מאבק בין התוכן למחלקה המסחרית: מערכת 'שמנת' של 'הארץ' התפטרה
פחות מחצי שנה לאחר שחזר לפעולה, מגזין 'שמנת' של עיתון 'הארץ' שוב במשבר. לאייס נודע כי מערכת המגזין הודיעה השבוע על התפטרותה בעקבות חילוקי דעות עם המחלקה המסחרית של 'הארץ', על רקע בעיה בשיווק המגזין למפרסמים.
המוסף עבר מיתוג מחדש ועסק בתכני לייף סטייל, אופנה, תרבות, ועוד. בין היתר גויסה השחקנית אוולין הגואל לטובת טור קבוע על אייקונים של נשים.
כעת מתברר כי בחודשים האחרונים היו חלוקי דעות בין המחלקה המסחרית של 'הארץ' לבין מערכת המגזין, שכללה יותר מ-10 עובדים, כולם פרילנסרים. לדברי גורם ב'הארץ', "שמנת היה אליטיסטי מדי, והייתה בעיה לשווק אותו למפרסמים".
במסגרת השינוי, הוחלט כי אורנה בירבך תהיה מעין 'עורכת על' של המגזין, על מנת שתפקח על התכנים המערכתיים. בעקבות כך הודיע השבוע צוות 'שמנת' על סיום עבודתו. מדובר על העורכת אביה בן דוד, סגנה אבי הראל, המפיקה טליה לונאי, עורך התרבות שחר שריג, נמרוד פלד, אוולין הגואל ועוד.
מ'הארץ' לא התקבלה תגובה. אביה בן דוד אישרה את הפרטים.
- 20.רוני 10/07/2011 13:47הגב לתגובה זולמה לדבר סרה? אני רק מאחל בהצלחה ושימשיך להיות פואטי
- 19.אחת שיודעת 07/07/2011 11:59הגב לתגובה זולמנהלי הארץ: מנהל מסחרי בעיתון צריך שתהיה לו זיקה למקצוע. לא כל מי שיודע למכור ולנהל מבין את המטריה ויודע לברור את המוץ מן התבן. זו טעות שחוזרת על עצמה שנים ברחוב שוקן וגורמת למפחי נפש והפסדים. למנהל המחלקה המסחרית: לא כל הנוצץ - זהב, ולא כל מי שחובש לראשו כובע של משורר/סופר/עורך הוא אכן כזה. חלקם פשוט עילגים שהכשרון הבולט ביותר שלהם הוא בתחום יחסי ציבור.
- 18.אחת שיודעת 06/07/2011 10:02הגב לתגובה זוזה פאתטי. הרי אתם רק אנשי מכירות וזאת נאמר מבלי לפגוע בציבור שלם
- דיט 08/07/2011 23:24הגב לתגובה זוקרוא וכתוב.
- 17.לאה 05/07/2011 23:06הגב לתגובה זוכולם עדיין חיים שם במושגים של שנות התשעים (במקרה הטוב) טעו והביאו תוכן עכשיו יחזרו לשכתב קומוניקטים מגזין בשקל תשעים וזה שקל יותר מידי
- 16.XXX 05/07/2011 21:09הגב לתגובה זומקווה שאורנה תחייה את מוסף שמנת. לאחרונה היה משעמם להחריד.
- 15.מנויה 1 05/07/2011 21:06הגב לתגובה זושמנת היתה משעממת... אנא הוסיפי לה ענין וצבע. שיהיה לך בהצלחה. מנויה 1
- 14.שרק'ה 05/07/2011 20:57הגב לתגובה זוכמה אגו יש לך?? לידיעתך המוסף היה משעמם ואפרורי.. נראה היה שאספת סביבך מספר "חברים" ובטעות חשבתם שהוא מיועד לכם ולשכמותכם.. קצת התבלבלתם לא?? יאללה ביי
- 13.אילת שמבינה 05/07/2011 20:51הגב לתגובה זובחודשים האחרונים השמנת הפכה אפרורית ומשעממת. מקווה שאורנה תחזיר לה את הצבע!
- אחת שיודעת 06/07/2011 15:49הגב לתגובה זולדעתי היא אנלוגית
- 12.איריס 05/07/2011 20:43הגב לתגובה זוהשמנת של החודשים האחרונים הזכירה יותר את הקוטג' שהחמיץ במקררי הסופר בגלל חרם הצרכנים.
- 11.אם בארזים נפלה שלהבת . . . (ל"ת)שוגרדדי 05/07/2011 17:27הגב לתגובה זו
- 10.מבפנים 05/07/2011 16:46הגב לתגובה זוהיתה לו עורכת מדהימה שלא קיבלה את קרדיט העורכת הראשית, אסתר או משהו. היא זו שמשכה בכל החוטים. מאז אין לי מושג מה קורה שם
- 9.מסכים עם 6 05/07/2011 15:07הגב לתגובה זומה שמנת פה אם הכל (כל התמונות כי כתבות לא היו) היה אופנה של באזר משוק בצלאל. להביא את קרין דונסקי כפיגוה אופנתית חדשנית זה כמו להריץ את בייגה שוחט לנשיא הכבוד של שומרי משקל. יאללה תודה לאל או לעמוס שוקן שהראה להם את הדלת/החלון/השביל החוצה.
- 8.היה שיק (ל"ת)מנוי 05/07/2011 09:11הגב לתגובה זו
- היה שוק (ל"ת)מנויה 05/07/2011 10:55הגב לתגובה זו
- מני 05/07/2011 14:04ומי שלא עושה נעים למפרסמים אין לו מקום במוסף מסחרי. שירה ומסחר? הצחקתם אותי!!!!
- היה יופי יהיה אורנה. (ל"ת)מנויה בספק 05/07/2011 14:01
- 7.05/07/2011 09:08הגב לתגובה זואת הרעיון. כל המחלקה הזאת מורכבת מקשישות שמנמנות מתקופת העולם הזה שחולמות לעשות לאישה נראות כמו פנאי פלוס ואפילו לא מצליחות להביא רייטינג.
- 6.לא ראוי היה 05/07/2011 08:54הגב לתגובה זולא אופנה, לא תרבות, לא תיירות, לא עיצוב, לא אוכל. הרסו את המגזין היפהפה שהיה פעם.גם הגרפיקה משעממת
- היו זמנים בתקופה של דבורה פישמן ואסתר קטן המו (ל"ת)אחת שיודעת 05/07/2011 09:50הגב לתגובה זו
- 5.שולה 05/07/2011 01:06הגב לתגובה זוכמנויה ואוהבת אופנה לא הבנתי מה הם רצו להגיד בגליונות האחרונים, זה יותר היה נראה כמו פרוספקט אחד ארוך של המשביר לצרחן
- 4.אין כמו אורנה בירבך!!! (ל"ת)בבא מציע 04/07/2011 20:37הגב לתגובה זו
- 3.לולי (ל"ת)איזה אומץ 04/07/2011 19:21הגב לתגובה זו
- 2.איזה אומץ 04/07/2011 19:09הגב לתגובה זומעניין שלא היה אכפת לכם לעשות עיתון כזה עלוב, אז מה קרה פתאום?
- 1.מנהל שיווק 04/07/2011 18:47הגב לתגובה זוהוא היה גרוע ומיותר ונשאר כזה ( טוב בעצם נהיה גרוע יותר) אבל הבעיה העיקרית היא החשיפה . עיתון הארץ עצמו ״נהנה״ מחשיפה זעומה הרי שמוסף מסחרי כמו שמנת מקבל חשיפה נמוכה עוד פחות , בחישוב של עלות לאלף זה הפרסום הכי יקר שיש בארץ
- צודק מנהל השיווק (ל"ת)סמדי 05/07/2011 20:39הגב לתגובה זו