המונה דופק: ויה ארקדיה רכשה את ברייק הזהב בכוכב נולד תמורת 300 אלף שקל
מותג עיצוב הבית מקבוצת נגב - 'ויה ארקדיה' רכש את ברייק הזהב בגמר של כוכב נולד 9 תמורת 300 אלף שקלים. תקציב הפרסום של ויה ארקדיה מטופל במשרד הפרסום אדלר חומסקי כמו גם מותגים נוספים מקבוצת נגב. אבי מוטולה, מנכ"ל קבוצת נגב: "רכישת פרסומת ברייק הזהב בגמר כוכב נולד היא יריית הפתיחה לתהליך המיתוג מחדש של ויה ארקדיה כמותג פרימיום מוביל בתחומו. נמשיך להשקיע ולקדם אותו כיוקרתי בקרב קהלים שונים וניגע בזויות שונות ומיוחדות. בכוונתנו להשקיע בויה ארקדיה במטרה לחזור ולהיות מותג עלית ומוביל בתחום עיצוב הבית בישראל". במידה ונתוני הרייטינג של גמר העונה ה-9 ישחזרו את אלו של השנה שעברה ויה ארקדיה יוכלו להרגיש מרוצים מהעסקה. גמר כוכב נולד 8 רשם שיא לתוכניות הגמר של ריאליטי הזמרים עם רייטינג של 36.1% ו-40.5% ב'פיק'. הגמר שמחזיק במקום ה-2 בדירוג הרייטינג היה זה של העונה ה-5 בה זכה בועז מעודה עם 35.9% צפייה. במקום ה-3 בדירוגי הרייטינג של גמר כוכב נולד נמצאת העונה ה-3 בה זכה יהודה סעדו עם רייטינג של 34.2%. אתמול (יום ד') הוכרזו העולים לשלב חצי הגמר בתוכנית כוכב נולד בפרק שצולם בחיפה. לאחר פרישתה של תמר יהלומי הצליח לירון רמתי לכבוש את מקומו בחזרה ולשוב ל'נבחרת', מאוחר יותר הודח המתמודד לידור סולטן. 4 המתמודדים שעלו לשב חצי הגמר הם: דוד לביא, חגית יאסו, נוי דנן ולירון רמתי. יוזכר כי, ברייק הזהב של גמר כוכב נולד 8, בשנה שעברה נרכש על ידי בנק דיסקונט, כאשר לפי ההערכות מחיר הפרסומת עמד על כ-260 אלף שקלים.
- 21.נוטלה 15/07/2011 11:07הגב לתגובה זוויה ארקדיה הוא כוכב שנולד ב_RSL של יוסי רוזנבאום שרי סימן טוב ושלי ליבוביץ, ומוטולה הוא עוד לקוח פראייר שנולד, כי באדלר עושים לו מסאג' לאגו בלי שום רלוונטיות שיווקית.
- ללא מוטולה אין ויה ארקדיה (ל"ת)גל 17/07/2011 22:57הגב לתגובה זו
- 20.נוטלה 14/07/2011 23:25הגב לתגובה זוויה ארקדיה הוא כוכב שנולד ב-RSL של רוזנבאום סימן טוב וליבוביץ, וקניית הברייק זה סתם אקט אגו שאדלר הצליחו להשחיל למוטולה בלי קשר למציאות בשטח. עוד לקוח פראייר נולד!
- 19.משה דגן-פירסום 14/07/2011 20:10הגב לתגובה זוויה עשתה מיתוג נפלא ויצירתי אצל שלי קלאורה ב-rsl וזו הייתה עבודה מקצועית לעילא ולעילא.המיתוג חיזק את ויה בהצלחה.
- 18.אריק 14/07/2011 19:46הגב לתגובה זוכל ההצלחה התקשורתית של ויה ארקדיה משוייכת למשרד הבוטיקי הצנוע RSL, שהצליח כנגד כל הסיכויים לבנות מותג חזק ואיכותי. עד שבא מוטולה ושלף את הארנק
- 17.התחלנו להיות כמו באמריקה (ל"ת)ליפשיץ 14/07/2011 15:11הגב לתגובה זו
- 16.LOL 14/07/2011 13:31הגב לתגובה זויש להם ריטינג מאוד גבוה בגילאי 50 + בגילאי 30 מינוס כמעט אף אחד לא רואה נוער ? הנוער לא רואה כוכב נולד - יש לו דברים הרבה יותר טובים לעשות רק סבתות רואות את הריאליטי זבל הזה (ואת ה"אח הגדול" 24/7 וכל שאר הזיבלונים) כשאומרים בפרומו "כל המדינה" מתכוונים ל "כל הסבתות" וסבתות לא משפצות מטבחים !
- 15.נשבר ממגיבים מטעם 14/07/2011 13:18הגב לתגובה זויאללה תחזרו למדבר
- 14.רונה 14/07/2011 11:48הגב לתגובה זואני מכירה את ויה ארקדיה כבר 3 שנים וכן, יש לי גם כמה רהיטים שלהם אצלי בבית (אז מה אם אני קצת משוחדת :) ) והם מדהימים. אני בטוחה שגם הפרסומת שלהם תהיה מדהימה כמו הרהיטים שלהם. מפרגנת :)
- 13.ירון 14/07/2011 11:38הגב לתגובה זולא מפתיע אותי בכלל שויה ארקדיה קנתה את ברייק הזהב היוקרתי. כבר שנים ידעתי שויה ארקדיה היא חברה איכותית המשדרת יוקרה ועכשיו היא מוכיחה את זה לכולם. מחכה כבר לפרסומת
- 12.קבוצת נגב לא נחה לרגע (ל"ת)ג'ולי 14/07/2011 11:26הגב לתגובה זו
- 11.יובל 14/07/2011 11:23הגב לתגובה זו300 אלף שקל? מטורפים
- 10.אבי מוטולה הזה עושה מהפכים. כל הכבוד!!! (ל"ת)מירי ויצמן 14/07/2011 11:13הגב לתגובה זו
- 9.פששש, חתיכת סכום! (ל"ת)מילי 14/07/2011 11:13הגב לתגובה זו
- 8.קבוצת נגב יודעת את העבודה (ל"ת)מוטי 14/07/2011 10:59הגב לתגובה זו
- 7.יפה מאוד על ההשקעה...ברייק הזהב שווה זהב.. :) (ל"ת)me 14/07/2011 10:59הגב לתגובה זו
- 6.נורית 14/07/2011 10:57הגב לתגובה זוזה מה שנקרא פריים טיים ישראלי
- 5.אני 14/07/2011 10:55הגב לתגובה זואבי מוטולה יודעת את העבודה
- 4.אף אחד! 14/07/2011 10:48הגב לתגובה זומצחיר איך מוכרים בולשיט למפרסמים. שנייה לפני הסוף, שיא המתח, הפרסומת האחרונה לא אפקטיבית כי המוח רק חושב על התוצאות. זה נכנס מאוזן ימין ויוצא משמאל. ועוד של מותג שאף אחד לא שנע עליו. יריית הפתיחה? תחילת הקץ. 300 אלף לפח. או למשכורת של צביקה הדר.
- 3.אם דוד לביא לא לוקח כל העונה הולכת לפח!!!!!!! (ל"ת)צ. צרפתי 14/07/2011 10:30הגב לתגובה זו
- 2.צביקה ה. 14/07/2011 10:29הגב לתגובה זוהאמינות של התוכנית מוטלת בספק, זאת כבר העונה ה-9 ועדיין מוכרים ברייקים כמו משוגעים, אבל מה...אחלה מתמודדים השנה ובכלל עונה די מוצלחת ברמת הכשרון
- 1.חרא 300 אלף! אולי 220 בלחץ (ל"ת)מאד מאן 14/07/2011 10:27הגב לתגובה זו
- מירי ויצמן 14/07/2011 11:20הגב לתגובה זונגב לא נחה לרגע , דוהרת קדימה כל הכבוד!!!

תלוש פיקטיבי - המנכ"ל שהוציא תלוש לאשתו ומה העונש?
פורמולה וונצ'רס רשמה שכר של קרוב ל-1 מיליון שקל לאשתו של שי בייליס, בעל השליטה, למרות מעולם לא עבדה בחברה; ובכך העבירה החברה כסף לקרובו של בעל השליטה וגם הפחיתה את חבות המס בחברה
הדרכים להפחתת המס מרובות. חלק מהן במסגרת תכנון מס לגיטימי, חלק אחר אפור, אבל אפשרי וחלק אחר כבר חוצה את הקו האדום. בהתחלה מנסים לתכנן בהתאם לחוק, ואז במקרים לא מעטים גולשים ועוברים את הגבול. לפעמים זו מעידה קלה ורשות המס מוותרת על הליך פלילי, אבל קובעת כופר. הנה מקרה של הגדלת הוצאות באופן פיקטיבי שמבטא גם העברת כספים גדולה של 1 מיליון שקל לבעל השליטה מבלי שהוא צריך לשלם על זה מס.
המקרה של פורמולה וונצ'רס ויו"ר ומנכ"ל החברה שי בייליס - על פי פרסום רשמי של רשות המסים, בין השנים 2017 ל-2022 רשמה החברה בספריה תשלומי שכר בסך כולל של קרוב ל-1 מיליון שקל לאשתו של בעל השליטה - מינה בייליס. על אף שמעולם לא עבדה בפועל בחברה. כלומר, הכסף שולם ללא כל תרומה עסקית מצידה. המהלך הזה סיפק לחברה 'תועלת כפולה' - אך לא חוקית: העברת כסף למקורב, במקרה זה, לאשתו של בעל השליטה, מבלי שנדרשה לבצע עבודה בפועל. ובכך היא ביצעה הפחתה של חבות המס, הרי ששכר עבודה נחשב כהוצאה מוכרת לצורכי מס. כשהחברה רושמת הוצאה כזו, היא מקטינה את ההכנסה החייבת שלה, וכך משלמת פחות מס לקופת המדינה. אלא שהמשמעות בפועל היא פגיעה כפולה: מצד אחד, המדינה, כלומר הציבור - מקבל פחות הכנסות ממסים. אבל מצד שני, והחמור יותר - משקיעי החברה רואים חלק מהכסף שלהם מנותב למטרות שאין להן ערך עסקי אמיתי. ולא נועדו כדי להצמיח את החברה אלא כדי להונות את המשקיעים באופן של תרמית מתוחכמת כביכול, והפעם במקרה שלנו - היא יצאה מזה עם קנס של פחות מ-300 אלף שקל.
במקום לנהל הליך פלילי שיכול להיגרר שנים, לרשות המסים יש אפשרות להציע לנישום הסדר כופר - תשלום קנס מוסכם שמחליף את ההליך הפלילי. זה לא 'פיצוי' בלבד, אלא סוג של עסקת טיעון אזרחית-מנהלית: הנישום לא מודה באשמה בבית משפט, אבל משלם סכום שנקבע, ומנקה את התיק הפלילי הספציפי הזה. במקרה של פורמולה וונצ'רס, ההסדר הזה הסתיים בתשלום כופר של 275 אלף שקל לרשות המסים. מבחינת המדינה, זה חוסך זמן, משאבים ודיונים משפטיים; מבחינת החברה, זה סוגר את הפרשה בלי להגיע לכתב אישום - אך כמובן לא מונע את הצורך לשלם את חבות המס האמיתית, שכוללת גם ריבית וקנסות. רשות המסים לא מסתפקת בקריאת דוחות שנתיים. היא משווה נתוני שכר מול ביטוח לאומי, בודקת היתכנות מקצועית (האם ה''עובד' מדווח במקביל על משרה אחרת, האם יש לו כתובת דואר אלקטרוני פעילה בחברה, האם הוא נוכח בפגישות), ולעיתים מקבלת מידע פנימי מעובדים או שותפים לשעבר.
מסלול של 'הסדר כופר'
על פי פקודת מס הכנסה, רישום כוזב של הוצאות - ובכלל זה שכר לעובד פיקטיבי, מוגדר כ'עבירה פלילית חמורה', כאשר סעיפים מוגדרים בפקודה קובעים כי במקרים של כוונה להתחמק ממס מדובר בעבירה שעונשה עד שבע שנות מאסר, לצד קנסות כבדים. במקרים מסוימים בתי המשפט אף שלחו נאשמים למאסר בפועל, במיוחד כשנמצא דפוס פעולה שיטתי והיקפים כספיים גבוהים. במקביל, רשות המסים יכולה לבחור במסלול של 'הסדר כופר' - תשלום מוסכם שמחליף את ההליך הפלילי. פתרון שחוסך זמן ומשאבים לשני הצדדים, אך מונע הכרעת דין פומבית ואינו מרתיע כמו הרשעה.

מחירי הדירות החדשות ירדו ב-1.5%; מדד המחירים ביולי עלה 0.4%
מדד המחירים ביולי עלה בהתאם לתחזיות הכלכלנים; מדד מחירי הדירות ירד ב-0.5%, ירידה חדה בדירות חדשות; מה קרה בשכר הדירה ונתונים נוספים?
מדד המחירים עלה ב-0.4% בדומה לקונסנזוס התחזיות. בשנים עשר החודשים האחרונים עלה המדד ב-3.1%.
מדד מחירי הדירות ירד ב-0.5%, מדד מחירי הדירות החדשות איבד 1.5% - זה משמעותי מאוד!
הנתון שפרסמה היום הלמ"ס מבטא המשך ירידה במחירי הדירות, זה החודש הרביעי ברציפות כשמדי חודש הירידה מתגברת. העדכון של הלמ"ס מתייחס לחודשים מאי-יוני (ממוצע של סוף מאי), כלומר לפני חודשיים וחצי. מאז המחירים המשיכו לרדת. בבדיקות בשטח של ביזפורטל עולה כי מחירי הדירות ירדו ב-5%, יש גם מקומות שהירידה חריפה יותר.
בלמ"ס מעדכנים כי מהשוואת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים מאי-יוני השנה, לעומת מחירי העסקאות שבוצעו בחודשים מאי-יוני בשנה שעברה נמצא כי מחירי הדירות עלו ב-2.5%. על פי הלמ"ס מתחילת השנה החלה התמתנות בעליות המחירים כשבארבע התצפיות האחרונות יש ירידות מחירים.
מהשוואת העסקאות שבוצעו בתקופה הנוכחית לעומת התקופה המקבילה אשתקד, נמצאו עליות מחירים בכל המחוזות: צפון (8.2%), חיפה (5.5%), דרום (2.7%), ירושלים (1.7%), מרכז (1.3%) ותל-אביב (1.1%).
- מדד המחירים ביולי - מה הצפי והאם הריבית תרד?
- וול סטריט חוגגת את המדד, אבל מדוע המכסים (עדיין) לא משפיעים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי הלמ"ס מחירי דירות חדשות ירדו ב--1.5% בחודש אחד. שיעור העסקאות במסגרת תמיכה ממשלתית ירד מ-30.2% בתקופה הקודמת (אפריל – מאי 2025) ל-29.5% בתקופה הנוכחית. מבדיקה שערכנו עולה כי מדד מחירי הדירות החדשות בניכוי עסקאות בתמיכה ממשלתית ירד ב-0.7%.