העיתונאי רון בן-ישי: "אם אפול בשבי, אל תפדו אותי במחיר של שחרור מחבלים"

בראיון למגזין 'hDL בתים והחיים הטובים', אמר הכתב והפרשן הצבאי של ynet, שאין כמעט מדינת אויב בה לא ביקר, כי "אני אחראי לשאת בתוצאות"
כתבי אייס | (14)

"עם השנים, בזמן מילוי תפקידי, עוברות גם המחשבות על נפילה בשבי. השארתי מכתב, אני מקווה שהוא עוד קיים, שאומר שלא יפדו אותי במחיר של שחרור מחבלים", כך אומר העיתונאי והפרשן הצבאי של ynet רון בן-ישי, בראיון לגיליון 'hDL - בתים והחיים הטובים' שעוסק במגוון תחומי החיים הטובים, שיוצא השבוע לחנויות.

'hDL - בתים והחיים הטובים' יוצא לאור אחת לחודשיים על ידי 'הבית - המרכז הישראלי לעיצוב', ומופץ במכירה ישירה ולמנויים. בכתבת פרופיל אומר בן-ישי כי הוא מודע למשמעות הדברים. "לקחתי את הסיכון על דעת עצמי ואני אחראי לשאת בתוצאות. אין הרהורי חרטה, זה המקצוע שבחרתי בו", הוא אומר, ומוסיף: "אני עוסק במקצוע שהייתי מוכן לשלם שייתנו לי לעסוק בו, אלמלא שילמו לי כדי לעסוק בו".

באותו עניין, מסתייג כתב והפרשן הצבאי הוותיק מחלק מעמיתיו המסקרים מרחוק את האירועים: "לתפיסתי, אתה לא יכול לסקר מלחמה מן האולפן הממוזג, כפי שעושים לעיתים כמה מעמיתיי".בן-ישי מדגיש כי "הצופה צריך להרגיש כאילו הוא נמצא בקו החזית - וזהו תפקידי המרכזי".

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    יאללה, מוכנה להחליף אותך בגלעד שליט. (ל"ת)
    מבטיחה שלא נפדה אותך 08/07/2011 21:35
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    שרון אברבוך 08/07/2011 00:08
    הגב לתגובה זו
    עיתונאי ששייך לדור עיתונאים שנכחד ומגזין מפתיע ומיוחד...
  • 12.
    כוכב נולד 07/07/2011 21:28
    הגב לתגובה זו
    מקצוען בכל רמ"ח איבריו.
  • 11.
    גאון הדור 07/07/2011 20:33
    הגב לתגובה זו
    גם אני רוצה לנסוע ללוב,עיראק וסוריה. רון בן-ישי, אמנות עיתונאית לשמה.
  • 10.
    רובינזון 07/07/2011 18:36
    הגב לתגובה זו
    הוא באמת אמר... "כדי לשחות נגד הזרם אתה באמת צריך ביצים של פלדה" ,כך אמר רובינזון. אגב, את מי שזה מעניין יצא לי פעמיים מתוק מאז שקניתי את המגזין, זכיתי גם לפגוש את הדבר הכי מדהים ויוצא דופן היוצא לאור בישראל ..מומלץ.
  • 9.
    מלח הארץ 07/07/2011 17:57
    הגב לתגובה זו
    אחד העיתונאים היחידים שבאמת מעריכים את המקצוע. ראו ערך: "כתבי כורסא".
  • 8.
    דוד 07/07/2011 17:51
    הגב לתגובה זו
    המשך בעבודתך המסורה!
  • 7.
    קול העם 07/07/2011 15:43
    הגב לתגובה זו
    בגילו הוא היה צריך להיות כבר הרבה פחות טיפש
  • 6.
    ג 07/07/2011 15:28
    הגב לתגובה זו
    עיתונאי בחסד עליון. מקריב את חייו על מנת להביא את פיסת האמת מעומק האויב.
  • 5.
    אלי 07/07/2011 15:16
    הגב לתגובה זו
    גלעד לא בחר הוא נשלח
  • 4.
    מנותק מהמכשירים 07/07/2011 14:41
    הגב לתגובה זו
    בשביל מה כתבה? בשביל מה הסברים? היית משאיר פתק איפשהו - אל תפדו אותי... והיינו מבינים. מה שמפריע באמירה הזאת שהיא מגיעה מפיך, שאנחנו יודעים בדיוק אל מי אתה מתכוון. עוד חצוף. מה לעשות במקרה שאתה מחליק על בננה והופך לצמח? לנתק מהמכשירים, כן?
  • 3.
    הבעיה שהמשפחה שלו תעשה פסטיבל שלם לשיחרורו (ל"ת)
    נעם 07/07/2011 13:06
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יובל 07/07/2011 12:39
    הגב לתגובה זו
    עכשיו גם אני רוצה כותרת. אני עושה מילואים ורון בן ישי מטייל בעולם. מה הסיכוי ??
  • 1.
    שירן 07/07/2011 12:01
    הגב לתגובה זו
    שלא מפחד מכלום
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".