בעקבות עזיבתו של שי גולדן ל'מעריב': מייקי דגן מונה לעורך של מוסף 'הארץ'
מייקי דגן מונה לעורך מוסף 'הארץ' - כך נודע לאייס. דגן יחליף בתפקיד את שי גולדן, שמונה לאחרונה לסגן עורך 'מעריב'. המוסף שיופץ ביום שישי הקרוב, יהיה הראשון תחת עריכתו של דגן.
דגן (44) שימש בשנתיים האחרונות כראש מערכת המוספים של 'הארץ'. לפני כן, ובמשך יותר מ-3 שנים, היה עורך מגזין TheMarker.
דגן עובד 21 שנה בקבוצת 'הארץ'. בתחילה החל כמשכתב בחלק ב' של 'הארץ' שכבר אינו קיים היום, ובהמשך היה עורך בדסק הכלכלי ורכז מערכת ב'כלכלה הארץ' ומילא תפקידים שונים בדסק. לפני כן היה עורך החדשות במקומון 'צומת השרון' של שוקן ומבקר תיאטרון ב'העיר'.
רק השבוע מונה ל'הארץ' עורך ראשי חדש - אלוף בן, בעקבות פרישתו של דב אלפון, שיוביל את הקמתו של מיזם דיגיטלי חדש בשיתוף קבוצת 'הארץ'. בן נכנס לתפקידו אתמול (יום ב').
- 9.אינסייד שוקן האוס 03/08/2011 15:11הגב לתגובה זותרצה פלור, אהוד עין-גיל, אורי תובל ואיתי זיו כבר לא יודעים את נפשם מרוב תסכול.....
- 8.יש עוד משהו שקורא את מוסף הארץ?? (ל"ת)ענת 03/08/2011 13:09הגב לתגובה זו
- 7.מכיר היטב 03/08/2011 09:58הגב לתגובה זומוסף הארץ מקבל היום רק 6% בסקר TGI האחרון מייקי הוא היחיד שיכול לחתוך מהנתון הזה חצי ולדרדר את המוסף לנתון מגוחך עוד יותר
- מיכל 03/08/2011 12:03הגב לתגובה זותמצא חיים
- 6.קשקבל 03/08/2011 09:55הגב לתגובה זוהכותרות שלו חלשות וילדותיות, הניסוחים שלו עילגים עם בעיות תחביר, שגיאות דקדוקיות ובלבול בין נושא נשוא ומושא. לא הייתי נותן לו לערוך את דף וועד השכונה שמחולק אצלנו בתיבות הדואר
- 5.שרון 03/08/2011 09:53הגב לתגובה זואבל לא נתנו לו קרדיט עד להודעה הרשמית.
- 4.היה צריך להשאיר אותו בצומת השרון (ל"ת)מעיין 03/08/2011 09:52הגב לתגובה זו
- 3.איש נוראי, עורך נוראי עוד יותר (ל"ת)מוטי 03/08/2011 09:51הגב לתגובה זו
- 2.שרון 02/08/2011 21:55הגב לתגובה זושיהיה בהצלחה בן אדם! ללא ספק המוסף ישתדרג
- 1.כרמי לוין 02/08/2011 19:34הגב לתגובה זוהלך עוד חלק בעיתון
- ליאת 02/08/2011 21:19הגב לתגובה זויעשה עבודה פגז!

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל
מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו
למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו".
ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים.
עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל.
במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת.
- מנכ"ל ריאנאייר מאיים להעביר מטוסים בעקבות המצב הבטחוני
- חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".