משרד הפרסום 'בן נתן' בבעלות ענת בן נתן יטפל בתקציב הפרסום של קניון שרונים

תקציב הפרסום של הקניון לשנה הקרובה יעמוד על כ-3 מיליון שקלים. במהלך שנת 2011 טופל התקציב על ידי David Ashkenazi ו-נסצקי Creative
משה בנימין | (8)

משרד הפרסום 'בן נתן' בבעלותה של הפרסומאית ענת בן נתן יטפל בתקציב הפרסום של קניון שרונים בהוד השרון. תקציב הפרסום של הקניון לשנה הקרובה יעמוד על כ-3 מיליון שקלים במחירי מחירון.

בן נתן ימשיך את פעילות ההחדרה לקניון החדש ויתמקד בהעמקת המודעות לפעילויות המתקיימות בו ולתמהיל החנויות. במהלך שנת 2011 טופל תקציב הפרסום על ידי David Ashkenazi ו-נסצקי Creative ועמד עד עתה על כ-430 אלף דולר במחירי מחירון, על פי נתוני יפעת בקרת פרסום.

קניון שרונים הוא חלק ממתחם שרונים שבהוד השרון. בקניון 110 חנויות והינו חלק מקומפלקס מסחרי הכולל את חצי חינם, מועדון הכושר JOY, טרקלין חשמל, א.ל.מ ומתחם מסעדות בשטח כולל של 95,000 מ"ר. המתחם נמצא בבעלותה של קבוצת קופרלי-שלום, מבעלי חצי חינם, יקבי בנימינה וויטה פרי הגליל.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    שרון 17/04/2012 10:20
    הגב לתגובה זו
    כל קשר בין פרסום לבין מקום זה הינו מקרי בלבד. ענת בן נתן היא אישה רעה ואין בה או בכל אחד מהעובדים תחתיה טיפה של יצירתיות. אנשי הקרח!!
  • 4.
    לכל המפרגנים, מכתבי הפיטורים שלכם עדיין מחכים (ל"ת)
    יונתן 25/07/2011 10:59
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דניאל 25/07/2011 07:53
    הגב לתגובה זו
    משרדה של בן נתן נותן בראש לכל הגדולים. אין מה לעשותת, רק הקטנים שחושבים יצירתית ומשוחררים מכבלי ניגודי האינטרסים שיש בפירמות הגדולות יכולים לעשות עבודה טובה. תראו איזה מהפיכה היא עשתה בלנדרובר.
  • באמת איזו מהפכה עשתה בלנדרובר?... (ל"ת)
    ג'וני האדום 25/07/2011 09:26
    הגב לתגובה זו
  • תשאל את היבואן! (ל"ת)
    25/07/2011 09:47
  • 2.
    בהצלחה !!! (ל"ת)
    מיכל ג. 24/07/2011 20:48
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    במדינת הגמדים 24/07/2011 16:00
    הגב לתגובה זו
    קניון חדש, קטן וכושל הלך למשרד שמתאים לו
  • בן נתן אלוהים לקח ... כשרון איין (ל"ת)
    נחמיה 24/07/2011 18:02
    הגב לתגובה זו
דולר יורד
צילום: Photo by Ryan Quintal on Unsplash

״הדולר היה צריך להיות ב-3 שקלים אלמלא הרפורמה המשפטית והמלחמה״

מניתוח של בנק ישראל: הדולר ממשיך לרדת - מי נפגע ומי מרוויח?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה שער הדולר

השקל ממשיך לטפס ושער הדולר נע הבוקר סביב 3.22 שקל דולר שקל רציף 0.02%   אלו הרמות הנמוכות ביותר מאז אפריל 2022. המטבע המקומי בראלי שלא ראינו מזה שנים, בתחילת המלחמה הוא עוד נסחר סביב 4 שקלים לדולר וכיום כשהמצב הביטוחני נרגע יש הזרמה של הון הזר התחזיות הכלכליות משתפרות וגם סוכנויות הדירוג מעדכנות לחיוב את האופק, השקל מתחזק אולי אפילו מדי. נתוני המאקרו גם עוזרים למטבע, שוק העבודה חזק, האינפלציה מתכנסת לכיוון היעד וגביית המסים צפויה לשבור שיא של 520 מיליארד שקל השנה. גם הגירעון צפוי לעמוד סביב 5% מהתוצר שזה נמוך מהציפיות כשהתחזיות של בנק ישראל ל-2026-2028 מדברות על גירעון סביב כ-2.8%-2.9% בממוצע, שזה "גירעון בר קיימא" כל אלה ביחד ולחוד מחזקים את האמון של המשקיעים ומזרימים הון לשוק המקומי, מה שדוחף את השקל למעלה.

אבל מסתבר שהדולר היה יכול לפגוש את רמת ה-3 שקלים כבר ממזמן. ניתוח של בנק ישראל שבחן את ההשפעות השונות על שער החליפין מצא שאם מנקים מהמשוואה את שני הגורמים החריגים של השנתיים האחרונות, שהן הרפורמה המשפטית והמלחמה, הדולר היה כבר כנראה סביב 3 שקלים, ואולי אפילו נמוך מזה. 

לפי המודל שמבוסס על הקשר בין שער הדולר-שקל לבין ביצועי הנאסד"ק, השקל היה אמור להתחזק הרבה קודם. בגרף שמצורף אפשר לראות את הפער שנוצר בין המציאות לבין מה שהמודל מנבא שזה הקו הכחול, שמייצג את שער הדולר בפועל, שהוא נסק הרבה מעל הקו הכתום, שמייצג את השער הצפוי בתנאים רגילים. 

הרפורמה המשפטית והמלחמה גרמו לסטייה הזאת, בעיקר בגלל שהם הגבירו את חוסר הוודאות ופגעו באמון של המשקיעים הזרים בכלכלה המקומית. אבל עכשיו כשהמתיחות הפוליטית והביטחונית נרגעה ברמה מסוימת, נראה שהשקל סוגר את הפער ומתחזק חזרה לרמות שהוא היה צריך לפגוש גם בלי ההתערבות של אותם גורמים.


הנפגעים

מאחורי הנתונים המעודדים האלה יש סביבה שנהיית פחות ופחות נוחה לצד אחד של המשק. השקל החזק מכביד מאוד על יצואנים כמו חברות הייטק וסטארטאפים שפועלים בישראל ומוכרים את מוצריהם בחו"ל. כשההכנסות נקובות בדולרים אבל חלק גדול מההוצאות (כמו שכר, הוצאות מנהלה וכד׳) מתבצעות בשקלים, כל ירידה בשער הדולר שוחקת את השורה התחתונה. ראינו לאורך עונת הדוחות הקודמת וגם זו הנוכחית שאנחנו בעיצומה חברות כמו צ’ק פוינט, ש״האשימו״ את הדולר בכ-2% מהרווחיות הגולמית אצל חלק זה נסבל, אצל אחרות כמו אייקון גרופ, האמא של איידיגטל בישראל שפועלת ברווחיות גולמית צרה מאוד (2% מגזר ההפצה, 4% מגזר קמעונאות) זה משמעותי מאוד - אייקון: שער הדולר שחק את הרווח, המלחמה את ההכנסות