בטר פלייס: מחיר המכונית החשמלית - 122.9 א' ש', הטעינה - 1600 ש' בחודש

חברת בטר פלייס חשפה היום את מחירה של הרנו פלואנס החשמלית שתושק באופן מסחרי לקראת סוף השנה. הוצאות הטיפולים והתחזוקה צפויות להיות נמוכות בכ-40% בהשוואה למכונית רגילה
שרות Bizportal | (58)

חברת בטר פלייס חשפה היום את מחירה של הרנו פלואנס החשמלית שתושק באופן מסחרי לקראת סוף השנה. גרסת הבסיס תימכר תמורת 122,900 שקל, לא כולל חבילת השירות, ואילו הגרסה היוקרתית יותר, הכוללת ריפוד עור ואבזור נוסף תמכר תמורת 129,900 שקל.

הוצאות הטיפולים והתחזוקה השוטפת של המכונית צפויות לפי הערכות החברה להיות נמוכות בכ-40% בהשוואה למכונית משפחתית מקובלת ועלויות הביטוח צפויות להיות נמוכות יותר ולעמוד על כ-3,700 שקל בשנה.

מחיר הביטוח ייקבע לפי מספר הקילומטרים בפועל וחבילת השירות תכלול בין השאר חבילת ק"מ שנתית, התקנה ואחזקה של עמדות הטעינה הביתיות וגישה חופשית לרשת תחנות החלפת הסוללה.

תגובות לכתבה(58):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 42.
    קצין 16/05/2011 15:25
    הגב לתגובה זו
    אני לא טוקבקיסט של יבואני רכב. איש ממוצא. הראיון הוא מעולה, אך לא שווה 1600 ש" ח לחודש, לא סביר שיהיה מונופוליסט אחד על כל העסק הזה, לא סביר שמוכנית תסע 160 ק" מ ובאמת נצטרך לחשוב - כמה עוד נשאר עד לתחנה הבא.... אבל הכי מרגיז שהכתבה הזו יואצת בדיוק כאשר מחיר הדלק הוא שמיים. שוב- מסריח למונופול לא נורמלי אם מחירים לא תחרותים ולא סבירים. הרי- עם אני קונה רכב יד שניה- בכלל אין על מה לדבר מה יותר משתלם.
  • רוני 17/05/2011 19:43
    הגב לתגובה זו
    עדיף להשאר עם הרכב בנזין לפחות אנו משלמים מס לטובת החברה ולא לטובת אדם פרטי
  • 41.
    כלכלן 16/05/2011 09:13
    הגב לתגובה זו
    מחיר הרכב(ללא סוללות) זהה למחיר רכב משפחתי מקביל. עלות התדלוק ל 20 אלף ק" מ בשנה זהה(השוואה לקורולה) טווח הנסיעה 150 ק" מ(עים מזגן) לעומת 500ק" מ אז מדוע לרכוש את הרכב? הבעיה לדעתי היא במחיר של הרכב שאינו סביר בהתחשב במס הנמוך(10%) וגם לאור העובדה שלכב אין מצברים, מנוע בנזין ומערכות תומכות. מחיר הרכב בתצורה הנ" ל היה צריך להיות 80 אלף ש" ח לכל היותר, ואז אולי הרכש היה כדאי.
  • 40.
    סעיד-טייקון נפט- 16/05/2011 08:12
    הגב לתגובה זו
    זה יעלה לכם יותר כסף מאשר מכונית רגילה. איזה טיפשות מוכרים לכם.
  • 39.
    אבי 15/05/2011 20:01
    הגב לתגובה זו
    רכב חשמלי עם טווח נסיעה (מקסימלי) של 160 ק" מ וללא יכולת טעינה ביתית זה רכב למזוכיסטים.זה כמו למכור רכב בנזין משפחתי עם מיכל דלק של 15 ליטר. בשביל שרכב חשמלי יביא למהפכה אמיתית הוא צריך טווח נסיעה נורמלי של לפחות 300 ק" מ ויכולת טעינה ביתית. אדם קונה רכב חדש בשביל הנוחות ולא בשביל לבזבז את הזמן שלו בתור לטעינה כל יומיים.
  • 38.
    אברהם מוצפי 15/05/2011 19:45
    הגב לתגובה זו
    אני לא רוצה להיות תלוי בקריזות של מנהיגים בעיקר ממדינות הנפט, ולגלות שאיןלי דלק ואין לי אנרגיה למפעלים וכיוצ" ב ולכן הפתרון של רכב חשמלי קורץ לי והלואי יהיו פתרונות דומים לשרוד מצבי משבר שעוד יהיו לצערינו.
  • 37.
    אייל נחמני 15/05/2011 19:39
    הגב לתגובה זו
    ויש כאן טוקבקיסטים בתשלום מטעמם! ההצעה של בטרפלייס הוגנת והגיונית והתמורה- אותה אי אפשר למדוד בכסף- זה החיים שלנו והאיכות שלהם!
  • 36.
    שרית חדד 15/05/2011 17:32
    הגב לתגובה זו
    שקם להם מתחרה שפותר סוף סוף את הזיהום הסביבתי שהדלק שלהם גורם לו.
  • 35.
    יקי 15/05/2011 17:05
    הגב לתגובה זו
    אגסי וחבריו ובשלב מאוחר יותר גם עוד חברות בעולם הבינו את זה ומצאו פתרון לא מושלם אבל בהחלט מספק אז על מה כל הרעש
  • 34.
    לא יודיע מי אני 15/05/2011 17:04
    הגב לתגובה זו
    היום בזול מחר ביוקר יודעים איך לאסוף כסף קל
  • 33.
    יוסי פרץ 15/05/2011 16:46
    הגב לתגובה זו
    לא האמנתם לו לשי אגסי שיביא לכם כזאת תחרות ראויה וכל מה שנשאר לכם זה לקשקש בטוקבקים ולנסות להרחיק את כולם מהנקודה החשובה. כי מה שחשוב פה זה איכות הסביבה והכדור הזה שאנחנו חיים בו שאנחנו רק מזהמים אותו והורסים אותו בגלל בצע כסף כמו של הטוקבקיסטים מטעם פה
  • אריק 15/05/2011 17:17
    הגב לתגובה זו
    זאת לא תחרות, זה בדיוק כמו YES ו-HOT. דואופול במקום מונופול: אחרי הכל אין לך טלויזיה ב-100 ש" ח, שניהם לוקחים 250. אז מה הרווחנו?
  • 32.
    ל-24 15/05/2011 16:42
    הגב לתגובה זו
    עדיף שהערבים יפסידו ולא יכולו יותר לקנות קסאמים כדי להפגיז את המדינה שלך!
  • קצין 16/05/2011 15:30
    הגב לתגובה זו
    קו המחשבה שלך לא רחוקה מהערבים......תקנה רכב גם אם יעלה 150 אש" ח?תכניס פה גם את האינטיפדה השלישית אולי?
  • 31.
    ארי גולד 15/05/2011 16:42
    הגב לתגובה זו
    החשמלית כ" כ מהר אבל ברור לכל עולם רכב ששם נמצא העתיד. אגסי ושות' פשוט היו האמיצים להרים את הכפפות וללכת על זה ורק על כך מגיע להם הכבוד!
  • 30.
    רונית דהן 15/05/2011 16:40
    הגב לתגובה זו
    נמאס מזיהום האוויר של פליטות גז הדלק, ממש אפשר לראות עננת פחם מעל לגוש דן
  • נמאס ממגיבים בתשלום 1000 ש" ח בחודש!!!! חחחחחח (ל"ת)
    הצחקתם אותנו 15/05/2011 17:13
    הגב לתגובה זו
  • 29.
    חני 15/05/2011 16:39
    הגב לתגובה זו
    מספיק לפרנס את מדינות הערב ואת הטרוריסטים!
  • 28.
    בן אליעזר 15/05/2011 16:06
    הגב לתגובה זו
    למה לא,אגסי הבין את המצב ,וכמו חכם,התאים עצמו לרשימת העלוקות שמוצצות את דמנו.אגסי הנכבד,איחולי אם תצליח למצוץ את מה שהשאירו האחרים.לך תאכל את כובעך.בתיאבון
  • אזרח שפוי 15/05/2011 16:45
    הגב לתגובה זו
    היבואנים מממנים טוקבקיסטים בתשלום כדי שהם יוכלו להמשיך לדפוק את הציבור מכיוון אחר. כ" כ שקוף..
  • גם אתא כנראה טוקביסט של אגסי (ל"ת)
    נפז 16/05/2011 09:48
  • 27.
    you better go to hell, Agassi (ל"ת)
    רוני 15/05/2011 15:55
    הגב לתגובה זו
  • 26.
    ליאור 15/05/2011 15:17
    הגב לתגובה זו
    נותנים לאזרחים הטבות מס והוא רוצה לשתות לנו הכל????
  • 25.
    איתי 15/05/2011 15:13
    הגב לתגובה זו
    אני חשבתי יותר בכיוון של 109 לחודש. אחרת בשביל מה אני צריך את הקשקוש הזה? נמשיך לתדלק בבנזין ולנסוע כרגיל.
  • מ 15/05/2011 16:49
    הגב לתגובה זו
    חח מי ישעלם הדיף כבר דלך ויותר זול
  • 24.
    עדיף שהערבים ירוויחו מהדלק ולא הגזלן הזה (ל"ת)
    שי מהרצליה 15/05/2011 15:12
    הגב לתגובה זו
  • 23.
    ערן 15/05/2011 15:10
    הגב לתגובה זו
    דרושה ועדת חקירה. הם קיבלו מנדט לפרוייקט הזה מהממשלה כולל הנחות וסובסידיות למיניהם, וסיפרו לנו סיפורים כגון " הוזלה משמעותית במחיר " מהפכה בעולם הרכב" . כנראה עוד קומבינה של שי אגסי...
  • 22.
    אבי_טל 15/05/2011 15:09
    הגב לתגובה זו
    כמובן לשי אגסי, הצליח ליצור ציפיה בשמיים תקווה אדירה ועל כך מגיע לו להדליק משואה ביום העצמאות (חשמלית כמובן). מעבר לכך החובה ל" תדלק" רק אצלו עוד תאמיר את המחיר. מחיר המכונית המסוגלת לקרטע רק 160 ק" מ טובה מאד ללא ספק תגביר את השימוש בה. אולי למחלקי העיתונים עם שחר או לפקחים הערוניים שיגבירו אגב כך אולי את הכנסות הרשיות היא תתאים למשפחה שרוצה לפצוח בשיר בטיול לאילת היא רק תכניס לחרדה האם נגיע לנקודת הטעינה הבאה ןלשי אגסי אומר תודה על הרעיון ההמצאות וה פטנטים הרשומים, אל , לא תודה. לצערי אמשיך לזהם
  • 21.
    דוד 15/05/2011 14:41
    הגב לתגובה זו
    אין מצב שישראלים ישלו סכומים כאלו -
  • קצין 16/05/2011 15:17
    הגב לתגובה זו
    ישראלים יש להם כסף להוציא גם על דירות עם עלות מוגזמת- רק קצת שתיפת מוח מסוג " יהיה עוד יותר יקר" וכולם ירוצו לקנות מכוניות של אגסי- והוא מונופוליסט עוד!
  • 20.
    חי 15/05/2011 14:33
    הגב לתגובה זו
    והשירות לא יותר מ300 ש" ח ..ל1000 ק" מ..
  • 19.
    שישקו 15/05/2011 14:24
    הגב לתגובה זו
    שודדים ברישיון . אגסי עופר שלטון= שקשוקה ...בושה
  • 18.
    רואי 15/05/2011 14:21
    הגב לתגובה זו
    ככל שיקנו יותר רכב חשמלי מחיר הדלק ירד והחכמים שנשארו עם מנועי הבערה ירוויחו.
  • 17.
    פקיד מס 15/05/2011 14:21
    הגב לתגובה זו
    וכאשר כמות המכוניות שהופעלו בסולר הדבר הפשוט שקרה שהסולר עלה ועלה עד ששילש את עצמו והוא משתווה למחיר הבנזין אותו הסיפור יהיה עם המכוניות החשמליות אצלנו באגף התקציבים שוקדים ודואגים למלא את קופת האוצר ככל האפשר נא לא לדאוג תסמכו עליינו שאנו ניקח ממכם כמה שיותר כסף
  • 16.
    לירן 15/05/2011 14:20
    הגב לתגובה זו
    המרוויח היחיד כאן הוא שי אגסי
  • 15.
    פקיד מס 15/05/2011 14:16
    הגב לתגובה זו
    אנחנו חייבים למסות את התידלוק החשמלי הזה מהסיבה הפשוטה שכל תדלוק חשמלי זה גורע מהמס שגבינו על הדלק,
  • 14.
    זה זול ? 15/05/2011 14:07
    הגב לתגובה זו
    תחשבו את הזמן שאתם מבזבזים בטעינה ובלעמוד בתור לטעינה, ממש לא משתלם 20K בשנה רק על הטעינה ומה עם בעיות שעוד לא סיפרתם לנו על הרכב ?
  • 13.
    אבי 15/05/2011 14:02
    הגב לתגובה זו
    מכונית חסכונית בדלק ויש הרבה מכוניות היום בשוק זולות יותר ! בעוד 10 שנים לאחר הרצה בשוק ועוד חברות מתחרות בשוק יתכן וכדאי לקנות היום זה יקר מאוד.
  • 12.
    אכזבה גדולה אגסי שדד את הטבות המס (ל"ת)
    מחיר חודשי כמו דלק 15/05/2011 13:54
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    בקיצור, לא שווה (ל"ת)
    איציק 15/05/2011 13:51
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    ערן 15/05/2011 13:45
    הגב לתגובה זו
    עלות החשמל מתאזנת בצריכת דלק של 11 ק" מ לליטר, ובמחירי דלק בשיא של כל הזמנים... למה לא תיתנו לנו רכב חשמלי לשקע הביתי????? עלות החשמל היא עשירית ממה שמוכרים לנו בבטר פלייס. כרגיל, רק בישראל הצרכן מקום אחרון ברשימה.
  • 9.
    ירון 15/05/2011 13:39
    הגב לתגובה זו
    תעשו חישובים ותראו כמה שזה ממש חסכוני פלוס איבזור מפואר. באמת דיל טוב ובמיוחד למי שגר בתוך גוש דן הפקוקה.
  • חחחחח.. אתה צוחק, נכון? (ל"ת)
    ליאור 15/05/2011 15:16
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    יצחק 15/05/2011 13:35
    הגב לתגובה זו
    האם החברה עושה טריד אין
  • 7.
    אגסי רוצה לגנוב את הציבור בסגנון הסלולר (ל"ת)
    לא לקנות ממנו 15/05/2011 13:35
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    יקר יקר יקר (ל"ת)
    יקר 15/05/2011 13:34
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ממש גאונים שם בבטר פרייס יותר יקר מדלק (ל"ת)
    התמחור מדהים 15/05/2011 13:34
    הגב לתגובה זו
  • אברהם 15/05/2011 15:15
    הגב לתגובה זו
    יש לי חיבור לחשמל בבית. ואני לא אוהב מונופולים. אולי - אולי - יצליחו לשכנע אותי אם המחיר יהיה חצי ממה שעולה דלק. עד אז אין על מה לדבר. 1600 שקל לחודש? מה זה, בדיחה לאחרי יום העצמאות?
  • אוהד 15/05/2011 17:08
    הרי מה ש" תחסוך" אם תישאר עם רכב בנזין ילך בסופו של דבר לטיפולים, תחזוקה וביטוח. שלא לדבר על הפחת של הרכב, דבר שכמעט לא בא לידי ביטוי עם רכב חשמלי בזכות החלפת הסוללה. מעבר לזה, גם אם נניח שהחיסכון בחשמליות הוא קטן קשה להתעלם מהעובדה שאנחנו חוסכים מעצמנו את זיהום האוויר. קצת מעוף, בנאדם.
  • 4.
    חפשו את החברים שלכם גזלנים (ל"ת)
    פרייאר מי שקונה 15/05/2011 13:33
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    חח פשוט בדיחה יותר יקר מדלק (ל"ת)
    אגסי גנב ישראלי מצוי 15/05/2011 13:33
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    xxxmen 15/05/2011 13:29
    הגב לתגובה זו
    אכזבבבבבבבבבבבבבהההההה לא כלכלי, מחיר גבוהה וכרגיל שודדים אותנו שוב בטענה שמשתמשים באנרגיה ירוקה. המחיר אמור להיות לפחות בשליש יותר נמוך ע" מ שיהיה אטרקטיבי
  • מיכל ברקת 15/05/2011 17:42
    הגב לתגובה זו
    לא הרגה אף אחד, עדיף שתתמקדו בהוזלת הרכבים שלכם כדי לא לצאת מופסדים בתחרות..
  • 1.
    אייל 15/05/2011 13:24
    הגב לתגובה זו
    למה הם צריכים לקבוע לי ולא לפי הק" מ שאני נוסע ???? שישמרו את המכונית לעצמם...
  • יוסי דבוש 15/05/2011 17:41
    הגב לתגובה זו
    מה זה כל השאלות המתחכמות האלה? תלמד לקרוא! כתוב שם שתשלם בהתאם לכמות השימוש, יותר הגיוני שאתה מגיב מטעם יבואן רכב שהתחיל לפחד מתחרות..
  • למה? כובע 15/05/2011 16:37
    הגב לתגובה זו
    כתוב לך, אתה תשלם לפי רמת השימוש שלך. קצת כמו בסגנון חבילות גלישה. אולי תקרא לפני שאתה מגיב?
  • ואם אני מתחכם? חכם... (ל"ת)
    למה? 15/05/2011 13:52
    הגב לתגובה זו
  • דויד יוסיפוב 15/05/2011 13:40
    הגב לתגובה זו
    זו הדרך להילחם בערבים והנפט שלהם, כךהעולם יצמצם את התלות בנפט וימנע מהמוסר הכפול כלפי ישראל (הנפט ירד תוך עשור ל20$) אם נמשיך לייצר אנרגיות חלופיות, שמש, רוח, כורים, הידרו, גז ועוד כמה...
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים לצרכן CPI
מדד המחירים

מדד המחירים באוגוסט - מה הצפי והאם הריבית תרד?

הטיסות, השכר, הסיכויים להפחתת ריבית אצלנו, והסיכויים להפחתת ריבית השבוע בארה"ב

תמיר חכמוף |

ביום שני יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט. למדד המחירים יש משמעות גדולה עלינו כצרכנים, כמשקיעים וכלווים. כשהמדד עולה המשמעות היא שהמחירים עולים, כשהמדד עולה ההשקעות שלנו שצמודות למדד עולות, אבל גם ההלוואות ומסלולי המשכנתא שלנו במסלול הצמוד, מתייקרים. למדד יש גם השפעה גדולה על קובעי המדיניות בבנק ישראל, כאשר מדד נמוך יחזק את ההערכה להפחתת ריבית קרובה. מדד מאכזב עלול להביא לדחייה של הורדת הריבית, אם כי, הפעם סיכוי גבוה שהריבית תרד במפגש הבא בסוף החודש וזאת מכיוון שהפד בישיבתו ביום רביעי הקרוב צפוי להוריד את הריבית.

בנק ישראל ירגיש הרבה יותר בטוח להוריד ריבית אחרי שהקולגה ג'רום פאוול יוריד ראשון. אבל בעוד שההימורים בארה"ב הם מעל 95% להורדת ריבית, אצלנו יש שאלה גדולה בקשר למלחמה. הנגיד כבר התבטא בעבר על אי הוודאות שנגרמת כתוצאה מהמלחמה ולמרות שמבחינת הנתונים הכלכליים אין שום סיבה שלא להוריד ריבית. אפילו הגירעון בשיעור של 4.7% יחסית טוב, הנגיד מתלבט.    

הריבית הגבוהה היא בראש וראשונה כדי לרסן את האינפלציה. האינפלציה אומנם עלתה בהדרגה לקצב שנתי סביב 3.1%-3.2%, אבל כשמסתכלים קדימה היא באזור 2.1%-2.2% ויש כלכלנים שצופים אפילו פחות מכך, מבינים שהאינפלציה חוזרת לתוואי של בנק ישראל ואם כך, אז למה לא להוריד ריבית? 

מדד המחירים באוגוסט - עלייה של 0.7%-0.5%

יונתן כץ, כלכלן המאקרו של לידר סבור שהמדד באוגוסט עלה ב-0.7% - "מחירי הדלקים עלו ב- 1.2% תחילת ספטמבר, אך מחירי הנפט בעולם ירדו ב- 3% בשל הציפייה לגידול בתפוקת הנפט על ידי קרטל הנפט ואינדיקטורים חלשים לגבי הפעילות בארה"ב. 

"השקל התייצב יחסית אחרי התחזקות במהלך החודש.  לא צפויה העלאת מחירים במגזר החינוך על רקע הקפאת השכר. מסתמנת האצת מסוימת בשכר בסקטור העסקי בחודש יולי . מספר היוצאים לחו"ל באוגוסט חזר לרמה של חודש מאי. ריבוי הטיסות צפוי לתרום לירידות מחירים בחודש ספטמבר לאחר עלייה עונתיות חדה באוגוסט. תחזית האינפלציה שלנו עומדת על 0.7% באוגוסט, -0.3% בספטמבר, 0.5% באוקטובר ו- 2.1% שנה קדימה".


ריבית
צילום: ISTOCK

בנק ישראל: פחות מעשירית מהכסף השוכב בעו"ש מקבל ריבית

הממוצעים שפרסם בנק ישראל משקפים פערים חדים בין הריביות שהציבור מקבל לבין אלה שהוא משלם: 1.1% על עו"ש בזכות מול 12.1% על חובה, פערים גדולים בין הריבית על הפיקדונות והריבית על ההלוואות, ובנוסף גם פערים של עשרות אחוזים בריביות אשראי בין גופים שונים

רן קידר |
נושאים בכתבה בנק ישראל ריבית

הצרכן הישראלי מחכה בכליון עיניים להורדת הריבית, שלא ירדה מינואר 2024, ובנתיים, עד ההודעה הבאה של הנגיד, בנק ישראל פירסם את נתוני הריביות במשק, שמראים בבירור כיצד רוב הציבור מאבד את כספו לאור שיעורי הריבית הגבוהים. 

נתחיל בעובר ושב, שבו סך יתרת משקי הבית היא 232 מיליארד שקל. מתוך הסכום הזה 8.4% בלבד נושא ריבית, וגם זו נמוכה, היות והממוצע עומד על 1.1% בלבד. אם נשווה את הריבית לעובר ושב בחובה, נראה תמונה הפוכה עם ריבית ממוצעת של 12.1%. זהו הפרש של יותר מפי 10. מבחינת הריבית שתקבלו על יתרת עו"ש, בנק מסד מוביל עם 3.2%, לאומי ויהב עם 2% ואילו בבנק הפועלים יתנו לכם 0.2% בלבד על יתרת העו"ש. אם נסתכל על הריבית על עו"ש בחובה, לקוחות בנק לאומי ישלמו את שיעור הריבית הגבוה ביותר, 13.6%, ואחריהם גם לקוחות של בנק הפועלים ישלמו שיעור גבוה של 12.9%, דיסקונט עם 11.3% ומזרחי עם 10.1%. הבנק הזול ביותר בתחום הוא יהב, עם 9.10% בלבד.


ריביות ממוצעות על עו"ש בחובה

הריבית גבוהה, אבל לא בפיקדונות 

מבט על נתוני הריבית בהלוואות מראה פער עצום בין הממוצעים, היות והלוואה חוץ בנקאית אצל כאל תגבה מכם ריבית ממוצעת של כ-11.3%, בעוד שאם תעשו זאת בבנק הדיגיטלי, וואן זירו, תיגבה מכם את הריבית הממוצעת הנמוכה ביותר, 6.9%, אך היקף ההלוואות שלו נמוך במיוחד. בבנקים הקטנים יותר תקבלו הלוואות בתנאים טובים ביותר, כשבנק מסד ויהב עם כ-7.9% ו-8.1%, בהתאמה. מבין הבנקים הגדולים, ממוצע ההלוואות של דיסקונט הוא הנמוך ביותר, עם 8.4% ואילו מזרחי עם הממוצע הגבוה ביותר, כ-9.5%, כך שגם בקרב הבנקים הגדולים ישנו הפרש לא קטן בכלל. מבחינת הלוואות אצל גופים חוץ בנקאיים, אצל מקס וישראכרט ההלוואה תהיה בריבית גבוהה של 10% וכ-10.7%, בהתאמה. במילים אחרות, הפערים מראים כי לקוח עלול לשלם פי 2 ריבית, בהתאם לבחירתו בגוף הפיננסי. ממוצע הריבית על ההלוואות עומד על כ-9.2%. סך ההלוואות שניתנו באוגוסט הוא 4.97 מיליארד שקל. 

ריביות על ההלוואות למשקי הבית בישראל

אם נסתכל על פיזור הריביות להלוואות נראה נתון בולט נוסף, שמראה פערים גדולים בין לקוחות אותו הגוף. בכאל, למשל, הריבית הממוצעת היא 11.3%, אך לקוחות מסוימים חווים ריביות של עד 16.7%. במרכנתיל, הטווח נע בין 6.4% ל־15.5%, ובהפועלים מ־6.6% ועד 14.7%. וכך, במקרים פרטניים שבהם הלקוחות הם בעלי פרופיל סיכון גבוה הריבית תהיה גבוהה דרמטית מלקוחות "טובים". 

סך הפיקדונות של משקי הבית עמד על כ-39.6 מיליארד ש"ח, והחריג הוא הבנק הדיגיטלי One Zero, שמציע ריבית קבועה של 5% בפיקדון לשנה, בעוד שהממוצע על הריבית הקבועה בפקדונות לשנה עומד על 4.2% והבנקים הגדולים ברובם נותנים תשואות נמוכות יותר, כשלאומי הוא היחיד מהבנקים הגדולים שנמצא מעל הממוצע, עם ריבית קבועה של כ-4.3%. את הריבית הקבועה הנמוכה ביותר מבין הבנקים הגדולים תקבלו בבנק הפועלים, עם 4.08% בלבד, ואילו בבנקים הקטנים המצב אף פחות טוב, כשבבנק מסד תקבלו 3.69% בלבד. וכך, גם כשמדובר בפיקדון שנתי, אנחנו רואים שרובה המוחלט של המערכת נותנת שיעור נמוך יותר מריבית הבסיס של בנק ישראל.