עונת החתונות במגזר הערבי מגלמת פוטנציאל של 5 מיליארד שקל בשנה

חברת Marketalents לשיווק, פרסום ויח"צ במגזר הערבי, מפרסמת לראשונה כי כמחצית מהמתחתנים בכל שנה רוכשים דירה בעלות של כ-600 אלף שקל
אלה ברייר | (1)

המגזר הערבי מוציא בכל שנה בעונת החתונות למעלה מ- 5 מיליארד שקל כך מפרסמת לראשונה חברת Marketalents לשיווק, פרסום ויחסי ציבור במגזר הערבי.

על פי נתונים שאספה החברה ממחקרים ומבדיקת שוק החתונות במגזר, נערכות מידי שנה כ-9,000 חתונות במגזר הערבי בישראל מיוני ועד נובמבר, כאשר השיא מצטמצם לחודשים יולי-אוגוסט. נמצא כי המשפחה הממוצעת במגזר הערבי מוציאה למעלה מ-200 אלף שקל על חתונה ולכן ניתן להעריך את שווי שוק החתונות במגזר הערבי בכ- 5 מיליארד שקל.

עוד נמצא כי כ-20% מהמתחתנים רוכשים רכבים חדשים בעלות ממוצעת של מאה אלף שקל וכ-50% מהמתחתנים רוכשים דירות בעלות ממוצעת של למעלה מ-600 אלף שקל.

גו'מאנה בולוס, מנכ"לית Marketalents: "החתונות במגזר הערבי מהוות פוטנציאל צריכה עצום למותגים ומוצרים אך רוב המפרסמים והמשווקים אינם מודעים לפוטנציאל ומשקיעים תקציבים נמוכים באופן משמעותי. המגזר העסקי אינו משקיע את התקציבים הנחוצים על מנת לבצע מהלכי שיווק ממוקדים ומותאמים לאוכלוסיה שעשויה לתרום באופן משמעותי ומיידי להגברת הכנסות.

"המגזר הערבי עובר תהליך ישראליזציה ומאמץ דפוסי צריכה מערביים ומודרניים" מסבירה גו'מאנה, "מעמד הביניים הולך וגדל, נהיה צעיר יותר, משכיל יותר, פתוח יותר, עם הכנסה פנויה הולכת וגדלה וצימאון לחדשנות ומותגים".

"הגיע הזמן שהמפרסמים והמשווקים יגיעו למסקנה המתבקשת שהמגזר הערבי יכול להוות מנוע צמיחה גדול לכל חברה או מותג עסקי, עונת החתונות היא בהחלט תקופה שבמהלכה עם חדירה שיווקית נכונה ניתן לייצר הכנסות גבוהות רק מהמגזר הערבי בישראל".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    קשקוש. במגזר הכל בשחור ומס הכנסה פוחד להכנס (ל"ת)
    f 27/07/2011 21:27
    הגב לתגובה זו
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים לצרכן CPI

מדד המחירים בנובמבר ירד ב-0.5%; מחירי הדירות ירדו גם ב-0.5%

הירידה במדד בהתאם להערכות הכלכלנים, מה קרה למחירי הדירות באזורים שונים והאם תהיה למדד השלילי השפעה על הריבית? וגם - למה אנחנו מרגישים שיוקר המחייה מזנק הרבה יותר ממדד המחירים לצרכן? 

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מדד המחירים לצרכן

מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.5% בחודש נובמבר, בהשוואה לחודש אוקטובר - בדומה להערכות הכלכלנים.  בשנים עשר החודשים האחרונים (נובמבר 2025 לעומת נובמבר 2024), עלה מדד המחירים לצרכן  ב-2.4%.  ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות טריים שירדו ב-4.1%, תרבות ובידור שירד ב-2.5%, תחבורה ותקשורת שירד ב-1.6% וריהוט וציוד לבית שירד ב-1.1%. הירידה החדה במדד נבעה בעיקר מסעיף הטיסות שירד משמעותית. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיף המזון, שעלה ב-0.4%. מדד מחירי הדירות ירד ב-0.5%. 


הנה פרוט הסעיפים שהשפיעו על מדד המחירים - הוצאות על נסיעות לחו"ל גרם לירידה של 0.266%, ירקות ופירות תרמו לירידה של 0.09%: 




מחירי הדירות בירידה כבר חודש שמיני ברציפות. הפעם הם ירדו ב-0.5%. בתל אביב נרשמה ירידה של 1.1%, בירושלים עלייה של 1.4%. תל אביב רק נזכיר עמוסה במלאי של 10,700 דירות כשקצב המכירות השנתי עומד על 2,200 דירות בשנה. כלומר יש מלאי שיספיק ל-5 שנים בקצב הזה, וגם אם הקצב יעלה, מדובר במלאי של שנים.  



בשכר הדירה עבור השוכרים אשר חידשו חוזה נרשמה עלייה של 2.8% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 4.7%. 

אנשים וגרפים
צילום: FREEPIK

התמ"ג זינק ב-11% ברבעון השלישי של 2025, הצריכה ב-21%

הצריכה הפרטית, ההשקעות והייצוא הובילו את הצמיחה לאחר הירידה החדה ברבעון השני על רקע מלחמת "עם כלביא"; התמ"ג לנפש עלה ב-9.5%

רן קידר |
נושאים בכתבה תמ"ג צריכה פרטית

התמ"ג רשם קפיצה חדה ברבעון השלישי של שנת 2025, עם עלייה של 11% בחישוב שנתי (2.6% בחישוב רבעוני), כך על פי האומדן השני של החשבונות הלאומיים שפרסמה היום הלמ"ס. העלייה החדה משקפת התאוששות משמעותית בפעילות הכלכלית, לאחר ירידה של 4.8% בתמ"ג ברבעון השני של השנה, שנרשמה בעקבות מלחמת "עם כלביא" והשפעותיה על המשק.

על פי נתוני הלמ"ס, הצמיחה ברבעון השלישי נובעת יותר מכל מהתאוששות חזקה בצריכה הפרטית, מגידול חד בהשקעות בנכסים קבועים ומעלייה ביצוא הסחורות והשירותים. במקביל, נרשמה גם עלייה מתונה יחסית בצריכה הציבורית, בעוד היבוא עלה בשיעור דו-ספרתי, דבר המעיד על חידוש הביקושים במשק.


תוצר מקומי גולמי לנפש נתונים מנוכי עונתיות, בשקלים


צריכה פרטית

בפילוח לפי רכיבי התוצר, עולה כי ההוצאות על צריכה פרטית זינקו ב־21.6% בחישוב שנתי (5% בחישוב רבעוני), לאחר ירידה של 5.1% ברבעון השני. הצריכה הפרטית לנפש עלתה ב-19.9% בחישוב שנתי. העלייה בצריכה הפרטית נרשמה כמעט בכל סעיפי ההוצאה, ובפרט במוצרים ברי-קיימא (למשל ריהוט, מקררים ומכונות כביסה) וברי-קיימא למחצה (למשל בגדים, נעליים וחפצים לבית).