פקיעה סוערת בתל אביב: מדד המעו"ף נפל ב-1.7%, "מישהו פה חטף מכה קשה"
ירידות השערים החדות שנרשמו אתמול בוול סטריט טרפו את הקלפים בפקיעת אופציות המעו"ף לחודש יולי הבוקר. האופציות פקעו הבוקר בירידה של 1.66% ושער הפקיעה נקבע על 1,234.21 נקודות. מחזור המסחר בפקיעה הסתכם בכמיליארד שקל.
היומיים האחרונים בבורסה באחד העם גרמו ללחץ רב בקרב סוחרי המעו"ף. עם זאת, בסיכום חודשי, מדד המעו"ף מסכם חודש חיובי. מאז פקיעת חודש יוני ברמה של 1,225.71 נקודות, התחזק מדד המעו"ף ב-0.7%.
הבוקר גם פקעו האופציות על מניות הבנקים. הפקיעה התרחשה ברמה של 1,297.57 נקודות, ירידה של 1.37% לעומת שער הבסיס הבוקר.
- 7.היי טק 28/07/2011 13:49הגב לתגובה זומי שרוכש אופציה מבלי להבין מהי אופציה מובטח לו שיפסיד את כספו מי שהרויח במסחר באופציות מבלי להבין , יפסיד גם את המכנסיים מדובר בכלי שנדרשת בו הבנה יותר גדולה מאשר במסחר במניות.
- 6.דוד 28/07/2011 11:52הגב לתגובה זואם קניתי אתמול 50 יחידות ב150 והשקעתי 7500 לפי המלצת מי שיודע יותר ממני הרווחתי משהו?
- שלומי 28/07/2011 13:39הגב לתגובה זואתה מקבל 1250 - 1,234.21 = 15.79 ומכפיל ב - 100, כלומר 1579 עבור כל יחידה. תפחית מזה 20% מס וזה הרווח נקי שלך. בהצלחה ובזהירות.
- 5.מי יודע? כמה מקבל פוט 1240,נקנה ב 250 שח (ל"ת)Al 28/07/2011 10:43הגב לתגובה זו
- 4.Al 28/07/2011 10:28הגב לתגובה זומי יודע? כמה מקבל פוט 1240,נקנה ב 250 שח
- כ600ש אני מניח (ל"ת)לל 28/07/2011 11:25הגב לתגובה זו
- אלון 28/07/2011 10:49הגב לתגובה זופוט 1240 מקבל 580 ש" ח
- 3.סער 28/07/2011 10:22הגב לתגובה זוחחחחחחחחח
- 2.דני 28/07/2011 10:01הגב לתגובה זוכל הבורוסות יורדות וכאן התפתיחה ב- 27 אחוז למעלה .
- 1.שוסמו, שטחים 28/07/2011 10:00הגב לתגובה זובפקיעה עברתי לרווח .!

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים
עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם)
למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.
ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.
בשנת 2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.
קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם
- המדריך המלא למציאת מורה פרטי (שבאמת יעזור לילד שלכם)
- פער של 30% בשכר, 60% עזבו את העבודה: דוח השכר במערכת החינוך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון. במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
