חברת המיתוג אירית חיון מתרחבת ומתחדשת: משיקה חטיבת אינטראקטיב
'אירית חיון' חוגגת בימים אלה 13 שנים לפעילותה ומשיקה חטיבת אינטראקטיב חדשה - IH DIGITAL על מנת לספק מענה כולל ללקוחות הסטודיו בפלטפורמות הדיגיטל השונות.
מטריית שירותי האינטראקטיב משלבת: קריאייטיב מנצח, אמינות ומקצועיות המזוהים עם הסטודיו, תוך יישור קו עם המגמות והטרנדים העולמיים בתחום האינטראקטיב ובכלל.
החזית הדיגיטלית של אירית חיון מציעה עיצוב ובניית אתרים בטכנולוגיות מתקדמות, פיתוח אפליקציות, שיווק בפייסבוק, ברשתות חברתיות אחרות (בנייה, עיצוב וניהול תוכן) מיתוג ובניית ערוץ יוטיוב, קידום אתרים בגוגל ובפייסבוק, עיצוב והפקת ניוזלטר, קמפיינים אינטרנטיים מקיפים ופרסום בסלולר.
"הוחלט לעבות את פעילותה של מחלקת האינטראקטיב של החברה בכניסה למרחב הרשתות החברתיות" משתפת אירית חיון בעלים ומנכ"ל החברה. "צוותי הפיתוח, העיצוב והתוכן נבחרו בקפידה ומשלימים את חווית המותג במרחב האינטראקטיבי", מספרת אירית חיון כי ההתרחבות נולדה כתוצאה מאי שביעות רצון מאופן הטיפול במותגים והתרופפות שפת המותג וערכי המותג במעבר למדיה זו.
"כיום אנו דואגים להגביר את מודעות לקוחותינו לנוכחות בולטת ברשתות החברתיות כפלטפורמה שיווקית פרסומית ומקצים לטובת הנושא תקציבים נאים".
חברת אירית חיון בונה מותגים שמצליחים לפרוץ, להשפיע ולהיחקק בזיכרון. "אנו מאמינים שמיתוג מוצלח באמת, הוא כזה העומד במבחן הזמן ומצליח להצעיד את המותג קדימה, פעם אחר פעם". מצהירה אירית חיון "מיתוג שיכול להמציא את עצמו כל פעם מחדש, מבלי לשכוח מי הוא באמת".
בין לקוחותיה הדיגיטליים של אירית חיון רשת התכשיטים 'ג.ר.א.ס', המונה 75 סניפים ברחבי הארץ אשר עברה תהליך מיתוג מקיף ובחרה להרחיב את פעילותה ברשתות חברתיות באמצעות IH-DIGITAL בתקציב שנתי של 350,000 . חברת 'דנשר', עוברת בימים אלו מתיחת פנים למותג ותעלה באתר מרהיב ומתקדם. לקוחות נוספים של החברה: ירין שחף-ביה"ס למקצועות האיפור, ISS , WELLA, Soft Touch, חברת ההפקות אבוט רייפ המאירי מפיקי הישרדות ועוד רבים וטובים.
חלק ממהלך רחב יותר, בד בבד עם השקת חטיבת הדיגיטל, מעלה החברה לאוויר אתר בית חדש אשר תוכנן למקסם חווית משתמש תוך דגש על עיצוב חדשני ומדויק. זהו חלון ראווה מרשים לתהליכי מיתוג מובילים ומדויקים שבוצעו עבור לקוחות החברה.
חברת המיתוג אירית חיון, מספקת היום מענה כולל לתהליכי מיתוג, החל מאסטרטגיה, עיצוב לוגו, שפה גרפית, אריזות, עיצוב נקודות מכירה, קמפיינים פרסומיים, וכאמור דגש על פעילות אינטרנטית החל מפיתוח ותכנות אתרי אינטרנט מתקדמים וקידומם ברשתות חברתיות באמצעות קמפיינים במדיה הדיגיטלית.

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד
המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים
צים ZIM Integrated Shipping Services 2.67% , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף. המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.
ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה.
היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי, להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.
כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים.
- דירקטוריון צים: "בודקים מכירת החברה; יש מציעים רבים"
- צים: "האנליסטים מעריכים שנה פחות טובה ב-2026, אבל אי אפשר לדעת"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית. בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.
יואב תורג'מן מנכ"ל רפאל, צילום: דוברות רפאלמנכ"ל רפאל: "גרמניה היא ידידה מאוד קרובה של ישראל ויש שיח מאוד אינטימי בין מערכת הביטחון הישראלית לגרמנית"
יואב תורג'מן, מנכ"ל החברה על כיפת ברזל -"הצלנו רבבות אזרחים", על מכירת כיפת ברזל בעולם - "רק לידידות הקרובות ביותר, המדינה נזהרת במתן רישיונות ייצוא", על הצמיחה העתידית, הנפקה ומכירות לגרמניה וסעודיה
התוצאות של רפאל לרבעון השלישי טובות - מנכ"ל רפאל: "מערכות הלייזר ייכנסו באופן סופי בסוף דצמבר", התוצאות של רבעון רביעי שעונתית הוא חזק מאוד יהיו טובות עוד יותר. הצבר בשיא של כל הזמנים. זה זמן להנפיק, אבל יואב תורג'מן, מנכ"ל רפאל שמכוון להנפקה, יודע שיש תור - רק אחרי שהתעשייה האווירית תונפק (אם תונפק) יהיה אפשר לדבר על רפאל. ברפאל יש רגישות גודלה יותר בשל קשר סימביוזי חזק מאוד עם מערכת המו"פ של משרד הביטחון (מפא"ת). לכל חברות התעשייה הביטחונית יש קשר הדוק עם משרד הביטחון והצבא, ברפאל מסיבות היסטוריות וכי היא נחשבת ל"מעבדת מו"פ" של הצבא, זה אפילו משמעותי יותר.
ועדיין, תורג'מן סבור שהנפקה מאוד חשובה ונחוצה, ובכלל, בין השורות, אפשר לשמוע ממנו קולות שמדברים דווקא על החסמים שנובעים מהקשר ההדוק למשרד הביטחון. הוא לא מתלונן, הוא כמובן יודע שההצלחה הגדולה של המערכות היא תולדה של שיתוף פעולה הדוק עם משהב"ט והצבא, אבל כיפת ברזל שהיא מערכת מאוד מוצלחת כמעט ולא נמכרת החוצה. "רק לידידות הטובות ביותר שלנו", אומר תורג'מן ומכוון לארה"ב.
ההצלחה מוכחת, פתרון שהציל אלפים רבים של חיים. למה לא לנצל את הביקושים ולמכור הרבה?
"רבבות אנשים. אנחנו מעריכים שהפעלת כיפת ברזל במלחמה הצילה רבבות אנשים. הקמנו עכשיו מפעל יחד עם ריית'און, שותף אמריקאי שלנו לייצור כיפות ברזל למארינס. כיפת ברזל היא עוגן מאוד משמעותי ביכולת ההגנה של מדינת ישראל וככזה המדינה נזהרת במתן רישיונות של שיווק לייצוא. זה ברור ונכון, אבל, זה אומר שלא מיצינו כלל את הפוטנציאל של מכירות המערכת".
נורמליזציה עם סעודיה, אם תהיה ובהמשך להצטיידות שלהם במטוסי קרב מארה"ב - ה-F-35, עשויה להגדיר אותה כידידה. הם צריכים את כיפת ברזל מול האיומים מסביב. תמכרו להם מערכות כיפת ברזל?
- 10 החברות הביטחוניות הגדולות בעולם, ובאיזה מקום החברות הישראליות?
- מנכ"ל רפאל: "מערכות הלייזר ייכנסו באופן סופי בסוף דצמבר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אני מניח שהיא תרצה הרבה מאוד מערכות של כיפת ברזל. כל העולם ראה את היכולות שלנו במלחמה, ראה את היכולות ב'עם כלביא'. כולם מבינים את העליונות האווירית, את יכולות המודיעין ומערכות ההגנה של ישראל. הביקושים למערכות שלנו מאוד גדולים".
ועדיין, יש עלייה בצבר, אבל איך זה שכיפת ברזל לא נמכרת לידידות שלנו בעשרות רבות של מיליארדים?
"אישורי הייצוא לא פשוטים. אנחנו מוכרים לידידות קרובות, ולא ממצים את פוטנציאל השוק".
גרמניה היא לא ידידה קרובה?
"גרמניה היא ידידה מאוד קרובה של ישראל ויש שיח מאוד אינטימי בין מערכת הביטחון הישראלית לגרמנית וגרמניה זוכה לעדיפות גבוהה".
