לאחר 5 שנים של שותפות: ספי שקד עוזב את משרד הפרסום ענבר מרחב שקד
ללא רמזים מוקדמים או אירוע מכונן משמעותי הודיע היום (יום ד') ספי שקד על החלטתו לפרוש ממשרד הפרסום ענבר מרחב (שקד) אליו הצטרף בספטמבר 2005 כשותף שלישי.
באסיפת עובדים שקיימה הנהלת ענבר מרחב שקד לפני שעה קלה קיבלו עובדי המשרד את ההודעה על פרישתו של ספי שקד מכהונתו כשותף במשרד לאחר כ-5 שנים.
שקד הצטרף לענבר מרחב לקראת סוף 2005 כאשר המשרד היה באזור העשירייה החמישית של ענף הפרסום בישראל. מאז הציג המשרד נתוני צמיחה מרשימים וכיום הוא ממוקם במקום ה-16 בדירוג משרדי הפרסום בישראל לפי היקף פעילות כספי.
בסוף 2010 ביצע המשרד מהלך רכישה כאשר מיזג לתוכו את פעילות משרד הפרסום לין ולין, מה שנתן למשרד רוח גבית נוספת בכל הקשור להיקפי הפעילות והתבטא בגידול של עשרות אחוזים. כחלק מהסכם הרכישה עברו מייסדי המשרד, בני משפחת לין לענבר מרחב שקד והמשיכו לנהל את האופרציה עימה הצטרפו למשרד.
כזכור, עם כניסתו כשותף למשרד קיבל שקד כשליש ממניות החברה בשונה משותפויות אחרות בענף הפרסום בהן מקבל המצטרף מספר בודד של מניות בתחילת דרכו עם אופציה להגדלת חלקו במשרד לאורך השנים. כעת, עם פרישתו ירכשו את את חלקו במשרד השותפים המייסדים חן ענבר וירון מרחב ורובי ניסן, אשר ימונה גם למנהל הקריאייטיב הראשי של החברה.
בענבר מרחב שקד מועסקים כיום למעלה מ-50 עובדים, ועל לקוחותיו הבולטים של המשרד נמנים: ניסאן, אינפיניטי, אקסלנס נשואה, הפניקס, אוויס, גלי, ynet, winwin, Lee Cooper, קניון הזהב, זיפ, אורגון, איסתא, באג, אבי סופר, מגדלי הים התיכון, המרכז ללימודים אקדמיים ולקוחות נוספים.
גיא קלנר, מנכ"ל ענבר מרחב שקד: "לספי שקד יש חלק משמעותי בצמיחה של המשרד ובהצלחות שלו. אנחנו נפרדים היום מחבר אמיתי ומאיש מקצוע מצוין ומאחלים לו הצלחה רבה בדרכו החדשה".
ספי שקד: "אני מרגיש שאני עוזב משפחה, אבל נפרד רק בתקופה שברור לי שהספינה מספיק יציבה גם בלעדי. אני מודה למשרד הפרסום ענבר מרחב שקד, על מנהליו ועובדיו, על חמש וחצי שנים מדהימות, עם אינספור הצלחות. הסיבה לפרישתי נעוצה ברצון להתפתח לעסקים נוספים".
שקד, מפרסונות הקריאייטיב המובילים בישראל החל את דרכו המקצועית התחיל בראובני-פרידן ולאחר מכן והצטרף ליהושע TBWA בתפקיד סמנכ"ל קריאיטיב. את יהושע TBWA עזב שקד בחזרה לראובני פרידן כמנהל קריאייטיב ראשי. זאת לאחר שצבר לא מעט נקודות זכות ודרכו למניות ביהושע TBWA היתה סלולה.
הקדנציה השנייה בראובני פרידן הייתה מורכבת יותר, לאחר שהמשרד עבר מספר שינויים פרסונאליים בתקופה בה שקד היה ביהושע TBWA ולא עלתה יפה כמו זו הראשונה. לאחר שניסיון הקאמבק לא צלח פרש שקד מהמשרד והצטרף לענבר מרחב.
- 12.סתם אחד 20/07/2011 20:51הגב לתגובה זולא הפסד גדול
- 11.אביתר 20/07/2011 19:36הגב לתגובה זואין לי ספק שיעשה חיל בכל דרך שיבחר.
- 10.דן 20/07/2011 17:22הגב לתגובה זוהאם המרכז ללימודים אקדמאיים ינטוש את שקד שעשה עבורו עבודה בינונית?
- 9.חיים 20/07/2011 12:48הגב לתגובה זופוד שוטים ללקק את האצבעות
- 8.קופי 20/07/2011 12:24הגב לתגובה זואין מה להתרגש. הרבה רעש, מעט תוכן. המשרד ייצא רק מחוזק.
- אמת (ל"ת)רמון 20/07/2011 12:45הגב לתגובה זו
- 7.גל 20/07/2011 12:13הגב לתגובה זוהכל שטויות. אין פה איזה ביג אישיו. ספי עוזב בטוב. אין מה לדאוג, לא לו ולא לענבר מרחב
- 6.גל 20/07/2011 12:10הגב לתגובה זוספי מאחוריך. אחרי שפע קמפיינים איכותיים, נלחמים עליו בחו"ל.
- 5.האיש שבחוץ 20/07/2011 11:52הגב לתגובה זוהמצב בענבר מרחב (שקד) לא משהו בכלל. לקוחות נוטשים והקריאייטיב מדשדש. רובי לא רצה לחזור להיות מנהל קריאייטיב, אבל אחרי שמריאן עזבה לא היתה לו ברירה והוא נשלף מהאסטרטגיה. ספי ממש לא רוצה לחזור ולנהל קריאייטיב ולכן העדיף לפרוש. כרגע אנשי הקריאייטיב שם מתחילים וירוקים. ללא תותח קריאייטיב המשרד יפול.
- דנה 20/07/2011 20:55הגב לתגובה זודבר ראשון, לקוחות לא נוטשים דבר שני, ספי נקנה החוצה, משמע לא רוצים אותו יותר ובצדק. האיש סוס מת. הוא היה ילד הפלא של עולם הפרסום ופשוט איבד את זה ואת עצמו בדרך רובי הוא תותח ועכשיו יראו את זה כי המשרד לא יהיה נתון לשטויות של ספי שגם ככה לא נמצא ומכריח להעסיק כל מני אנשים שהוא מכיר למרות שהם לא עובדים. המשרד צריך לשים לב דווקא לנטישה ההמונית ופחות לזה שס]פי הלך כי חן ענבר ורובי ניסן יעשו ביחד עבודה מעולה
- 4.מקנאת 20/07/2011 11:50הגב לתגובה זוהיה לו זמן להיות במשרד בכלל עם כל הפתיחות של המסעדות והבארנצים אצל רני?
- 3.ובשנייה נמוג כל הקסם של המשרד.. (ל"ת)ספינק'ה 20/07/2011 11:45הגב לתגובה זו
- 2.לא דואג, לא להם ולא לספי (ל"ת)דינו 20/07/2011 11:44הגב לתגובה זו
- 1.המגיב 20/07/2011 11:19הגב לתגובה זוהם יסתדרו בלעדיו, יש שם צוות של תותחים