדינה חייבת להתערב (ל"ת)יבואניי הרכב 08/08/2011 12:18הגב לתגובה זו
- 27.אם מאזדה היתה עולה 50 היו לכל אחד 50 מכוניות (ל"ת)כל אחד 10 פלאפונים 08/08/2011 11:39הגב לתגובה זו
- מרמרוביץ' 08/08/2011 18:15הגב לתגובה זווהמצב כיום שהעשירים מחזיקים מס' מכוניות איכותיות ויקרות ואתה נוסע בפורד פיאסטה..זה בסדר???
- 26.גד 08/08/2011 11:30הגב לתגובה זובכל אשר תפנה, בכל אשר תלך, עים מי שתדבר, כולם רוצים רק את כספך, היזהר ואל תתפתה, אל תאמין לאף אחד. כווווווולם גנבים.
- עולה חדש 08/08/2011 14:08הגב לתגובה זואין דבר כזה " כולם" מבלי שאתה חלק מהם. מה שמדהים אותי כל פעם מחדש ההתבכיינות, גם אתה אותו סוג גנב בדיוק כמו כל העם, רק שלא איתמזל לך מזלך להיות שם, ברגע שתהיה שם תגנוב כמו כולם.
- 25.שטייניץ 08/08/2011 10:49הגב לתגובה זוואני כולה פילוסוף - אבל בגלל שקיבלתי תפקיד שבו אני יכול לקבוע - אז החלטתי שהציבור יממן אותי, כמובן שגם את BB הבעלים שלי (כך הצלחתי לשכנע אותו לתמוך).
- 24.פרה חולבת 08/08/2011 10:47הגב לתגובה זולהכניס את מחיר הרכב לפיקוח! אנחנו לא פרות חולבות של העשירים!
- 23.דויד 08/08/2011 10:07הגב לתגובה זומפחד לעשות תצעד הזה לבד!
- 22.אזרח 08/08/2011 10:02הגב לתגובה זואיפה ה-BB שטייניץ האלה חיים? ב-1949? בשנים האלה בן גוריון חי בצריף בנגב! ואיפה BB חי? בוילת הענק בקיסריה? או בבית המיליונים בירושלים? או דירת השרד שלו? ובא-רק במגדל שלו מרחף מעל כולנו? הוא לא צריך את המעלית בגובה שהוא מרחף הוא יכול להיכנס לדירה ישר מהחלון. חבורת מושחתים תגיעו לכלוב בבית המשפט! כמו חוסני מובאראק.
- יצחק ר. 08/08/2011 23:50הגב לתגובה זוכאן הנקודה.. לוקחים מס שהתאים בזמן הצנע כאשר מכונית היתה מותרות ורק עשירים יכלו להרשות לעצמם- כיום זהו כלי עבודה הכרחי אבל עדיין ממשיכים לגבות את המס כיוון שנוח לחלוב את בעלי הרכב.
- מגיב 08/08/2011 16:48הגב לתגובה זוומס הכנסה משלמים לפי חוק בלפני 90 שנה.
- 21.מס הוא לא הבעיה, חזירות היבואנים כן (ל"ת)מאיר 08/08/2011 09:52הגב לתגובה זו
- 20.bibi 08/08/2011 09:52הגב לתגובה זובלי להיכנס לתחום המיסים [ צודק או לא צודק ] רק תעלו את המס על הליסינג והעניין יפתר הרי כל נושא הליסינג הוא הטבת מס לחלק מהאוכלוסיה על חשבון האחרים ,קוראים לזה עוות מס ,ואגב זה לא יפגע בהכנסות האוצר.
- bibi 08/08/2011 10:02הגב לתגובה זולשם המחשה תארו לעצמכם שאתם נכנסים למרכל ואומרים לכם שיש שני מחירים לגבינה אוכלוסיה סוג 1 משלמת 5 שח ושאר האוכלוסיה משלמת 6 שח וכל זאת כי לאוכלוסיה כי לאוכלוסיה מסוג 1 יש הנחה במס על הגבינה.
- 19.מיכא 08/08/2011 09:50הגב לתגובה זוחייבים לחנוק את החזירים האלה
- 18.דן 08/08/2011 09:33הגב לתגובה זוכל המכוניות הללו?ואיפה הם יחנו בדיוק?לצרפת ואנגליה יש מרחבים עצומים לנו אין.צריך גם שכל.
- אבי 08/08/2011 15:55הגב לתגובה זומה יש פה להבין, אולי אתה יבואן רכב או מקורב
- 17.אלף מם 08/08/2011 09:31הגב לתגובה זופטור ממס יודע שהיבואן מרוויח כ40 אלף!
- 16.א.מ 08/08/2011 09:29הגב לתגובה זושהגודל שלה 10% מצרפת או אנגליה מאיפה הכסף?רוצה אוטו תשלם.
- 15.h 08/08/2011 09:22הגב לתגובה זובלי הורדת מגבלות על יבוא. הורדת מיסים רק תעשיר יותר את מי שיש לו אישור ליבא...
- 14.אפי 08/08/2011 09:21הגב לתגובה זומדינת הגנבים
- 13.המתבונן1 08/08/2011 09:19הגב לתגובה זוהספק לא יעלה מחירים עם יהיה רגולציה = פיקוח מחירים
- 12.גיא - מתל אביב 08/08/2011 09:19הגב לתגובה זומישהו מוכן לקבל אותי???כל מדינה אני אקח.( תואר שני במיקרוביולוגיה - עובד מחקר ). רק לעוף מפה ... אשתי עורכת דין חוזית בעלת ניסיון של 10 שנים.
- משתקע 09/08/2011 10:48הגב לתגובה זואם אתה ועוד כמוך יעופו אז מספר הדירות הפנויות יגדל וירדו המחירים, אז יאללה תתפנה
- 11.מ 08/08/2011 09:16הגב לתגובה זוחלק מהדרישות נמצאות באוויר וקשה לנגוע בהם....אבל יש דברים ברורים כשמש ואחד מהם זה מחירי הרכב בארץ...קרה נס בצורת המחאה הזאת ולראשיה יש כרגע הזדמנות ויכולות לשנות דברים...למה הם לא לוקחים למשל את נוסע הרכב ובודקים בזכוכית מגדלת כל יובאן ..ממה בנוי מחיר הרכב[שאני בטוח שכולם תוחנים אותנו וממש לא בגלל המיסים] ויציאו לשמש כל יובאן והאם מחיר הרכב מוצדק... זה יהיה כלי מועלה לעזור לאזרחים מאתמול להרויח הרבה יותר ממחיר הקוטג................................
- 10.אחד העם 08/08/2011 09:15הגב לתגובה זושיטת העבדות הישנה התחלפה בשיטה המוניטרית ושיטת המיסוי החדשה. אנחנו עבדים רק שלא קוראים לזה כך , בשיטה החדשה הזאת בן אדם חושב שהוא חופשי אך למעשה הוא מוגבל מאי פעם ומשועבד עד צוואר.
- 9.הםלא מוכרים את דגמי הליסינג בלי ציוד מנוע1.6 (ל"ת)בחול, זה דגם ישראלי 08/08/2011 09:12הגב לתגובה זו
- 8.שדגשעגכע 08/08/2011 09:09הגב לתגובה זוכי זה מדינה של מזדיינים
- 7.גם אני כלכלן 08/08/2011 09:05הגב לתגובה זוהכל מילים מילים. רשות המיסים צריכה להראות תוצאות גבייה והם יעשו מה שצריך כדי לעמוד ביעדים שנקבעים באוצר. יש הצדקה למיסוי גבוה על מכוניות מזהמות ומיסוי נמוך על מכוניות ירוקות, ולמחיר של הספק שידאג הספק והצרכנים יילכו למי שמציע להם מחיר טוב יותר.
- 6.חרם על היבואנים לא רוכשים רכב חדש בשנה הקרובה (ל"ת)דוד 08/08/2011 09:00הגב לתגובה זו
- מיכאל 08/08/2011 09:46הגב לתגובה זועד שמכונית משפחתית לא תעלה יותר מ80000 ש" ח
- אבירן 08/08/2011 09:10הגב לתגובה זורק חרם של אזרחים יכול להביא להורדת מחיר משמעותית.
- 5.בחו" ל מאזדה זה לא אוטו,פה יש פיקצית הליסינג (ל"ת)דיעת נהג 08/08/2011 08:59הגב לתגובה זו
- 4.בושה 08/08/2011 08:55הגב לתגובה זווכל המפגרים שייגידו " תלך" , רק לידע כללי- אני עושה מילואים (בהתנדבות), תואר שני ומשלם מיסים!!! אז תשארו פה עם כל הזבל!!!
- צודק ב100% תואר שני בטכניון ולא סוגר את החודש (ל"ת)יוסי 08/08/2011 20:44הגב לתגובה זו
- מיכה 08/08/2011 18:24הגב לתגובה זותנסה להיתרם למאבק, רק ככה נביא לשינוי.
- מי שלא מתאים לא" י הארץ מקיאה אותו (ל"ת)אילן 08/08/2011 12:05הגב לתגובה זו
- יוסי כהן 08/08/2011 10:03הגב לתגובה זותפסיקו כל היום התבכיין ולחשוב על כסף, אלה החיים פה ולא הייתי מחליף עם שום דבר אחר!
- צודק , גם אני כנראה בדרך לעוף מפה !!! (ל"ת)**** 08/08/2011 09:21הגב לתגובה זו
- צודק !!! (ל"ת)Y 08/08/2011 09:08הגב לתגובה זו
- 3.זה לא חדשות כולם יודעים את זה. (ל"ת)מספיק 08/08/2011 08:52הגב לתגובה זו
- 2.מדינת טייקונים מיתעשרים על גבי האזרח הקטן (ל"ת)א 08/08/2011 08:47הגב לתגובה זו
- 1.חיים 08/08/2011 08:45הגב לתגובה זואיזה כתבה רצינית!!! בחיי בלגן בשוקי ההון בעולם...ומה הכי הכי חשוב כמה משכורות לרכב חדש!!! סתומים
- זה אם לא הוצאת שקל-כדי לקנות צריך 100 משכורות (ל"ת)רוני 08/08/2011 20:42הגב לתגובה זו
- כן זה חשוב 08/08/2011 08:59הגב לתגובה זובכול מוצר שקונים .